Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VALIVALI  (Luettu 96681 kertaa)

Ansku

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 478
  • Tält pualt jokke
Vs: VALIVALI
« Vastaus #390 : 07.05.08 - klo:13:30 »

Voi olla vaan huono hammasluu tai huono syljen laatu, niihin ei vaan voi mitenkään itse vaikuttaa. Mulla on sellainen sylki ettei se tuhoa kunnolla kariesbakteeria. Ja sitten on tietty se kolmas syy että mussuttaa aina karkkia eikä ikinä pese hampaitaan...  [:-DD]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: VALIVALI
« Vastaus #391 : 07.05.08 - klo:13:33 »

Mä ostin purskuteltavaa fluoria ja sillä hampaat muutaman kerran viikossa. Pikkureiät menee "umpeen" [:-)]
Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #392 : 07.05.08 - klo:15:49 »

Varoitus: tarttuvaa vatsatautia liikkeellä, minähän tietysti sain sen - loppuviikko sairaslomaa... [:-(]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: VALIVALI
« Vastaus #393 : 07.05.08 - klo:16:05 »

Hui!  Onko ankarakin [:-I]  Peskää käsiä peskää käsiä...
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: VALIVALI
« Vastaus #394 : 07.05.08 - klo:16:30 »

Apteekkiin ja sieltä sitä paikka-ainesta [:-)]  väliaikaiseksi vaan.  Siis hammas lähti vaiko paikka hampaasta [:-I]
Ei täällä peräkylän apteekissa sellaista ihmettä ole... [:-(]. Paikka irtosi, oli kyllä koko hampaan kokoinen. Jäi oikein iso "musta aukko", tai pistin takaisin sen "paikkahampaan"... pysyy, kun ei näkkäriin sorru.

Ei kun ensi tilassa hampilääkäriin vaan, neuvoo täällä yks rohkea joka uskaltautui itse hämmaslääkärille vasta kun oli ihan pakkopakko kun irtosi iso paikka. Edellisestä käynnistä olikin tosiaan jo yli 10 vuotta, mutta nyt on kaksi hammasta jo paikattu ja seuraava aika on 16.5. Ja oikeesti, ei se niin kamalaa ollut kun muistelin, eka kerralla ei tuntunut yhtään. Puudutettiin. [:-)]
Ei ei... ei lääkäriin...se on pakkopulla. Kolme vuotta sitten kidutin viimeksi ja tässä tulos. Kaksi paikkaa on jo irronnut, toinen pienempi ja toinen tää isompi. 1500 euroa meni siis ihan ketuille. ja kipiää kävi...vaikka puudutti, seitsemänkin piikkiä per hammas...eip auttanu. en ikinä enää...sinne piinapenkkiin... ennen vaikka ite revin.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: VALIVALI
« Vastaus #395 : 07.05.08 - klo:16:33 »

Apteekkiin ja sieltä sitä paikka-ainesta [:-)]  väliaikaiseksi vaan.  Siis hammas lähti vaiko paikka hampaasta [:-I]
Ei täällä peräkylän apteekissa sellaista ihmettä ole... [:-(]. Paikka irtosi, oli kyllä koko hampaan kokoinen. Jäi oikein iso "musta aukko", tai pistin takaisin sen "paikkahampaan"... pysyy, kun ei näkkäriin sorru.

Ei kun ensi tilassa hampilääkäriin vaan, neuvoo täällä yks rohkea joka uskaltautui itse hämmaslääkärille vasta kun oli ihan pakkopakko kun irtosi iso paikka. Edellisestä käynnistä olikin tosiaan jo yli 10 vuotta, mutta nyt on kaksi hammasta jo paikattu ja seuraava aika on 16.5. Ja oikeesti, ei se niin kamalaa ollut kun muistelin, eka kerralla ei tuntunut yhtään. Puudutettiin. [:-)]
Ei ei... ei lääkäriin...se on pakkopulla. Kolme vuotta sitten kidutin viimeksi ja tässä tulos. Kaksi paikkaa on jo irronnut, toinen pienempi ja toinen tää isompi. 1500 euroa meni siis ihan ketuille. ja kipiää kävi...vaikka puudutti, seitsemänkin piikkiä per hammas...eip auttanu. en ikinä enää...sinne piinapenkkiin... ennen vaikka ite revin.
Puudutus ei tehoa jos hampaassa siis juuressa on tulehdus, se pitää hoitaa ensin pois ja sitten paikataan.
Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #396 : 07.05.08 - klo:16:51 »

Hui!  Onko ankarakin [:-I]  Peskää käsiä peskää käsiä...

Joo, mikään ei pysy sisällä, terveydenhoitaja kehotti myös käsipyykille.
Kyllä mä yleensäkin...
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: VALIVALI
« Vastaus #397 : 07.05.08 - klo:17:02 »

Oivoi Jaska, tuleeko molemmista päistä? Oksentaminen varsinkin on ihan kamalaa!
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Jaska

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #398 : 07.05.08 - klo:18:55 »

Oivoi Jaska, tuleeko molemmista päistä? Oksentaminen varsinkin on ihan kamalaa!

Ei vielä, mutta lääkäri "lohdutti", että kyllä se siitä kehittyy...Nyt olen jo saanut vähän biofilusjugurttia sisuksiini, saas nähdä, miten käy, kun koko ajan kipristelee. Töistä oli lähdettävä kesken päivän pois. Huhhuh !  :-O
Epäilevät noro-virusta, koko tuo meidän päätykoulu eli pienryhmä on suljettu opettajan ja oppilaiden sairastuttua.
« Viimeksi muokattu: 07.05.08 - klo:19:52 kirjoittanut Jaska »
Kirjattu

Marjuli

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 346
  • Nurmijärven mummo
Vs: VALIVALI
« Vastaus #399 : 07.05.08 - klo:23:33 »

Jaskalle toipumisia! Otan osaa.  [:-I]

Minulla oli ennen Oxfordin matkaa kamala vatsatauti. Oksentelin ja oli kuumetta. Siihen meni aika monta päivää. Sain sen lapsenlapsilta (3 kpl). Tyttärellä ja hänen miehellään oli sama tauti. Onneksi paranin juuri ennen matkaa.

Mutta, mutta... kuopus-tyttäreni ja poikani olivat viimeisen yön ennen matkaa meillä. Didi oli juuri saanut samaisen mahataudin ja oli todella surkeana. Lähdimme kuopus, poika ja minä matkaan ja seuraavana päivänä sairastui poika. Hänellä ei pysynyt edes vesi sisällä. Tosi kamala tauti! Didi poti sitä Suomessa ja poika Englannissa monta päivää. Sitten sai miniä taudin.

Ihme ja kumma: kuopus-tytär pysyi terveenä ja lähti Espanjaan reippaana pariksi viikoksi. Eli perhekuntani 10:stä hengestä 9 sairasti taudin rajusti ja kuopus pysyi terveenä. Teräsmaha.  [:-P]
Kirjattu
**** ei sitä koskaan tiedä mihin pystyy, ennenkuin yrittää ****

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 857
  • Säkylä ** älykäS
Vs: VALIVALI
« Vastaus #400 : 07.05.08 - klo:23:34 »

paranemisia vaan kaikille
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Sus

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #401 : 07.05.08 - klo:23:39 »

Onpas kamalia tauteja liikkeellä. [:-(] Jaskalle jaksuja ja toipumista!
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: VALIVALI
« Vastaus #402 : 10.05.08 - klo:21:34 »

Voihan valivali...miks tää flunssa ei mee ohi ja miks tää on niin outo?
Tää vaihtelee päivästä toiseen, yhtenä päivänä on parempi olo ja seuraavana heittää ihan veteläksi. Ja niin Eeprolle kuin mullekin tää teki vielä oudot vatsavaivat ja niskakivut samoin kuin päänsäryn...ikuna ei oo tämmöstä flunssaa ollu.
Että loma menny tällai, yhtenä päivänä yhtä, toisena toista. Sit kun vähän liikkuu, niin johan on otettava valtaisat päiväunet..huoh...ja sekään ei helpota väsyä.
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 857
  • Säkylä ** älykäS
Vs: VALIVALI
« Vastaus #403 : 10.05.08 - klo:21:36 »

lääkäriin jos ei helpota s-lomaa ja oikea loma siirtyy
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: VALIVALI
« Vastaus #404 : 10.05.08 - klo:21:38 »

Mutkun  [:´((] mä oon ollu ylityövapailla ja pari palkatonta virkavapaata ja vasta ensi viikolla on pari lomapäivää.........  [:´((] ei siirry mihkään nää ylityövp:t sun muut.......mä oon työnsankari  [:´((] enkä haluis olla  [:´((]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.
 

Sivu luotiin 0.237 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.