Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VALIVALI  (Luettu 96016 kertaa)

Sus

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #465 : 17.05.08 - klo:22:07 »

onko hippis varpit jo kunnossa? [:-I]

hei, MIKÄ auttaa mahakipuun. teetä just join. [:-I] kipristelee ja rymistelee maha, auts. ei siihen eilen mikään särkylääkekään tehonnut. no sitä otinki lähinnä kuumeeseen. kuumetta ei nyt ehkä enää oo.
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: VALIVALI
« Vastaus #466 : 17.05.08 - klo:22:57 »

Minulla on nyt testattu, maitoallergia, laktoosi-intoleranssi, soija-allergia, pähkinä-allergia, suklaa-  ja
pölypunkki-allergia.Ja miltei kaikessa on soijaa jossain muodossa.

Tervetuloa soija-allergikoksi. Itselläni on onneksi se niin lievänä ettei pahemmin ainakaan vielä hankaloita elämää. Olen tosiaan sen huomannut että lähes kaikessa ruuassa voi olla soijaa, ainakin lesitiininä tai proteiinina. Lesitiini saattaa sopia monille allergikoille, mutta proteiini ei lainkaan. Kaikissa tuoteselostuksissa ei edes mainita onko sen sisältämä lesitiini soijaperäistä tai jotain muuta kasviperäistä. Yksi aamu huomasin että mun huulirasvassa on soijaproteiinia  [:-I]

Minä en vielä tiedä miten "paha" tämä minun allergiani on. Lääkärille vasta joskus. Mutta nuo arvot kyllä ovat ihan tarpeeksi korkeat.
Ja vaikka nyt olenkin tarkkaan katsonut mitä syön, ei nokkosrokko ole hellittänyt. Se on riekkunut ihollani
jo pääsiäisestä vaihtelevalla voimalla.
Nytkin KUTIAA kädet  [:-/]

Ja että huulirasvassakin voi olla soijaa  :-O . Eipä sitten ihme että mulla joku huulirasva on kutittanut ja
poltellut huulia. Tää nykyinen ei.
Kai tähän pitää vaan tottua  [:-I]
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: VALIVALI
« Vastaus #467 : 17.05.08 - klo:22:58 »

onko hippis varpit jo kunnossa? [:-I]

hei, MIKÄ auttaa mahakipuun. teetä just join. [:-I] kipristelee ja rymistelee maha, auts. ei siihen eilen mikään särkylääkekään tehonnut. no sitä otinki lähinnä kuumeeseen. kuumetta ei nyt ehkä enää oo.

Piimä  :-))
Kirjattu

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: VALIVALI
« Vastaus #468 : 17.05.08 - klo:23:02 »

Kyllähän ne varpit on hiukka vielä kosketusarat  [:-(] mutta eiköhän ne siitä parane  [:-)]  sellaista se on kun töissä tottunut käyttämään turvakenkiä niin kotona sitten ei osaa varoa ....  :-))

Tsemppiä kaikille pönttölän toipilaille  [:30]       tee on ainakin hyvää vatsavaivoihin  [:-)]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 395
  • Säkylä ** älykäS
Vs: VALIVALI
« Vastaus #469 : 17.05.08 - klo:23:03 »

ei muuta kuin rautakauppaan ostamaan kotiin turvakengät että joku säilyisi edes työkuntoisena  [:-P]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: VALIVALI
« Vastaus #470 : 17.05.08 - klo:23:09 »

paraskin siellä naapurikunnassa sanomaan  [:-P]      juu ja kypärä pitäis vielä lisäksi olla aina päässä kun päätäkin tulee vähänväliä kolhittua  [:-DD]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 395
  • Säkylä ** älykäS
Vs: VALIVALI
« Vastaus #471 : 17.05.08 - klo:23:10 »

saattaisi saada alennuksen jos ostaisi kypärän samalla  [:-P]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Sus

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #472 : 17.05.08 - klo:23:11 »

mulla ei oo piimää, enkä muutenkaan sitä pysty juomaan. [:64] kermaviiliä ois kyllä... [:-I]
Kirjattu

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: VALIVALI
« Vastaus #473 : 17.05.08 - klo:23:12 »

olishan se mukavaa olla töissäkin kypärä päässä  [:-P]  työkavereilla olis ainakin hauskaa  [:-DD]
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: VALIVALI
« Vastaus #474 : 17.05.08 - klo:23:14 »

mulla ei oo piimää, enkä muutenkaan sitä pysty juomaan. [:64] kermaviiliä ois kyllä... [:-I]

Se ei taida olla ihan sama asia.
Minä aiemmin join tuota laktoositonta piimää.
Se olis hyvää. Mutta nyt ei sitten sitäkään. . . . . . kai  [:-I]
Kirjattu

KLETTERMUS

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 415
Vs: VALIVALI
« Vastaus #475 : 18.05.08 - klo:01:04 »

Molkosan auttaa vatsa kipuun.
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: VALIVALI
« Vastaus #476 : 18.05.08 - klo:01:13 »

No niin...AI AI ja VOI VOI..jokin ärsytti mahani eilen..murmurriakurkurria ja ilkeä olotila suolissa [:-(] Päätä särkee ja  [:-(]  Ainoa mitä söin erilaista eilen oli kaksi banaania  [:-I]   Eihän ärtynyt suoli banaanista pitäisi olla moksiskaan [?]  Huonoa nukkumista..jne..  Otin äsken gefilusta ja siihen sekaan Visibliniä, katsotaan auttaako palauttamaan suolet ennalleen.  Niin ja Molokosaanista ei ole mun vaivaan mitään apua, kokeiltu on. Pitimäni lisätä että söin mä siellä kaksi kismetiä myös.
« Viimeksi muokattu: 18.05.08 - klo:01:40 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #477 : 18.05.08 - klo:02:05 »

Kermaviili ehkä auttoi. Ainakaan nyt ei kipristele. Viili menee alas jotenkuten kun pistää paaaaljon sokeria ja kanelia. En mä koskaan viiliä osta, tää oli ostettu Tiitulle. :-)) Tuhma mami söi. Ei vaan, Tiitulle jäi toiseen purkkiin vielä. [:-)]
Kirjattu

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: VALIVALI
« Vastaus #478 : 18.05.08 - klo:06:50 »

Minulla on nyt testattu, maitoallergia, laktoosi-intoleranssi, soija-allergia, pähkinä-allergia, suklaa-  ja
pölypunkki-allergia.Ja miltei kaikessa on soijaa jossain muodossa.

Tervetuloa soija-allergikoksi. Itselläni on onneksi se niin lievänä ettei pahemmin ainakaan vielä hankaloita elämää. Olen tosiaan sen huomannut että lähes kaikessa ruuassa voi olla soijaa, ainakin lesitiininä tai proteiinina. Lesitiini saattaa sopia monille allergikoille, mutta proteiini ei lainkaan. Kaikissa tuoteselostuksissa ei edes mainita onko sen sisältämä lesitiini soijaperäistä tai jotain muuta kasviperäistä. Yksi aamu huomasin että mun huulirasvassa on soijaproteiinia  [:-I]

Minä en vielä tiedä miten "paha" tämä minun allergiani on. Lääkärille vasta joskus. Mutta nuo arvot kyllä ovat ihan tarpeeksi korkeat.
Ja vaikka nyt olenkin tarkkaan katsonut mitä syön, ei nokkosrokko ole hellittänyt. Se on riekkunut ihollani
jo pääsiäisestä vaihtelevalla voimalla.
Nytkin KUTIAA kädet  [:-/]

Ja että huulirasvassakin voi olla soijaa  :-O . Eipä sitten ihme että mulla joku huulirasva on kutittanut ja
poltellut huulia. Tää nykyinen ei.
Kai tähän pitää vaan tottua  [:-I]

Mulla itellänikin soija oirehtii nokkosrokkona ja satunnaisesti vatsakipuna. Antihistamiini riittää hoidoksi. Lääkärille en itse asian tiimoilta milloinkaan päässyt, koetulokset vaan paperilla ja moniste soija-allergiasta, suoraan netistä kopsattu. Tosin oli omaa saamattomuuttakin mukana kun en varannut aikaa ja vaatinut selittämään paremmin. Olen myös lievästi hajuallergikko ja voimakkaat hajuvedet ja tupakansavu aiheuttavat oireita.
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: VALIVALI
« Vastaus #479 : 18.05.08 - klo:07:47 »

Jatketaan:

Niska kipeä, ei Suokissa niin tuulista ollut ja korkeakauluksinen fleece päällä ja huppu päässä kun valleilla seisottiin.
Käsivarsia/olkapäitä särkee, ilmasto, eli fipro kiusaa... Mahaan otin yöllä Libraxeja, hiukkasen auttoi, onneksi ei ole ruikulia [:-)]

Hyvä kun on tämä valivali-osasto, täällä saa ihan ilmaiseksi valittaa, vaan mistäköhän saataisiin doktor, ihan oikea liittymään Pönttölään :-)) Olisi oma pönttödoc, eihän se jaksaisi.. [:-I] [:-DD]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.143 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.