Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VALIVALI  (Luettu 96831 kertaa)

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1845 : 27.07.09 - klo:12:15 »

Minä kiitän myös tsempistänne. [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #1846 : 28.07.09 - klo:09:31 »

No niin, lekurilla käyty ja kortisonipiikki akillesjänteeseen saatu. 10 pv tulehduslääkekuuri ja ballerinakävelyä, kapula jalan alle. Se siitä. Taitaa jäädä hillat keräämättä. [:-(]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #1847 : 28.07.09 - klo:11:56 »

mese,nyt sinulle peukut pystyyn,että jalka kuntoutuu ja pääset taas entisenlaisesti luonnossa
liikuskelemaan..toivotaan,että lääkkeet auttavat.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #1848 : 28.07.09 - klo:17:30 »

Toivottavasti Mese kortisonipiikki ja tulehduskipulääkkeet auttaa ja jalka paranee  [:72] jos ei tänävuonna niin ensvuonna sitten hillasuolle ...

Kaikille muillekin pönttölän poteville paranemisia  [:-)] [:-)]
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1849 : 28.07.09 - klo:21:45 »

Nysse nilkka vasta riemastui, turpos tämän näköiseksi...ja nahka lähtee, kun olen teipannut sitä ja nyt iho ei kestä enää teippiäkään...

on muuten aikas hankala kuvata omaa jalkaa takaapäin... [:-DD], tuohon takaosaan se piikki pistettiin.
Kirjattu

pia58

• Konkari
  • Poissa Poissa
    • Pian päiväkirja
« Vastaus #1850 : 28.07.09 - klo:21:52 »

Taitaa olla allerginen reaktio, ehkä kannattaa ainakin soittaa tk:n jos osaavat sanoa kuinka menetellä. Pahan näköinen on.
Kirjattu
Jos et elä tätä päivää, et voi elää huomistakaan.

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #1851 : 28.07.09 - klo:21:54 »

Ai,että onkin pahan näköinen..sanoivatko mese sulle,että jalka pitää laittaa lepoon
kun kortisoonia pistetään.Minulle on aina teroitettu sitä,että ei saa yhtään rasittaa
kun olen omiin vaivoihin kortisoonia saanut.
Kirjattu
Arvo Ylppö

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1852 : 28.07.09 - klo:21:57 »

Ohoh, aikastas ikävän näköinen. Kannattais kyllä selvittää, onko tuo ihan normaalia.  :-O
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #1853 : 28.07.09 - klo:22:01 »

Minulla oli tänään oli se käsikirurgin tapaaminen,ja hienostihan se meni."Sairaslomaa" tuli marraskuulle 2010,että silleen..vaikka en tällä hetkellä lomaa tarvitsekaan..mutta tietoisuus siitä,että näin pitkään paraneminen kestää.
Ranteessa on pahin mahdollinen värttinäluun murtuma joka on laitettu hmmm...paikoilleen silloin maaliskuussa.Asento ei ole mitä parhain siis ranne on luutunut virheasentoon,jota ei käydä enää tässä vaiheessa korjaamaan.Sitten ensi vuonna katsotaan mikä on tilanne,että jätetäänkö tälläiseksi jos ei ole yhtään ranne ruvennut periksi antamaan,vai mietitäänkö leikkausta joka ei ole mikään ihan simppeli ratkaisu.Fysikaaliseen jatkolähete ja kaikki mitä minä olen ja jumppari on käden kanssa tehnyt on ollut aivan oikeaa jumppaa tälle murtumalle.Vääntöä ja vääntöä joka suuntaan, ja useita kertoja päivässä.Puoli minuuttia pitää väännön kestää ei enempää eikä vähempää.Se auttaa jänteitä kaikkein parhaiten notkistumaan,jos ovat notkistuakseen.Eli ehkä näin saa rannetta edes vähäsenkin enemmän taipuvammaksi.
Henkisesti piristyin kovasti lääkärillä käynnistä.Nyt on lupa sairastaa eikä tarvitse odottaa mitään äkkiparannusta
kun se tähän taudin kuvaan kuulu..hetki kerrallaan etiäpäin.
Kovasti ihmetteli tämä lääkäri kun ei ole särkyä kädessä ei nyt eikä aiemminkaan..kysyi onko minulla korkea kipukynnys kun tuntemukset ovat tälläiset..jaa-a enpäs osaa sanoa onko korkea tai osaan on se.. [:-)]
Kirjattu
Arvo Ylppö

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1854 : 28.07.09 - klo:22:09 »

noo, ei tuo nyt niin paha ole...kuvakulma vääristää. Ehkä se ei tykänny, että päivän sen kans kävelin, kun ei kipuakaan tuntunut yhtään. Eli unohin koko jalan.  [:17]

telkkisen sairaskertomus on ihan toista luokkaa...mä kävelisin jo seinillä tuollaisen käden kanssa.
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1855 : 28.07.09 - klo:22:10 »

Nysse nilkka vasta riemastui, turpos tämän näköiseksi...ja nahka lähtee, kun olen teipannut sitä ja nyt iho ei kestä enää teippiäkään...

on muuten aikas hankala kuvata omaa jalkaa takaapäin... [:-DD], tuohon takaosaan se piikki pistettiin.

Huhuh!  :-O 
Pyysin lekurilta jokunen aika sitten piikin omaan kantapäähäni, niin ei antanut, vaikka on turvonnut ja kipuillut. 
Sanoi, ettei kovin mielellään kantapäähän kortisoonia pistetä, kun siinä on joku vaara, mut en muista mikä, mihinkä neula saattaa osua?  [:-I]
Kannattais varmaan nostaa jalka ylös ja laittaa vaikka viileää nilkan ympärille, et rauhoittuis.
Miksi muuten olet jalkasi teipannut?
On tosi pahan näköinen.  [:-(] [:1]
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1856 : 28.07.09 - klo:22:15 »

Miksi muuten olet jalkasi teipannut?

No mä teippasin, kun se auttoi...leukotapella. Mutta iho ärsyyntyi, siks nilkka on punertava. Nyt siitä on jo vähän laskenut turvotus...kun olen vain istuskellu tässä koneella. Tais tulla huomiselle "rokulipäivä"  [:-DD], sataisi vettä!!
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1857 : 28.07.09 - klo:22:26 »

Ihan hiljattain kerroit et nilkkasi on kipeä.  Sit kohta kerroit kävelleesi pitkän matkan ja otitko ihan kengät pois, kun hierti, vai miten se oli? [:-I]
Kuitenkin mä silloin jo meinasin sanoa, et oisko ollut parempi jättää kävelyt väliin. [NO]  [:-)]

Noo, jospa se yön aikana rauhoittuu kun oikeesti olet levossa.  [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #1858 : 28.07.09 - klo:22:40 »

Voi tuota mesen nilkkaa ja telkkisen rannetta. [:-(] [:1]

Peukutusta molemmille paranemiseen! [:72] [:72] [:72]
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1859 : 28.07.09 - klo:22:43 »

Ihan hiljattain kerroit et nilkkasi on kipeä.  Sit kohta kerroit kävelleesi pitkän matkan ja otitko ihan kengät pois, kun hierti, vai miten se oli? [:-I]
Kuitenkin mä silloin jo meinasin sanoa, et oisko ollut parempi jättää kävelyt väliin. [NO]  [:-)]

Noo, jospa se yön aikana rauhoittuu kun oikeesti olet levossa.  [:-)]

No tämä nilkka on ollut kesäkuun 10. päivästä alkaen kipeä, tai ei oikeastaan kipeä, vaan turvoksissa. Ja mitä tulee siihen "pitkän matkan kävelyyn"...siihen jouduin ihan tietämättäni, eli se oli odottamaton juttu. Jalka oli "teipattu" varmuuden vuoksi. Kun kävelin sen 15 km vieraassa maassa, vieraana, kiire persiissä, siinä ei oikein ollut aikaa kuulostella hiertääkö, vettäkin oli puolisääreen välillä tiellä. Kyllä ne kengät sitten illalla otettiin pois ennen saunaa ja rakkojahan siellä oli. Mutta ne parani viikossa.  [:-DD]
Seuraavana päivänä kun tulin kotiin, kävelin ihan tavallisilla kengillä ja tunsin "muljahduksen" akillesjänteessä...ehkä varoin niitä rakkoja!
Pikkuhiljaa kipuilu ja turvotus pahenivat nilkassa, eikä teippauskaan enää auttanut, koska teipistä sain iho-oireita, jätin senkin pois.
Tänään sitten kävin lääkärillä, joka tutki jalan ja sanoi siinä olevan "lievän tulehduksen"...ja pisti sen piikin ja antoi tulehduslääkekuurin 10 päivää...ja jos ei auta niin uusi piikki 10 pv päästä.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.339 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.