Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VALIVALI  (Luettu 97050 kertaa)

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1200 : 08.01.09 - klo:10:49 »

Susilta on ehkä mennyt ohi se kun me joulukuussa oltiin niin kovin huolissaan kun Minnistä ei kuulunut mitään moneen viikkoon, pelättiin jo vaikka mitä tapahtuneen. Sitten vihdoin asia selvisi kun Minni palasi kertomaan tuosta aivoverenvuodostaan. Mutta että vielä noin monta muutakin vakavaa juttua, kyllä Minni olet selviytyjä, se täytyy sanoa. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1201 : 08.01.09 - klo:11:48 »

Olin tänään lääkärillä ja sain astma lääkkeet samalla hän mittasi mun verenpaineen ja sanoi että se oli koholla 178/118. Nyt sitä verenpainetta seurataan pari viikkoa ja sen jälkeen katsotaan lääkitys.
Korkeet on lukemat!  :-O

Minkähänlaisia lukemia kotona mitattu verenpaine näyttäis?
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #1202 : 08.01.09 - klo:11:58 »

Juu, Tiina, on menny ohi. Just silloin en oo ollu Pöntöllä, kun Minni on kertonu. Ennen sitä ihmettelin itteki, missä Minni on. Saanks mie olla niin utelias, että oliko se aivoverenvuoto se sairaalaan menon syy? Oletan...
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #1203 : 08.01.09 - klo:12:21 »

Juu, Tiina, on menny ohi. Just silloin en oo ollu Pöntöllä, kun Minni on kertonu. Ennen sitä ihmettelin itteki, missä Minni on. Saanks mie olla niin utelias, että oliko se aivoverenvuoto se sairaalaan menon syy? Oletan...

Mie löysinkin Minnin kirjoittamat viestit asiasta. [:-)] Kyllä on ollut hurja kokemus, onneksi toipuminen on hyvällä mallilla. Ootko nyt saanut nukuttua, Minni?
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #1204 : 08.01.09 - klo:15:21 »

Mie löysinkin Minnin kirjoittamat viestit asiasta. [:-)] Kyllä on ollut hurja kokemus, onneksi toipuminen on hyvällä mallilla. Ootko nyt saanut nukuttua, Minni?

Olen nukkunut ihan hyvin. Kiitos kysymästä  [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #1205 : 08.01.09 - klo:15:23 »

Pitää valittaa kun ei jaksa äänestää kuvakilpailuissa, eikä viittis paljon mitään muutakaan tehdä, laiskottaa hitsisti. [:-(]
Kirjattu

KLETTERMUS

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1206 : 08.01.09 - klo:17:10 »

Tänään kuin mittasin verenpaine näytti olevan 137/87, oli laskennut jonkin verran.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1207 : 08.01.09 - klo:17:17 »

Onhan noi lukemat jo aivan erilaiset, verrattuna eilisiin. [:-)]
Hyvä juttu!  [:5] [:-)]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1208 : 08.01.09 - klo:17:20 »

Verenpaineesta tuli mieleeni, et täälä on terbeyskeskuksen aulassa verenpainemittari.  Siinä voi paineensa mitata milloin haluaa.
Itelläni oli 148/74/64. [:-)]
Kirjattu

KLETTERMUS

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1209 : 08.01.09 - klo:17:33 »

Niin meilläkin on terveyskeskuksessa verenpainemittari missä itse voi käydä mittautumassa verenpainettaan. Pystyn sen tekemään siellä joka päivä kun työskentelen siellä.
Kirjattu

terttukaarina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Oulun lääni
« Vastaus #1210 : 08.01.09 - klo:18:09 »

Minulla on oma mittari. Ei vain tule mitattua - en uskalla..... [;-)]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #1211 : 09.01.09 - klo:07:40 »

Verenpaineesta tuli mieleeni, et täälä on terveyskeskuksen aulassa verenpainemittari.  Siinä voi paineensa mitata milloin haluaa.
Itelläni oli 148/74/64. [:-)]

Keravan apteekissa on sellainen vekotin, jolla voi itse mitata paineet. Kerran kokeilin ihan huvikseni, ja se näytti jotain suunniilleen 190/147. Meillä oli seuraavana päivänä lähtö Goaan. Voitte arvata, että menin aikamoisessa paniikissa työterveysasemalle mittauttamaan paineet "oikeesti"; tuollaisilla paineilla en olisi uskaltanut lähteä 10 tunnin lennolle. Onneksi tulokset oli jotain ihan muuta kuin apteekin härvelin näyttämät.  [:-)]

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1212 : 09.01.09 - klo:11:14 »

Nuita "härvelimittarin" tuloksia olen itekin epäillyt.
Sairaaloissa on niitä myös käytössä.  Olen joillekin hoitsuille suoraan sanonut, et katsovat vähän miten mansetin laittavat ja missä asennossa potilas on.
Kaikista tarkimpia mittareita on ne vanhat elohopeamittarit.  Teholla vallan niitä käytettiin.

Se kanssa tuntuu oudolle, kun nuiden härveleiden tuloksiin luottavat ja sen perusteella määrätään verenpainetabut. 
Ei ihme, jos mummeleita kaatuu kotona liian alhaisiin verenpaineisiin, kun lääkkeet on määrätty väärin mitatuilla tuloksilla.

Käytin kerran omaani tk:ssa ja vertasimme tuloksia.  Ei ollut paljoa eroa.
Mun mittari on sellainen Omronin pumpattava versio.  Jotenkin luotan tuohon enemmän, kuin siihen täysin moottorilla toimivaan.

Jos verenpainemittareissa on huonot patterit, niin eikös sekin vaikuta tulokseen?
Kirjattu

Sinisorsa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1213 : 09.01.09 - klo:11:47 »

Pahin flunssa vuosiin ohi. Alkoi tiistai-iltana.
Keskiviikkona piti jo lähteä ulos, mutta henki ei oikein kulkenut kovalla pakkasella, joten piti palata kotiin.
Nyt lähden ruokkimaan sorsia sämpylöillä-- kaksi isoa jyväsämpyläpussia mukaan sekä kilo kauranjyviä.   :-))
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #1214 : 09.01.09 - klo:11:52 »

Se kanssa tuntuu oudolle, kun nuiden härveleiden tuloksiin luottavat ja sen perusteella määrätään verenpainetabut. 

Silloin kun mulla todettiin verenpaineen kohonneen niin kyllä sitä mitattiin hartaasti ja pitkään ja erilaisilla mittareilla ennenkuin lääkitys aloitettiin. En oikein usko että ihan hepposin perustein kuitenkaan lääkitystä kenellekään määrätään.
Mulla ainakin myös se jännitys aiheutti verenpaineen nousua. Siis se itse mittaustilanne, vaikka eihän siinä mitään jännittämistä ole :-)).
Kirjattu

Sivu luotiin 0.335 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.