Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VALIVALI  (Luettu 95932 kertaa)

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1155 : 24.12.08 - klo:11:43 »

Jatta ja Hese, tsemppiä ja rauhallista Joulua!  [:30]

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 358
  • Itä-Uusimaa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1156 : 24.12.08 - klo:12:08 »

Kaikille vaivaisille paranemisia  [:30] [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Talvikki

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 237
  • Pohjois-Karjala
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1157 : 24.12.08 - klo:12:19 »

Jatalle ja Hannulle jaksamisia ja Rauhallista Joulumieltä!  [:-)]

Kaikille vaivaisille paranemisia!  [:-)]
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1158 : 24.12.08 - klo:12:22 »

valivali...känny ei tunne X-kirjainta... ei voi lähettää joulua briteille, Merry X-mas! ja kun tarkistelin Qkin on kateissa  :-O

Jatalle ja Hannulle tsemppiä... ja kaikille vaivaisille paranemisia!
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 982
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1159 : 24.12.08 - klo:13:42 »

Kaikille poteville pikaista paranemista!
Kirjattu

jatta

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 021
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1160 : 24.12.08 - klo:22:29 »

Kiitos. Täällä aina ystävä. Kaksi vanhusta nukkuvat, (88 ja 86), joten hieman hengähdetään täällä pöntöllä ja kaikki hyvin toistaiseksi.

 [:-)]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1161 : 24.12.08 - klo:22:30 »

Kiitos. Täällä aina ystävä. Kaksi vanhusta nukkuvat, (88 ja 86), joten hieman hengähdetään täällä pöntöllä ja kaikki hyvin toistaiseksi.

 [:-)]

Toivottavasti joulu on mennyt kuitenkin hyvin!  [:-)]

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 345
  • Säkylä ** älykäS
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1162 : 24.12.08 - klo:22:30 »

Jaksamisia ja paranemisia kaikille pönttöläisille ja pönttöläisten lähipiiriläisille [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1163 : 28.12.08 - klo:14:34 »

[:-)]          ei tarvitse lukea  :-))  kirjoitan jotta pääni kirkastuu.

Pakko valittaa, tai oikeastaan en valita, vaan kehun itteäni.
Oon saanut "sairaskertomukseni"  taulukoineen valmiiksi  yli 30 vuoden ajalta  [:-)] joudunkohan hoitoon  [NUT]

Ryhdyin perusteelliseen papereideni tonkimiseen huonon oloni ja olen tyytymätön lääkärin toimintaan   [:-(]
Kunnallisen päätöksen mukaisesti päätettiin, jotta rahaa säästyy, kun tietyt potilasryhmät siirretään erikoislääkäriltä terveyskeskukseen  [:-//]
Vuonna 2006 tämä ko. uusi lääkäri kirjoitti mulle uuden reseptin omasta päästään, katsomatta ed. erikoislääkärin lausuntoja ja lähetettä laboratoriokokeisiin  [:-(]

Tuossa ennen Joulua  kävin ns. "omalääkärillä" ällistelin pitkään jatkunutta huonoa oloani ja pyysin lab. kokeisiin. No hän olikin mukavanoloinen lääkäri  [:-)] ja kirjoitti lähetteen.
Terveydenhoitaja ei osannut tulkita tuloksia, pyysin ne itselleni ja sain vielä puhelinajan  ko. lääkärille, lähtee talosta pois 31.12 [:-(]

Tuloksia älliköidessäni aloin oikein paneutua asiaan, lab.kokeiden tuloksiin vuosien ajalta ym. ja nyt selvisi mistä outo olo johtuu, se on niistä kunnallisista säästöistä. Kuinkahan moni potilas jaksaa paneutua perusteellisesti missä mättää  [?] ja mikä meni pieleen missäkin kohtaa  [?]

On tämä nykyisin kummaa kun potilas joutuu itse tarkkailemaan ja vaatimaan.
Nyt mulla on totaalinen luottamuspula tuohon luukkuun  [:-//]  en tiedä miten ja minne voisin asiasta valittaa, kaikki syytää vastuuta toinen toistensa niskaan. Se on sellainen järjestelmä nyt.

Onneksi on vielä yksi asiantuntijalääkäri tiedossa, johon voin luottaa, saa nähdä miten suhtautuu kun menen vataanotolle taulukoineni  :-))


Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

terttukaarina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 374
  • Oulun lääni
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1164 : 28.12.08 - klo:17:57 »

Niin se on nykyään, että itse pitää tietää, mikä tauti on....

Toista oli aikoinaan, (silloin vanhaan hyvään aikaan....), kun eräskin lääkäri sanoi, että "mitäs te tänne
tulette, kun kerran itse tiedätte, mikä teitä vaivaa... "

Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1165 : 28.12.08 - klo:18:05 »

Pihis, ota yhteyttä potilasasiamieheen ja ala tämän kanssa selvittää asioita!
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1166 : 28.12.08 - klo:18:39 »

Niin se on nykyään, että itse pitää tietää, mikä tauti on....

Toista oli aikoinaan, (silloin vanhaan hyvään aikaan....), kun eräskin lääkäri sanoi, että "mitäs te tänne
tulette, kun kerran itse tiedätte, mikä teitä vaivaa... "


Just, mullakin meni kolmekymmentä vuotta ihan hyvin, otin vain nappia ja osaavat lääkärit seurasivat tuloksia ja potilaan vointia. Oikeestaan en koko sairautta en huomannut, enkä ajatellut lainkaan, kunnes nyt 2006 jälkeen  [:-//]
 
 [:-I]  ja toiset ei tykkää yhtään, jos jotain tietää   :-O

Kati, kiitti tuosta potilasasiamiesvinkistä, en muistanut lainkaan   [:65]

- nautin tämän antibioottikuurin loppuun ja huomenna kuuntelen  miten tämä, kerran tapaamani "omalääkäri"
tulkitsee tuloksia   [:-I]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1167 : 02.01.09 - klo:07:03 »

Pihis, potilasasiamies tai ylilääkäri tai mieluummin molemmat.
On nää aikoja, potilaan pitää tietää saman tai mieluummin enemmän kuin lääkärin  :-O
Ja lääkärit valittaa että potilaat pitää heitä vain reseptiautomaatteina, miksköhän  [:-I]
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1168 : 02.01.09 - klo:15:04 »

Pihis, potilasasiamies tai ylilääkäri tai mieluummin molemmat.
On nää aikoja, potilaan pitää tietää saman tai mieluummin enemmän kuin lääkärin  :-O
Ja lääkärit valittaa että potilaat pitää heitä vain reseptiautomaatteina, miksköhän  [:-I]


Kiitti Varpunen  [:-)] onnekseni tuo kerran tapaamani "ns. omalääkäri" oli järjellinen nuori lääkäri, joka tajusi asian.
Toinen onnenkantamoinen oli, ettei terveydenhoitaja ymmärtänyt laboratoriotuloksista tulkita pitikö arvojen mennä ylös vai alaspäin, siitä hyvästä hän antoi puhelinajan tälle ns. omalääkärille  [PUH] pauhasin hänelle kaiken ja kerroin laatimistani tilastoista ja taulukoista ( myös mainitsin ed. erikoislääkärin kehoituksesta juoda punaviiniä, ottaa multitabsia ja viimeinen huomautus oli lähtiessänä, ettei tämä ole eduskunta  [:-//])

Sain uuden reseptin entisin annosmäärin ja vielä lähetteen uusiin kokeisiin kevään aikana. Kiitin häntä ja hänen toimitatapaansa, sanoin miten hyvältä tuntuu kun lääkäri kuuntelee potilasta. Olipa mukava, osaava lääkäri  [KIPPIS] nyt siellä on taas joku uusi  [:-I]



Joten itse pitää näköjään kaikkia elintoimintojaan ja tuloksia seurata [:-I] :-O ja olla kuulolla.


« Viimeksi muokattu: 02.01.09 - klo:15:11 kirjoittanut Pihalintu »
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1169 : 02.01.09 - klo:21:53 »

Ja taas flunssa...nokan alus ruvella ja kamalaa kuivaa yskää ja  mahdoton väsy. uusi vuosi uudet kujeet, vaan ei mulla, samallailla taidan sairastella kun koko viime vuodenkin!
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.
 

Sivu luotiin 0.27 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.