Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VALIVALI  (Luettu 96994 kertaa)

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2760 : 12.07.10 - klo:17:08 »

Toivotaan että asiantuntemusta ja apua löytyy.  [:72]
Kirjattu

Lentsu

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2761 : 13.07.10 - klo:09:32 »

Helteillä tarvitaan kaikkia suoloja, ei pelkästään sitä natriumkloridia. Magnesium, kalium... eli merisuolasta ne löytyy, kivennäisvesistä myös.

Pahanmakuista suolavettä ei tarvitse juoda "lasillista", kun tekee niin, että PIENEEN vesimäärään pistää vaikka puoli teelusikallista merisuolaa, ja pitää nenästä kiinni (  [:-DD] ) ja hotkaisee yhellä kulauksella. Se kulaus kestää n. 3 sekuntia. Sitten päälle ihan tavallista vettä. Suolot on näin saatu!

Siinä nopea ensiapu. Ei paljon kirpaise. Suosittelen. [:-)]

Mun isoäiti tapasi tälläisella kelillä laittaa aina sillon tällöin pitkin päivää merisuolarakeen liukenemaan kielen alle, ihan kuin nitron [:-)]

T: Lentsu
Kirjattu
"Elämän tarkoitus on neljäkymmentäkaksi"

Lentsu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2762 : 13.07.10 - klo:14:14 »

Onkohan ne keksiny semmosen suolasuihkeen jo. Olis yhtä kätevä ottaa ku nitrosuihke.  [:-I]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Vilukko

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2763 : 13.07.10 - klo:18:16 »

Voi te iki-ihanat pönttöläiset, tsemppasitte ja toivoitte minun lääkärireisulle kaikkea hyvää, kiitos!
No, valivali jatkuu, koska ei apua tullut, kehotettiin yksityiselle.. Enpä ole ennen niin tympeän lekurin luona käynyt. Meinasin sanoa, jotta nyt on mieli musta, mutta ehkä olisin saanut rasistisen leiman, koska hän (Omar) oli tummempi kuin meikäläiset. Sain taas sen kortisoonin, yritti nestettä, muttei saanut.. olisi monta asiaa kerrottavana tuosta käynnistä, mutta olkoon, näillä mennään niinkuin sanonta kuuluu  [:-)] Burana on hyvä lääke nyt.

Helteistä tiistai-iltaa teille kaikille! Minulla on pojat täällä ja kaksi kissaa (RIEPO ja Kasse) viikon lomalla minua auttamassa ja viihdyttämässä, nurmia leikkamassa ja ruokaa grillaamassa, joten ei itketä  [:-)]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #2764 : 13.07.10 - klo:18:47 »

MURRR Vilukon puolesta!  [:-/]
Mä jo tuossa talvisen terveyskeskushammaslääkärikäynnin jälkeen aloin pohtia, että kyllä suomalaisten pitäisi saada hoitoa ihan suomalaisilta lääkäreiltä. Mitenkään väheksymättä ulkomaalaisten lääkäreiden koulutusta, mutta kun se kieli saisi olla sama. Mulla ei ole ollut onneksi mitään vakavaa, mutta jos ajattelee vaikka ihmistä, jolla esim syöpä-epäilys, ja sitten menet lääkäriin, joka ei ymmärrä suomenkielen vivahteita ja ihmisen hätää  [:´((]
Juu ja täytyy sanoa, että moni ulkomaalainen MIESlääkäri suhtautuu työhön aika leväperäisesti. Mulla oli muutama kesä sitten rinnassa tulehdus, josta pelästyin tietty aika lailla. Työkerveyslääkäri oli lomilla ja sain lähetteen yksityiselle. Se äijä vaan kopas tissiä ja kirjoitti penisilliinikuurin.  [:-I]

Niin ja mulla on jatkotoimenpiteitä, mahdollisesti poistoa odottamassa yksi kuollut hammas, kun mä en kertakaikkiaan talvella flunssassa pystynyt Kirillin kanssa neuvotteleen, mitä sille olisi paras tehdä. Ikäänkuin vain poistuin paikalta  [:17]

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #2765 : 13.07.10 - klo:21:55 »

No voi perrhonen Vilukko! Ei noitten terkkarilekurien kans saa ku harmaita hiuksia. Kokemusta on. Oisit vain patistanu lähetettä eteenpäin, niin mä tein, onneks sattui olemaan viksu ja vilmaattinen lääkäri ja uskoi. Kortisonia sain kolme piikkiä, ennenkuin uskoivat. Nyt on jalka jo paljon parempi...ja hoitava lääkäri (keskussairaalan fysiatri) jo oli kovasti huolissaan kirurgin lausunnosta, käski soitella elokuussa, jos ei parane!
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Evis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2766 : 14.07.10 - klo:07:27 »

[:-/] No voi rähmä ettei Vilukon vaivaan apua löytynytkään. Jaksuja [:30]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #2767 : 14.07.10 - klo:09:40 »

Repe kärvistelee siellä Ilomantsissa lomareissulla kun sairastui jo maanataina jonkun sortin vatsatautiin [:-(]. Eilen illalla oli saanut yhteyden terveyskeskukseen ja oli nyt aamulla menossa sinne katsottavaksi koska  vatsatauti ei tunnu itsestään helpottavan. Liekö peräti salmonellan saanut kun oli ostanut menomatkalla Savonlinnasta lörtsyn, myyjä oli kysynyt että laitetaanko liskukkeita ja Repe oli sanonut että laitetaan vaan ja vasta sitten kun oli laitettu niin Repe oli huomannut että lisukkeisiin kuului myös majoneesi. Olisko siinä sitten muhinut joku pöpö koska jo maanantaina illalla oli mennyt ihan ruikulille ja vuoroon oli ollut kuuma ja kylmä. Kyllä Repekin kirosi näitä karmeita helteitä, saa nähdä pystyykö hän perjantaina ajamaan kotiin. Ainakin sanoi lähtevänsä aamu neljältä ajamaan kun ei vielä ole tukahduttavan kuumaa.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Evis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2768 : 14.07.10 - klo:09:47 »

Toivotaan että Repekin saa apua mahavaivaansa, että pääsee reissusta turvallisesti kotiin  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #2769 : 14.07.10 - klo:10:55 »

Vilukolle tsemppiä...ehkä erikoislääkäri osaisi sinua auttaa ja lääkitä vaikka niin, että olo
tulisi kivuttomaksi.

Repen vatsavaivaan myös toivotan pikaista paranemista.Lacto seveniä avuksi..
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #2770 : 14.07.10 - klo:11:27 »

Sairastaville, paranemisia  [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2771 : 14.07.10 - klo:11:58 »

Menisit Vilukko yksityiselle.  Hinta ehkä kirpaisee, mutta saatpahan  asiantuntevaa hoitoa.
Repestä olikin täällä tarkempaa tietoa.
Äkkiä hoitoon, ettei ehdi nestehukka tulemaan.
Kirjattu

Vilukko

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2772 : 14.07.10 - klo:19:55 »

Kaarin hei, yksityisellehän minua patistettiin ja sinne on hakeuduttava. Pyysin ja anoin lähetettä eteenpäin, mutta turhaan ja kun se lekuri on vielä toinen meidän työterveyslääkäri, niin jäin ihmettelemään välinpitämättömyyttä. Reklamoin kyllä asiasta omaa firmaa, että on hoitanut työterveyshuollon kehnosti, ainakin täällä syrjäseudulla..

Toivottavasti Repellä on parempi onni saada hoitoa!  [:72]
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #2773 : 14.07.10 - klo:20:44 »

Sairastaville toipumista!
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #2774 : 15.07.10 - klo:16:56 »

Toivottavasti Repellä on parempi onni saada hoitoa!  [:72]

Juu, Repe sai ihan hyvät hoidot vaikka oli vieraan kunnan terkkarissa, lääkkeet on auttanu ja ruokakin jo maistuu. Meinaapi lähteä kotia kohti ajelemaan prätkällänsä aamuyöstä, kunhan kuulemma aamu sarastaa.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sivu luotiin 0.245 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.