Apteekkiin ja sieltä sitä paikka-ainesta väliaikaiseksi vaan. Siis hammas lähti vaiko paikka hampaasta
Ei täällä peräkylän apteekissa sellaista ihmettä ole... . Paikka irtosi, oli kyllä koko hampaan kokoinen. Jäi oikein iso "musta aukko", tai pistin takaisin sen "paikkahampaan"... pysyy, kun ei näkkäriin sorru.
Ei kun ensi tilassa hampilääkäriin vaan, neuvoo täällä yks rohkea joka uskaltautui itse hämmaslääkärille vasta kun oli ihan pakkopakko kun irtosi iso paikka. Edellisestä käynnistä olikin tosiaan jo yli 10 vuotta, mutta nyt on kaksi hammasta jo paikattu ja seuraava aika on 16.5. Ja oikeesti, ei se niin kamalaa ollut kun muistelin, eka kerralla ei tuntunut yhtään. Puudutettiin.
Ihan sama täällä.
Paitsi yksi hammas vaan, mutta menin vasta kun oli pakkopakko. Paikka oli irronnut, vaan en mennyt ennen kuin alkoi särkemään.
Ed. käynnistä oli varmasti 10 vuotta tai enemmän.
Hammaslääkärissä käynti ei yksinkertaisesti ole enää niin kamalaa kuin ennen. Mulla porattiin takahampaiden syvät reiät jo 5-vuotiaana! Puuduttamatta! Ja ne reiät oli ISOT.
Kyllä semmosesta jää kunnon traumat. Äiti vielä kertoi, että se porasi puoli tuntia yhtä hammasta...
Mietin syytä nuihin isoihin takahampaiden reikiin. Äitillä tuli mua odottaessa 9 reikää hampaisiin. Ei ymmärtänyt syödä kalsiumia, silloin 60-luvulla. Mä vedin ne vähät kalkit ja varmaan kalkinpuute oli mullakin silti...
Ei siihen muuta selitystä voi olla.