Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VALIVALI  (Luettu 96028 kertaa)

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2460 : 31.01.10 - klo:20:52 »

Mä kuulin kanssa hurjia sikarokotteesta että se vähentäisi immuunivastetta [:-I]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2461 : 02.02.10 - klo:21:20 »

Mutta sanokaas nyt mikä mun ranteessa on. [:-(] Onks tää nyt lumityöranne vai tietokoneranne. Siis vasen ranne on kipeä, pikkurilli ja nimetön turtana, varsinkin pikkurilli on tunnoton. Tää on jatkunu nyt jotakin neljä päivää. Samaan aikaan alkoi kun lumityötkin...

Mutta mulla on tietsikalla istuessa tapana nojata poskella vasempaan ranteeseen niin, että tää rannehan taipuu 90 astetta taaksepäin. Ja nyt rannetta koskee. Oon yrittäny olla nojailematta siihen, mutta menee ihan automaattisesti vähän väliä siihen nojausasentoon.

Ihan kuin ranne ois tulehtunut. [:-I] Jännetuppitulehdus tai jotain? Mut aiheuttaaks se tunnottomuutta sormissa? Jomottaa ja hermostoa pitkin välillä säteilee silleen vihlasevasti just tuonne pikkurilliin ja nimettömään päin ja myös käsivartta ylöspäin. [:-I] Ja tuntuu, että tää pahenee päivä päivältä. Ei oo oikein kunnon puristusvoimaakaan. [:-I]
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2462 : 02.02.10 - klo:21:23 »

Sus! Hermopinnetila, ehkä rannekanava-ahtauma, tai se kiukkuhermon ahtauma, mulla oli toista vuotta turrana, vieläkin vähäsen hilistelee sillon tällön.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Sus

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2463 : 02.02.10 - klo:21:29 »

Muistankin, että sulla mese on jotakin semmosta just ollu. Tää nyt tuli vaan ihan yhtäkkiä ja nyt kun vuntsin just, niin lumitöitä tehdessä, oon tehnyt lähinnä lapiolla, niin sehän on VASEN käsi joka lapiolla ikäänkuin nostaa ja heittää lumen lapiosta. Mulla on oikea käsi siellä lapion kahvassa. Vasen joutuu kovempaan hommaan.

Mul on semmonen olo, että tää ois rasitusvamma... ja jännetuppitulehdus syntyy usein liian rasituksen tuloksena, lueskelin just netistä.

Ni, että mitä tälle pitäis tehdä? Olla rasittamatta tietty. Auttaiskohan kylmä kääre... ja tulehduskipulääke...
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2464 : 02.02.10 - klo:21:33 »

Nuita kolmea viimeistä minäkin ehdottaisin. [:-)]
Äkillisestä rasituksesta veikkaan noi mainitsemasi oireet tulleen.
Niin, että nyt pitäis olla hissun kissun. [:-)]
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2465 : 02.02.10 - klo:21:34 »

Kylmä auttaa... ja jotain voltarenfeldenmobilatkylmägeelityyppistä voidetta ranteeseen ja lepoa!
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Sus

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2466 : 02.02.10 - klo:21:41 »

Hitsi just nyt ei oo niitä kylmägeelejä. Mutta vois sitoa tuohon jotenkin pyyhkeen sisään käärityn kylmäkallen, varsinkin yöksi, niin se ois siinä mahdollisimman kauan. Tai eihän sitä tartte, kun pistää sängyssä ranne kylmäkallen päälle! [:66] Joku riepu väliin, muuten se on liian kylmä.

Niin ja lumitöissä pitää vaihtaa ote lapiosta toisin päin.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2467 : 04.02.10 - klo:11:41 »

Nyt taas vasenta rannetta pakottaa. Ärsy. Otin tulehduskipulääkkeen nyt ja oon pitäny rannetta kylmäkallen päällä eilen ja yöllä. Pitää kai keksii tähän joku side, ettei ranne turhia taipuilisi. Oon yrittäny lepuuttaa kyllä kovasti.
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2468 : 04.02.10 - klo:11:48 »

Nyt taas vasenta rannetta pakottaa. Ärsy. Otin tulehduskipulääkkeen nyt ja oon pitäny rannetta kylmäkallen päällä eilen ja yöllä. Pitää kai keksii tähän joku side, ettei ranne turhia taipuilisi. Oon yrittäny lepuuttaa kyllä kovasti.

Onko sulla mobilat-EMULSIOVOIDETTA tai vastaavaa? Ei siis geeliä?
Sitä ranteeseen, päälle talouskelmu ja sitten sideharsoa tms. Lääke pääsee vaikuttamaan ranteeseen eikä hihaan!  [:-)]

Sus

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2469 : 04.02.10 - klo:11:50 »

Nyt taas vasenta rannetta pakottaa. Ärsy. Otin tulehduskipulääkkeen nyt ja oon pitäny rannetta kylmäkallen päällä eilen ja yöllä. Pitää kai keksii tähän joku side, ettei ranne turhia taipuilisi. Oon yrittäny lepuuttaa kyllä kovasti.

Onko sulla mobilat-EMULSIOVOIDETTA tai vastaavaa? Ei siis geeliä?
Sitä ranteeseen, päälle talouskelmu ja sitten sideharsoa tms. Lääke pääsee vaikuttamaan ranteeseen eikä hihaan!  [:-)]

Kun ei just nyt oo. [:-(] Ostan heti, kun liikkeelle lähden, ellei tää helpota.
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2470 : 04.02.10 - klo:11:54 »

Sus, mä en ole koskaan käyttänyt KYLMÄÄ jännetupentulehdukden hoitoon. Mitä viralliset ohjeet mahtaa sanoa?  [:-I]

Sus

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2471 : 04.02.10 - klo:12:01 »

Sus, mä en ole koskaan käyttänyt KYLMÄÄ jännetupentulehdukden hoitoon. Mitä viralliset ohjeet mahtaa sanoa?  [:-I]

Aijaa... täytyy vissiin tsekata sitten netistä. Aattelin vaan, että tulehdukseen kylmää. [:-I] Emmä sit tiedä. Minäpä lueskelen vähän. [:-)]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2472 : 04.02.10 - klo:12:07 »

Sus, mä en ole koskaan käyttänyt KYLMÄÄ jännetupentulehdukden hoitoon. Mitä viralliset ohjeet mahtaa sanoa?  [:-I]

Tämmöinen tieto löytyi.

Kylmähoito auttaa useissa äkillisissä jännetulehduksissa. Jos käytetään pakastinkylmää jäätä, pussi tulee eristää riittävän paksulla suojuksella kylmävaurion estämiseksi. Hoitoa annetaan alkuvaiheessa 10-15 minuuttia kerrallaan, ja se toistetaan tarvittaessa joka toinen tunti.

http://www.tohtori.fi/?page=4069997&search=j%C3%A4nnetuppitulehdus

Onks tenniskyynerpää sama kun jännetupintulehdus, mun sisko nimittäin hoiti tenniskyynärpäätä nimenomaan tolla kylmähoidolla ja se auttoi. Ei kylläkään pitänyt kylmää joka toinen tunti vaan iltaisin sellaiset 20 min. ja seuraavana päivänä käsi oli paljon parempi. kipeytyi kyllä taas uudestaan mutta kylmähoito auttoi aina pari päivää.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2473 : 04.02.10 - klo:12:19 »

•Kylmähoito auttaa useissa äkillisissä jännetulehduksissa. Jos käytetään pakastinkylmää jäätä, pussi tulee eristää riittävän paksulla suojuksella kylmävaurion estämiseksi. Hoitoa annetaan alkuvaiheessa 10-15 minuuttia kerrallaan, ja se toistetaan tarvittaessa joka toinen tunti.

Tiina oli nopeempi. [:-DD] Löysin saman.

Sitten myös vaihtokylvyt, koska se edistää verenkiertoa. Eli tämmönen:

"Tukihoidoksi voi tehdä kylmä/kuuma -vaihtokylpyä. Siis oireileva alue vuoronperään lämpimään ja kylmään veteen (n. 10s/upotus). Lämmin niin lämmintä kuin sietää ja kylmä niin kylmää kuin hanasta tulee."

Kyllä mun mielestä tennsikyynärpää on jännetuppitulehdus... [:-I]

Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2474 : 04.02.10 - klo:12:25 »

Ja sitä tulehduskipulääkettä kannattaa ottaa, vähentää tulehdusta. (monennenkohan kerran muistutan, älkää ostako Buranaa, Ibumax on halvin ja täysin sama asia (kysyin apteekissa), PUOLET halvempi hinnaltaan. Buranassa maksatte mainonnasta...)
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.071 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.