Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VALIVALI  (Luettu 95886 kertaa)

iipa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 706
  • Aina tonttuna
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1230 : 10.01.09 - klo:09:11 »

Olen ollut kaksi kertaa verenpaineseurannassa, jossa automaattisesti mittari mittaa verenpaineen tunnin välein, yölläkin. Eihän siinä uni ollut rauhallista mutta petissä piti pysyä. Itselläni on verenpainetauti, pahimmillaan söin nesteenpoistolääkettä ja tuhtia lääkettä, nykyisin miedonpaa lääkettä napin päivässä lopun elämääni.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1231 : 10.01.09 - klo:10:13 »

Juu, verenpaineen nousuun on olemassa monia erilaisia syitä ja lääkkeet annetaan sitten sen mukaan, hyvin eri tyyppisiä lääkkeitä. Siksihän ne alkututkimukset on niin tarkat, että löytyisi verenpaineen syy. Esim. mulla se syy on semmonen hermostollinen, mulla on semmonen kumma hermosto, että reagoin kaikkeen yliherkästi. Tartte ku puhelimen soida, ni sydän suunnilleen hyppää kurkkuun. [:-I] Siksi se mun verenpainelääke on beetasalpaaja. Mulla on myös hiukan rytmihäiriöitä, johon beetasalpaaja auttaa myös.

Esim. mitään nesteenpoistolääkkeitä en tarttee. Lääkäri ei jutellu edes ruokavaliosta, ei edes suolasta. Hää ilmeisesti tajusi että tää on niin hermostoperäistä kuin voi olla. Suola ei siihen asiaan liity mitenkään. Toki suolan käyttöä kandee tarkkailla, mutta ei mun verenpaine siitä laske jos suolan pois jättäisin.

Joskus korkea verenpaine kai voi johtua esim. sydämen toiminnasta. Silloin aikoinaan netistä kovasti asiaa tutkin ja ainakin kolme erilaista kategoriaa oli... joissa verenpainetta hoidetaan TÄYSIN erityyppisellä lääkityksellä.

Lääkäri mulle tokaisi ykskantaan, että: "Näitä kun syöt ni kauemmin elät." Eli eipä auta ku popsia vaan, loppuelämä.
Kirjattu

Sinisorsa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 004
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1232 : 10.01.09 - klo:10:42 »

"Tarve ja viranomaissuositus
Ihmisen pitäisi ilmeisesti saada ravinnossaan 600 mg magnesiumia, mutta viranomaissuositus on vain 300-450 mg/vrk. Vielä 1900-luvun alussa suomalaiset saivat ruuassa päivittäin noin 1200 mg magnesiumia. Leipä valmistettiin silloin täysjyväviljasta, joka jauhettiin omassa tai lähimyllyssä. Nykyään ruoka on niin puhdistettua (raffinoitua), että magnesiumin saanti on pudonnut kolmasosaan.
Tällä hetkellä moni saa magnesiumia vajaat 300 mg päivässä.(1) Arvioilta 80% väestöstä saa liian vähän magnesiumia ruuastaan. Keskimäärin ihmiset saavat noin 40% viranomaisten suosittelemasta määrästä, mikä on alakantissa optimaalista terveyttä ajatellen. (2) Uuden ranskalaisen, yli 5000 henkilöä käsittäneen tutkimuksen mukaan 23 % naisista ja 18 % miehistä sai magnesiumia alle 66 % saantisuosituksesta. " 

http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/magnesium.html

Itse aloitin magnesiumtablettien (350mg/vrk  -6euroa purkki/70tablettia) syönnin viikko sitten, koska ruokavaliooni kuuluu vähän leipää, ja siemeniä sekä pähkinöitä taas en voi syödä allergian vuoksi. Täysjyväriisikään, jossa on paljon magnesiumia, ei maistu.
Magnesium auttaa myös lihasjäykkyyteen.  Urheilujuomissa on yleensä paljon magnesiumia tämän vuoksi.

"Miten magnesium vaikuttaa?
Magnesium lisää yleistä vastustuskykyä ja suojaa ihmistä monilta aineenvaihdunnan häiriöiltä, sairauksilta, rappeutumiselta ja vanhenemiseen liittyviltä muutoksilta. Erityisesti magnesium rauhoittaa hermoja, ehkäisee ja hoitaa stressiä, suojaa sydäntä rytmihäiriöiltä, sepelvaltimotaudilta ja infarktilta."   [:-)]

« Viimeksi muokattu: 10.01.09 - klo:10:55 kirjoittanut Sinisorsa »
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1233 : 10.01.09 - klo:10:59 »

Miehä popsin magnesiumia purkista. Suonenvedon takia sitä syön ja se todellakin tehoaa.

Mut tuon tekstin mukaanhan se on mulle oivallinen ja sopiva muutenkin, just tuohon hermostoon ja rytmihäiriöihin, kuten tuossa sanotaan. Yhessä pillerissä on 350 mg (yks päivässä on ohje). Jos olettaisin, että saan ruuasta sen vajaa 300 (kuten tuossa sanottiin) niin tästähän tulis suunnilleen se 600 mg sitten. Hyvä niin, jatkan siis popsimista.  [:-)] (On ihan pakkokin, heti jos loppuu ja oon pari päivää ilman, alkaa krampit taas.)
Kirjattu

Sinisorsa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 004
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1234 : 10.01.09 - klo:11:32 »

Kävelen 6-7km päivässä ja kuntosalilla tai uimassa käyn max. 3 kert. viikossa.
Väsymys iski pari kolme kuukautta sitten ja paikat meni jumiin. Vähensin liikuntaa, lisäsin lihasten venyttelyä, kävin hieronnassa ja otin rautatabletteja, koska epäilin raudan puutetta -- myös paljon C-vitamiinia. Ei auttanut. Magnesium taas poisti oireet parissa päivässä.  [:-)]

Magnesiun (+kalium) on myös suolan vasta-aine, joten siinäkin mielessä hyvä hivenaine.
Kirjattu

KLETTERMUS

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 415
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1235 : 10.01.09 - klo:16:30 »

Minä syön mangnesumia joka päivä 1200 mg, 2 tablettia päivä.
Sen lisäksi vielä c-vitaminia ja zinkkiä.
sekä carnosinia.

Ajattelin kokeilla vielä Anti-Saltia.
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1236 : 10.01.09 - klo:17:55 »

 [:-)]   Kokeilenpa tuota Anti-Salttia

         - hintavertailu olisi kannattanut suorittaa ennen ostosta  [:-I]  [:-)]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1237 : 10.01.09 - klo:18:09 »

Hyvä nesteenpoistaja on ananas. Ihan omassa liemessään, tai jos haluu antaa potkua lisää, niin ananaskapselit. Toimii. [:-)]
Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1238 : 10.01.09 - klo:18:54 »

Mullon nyt ollut muutaman päivän maailman kauhein mahatuti, oikein lörölörö, oisko peräti norovirus tms.  [:-//] Tänään alkaa hellittää, toivottavasti ! Uskalsin jo piipahtaa saunassa, tuntui ihanalta !  [:-)]
Kirjattu

terttukaarina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 374
  • Oulun lääni
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1239 : 10.01.09 - klo:18:56 »

Paikallisessa lehdessä oli juttu, että noro-virus jyllää jälleen.
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1240 : 10.01.09 - klo:19:00 »

Jossain tietolähteessä mainittiin, et ankaraa vatsatautia on liikkeellä.
Ei tarttis levitä.. [:-(]
Kirjattu

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1241 : 10.01.09 - klo:19:03 »

Muistakaahan pestä räpylänne!  [:-P]
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1242 : 10.01.09 - klo:19:03 »

Oliko toi noro-virus levinnyt Etelä-Suomessa, vai missä?
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1243 : 10.01.09 - klo:19:11 »

Tässä jotakin aiheesta:
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200901098886597_uu.shtml

Ootko Jaska myös oksennellu... vai vaan p......nnellu. [:-I] Noro-virus aiheuttaa sekä oksennustaudin, että ripulin, näin olin ymmärtävinäni.
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1244 : 10.01.09 - klo:19:35 »

Uh, toivottavasti me säästytään norolta!  :-O
Mä hiukan ihmettelin, kun Jaska kirjoitti tuolla Mitä ruokaa syöt tänään-ketjussa syöneensä mustikkakeittoa. Mutta täältähän selitys löytyi! Onkohan se sitä "mun tekemää" keittoa? Sitähän lääkärit suosittelee vatsataudin jälkeen!  [:-)]
 

Sivu luotiin 0.121 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.