Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VALIVALI  (Luettu 95884 kertaa)

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1875 : 11.08.09 - klo:10:00 »

Kun Kaija mainitsi tuon hiivasyndrooman niin kävin tietysti heti tutkimassa että mistä on kysymys, ja niinhän siinä kävi, että ikuinen skeptikko minussa nosti heti päätään kun luin että lääketieteellisesti EI tunneta sellaista tautia tai oiretta kuin hiivasyndrooma, joten lopetinkin hiivasyndrooman tutkimisen siihen :-)) Minä olen niin pönttö että uskon niin kovasti tuohon tieteelliseen lääketieteeseen ja jätän kaiken muun "hömpän" omaan arvoonsa. Nyt joku varmaan sanoo että hiivasyndrooma ei ole "hömppää", ja jos joku siihen uskoo niin en halua asiasta väitellä.
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00218

Kiitos kuitenkin kaikille hyvistä neuvoista, kokeilen nyt muutaman viikon ruokavalion muutosta ja jos se ei auta niin sitten täytyy ruveta tutkimaan asiaa enemmän. Korostan vielä että en minä nyt kertaheitolla kuvittele tottumuksieni muuttuvan, vähitellen yritän saada muutoksen aikaan. Lähinnä kyse on siis kuitujen eli kasvisten, marjojen ja hedelmien lisäyksestä ja valkoisen viljan vähentämisestä.

Aamulla vein äitiä labraan ja kokeen jälkeen juotiin pullakahvit sairaalan kahviossa :-))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1876 : 11.08.09 - klo:10:25 »

Määkin luin ton hiivasyndroomajutun.  Hitsi, mullahan se on!  Kaikki oireet täsmäs.

Leikkauksen jälkeen jouduin syömään antibiootteja melekoisen määrän.
Vatsa meni sekaiseksi, eikä vitamiinit imeytyneet.  Silloinhan mulla verikin oli alhainen.
Tehtiin vatsa ja paksusuolen tähystykset.  Niissä ei ollut mitään erikoista, paitsi kystä poistettiin.
Ulostenäytöstä löytyi jotain ja siihen sain vahvan pitkän lääkekuurin.
Samalla söin aamuin ja illoin gefilustuotteita.  Join sitä terveysmehuakin.
söin mikä maistui, mut kun ei meinannut maistua mikään.
Pikkuhiljaa veriarvot alkoi nousta ja akka villiintyä.  :-)) [:-DD]
Lekuri sanoi, et tauti saattaa uusiutua jos pitkiä antibioottikuureja joudun syömään.
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1877 : 11.08.09 - klo:10:35 »

Määkin luin ton hiivasyndroomajutun.  Hitsi, mullahan se on!  Kaikki oireet täsmäs.

No sehän on suoranainen ihme jos ei jokaiselta joku tässä listassa mainittu oire löydy [:-DD]

Suolisto ja virtsatiet: ummetus ja/tai ripuli, runsas kaasunmuodostus, turvotus, "kouristelut", kutina peräaukossa, toistuvat virtsatietulehdukset
Hengitystiet: nenän tukkoisuus, jatkuva nuha, allergiat, astma,
Psyyke: mielialan voimakkaat vaihtelut, väsymys, masennus, hermostuneisuus, aloitekyvyttömyys.
Suu: sammas, pahanhajuinen hengitys, krooninen ientulehdus, rakot suupielissä tai kielessä
Emätin: toistuva hiivavalkovuoto, kutina, kirvely
Iho: kutina, vaippa- tai taiveihottuma, jalka- ja kynsisieni
Korvat: toistuvat tulehdukset, kutina, kivut
Silmät: krooniset tulehdukset, kirvely, läikät ja sumuisuus näkökentässä
Pää: päänsärky, pistely, huimaus, tasapainohäiriöt
Muut: makean himo, leivän himo, alentunut alkoholin sietokyky
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1878 : 11.08.09 - klo:10:39 »

Tuotahan mä just nauraen katoin, kun kaikki oireet täsmäs.  :-))
Kirjattu

Sinisorsa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 004
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1879 : 11.08.09 - klo:11:34 »

Sanoisin, että jos on jatkuva makean ja jauhotuotteiden (leipä, riisi ja pasta) himo (= hiivan mieliravintoa), niin oireet viittaavat hiivasyndroomaan--edellä mainittuun voi olla syynä myös aluillaan oleva sokeritauti.

Kun. em. syö liikaa ja jatkuvasti:


-- verensokeri nousee äkisti
-- laskee melko nopeasti, koska elimistö pyrkii eroon liikasokerista veressä (insuliinin nopea eritys)
-- verensokeri kun laskee, tulee taas nälkä
jne. kierre jatkuu ja jatkuu eli tuloksena ahmiminen/ylensyönt/jatkuva nälkä i--
kunnes elimistö ei enää kykene erittämään insuliinia tarpeeksi useiden vuosien kuluttua, jolloin pitää ottaa tabletteja/pistoksia = sokeritauti.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1880 : 11.08.09 - klo:11:49 »

Mää kyllä aion ostaa maitohappobakteereja jo tänään. Uskon niihin vakaasti. Mulla se hiiva on tullut joskus kieleen asti sammaksena, varsinkin antibioottikuurin jälkeen, antibiootithan tuhoaa noita maitohappobakteereja.
Kirjattu

Sinisorsa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 004
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1881 : 11.08.09 - klo:11:58 »

Valkosipuli, puolukka, greipin siementen uute (saa luontaistuotekaupasta) -- em. tuhoavat sientä + sekä maitohappobakteerit ovat hyväksi.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1882 : 11.08.09 - klo:12:02 »

Juu, siihen sammakseen silloin sairaanhoitajaystävätär neuvoi sitruunaa ja puolukkamehua. Ne tehosikin.
Kirjattu

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1883 : 11.08.09 - klo:16:25 »

Mä elän makealla, pulla, karkki ja piparilinjalla, mutta en usko että johtuu hiivasyndroomasta vaan että olen totuttanut itseni moiseen.
Pitäisi ottaa itseään niskasta vaan kiinni, mutta kun olen niin selkärankaton  [:-I]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1884 : 11.08.09 - klo:16:27 »

Mä elän makealla, pulla, karkki ja piparilinjalla, mutta en usko että johtuu hiivasyndroomasta vaan että olen totuttanut itseni moiseen.
Pitäisi ottaa itseään niskasta vaan kiinni, mutta kun olen niin selkärankaton  [:-I]

Eikö sun maha oireile mitenkään tolla ruokavaliolla? [:-I]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1885 : 11.08.09 - klo:16:31 »

Jos antibiottikuurin aikana tai jälkeen saa jonkun hiivatulehduksen niin se ei kai kuitenkaan ole mikään hiivasyndrooma vai kuinka. Se on ihan selvä että hiivatulehdukseen maitohappobakteerit varmaan auttaakin, sitä en suinkaan epäile. Tohon hiivasyndroomaan vaan suhtaudun suht skeptisesti.

1 dl gefilusjugurttia vastaa yhtä maitohappokapselia, joten mä ainakin mieleummin syön maitohapot ruokana kun popsin kapseleina.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1886 : 11.08.09 - klo:16:59 »

Mä elän makealla, pulla, karkki ja piparilinjalla, mutta en usko että johtuu hiivasyndroomasta vaan että olen totuttanut itseni moiseen.
Pitäisi ottaa itseään niskasta vaan kiinni, mutta kun olen niin selkärankaton  [:-I]

Eikö sun maha oireile mitenkään tolla ruokavaliolla? [:-I]

No oireelehan se, mutta olen kai tottunut ettei maha ole ikinä ns. normaalin tuntuinen.
Moni tuosta hiivasyndrooman oireesta sopii, silti en usko koko tautiin.
Tytär räksyttää aina mun ruokavaliosta, ennen oli toisinpäin  [:-DD]
Joskus kuureittain juon gefilusmehua tms., mutta pitäisi tehdä kyllä elämäntapa muutos.
Kirjattu

Pihalintu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 9 817
  • Väliaikaista kaikki
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1887 : 11.08.09 - klo:18:26 »

Mikähän olisi paras maitohappobakteeriyhdistelmä. Monenlaisia olen kokeillut.
-auttakos ne reumaan, astmaan ja nivelrikkoon. Tietty aina sanotaan jotta hyvä yleiskunto ja terveellinen ravinto, mutta kun on sellainen rapakunto  [:-I] 

Mun henkinen kunto horjuu tästä etsinnästä ja se suorastaan jo ahdistaa mieltä sekä kroppaa   [:-(] mun elimistö kärsii.

Tuosta nivelrikostani, päkiässä se on liekö jossain varpaan nivelissä. Keväällä kävin röntgenissä ja lääkäri vain totesi sen puhelimessa. Siinä oli kaikki  :-O jalan vaivasta.
Itse saan keksiä hoitokeinot, huoh, näin se on nykyään. Kokoajan kun menee jonnekin kipu unohtuu, haihtuu jonnekin taustalle.

Hiivasyndrooman oireet täälläkin  [:-I]
« Viimeksi muokattu: 11.08.09 - klo:18:31 kirjoittanut Pihalintu »
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Sinisorsa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 004
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1888 : 11.08.09 - klo:18:51 »

Kumma juttu kuitenkin tuo sammas, joka tulee toisille kieleen. Lähtee kuitenkin hyvin nopeasti, jos aloittaa vähähiilihydraattisen ruokavalion.  Ihminen ei todellakaan ole mikään jauhon syöjä!

Ruokavalion pitäisi olla enemmän emäsvoittoista, ettei käy näin:

EMÄSRYÖVÄRIT
Nykyinen ruokavalio sisältää aineksia, jotka ovat elimistön terveydelle suuri vaara. Emäsryöväreiksi kutsutaan sellaisia ruoka-aineita, joista itsestään varsinaisesti muodostu happoja, mutta, jotka kuitenkin vaikuttavat happamuutta lisäävästi ja elimistö joutuu turvautumaan omiin emäsvarastoihinsa. Näistä aineista vaarallisimpia ovat sokeri, valkoiset ydinvehnäjauhot, niistä valmistetut ruoat ja leivonnaiset sekä kovetetut ja raffinoidut ruokarasvat. Tässä selittyy myös se, että monien vegaanien elimistö on yhtä hapan kuin lihansyöjillä, koska he eivät syö riittävän täysipainoista ja käsittelemätöntä ruokaa. Laskennallisesti voidaan päätellä, että sokerista 97% vaikuttaa elimistön happamuutta lisäävästi. Todella uskomattomalta vaikuttavat sokerin kulutusluvut tänä päivänä verrattaessa niitä muutaman vuosikymmenen takaisiin lukuihin. Vuosisadan alussa käytettiin maassamme sokeria muutama gramma päivässä; nykyinen määrä on yli 100grammaa. Huomattava osa päivittäisestä energiantarpeestamme tulee siten tyydytetyksi puhtaalla sokerilla.'
Emästen kuluttajana vehnäjauhot ovat verrattavissa sokeriin. Sokeri ja valkoiset vehnäjauhot yhdessä muodostavat kokonaisuuden, jossa happoylimäärän vaikutus ja haitallisuus kaksinkertaistuu. Yhtä haitallisia ovat kovetetut ja raffinoidut rasvat ja öljyt; margariinit ja tavalliset ruokaöljyt. Kyseiset kolme ruoka-ainetta muodostavat elimistöä ajatellen todellisen ryöväritrion.

---------------------------------------

Sitten: Runsaasti energiaa, mutta pelkästään tyhjiä kaloreita sisältävien, vitaaliaineköyhien ravintoaineiden nauttiminen ei vie nälkää kuin tilapäisesti, aiheuttaa lähes jatkuvan näläntunteen ja jatkuvan tarpeen syödä lisää. Seuraukset näkyvät vyötäröltä tai pitäisikö sanoa paikasta, jonka puuttumisen vuoksi on pakko käyttää henkseleitä.
Osittaisjauhatuksessa, kuten esimerkiksi jauhotyyppiä 405 tehtäessä, suuri osa arvokkaista viljan vitaaliaineista poistuu. Tyypin 405 vehnäjauhosta puuttuu 78 % kaliumpitoisuudesta, 66 % kalsiumista, 41 % raudasta ja 74 prosenttia natriumista. Vitamiineista puhuttaessa näyttää tilanne vielä synkemmältä: 88 % B1-vitamiinista, 79 % B2-vitamiinista, 75 % biotiinista, 82 % pantoteenihaposta ja 86 % nikotiiniamidista on poistunut. Mikä on jäänyt jäljelle on valkoista, kaunista ja - tyhjää.

http://www.viljamylly.fi/osttiroler/index.html
http://www.viljamylly.fi/energiansaasto_oy/index.html
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: VALIVALI
« Vastaus #1889 : 11.08.09 - klo:18:56 »

Jotkut lääkkeet kuivattaa suuta ja siitä on seurauksena kielenpäällä sammasta.
Sen saa pois, kun sinnikkäästi hammaspesunyhteydessä rapsuttaa kielenkin.  :-))
A-jukurttia syön ainakin kerran päivässä ja sillä olen pärjänyt.

Kyllä ressi, sairaudet ja kaikki mieltä alentavat asiat vaikuttaa vatsankin kuntoon.
Ymmärrän Pihistä täysin.  [:30]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.265 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.