Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VALIVALI  (Luettu 96029 kertaa)

Jaska

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2730 : 06.07.10 - klo:18:55 »

Kahvin jälkeen yleensä juon lasin tai pari vettä.  [:-)]

Mutku vesikin sellaisenaan heikottaa...  [NUT]
Kirjattu

Pyryharakka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 532
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2731 : 06.07.10 - klo:19:02 »

Asian pointti on se, että kun kahvilla on nestettä poistava vaikutus, niin se pitää korvata jollain.  [:-)]
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2732 : 06.07.10 - klo:19:10 »

Ilimankos kaikki fiksut immeiset juovat lasillisen vettä kahvin päälle.
Mä en, kun vesi vie sit mennessään suusta hyvän maun.  Esim täytekakkukahvin maun.  [:-(] [:-P]
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2733 : 06.07.10 - klo:19:11 »

Ihan hyvä juttu Pyrikseltä.  [:-)]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2734 : 07.07.10 - klo:04:23 »

Ilimankos kaikki fiksut immeiset juovat lasillisen vettä kahvin päälle.
Mä en, kun vesi vie sit mennessään suusta hyvän maun.  Esim täytekakkukahvin maun.  [:-(] [:-P]

Kannattaisi yrittää juoda vettä ENNEN kahvia. Töissä tulee joskus vedettyä överiksi kahvin kanssa ja mä olen yrittänyt opetella, että ennen kahvia kahvimukillinen vettä. Ikävä kyllä raanavesi ei maistu mulle  [:-(]

Kotona tulee sitten litkittyä enemmän. Taas kerran pitää mainostaa hiilihapotuskonetta. Mulla on aina käden ulottuvilla pullo hiilihapotettua vettä. Eilen illallakin otin sänkyyn mennessä litran pullon siihen viereen ja nyt herätessä otin heti kunnon kaluksen ennen vessaan menoa. Loput menee varmasti vielä ennen kuin lähden liikkeelle.

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2735 : 07.07.10 - klo:12:39 »

Juon yleensa a i n a  aamuisin yön yli seissutta vettä ja sen päälle vielä kahvinkeiton yhteydessä tuoretta vettä.  Eiks se ole sama, juoko jälkeen vai ennen kahvinjuonnin sen veden. [:-I]
Päiväkahvia ennen lupaan juoda kanssa vettä, niin en kuivu.  [:-DD]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2736 : 07.07.10 - klo:12:48 »

Juon yleensa a i n a  aamuisin yön yli seissutta vettä ja sen päälle vielä kahvinkeiton yhteydessä tuoretta vettä.  Eiks se ole sama, juoko jälkeen vai ennen kahvinjuonnin sen veden. [:-I]


ENNEN kun juo, niin se kahvin hyvä maku ei häviä suusta!  [:-)]

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2737 : 07.07.10 - klo:14:20 »

Kaija, just niin.  [:-)]
Kirjattu

Vilukko

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 374
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2738 : 07.07.10 - klo:19:15 »

Kivat teille, vain ongelmana juoko vettä ennen vai jälkeen kahvin!  [:-)] Olen täällä foorumilla päivittäin käynyt kirjautumatta, mutta nyt tuntuu, että pitää valivalittaa: polvi kerää nestettä eikä vielä ole terveyshuolto ottanut kantaa, mistä se johtuu.. särkylääkettä, punkteerausta ja katotaan, tietenki siihen niveleen on laitettu puudutusta ja kortisoonia, ei auta. Heinäkuussahan mikään ei toimi, joten näin kesälomalla ollessa voi ootella.. kohta käämit kärähtelee. Olen kuitenkin positiivisella mielellä Päätalo-päivillä ja kesähän on sään puolesta hieno  [:45]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2739 : 07.07.10 - klo:21:02 »

Helteillä tarvitaan kaikkia suoloja, ei pelkästään sitä natriumkloridia. Magnesium, kalium... eli merisuolasta ne löytyy, kivennäisvesistä myös.

Pahanmakuista suolavettä ei tarvitse juoda "lasillista", kun tekee niin, että PIENEEN vesimäärään pistää vaikka puoli teelusikallista merisuolaa, ja pitää nenästä kiinni (  [:-DD] ) ja hotkaisee yhellä kulauksella. Se kulaus kestää n. 3 sekuntia. Sitten päälle ihan tavallista vettä. Suolot on näin saatu!

Siinä nopea ensiapu. Ei paljon kirpaise. Suosittelen. [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2740 : 07.07.10 - klo:21:07 »

Tavallinen puhdistettu ruokasuola on lähes pelkkää, vai aivan pelkkää, natriumkloridia. Eli muut tärkeät suolot puuttuvat ja natriumia saa liikaa! Siksi se kohottaa verenpainettakin. Kun elimistö joutuu pumppaamaan liiat natriumit ulos! Ja huutaa tuskissaan, että anna magnesiumia ja kaliumia! Siksi mä käytän ainoastaan merisuolaa. (Sitä saa myös hienoksi jauhettuna.) Merisuolassa on muitakin ihmiselle VÄLTTÄMÄTTÖMIÄ kivennäisiä ja mineraaleja. Melkein satakunta erilaista.
Kirjattu

Vilukko

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 374
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2741 : 07.07.10 - klo:21:17 »

Sus oot oikeessa, merisuola on hyvää, käytän sitä, jos pitää lisätä johonkin suolaa. Nyt alkaa potkupalli..  :-))
Kirjattu

Tami

  • Tulokas
  • *
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 44
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2742 : 07.07.10 - klo:22:39 »

Valia yleisellä tasolla!

Mitä mieltä olet?
Tässä vähän aikaa sitten joku HS:n toimittaja kolumnissaan ehdotti, että kaikille vangeille annetaan hotellihuone ja sinne käyttöön wiskihana. Tulisi veronmaksajille halvemmaksi, koska kuulemma vangeista hyvin suuri osa uusii aina rikoksen ja on myös mielenterveys-, päihdeongelmainen.
Tuli vaan mieleen tosta Porvoon järkyttävästä kolmen ihmisen surmasta.

Siis hyysätäänkö meillä liikaa, pitäiskö muuttaa systeemiä? [:-//]
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2743 : 07.07.10 - klo:22:47 »

Hyysätään!
Siellähän vankilassa vangit on ku herrankukkarossa, kaikkien mukavuuksien keskellä.
Kaikilla vankilan ulkopuolella olevillakaan ei ole niin paljoa mukavuuksia, kuin heillä!  [:-/]
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2744 : 08.07.10 - klo:04:31 »

polvi kerää nestettä eikä vielä ole terveyshuolto ottanut kantaa, mistä se johtuu.. särkylääkettä, punkteerausta ja katotaan, tietenki siihen niveleen on laitettu puudutusta ja kortisoonia, ei auta. Heinäkuussahan mikään ei toimi, joten näin kesälomalla ollessa voi ootella.. kohta käämit kärähtelee. Olen kuitenkin positiivisella mielellä Päätalo-päivillä ja kesähän on sään puolesta hieno  [:45]

Oletko sä satuttanut polven jossakin?
Mulla oli joskus "vettä polvessa", kun olin pudonnut hevosen selästä jäiseen maahan. Äiti katsoi, että lääkärin määräämät lääkkeet oli aivan liian vahvoja "pienelle" teinille ja niitä en sitten syönyt. ONNEKSI se sitten aikaa myöten parani, eikä tarvinnut punkteeratakaan. Niin, paitsi polvi tietty vieläkin joskus kipuilee, mutta vastahan siitä on 30 vuotta tai jotain  [:-I]
 

Sivu luotiin 0.119 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.