Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VALIVALI  (Luettu 97001 kertaa)

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1335 : 28.01.09 - klo:14:18 »

Kaikille vaivaisille paranemisia  [:30]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

jatta

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1336 : 28.01.09 - klo:14:23 »

Talvikki ota rauhallisesti nyt että paranet. Tsemppiä sinulle ja kaikille poteville.

Meidän jääkaappi on korjattu. Oli nopea toimitus, tunnin sisällä soitosta oli jo kunnossa.
Tosin olikin vain termostaatti mennyt joten helpolla päästiin.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #1337 : 28.01.09 - klo:14:24 »

Meidän jääkaappi on korjattu. Oli nopea toimitus, tunnin sisällä soitosta oli jo kunnossa.
Tosin olikin vain termostaatti mennyt joten helpolla päästiin.

Termostaattivikaa minäkin epäilin. [:-)] 
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

KLETTERMUS

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1338 : 28.01.09 - klo:15:03 »

Nyt ne labra tulokset tuli kolestrooli on koholla 8,6 ja hemoglobiini todella matala 100.
Ja sen lisäksi vären paine on laskennut roimasti alas.
Viime viikolla verenpaine oli todella ylhäällä ja nyt vaan 100/ 55.
Kirjattu

Sinisorsa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1339 : 28.01.09 - klo:15:36 »

Miun hermo on jo kaput [:´(]...särky kädessä vie totisesti alakuloon...ja vielä, oon tapellut soneran kanssa kauheista kk maksuista, no nyt sit miun koneen nopeus palautettiin aiempaan nopeuteen...en mie pysty eläkkeestä maksamaan hirveitä perusmaksuja...melkein 50€ kk.. [NUT]..plus sen päälle puhelin, josta nyt tein jonkun hemmetin paketin..viimeeksi lasku oli yli 90€...nooh, siihenhän tuli  lisäkse se älytön jonotusmaksu!!..Noh, palataan tähän miun kätteen, miksi se aamuisin on NIIN kippee, enhä mie yöllä mittään tee???..siivouksii etc.....

Saas nyt nähä, minkä tuomion käskirurgi antaa...puukkoo/tai jottai taikatemppui...lääkkeitä en uskalla sen nokkorokon pelossa ottaa, sekin oli kamalaa  [HUH]...nooh, täs taas tälkertaa tätä vali-valia... [:-(]

Tuolla voi tehdä kännykkäliittymävertailuja. Sonera todella kallis. Oletuksena 3000min./kk.

http://www.gsmvertailu.fi/

Kirjattu

KLETTERMUS

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1340 : 28.01.09 - klo:15:40 »

Mulla on toi DNA Unelma liittymä. [:-)]
« Viimeksi muokattu: 30.01.09 - klo:18:47 kirjoittanut KLETTERMUS »
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #1341 : 30.01.09 - klo:16:23 »

Päivää tänneketjuun  [:-)]

-joka ketjussa on niin aiheet menollaan, etten tohdi sekaantua tässä hötäkässä, en tiedä kehua vaiko valittaa  ettei mulla aika ei riitä mihinkään  :-O   [NUT]  no niin nyt taas tuli lähtö hiljaisiin liikkeisiin.

Tulin kurkkaamaan hetkeksi, kertakaikkiaan kivaa illansuuta kaikillen   [:59]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Sus

• Vieras
« Vastaus #1342 : 01.02.09 - klo:21:44 »

Kehtaiskohan näin pienestä valittaakaan. Mutku ihmetyttää. Jos kukaan/kenkään muistaa kun valitin viime kesäkuun lopussa, että mua pisti joku ötö ja yöllä syyhy oli niin mahoton, että en pystynyt nukkumaan. Ötö pisti pohkeeseen ja syyhy kattoi koko pohkeen nilkasta polvitaipeeseen. Niin vali. Sitä pistoskohtaa kutittaa vieläkin. [:-I] Mikä IHME siihen pisti???

Nyt oon siis raapinut sitä näppyä 7 kk ja siinä on ihan rupi. Kun aina vaan raavin. Se ei sinänsä kauheesti häiritse, mutta ihmettelen vaan... Mää oon itte päätellyt, että... jos sen ötön pistin jäi sinne ihon sisään. Ja jaksaa ärsyttää sitä kohtaa aina vaan... [:-I]
Kirjattu

Evis

• Vieras
« Vastaus #1343 : 02.02.09 - klo:20:40 »

Nyt on pakko vähän valittaa. Ostin lomamatkalla silmälasit, kun ne sai siellä niin halvalla [:-I] [:-I]. No  niissäpä  olikin siten aika väärät vahvuuddet ja laitettiin takaisin tehtaalle, siis loman aikana. Ja kuinkas ollakkaan ne ei olleet valmiina, kun lähdimme sieltä kotomaahan. [:-I] [:-I]
Lupasivat viikon sisällä lähettää ne ja nyt aikaa kulunut jo puolitoista viikkoa ja mitään ei ole kuulunut.
Tietenkin olin ne maksanut ja mulla ei nyt sitten mitään todistusaineistoa, että lasit jääneet sinne.  [?] [:-I] [:-I] No toivossa eletään, että postilaaatikkoon nyt lähiaikoina kolahtaisivat [:-)] [:-)]

Kirjattu

Sinisorsa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1344 : 02.02.09 - klo:20:56 »

Kehtaiskohan näin pienestä valittaakaan. Mutku ihmetyttää. Jos kukaan/kenkään muistaa kun valitin viime kesäkuun lopussa, että mua pisti joku ötö ja yöllä syyhy oli niin mahoton, että en pystynyt nukkumaan. Ötö pisti pohkeeseen ja syyhy kattoi koko pohkeen nilkasta polvitaipeeseen. Niin vali. Sitä pistoskohtaa kutittaa vieläkin. [:-I] Mikä IHME siihen pisti???

Nyt oon siis raapinut sitä näppyä 7 kk ja siinä on ihan rupi. Kun aina vaan raavin. Se ei sinänsä kauheesti häiritse, mutta ihmettelen vaan... Mää oon itte päätellyt, että... jos sen ötön pistin jäi sinne ihon sisään. Ja jaksaa ärsyttää sitä kohtaa aina vaan... [:-I]

Osta Sibicortia: "....  hyönteisten pureman ärsyttämä iho....."  Mulla oli joku purrut niskaan, korvan taakse, nousi pieni patti, ja sitä kutitti ja punotti.
Tuolla lähti parissa viikossa. Voi olla, etä punkkikin puri.  :-O 

"Vaikutustapa
Hydrokortisoni rauhoittaa tulehdusta ja vetistystä sekä lievittää kutinaa, jotka liittyvät allergian tai muun ihoärsytyksen aiheuttamaan ihottumaan. Klooriheksidiini tappaa paikallisesti käytettynä ihon bakteereita ja sieniä."

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=far04798

Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #1345 : 03.02.09 - klo:14:47 »

No miehän oon nuo hydrocortisonit plus muut unohtanut vallan! Täytyykin ostaa.

Ei se varmaan punkki ollut, kun purema - tai pistos - on tapahtunut housunlahkeen läpi, mulla oli semmoset tiukat leggingsit jalassa pihalla, ihan siis tiukat ihonmyötäiset. Tosin... kerran on punkin puremakalusto jäänyt mun ihon sisään kylkeen, se tulehtui eikä poistunut ollenkaan muuta kuin lääkärin veitsellä. Oli monta kuukautta ärsyttänyt ja lääkäri otti veitten ja naps ja pisti pari kolme tikkiä.

Ellei punkki sitten voi purra kankaan läpi, en tiedä.
Kirjattu

Sinisorsa

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1346 : 03.02.09 - klo:16:37 »

No miehän oon nuo hydrocortisonit plus muut unohtanut vallan! Täytyykin ostaa.

Kannattaa ostaa nimenomaan Sibicortia, koska siinä on ainoastaan tuota klooriheksidiiniä, joka poistaa tulehduksen/tappaa bakteerit ja sienet.
Mulla oli joku pistänyt niskaan, ja siellä hiuksen juureen/tuppiin, joka sitten tulehtui,punotti sekä kutisi. Iho oli koholla noin sentin ympyrähalkaisijaltaan, punotti ja kutitti, mutta iho ei ollut mitenkään rikki eikä märkinyt.
Tav. hydrokortisoni ei auttanut, ei Bacibact- voidekkaann vaan Sibicort  -- 3 kert/vrk ja viikossa parani. :-))
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #1347 : 03.02.09 - klo:16:50 »

Nyt on Sibicort kirjoitettu muistilapulle. Kiitos Sinis! :-))
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #1348 : 03.02.09 - klo:21:05 »

Nyt on pakko vähän valittaa. Ostin lomamatkalla silmälasit, kun ne sai siellä niin halvalla [:-I] [:-I]. No  niissäpä  olikin siten aika väärät vahvuuddet ja laitettiin takaisin tehtaalle, siis loman aikana. Ja kuinkas ollakkaan ne ei olleet valmiina, kun lähdimme sieltä kotomaahan. [:-I] [:-I]
Lupasivat viikon sisällä lähettää ne ja nyt aikaa kulunut jo puolitoista viikkoa ja mitään ei ole kuulunut.
Tietenkin olin ne maksanut ja mulla ei nyt sitten mitään todistusaineistoa, että lasit jääneet sinne.  [?] [:-I] [:-I] No toivossa eletään, että postilaaatikkoon nyt lähiaikoina kolahtaisivat [:-)] [:-)]

Toivottavasti Evis silmälasisi saapuvat Suomenmaahan! [:72]

Aika harmittavaa tuo. Se on se pieni riski ulkomailta ostetuissa laseissa. Tai esim. se, että kotimaassa huomaa, ettei näihin millään totu, ja sitten löytyykin laseista joku virhe. Eihän se iso riski ole, huonoa onnea lähinnä, kerran olen semmoiseen tapaukseen törmännyt, että lasit oli tehty aikas pieleen ulkomailla. Tapahtuuhan inhimillisiä erehdyksiä kotimaassakin, mutta täällähän myymälä toki korjaa virheen, jos semmoinen on käynyt.

Kirjattu

Evis

• Vieras
« Vastaus #1349 : 04.02.09 - klo:11:33 »

No aivan omaa hölmöyttäni  [NUT]  koko juttu, ei olisi pitänyt maksaa niitä ennenkuin ovat kunnossa.
Odottelen nyt vielä jonkin aikaa jos ei ala kuulua niin sitten otan siihen liikkeeseen yhteyttä, niillä on  takuukin Suomessa.  Tosin sieltä kortin tulokin kestää reilun viikon, joten aikaa kulunut vasta himppa toista viikkoa.  [?] [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.313 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.