Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VALIVALI  (Luettu 96023 kertaa)

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2715 : 06.07.10 - klo:09:38 »

Jaskalle toipumisia.  [:30] Sairastaminen on tietysti aina kurjaa, ja helle vielä kurjistaa oloa.
Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 396
  • Itä-Uusimaa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2716 : 06.07.10 - klo:09:54 »

Paranemisia  [:30]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Punarinta(Pettirosso)

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 619
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2717 : 06.07.10 - klo:09:56 »

Jaskalle paranemista toivottelen minäkin  [:30]
Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2718 : 06.07.10 - klo:09:57 »

Tiina: Minulla on jo ennenkin todettu alhaisia arvoja, ehkä se on joku imeytymishäiriö. Siks toiseks se iankaikkinen vesipullo mukana saa jäädä, vichyä mieluummin, ettei heikota. Ja pari p-tulehdusta kuukauden sisään + yks mahatauti vie kyllä nestettä. Ja kun penisilliinikuuri vaatii paljoa juomista, taas vichy on poikaa ! Sen syvempiä selityksiä ei vielä eilen löytynyt. Tarkkaillaan ! Onneksi sydänfilmi ja veren sokeri OK. Vähän itse mietin noita verenpainelääkkeitä, jotka myös poistavat nestettä. Hellekään ei edesauta asiaa.
Kiitos kaikille myötätunnosta !  [:-)]
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2719 : 06.07.10 - klo:11:11 »

Oletko Jaska käyttänyt helteellä tarpeeksi suolaa?
Paljon kirjoittelevat ja vasta Kiminkinenkin telkkarissa puhui suolan vähentämisestä ruuassa.
Pari vuotta sitten ambulanssipojat kertoivat, kuinka saavat helteellä heivata huonokuntoisia immeisiä, erit. vanhuksia sairaalaan.  Helle on vienyt hien mukana suolat.
Onhan siitäkin ollut juttua, että suolaa tarttee syödä ja kuitenkin tarttee myöskin juoda.
Voimien palautumista Jaskalle.  [:30]
Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2720 : 06.07.10 - klo:11:15 »

Kaarin: Suola onkin ollut ongelma: en pidä suolaisesta ruoasta, pitää suorastaan pakottaa välillä itseään hyväksymään se. Mun äidillehän kävi silleen, tosin vanhoilla päivillään, ettei enää pysynyt tolpillaan suolattomalla dietillä.
Saks. lähikaupan tuotteet ovat sittenkin hyviä mulle, ja ne vihreät vichypullot erityisesti.Meitä suomalaisia ja verenpainepotilaita on aina varoitettu suolan vaaroista. Tärkeetä se silti on.
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2721 : 06.07.10 - klo:11:48 »

Onkohan ihmisen elimistössä joku luontainen mekanismi joka vaatii suolaa silloin kun suolasta tulee vajausta. Mulla nimittäin teki viime viikonloppuna sekä lauantaina että sunnuntain hillittömästi mieli silliä, onneksi sitä oli ostettuna pikkupurkillinen joten himon sai tyydytettyä. Eikä tarvinnut ottaa kuin muutama pala ruisleivälle niin jo helpotti.
Normaalioloissa monet varmaan saakin tarpeeksi suoloja ravinnosta, mutta kun helteellä pukkaa hikeä niin suolaakin poistuu varmaan enemmän, joten siitä kai sitten voi tulla sitä vajausta. Ja jos muutenkin syö vähän suolaa, niin sitten voi tulla noita kupsahduksia. Vissy kai onkin ihan hyvä suolatasapainon korjaaja, kivennäisvesistä kai sensijaan on poistettu joitakin suoloja, vai mitenköhän se menee [:-I].
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2722 : 06.07.10 - klo:12:28 »

Ei ne turhaan sano, että "Näkökin kirkastui", kun otti hiukkapalaa helteellä. 
Silliä ja uusiapottuja, nam!  [:-)]
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 286
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2723 : 06.07.10 - klo:13:14 »

Minä myös haluan toivottaa Jaskalle parempaa olotilaa.Toivottavasti pillereistä on apua ja
elo kohta taasen normalisoituu. [:30]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Sinisorsa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 004
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2724 : 06.07.10 - klo:14:04 »

Onkohan ihmisen elimistössä joku luontainen mekanismi joka vaatii suolaa silloin kun suolasta tulee vajausta. Mulla nimittäin teki viime viikonloppuna sekä lauantaina että sunnuntain hillittömästi mieli silliä, onneksi sitä oli ostettuna pikkupurkillinen joten himon sai tyydytettyä. Eikä tarvinnut ottaa kuin muutama pala ruisleivälle niin jo helpotti.
Normaalioloissa monet varmaan saakin tarpeeksi suoloja ravinnosta, mutta kun helteellä pukkaa hikeä niin suolaakin poistuu varmaan enemmän, joten siitä kai sitten voi tulla sitä vajausta. Ja jos muutenkin syö vähän suolaa, niin sitten voi tulla noita kupsahduksia. Vissy kai onkin ihan hyvä suolatasapainon korjaaja, kivennäisvesistä kai sensijaan on poistettu joitakin suoloja, vai mitenköhän se menee [:-I].


Merisuolaa vesilasiin, niin saa helpoiten suolaa. Aivot tarvitsevat suolaa.  [:-/]    Kivennäisvesissä suurimmassa osassa natrium on vähennetty minimiin tai poistettu kokonaan. Jos ei ole nälkä niin silloinhan on turha syödä suolaista ruokaa vaan ennemmin juoda suolavettä. Muinaiset alkuasukkaat (sisämaassa asuvat) kävivät usein merenrannassa juomassa merivettä sen suolapitoisuuden takia.
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2725 : 06.07.10 - klo:14:40 »

Jotenkin vaan semmoinen ihan pikkuinen sillivoileipä on jotenkin houkuttelevampi vaihtoehto kuin lasillinen suolavettä. Tähän se yöks hymiö!
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sinisorsa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 004
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2726 : 06.07.10 - klo:14:49 »

Ensin lasillinen suolavettä ja sitten päälle tav. vettä.  :-))

Vedenjuomisesta antasin sellaisen vinkin, että koittakaapa joskus juoda vettä ennen ruokailua tai sitten ei ollenkaan  ruokailun aikana, mutta ei enää ruokailun päälle(vasta noin tunnin päästä tarvittaessa). Ruoka sulaa näin paremmin (ruuansulatusnesteet eivät laimene vatsassa) -- eihän mikään eläinkään mene HETI vettä juomaan ruokailun jälkeen.

Ps. Variksenpoikasten ruokintakalliolle (keskellä metsää)oli  juuri mennyt joku ottamaan aurinkoa.  [?]  [:-(]
« Viimeksi muokattu: 06.07.10 - klo:14:57 kirjoittanut Sinisorsa »
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2727 : 06.07.10 - klo:17:22 »

Penskana ei parantolassa saanut juoda ennen ruokailua, eikä ruokailun yhteydessä ollenkaan.  Vasta ruuan jälkeen lasillinen maitoa.
Siitä on mulle jäänyt tapa, etten vieläkään osaa juoda kesken ruokailun.
Vettä olen pyrkinyt juomaan ennen ruokailua ja maitoa jälkkäriksi.
Suolavesi ei maistu mulle.
Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2728 : 06.07.10 - klo:18:41 »

Tuota merisuolaa kokeilin viime viikolla, mutta ei veteen, vaan mehuun. Aika hirveän makuista, otin ikäänkuin lääkkeeksi. Liian myöhäistä !
Tänään teki mieli suolaista, joten meillä oli englantilainen aamiainen klo 5 iltapäivällä... [:-DD]
Tän päivän iltasanomissa oli tieto, että kahvi ja tee edistävät kuivumista. Mitäs mä sitten aamiaiseksi keitän ?  :-O
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2729 : 06.07.10 - klo:18:54 »

Kahvin jälkeen yleensä juon lasin tai pari vettä.  [:-)]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.123 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.