Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VALIVALI  (Luettu 95879 kertaa)

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: VALIVALI
« Vastaus #450 : 16.05.08 - klo:20:47 »

 [:´((]  Tänään oli vanha kuusiaita kaadettu, tuosta lähitontilta, mistä talo maahan lyötiin, jos on pakko kaataa, niin ei pesintäaikaan  [:´(] taitaa tulla lauta-aitaa tilalle  [?]

Ilmankos tänään juoksi taas uusia pelokkaita kurreja  [:-I]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: VALIVALI
« Vastaus #451 : 16.05.08 - klo:21:17 »

No voi harmi Pihis  [:-(]
Kurjaa kun puita, jotka ovat kasvaneet vuosikymmeniä pihamailla
sitten kaadetaan. Tietenkin lahot ovat eri juttu, mutta ei varmaan kaikki yht'aikaa.

Ja sit minäkin valitan  :-O
Ensteks Mika sairastui.Me ei päästä Pertunmaalle

Sitten nuorehko nainen kaiveli meidän aidan takaa pyörätien ja aidan välistä
ämpäriinsa lapion kanssa minun sinne kylvämiä scilloja ja helmililjoja.
Nuo kun siementävät, olen aina kylvänyt osan niistä tuonne aidan taakse ohikulkijoiden
iloksi. Nyt ovat muutamana vuonna jo kukkineetkin. Ja senhän huomasivat niin mukelot
jotka poimivat niitä kimpuiksi ja sitten tämä LADY  [:-//]  Kaameat kuopat vaan jäi.
En kylvä enää. . . . EN !

Ja vielä valivalia.
Minulla on nyt testattu, maitoallergia, laktoosi-intoleranssi, soija-allergia, pähkinä-allergia, suklaa-  ja
pölypunkki-allergia
Ja miltei kaikessa on soijaa jossain muodossa.
Enkä saa enää syödä edes laktoositonta KERMAMANSIKKAKAKKUA. . . . . byyyääähhhhh !!!!

Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: VALIVALI
« Vastaus #452 : 16.05.08 - klo:21:20 »

No voi kurjuus, kaikenlaisia allergioita tässä maailmassa ihmisiin syntyy [:-(]  Ollaanko me niin myrkytettyjä  [:-I] Se on sitten oltava suurennuslasi kourassa kaupoissa kun liikkuu että näkee ne pienellä präntätyt tuoteselosteet.
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: VALIVALI
« Vastaus #453 : 16.05.08 - klo:21:27 »

Voi itku, Muru...kaikkea riesaa sitä piisaakin...mitä sinä sitten oikein voit syödä... [:´((]

Ja sekin on todella kurjaa, ettette pääse Pertunmaalle, tosi ikävää.  [:1] Olisi ollut niin kiva tavata taas, mutta toivottavasti sitten seuraavaan tapaamiseen onnistuu...

Ja sitten nuo kukanpoimijat ja kaivajat..kaikki mikä ei kasva jonkun pihassa on ilmeisesti yleistä riistaa. Sen sijaan että kaikki voisivat iloita kauniista kukista, ne pitää poimia tai kaivaa ylös omaan puutarhaan istutettavaksi.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #454 : 16.05.08 - klo:21:45 »

No voi surku, surku ja surku. Nyt on monta asiaa hiukka vinossa yhtaikaa.

Harmillista muru, että ette pääse Pertunmaalle. Viimeks ette päässeet sinne Vankilaankaan. [:-(]

Ja Pihiksellä vaan ympäristöä rikotaan.

Kaikesta  [:1]
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: VALIVALI
« Vastaus #455 : 16.05.08 - klo:21:52 »

No voi kurjuus, kaikenlaisia allergioita tässä maailmassa ihmisiin syntyy [:-(]  Ollaanko me niin myrkytettyjä  [:-I] Se on sitten oltava suurennuslasi kourassa kaupoissa kun liikkuu että näkee ne pienellä präntätyt tuoteselosteet.

Just niin. On ne tuoteselosteet NIIN pienellä präntätty  [:-(]

Voi itku, Muru...kaikkea riesaa sitä piisaakin...mitä sinä sitten oikein voit syödä... [:´((]

Ja sekin on todella kurjaa, ettette pääse Pertunmaalle, tosi ikävää.  [:1] Olisi ollut niin kiva tavata taas, mutta toivottavasti sitten seuraavaan tapaamiseen onnistuu...

Ja sitten nuo kukanpoimijat ja kaivajat..kaikki mikä ei kasva jonkun pihassa on ilmeisesti yleistä riistaa. Sen sijaan että kaikki voisivat iloita kauniista kukista, ne pitää poimia tai kaivaa ylös omaan puutarhaan istutettavaksi.

Itselle tuli ihan sama mieleen. Tänään kun kävimme kaupoilla totesin että miltei kaikessa on soijaa.
Leikkelelihassakin :-O . Hankalaksi menee ainakin alussa ennenkuin tulee rutiinia ja tunnistaa tuotteet.

Ja arvaa harmittaako kun emme Pertunmaalle pääsekään. Vetkuttelin Tiinalle ilmoitustakin kun toivoin
että on vaan jotain siitepölyallergiaa Mikalla tms. Mut ei  [:-(]
Mutta kyllä me vielä  [:5] [:1]
Kirjattu

Ansku

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 478
  • Tält pualt jokke
Vs: VALIVALI
« Vastaus #456 : 16.05.08 - klo:22:34 »

Valivali... Luipero oksenteli koko iltapäivän juuri kun olin töissä ja jouduin vaihtamaan petivaatteet peittoa myöten ja verhotkin menee pesuun... Ilmeisesti joko uusi ruoka i sopinut sen mahalle tai sitten sillä oli vaaaaltava karvapallo mahassa, koska ainakin yhden nakkimakkarankokoisen karvapallon se oksensi. Valkoisen verhon päälle.  [:-P]

Ei sais valittaa kun elukkaparka ihan oikeasti oli kipeä, mutta oliko sen pakko oksentaa puhtaan verhonhelman päälle juuri kun mä sain sen silitettyä?
Kirjattu

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: VALIVALI
« Vastaus #457 : 17.05.08 - klo:05:15 »

Minulla on nyt testattu, maitoallergia, laktoosi-intoleranssi, soija-allergia, pähkinä-allergia, suklaa-  ja
pölypunkki-allergia.Ja miltei kaikessa on soijaa jossain muodossa.

Tervetuloa soija-allergikoksi. Itselläni on onneksi se niin lievänä ettei pahemmin ainakaan vielä hankaloita elämää. Olen tosiaan sen huomannut että lähes kaikessa ruuassa voi olla soijaa, ainakin lesitiininä tai proteiinina. Lesitiini saattaa sopia monille allergikoille, mutta proteiini ei lainkaan. Kaikissa tuoteselostuksissa ei edes mainita onko sen sisältämä lesitiini soijaperäistä tai jotain muuta kasviperäistä. Yksi aamu huomasin että mun huulirasvassa on soijaproteiinia  [:-I]
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: VALIVALI
« Vastaus #458 : 17.05.08 - klo:09:21 »

Otan osaa kaikkien allergiaihmisten koitoksiin, tosi tylsää selvitellä aina missä on mitäkin ja niin pienellä präntillä. Tietysti ajan myötä oppii ja tietää, mutta silti  [:-(]  Toisaalta on hyvä tietää mistä vaivat johtuvat ja osaa varoa.
Monesti tuoteselostuksia lukiessa tuntuu kuin suurin osa olisi lisä- ja apuaineita, joilla saadaan tuote pysymään koossa, houkuttelevan värisenä ja säilymään piiiiiiitkään  :-O

Itselläni ei ole allergiaa testeissä todettu, mutta haistan ja maistan kaiken ihan liian kanssa, nokka tukossa hetkessä, silmät  jne...  keuhkoja hoitelen ja laktoosi-intoleranssin kanssa seurustelen yms.

Ja toi kukkien "lapioiminen" toisten pihoilta tai istutetuilta alueilta, toivois pientä rajaa. Tunnen erään tapauksen, houkutteli muakin mukaansa  [:-/] en lähtenyt.
Kerran tulin kotiini, kas täällä pihalla yks eukko keräsi kieloja, selitti vievänsä niitä jollekin  [NUT] kylään mennessään.
Kulkihan yksi syksy sienenkerääjä korinsa kanssa, keräten sieniä, anna mun kaikki kestää, kehui vain olevan hyviä sieniä  [:-//]

No täällä on vanha alue, josta on tullut kansalaisten viimeinen "puisto".  Siellä on ollut aikoinaan asumuksia, hedelmäpuita, yms hedelmätarhaa, nyt paljon vanhoja puita, se on kuin keidas erämaassa.  Talot on purettu jo aikaa sitten ja hedelmätarhat ränsistyneet. Päättäjät ovat päättäneet, puut kaadetaan  ja tilalle moderneja asumuksia, kerrostaloja [:´(]
Suuri oli vastustajien joukko, mutta kansalaisten mielipiteillä ei ollut minkäänlaista merkitystä.
Puheissaan päättäjät mainostavat, jotta puita varotaan, säästetään ja suojataan. Kysyin montako puuta jää jäljelle, vastaus oli viisi, kestääköhän nekään.
Puiston puolustajat istuttivat puistoon kukkasipuleita, johan sielläkin keväällä nainen katkoi Idän sinililjoja vaasiinsa :-O

Toinen kohde,  keskustan alle rakennetaan valtavat parkkihallit, kaikki puut kaadetaan, koska eiväthän ne vanhat puut voi kasvaa parkkipaikan päällä  [:-(]


Nyt taas valitan liian kanssa, mulla on vain nyt niitä. Oikeestaan tästä mun piti valittaa.
Äsken menin postilaatikolle, pieni innunpoikanen oli jostain pudonnut maahan, miksi, ei ollut vielä höyhenenhöyhentä  [:´((]  hautasin ruusupensaan juurelle, voi pientä kulkijaa  [:´(]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 358
  • Itä-Uusimaa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #459 : 17.05.08 - klo:11:10 »

Osanotot kaikille sairastaville, niin ihmisille, kuin eläimillekkin  [:1]

Nythän ei kukkaan hermostu, kun minä valitan!!!!

Meidän Reinon turkkia ei saa kuntoon, ei sitten millään. Öljyä ei voi antaa, matolääkettä ei voi antaa. Se on muutenkin niin arka ja nyt pelkää minuakin hirveästi. Olen koettanut noia lääkkeitä antaa, mutta heti kun näkee että mulla on jotain kädessä, menee piirongin alle piiloon. Pelkää raukka.
Ja turkki on huonossa kunnossa. > siis: lääkäriin!
--------------------

Tykkääkös Reino lohesta  [:-I] jos tykkääpi, niin oikein rasvaisen lohen syönti,vaikkapa 4 kertaa viikossa, olisi turkille hyväksi.
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Sus

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #460 : 17.05.08 - klo:11:42 »

Osanotot kaikille sairastaville, niin ihmisille, kuin eläimillekkin  [:1]

Nythän ei kukkaan hermostu, kun minä valitan!!!!

Meidän Reinon turkkia ei saa kuntoon, ei sitten millään. Öljyä ei voi antaa, matolääkettä ei voi antaa. Se on muutenkin niin arka ja nyt pelkää minuakin hirveästi. Olen koettanut noia lääkkeitä antaa, mutta heti kun näkee että mulla on jotain kädessä, menee piirongin alle piiloon. Pelkää raukka.
Ja turkki on huonossa kunnossa. > siis: lääkäriin!
--------------------

Tykkääkös Reino lohesta  [:-I] jos tykkääpi, niin oikein rasvaisen lohen syönti,vaikkapa 4 kertaa viikossa, olisi turkille hyväksi.

Niin ja ylipäänsä ruokaöljyä ruuan sekaan...
Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #461 : 17.05.08 - klo:13:07 »

Ostin tänään oikein l e v e ä ä  ideal-sidettä ja voitelin ranteen voltarenilla ennen käärimistä, nyt ei vaivaa ranne ei, ihanaa !  [:-)]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 345
  • Säkylä ** älykäS
Vs: VALIVALI
« Vastaus #462 : 17.05.08 - klo:13:12 »

Täälläkin joskus ollut käsi käärössä ensin mobilat tai vastaava ja sitten joku "elmukelmu" väliin auttaa voiteen imeytymistä käteen eikä siteeseen ja lopuksi side päälle

parantumisia
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: VALIVALI
« Vastaus #463 : 17.05.08 - klo:13:34 »

mä käytin sellasta rannetukea, neopreenista. Kietaisee vaan ja tarralla kiinni. Lopulta se parani...enää ei vaivaa. tosin ei kestä vaakasuuntaista rasitusta... no sitä ei kai normaalielämässä tarvikaan.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: VALIVALI
« Vastaus #464 : 17.05.08 - klo:14:52 »

Olis pitänyt olla turvakengät jalassa kun potkaisin äsken teelle lähtiessä uloimmaiset varpaat kirjahyllyn kulmaukseen ....  [:´((]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.347 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.