Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VALIVALI  (Luettu 95995 kertaa)

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2790 : 18.07.10 - klo:17:08 »

Vali vali! Tää mun läppäri (Acer) on koko ajan tullut vaan hitaammaksi. Jos mä ennen ehdin juoda pikakahvin ja polttaa tupakan tän käynnistymistä odoteleessa, niin nyt mä ehtisin jopa ensin jauhaa kahvipavut  [:-//]
Olen poistanut kiloittain turhia tiedostoja ja vaikka mitä, mutta tilanne tuntuu pahenevan koko ajan. F-securen virusohjelma, joka tähän keväällä hankittiin, oli viimeinen pisara.

F-secure on ihan superraskas ohjelma. Hidastaa konetta hirveästi. Melkein suosittelisin hankkiutumaan siitä eroon ja turvautumaan ilmaissoftaan Aviraan, joka on hyvin kevyt ja voitti (muistaakseni ilmais-)virusohjelmien testin. Avira antaa koneen käynnistyessä mainoksen jonka saa klikkaamalla suljettua, mutta aika pieni haitta tuon hyötyihin nähden, ja sen mainoksenkin saa kokonaan pois. http://www.free-av.com/

Oletko puhdistanut koneen rekisteriä ja eheyttänyt kiintolevyä?

Mä olen aika avuton näissä hommissa, mutta eiköhän tuo Pasi ole yrittänyt kaiken mahdollisen tehdä.  [:-I]

Crys

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 645
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2791 : 18.07.10 - klo:17:41 »

Vali vali! Tää mun läppäri (Acer) on koko ajan tullut vaan hitaammaksi. Jos mä ennen ehdin juoda pikakahvin ja polttaa tupakan tän käynnistymistä odoteleessa, niin nyt mä ehtisin jopa ensin jauhaa kahvipavut  [:-//]
Olen poistanut kiloittain turhia tiedostoja ja vaikka mitä, mutta tilanne tuntuu pahenevan koko ajan. F-securen virusohjelma, joka tähän keväällä hankittiin, oli viimeinen pisara.

F-secure on ihan superraskas ohjelma. Hidastaa konetta hirveästi. Melkein suosittelisin hankkiutumaan siitä eroon ja turvautumaan ilmaissoftaan Aviraan, joka on hyvin kevyt ja voitti (muistaakseni ilmais-)virusohjelmien testin. Avira antaa koneen käynnistyessä mainoksen jonka saa klikkaamalla suljettua, mutta aika pieni haitta tuon hyötyihin nähden, ja sen mainoksenkin saa kokonaan pois. http://www.free-av.com/

Oletko puhdistanut koneen rekisteriä ja eheyttänyt kiintolevyä?

Mä olen aika avuton näissä hommissa, mutta eiköhän tuo Pasi ole yrittänyt kaiken mahdollisen tehdä.  [:-I]

Jos tuntuu että ei itse enää pysty mitään koneensa eteen tekemään, suosittelisin rekisteröitymään tänne: http://www.virustorjunta.net/modules.php?name=Forums ja kirjoittamaan kysymyksiä- ja ongelmia palstalle. Tuolla on tietokoneiden ammattilaisia ja ammattilaisten tasoisia harrastelijoita, jotka mielellään auttavat  [:-)] Itsekin sain koneen taas toimimaan kiitos tuon foorumin.
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2792 : 18.07.10 - klo:17:43 »

Vali vali! Tää mun läppäri (Acer) on koko ajan tullut vaan hitaammaksi. Jos mä ennen ehdin juoda pikakahvin ja polttaa tupakan tän käynnistymistä odoteleessa, niin nyt mä ehtisin jopa ensin jauhaa kahvipavut  [:-//]
Olen poistanut kiloittain turhia tiedostoja ja vaikka mitä, mutta tilanne tuntuu pahenevan koko ajan. F-securen virusohjelma, joka tähän keväällä hankittiin, oli viimeinen pisara.

F-secure on ihan superraskas ohjelma. Hidastaa konetta hirveästi. Melkein suosittelisin hankkiutumaan siitä eroon ja turvautumaan ilmaissoftaan Aviraan, joka on hyvin kevyt ja voitti (muistaakseni ilmais-)virusohjelmien testin. Avira antaa koneen käynnistyessä mainoksen jonka saa klikkaamalla suljettua, mutta aika pieni haitta tuon hyötyihin nähden, ja sen mainoksenkin saa kokonaan pois. http://www.free-av.com/

Oletko puhdistanut koneen rekisteriä ja eheyttänyt kiintolevyä?

Mä olen aika avuton näissä hommissa, mutta eiköhän tuo Pasi ole yrittänyt kaiken mahdollisen tehdä.  [:-I]

Jos tuntuu että ei itse enää pysty mitään koneensa eteen tekemään, suosittelisin rekisteröitymään tänne: http://www.virustorjunta.net/modules.php?name=Forums ja kirjoittamaan kysymyksiä- ja ongelmia palstalle. Tuolla on tietokoneiden ammattilaisia ja ammattilaisten tasoisia harrastelijoita, jotka mielellään auttavat  [:-)] Itsekin sain koneen taas toimimaan kiitos tuon foorumin.

Pasi on onneksi aika näppärä noissa. Mutta nyt täytyy kyllä miettiä, että jos ton kalliin F-securen ottaisi pois.

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2793 : 18.07.10 - klo:18:56 »

Lisää valivalia! Meidän takakuistilla pyörii kutsumaton vieras, eli amppari tai joku sellainen!  [:-//]
Olisi mukava istua pihalla, mutta vähän väliä joutuu kirmaamaan karkuun, kun se ilkiö tulee liian tuttavallisesti pyörimään viereen.  [:´((]

jyrsky

  • Täysjäsen
  • ***
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 101
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2794 : 18.07.10 - klo:19:51 »

Taitaa olla Widowsin rekisterin rämettyminen syynä koneen hidastumiseen. Itsellä käynyt samoin, ei ollut fsecure syyllinen. Sain joltain viisaan neuvon pari vuotta sitten, hankin Acronis Backup ohjelman, mikä tahansa vastaava käy, ja otin siinä vaiheessa Windowsista kloonin kun kaikki tärkeät ohjelmat oli asennettu. Nyt jokin aika sitten palautin sen version ja kone on taas alkuperäisessä nopeudessa ja kun taas käy samoin niin sitten uudestaan mikäli ei käyttis siinä vaiheessa ole vaihtunut. Tosin noita päivityksiä oli tullut aika lailla mutta homma kyllä kannatti. Jos joutuu asentamaan kaikki uudestaan niin se on sitten jo melkoinen projekti. Kone johon homman tein on myös Acerin läppäri. Pöytäkoneeseen tuli uudempi Windows josta tein myös kloonin, on hyvä siksikin jos kovalevy vaikka sippaa. Tuo ohjelma ei muistaakseni ollut kovin kallis
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2795 : 18.07.10 - klo:19:51 »

F-sökö helkkariin ja ilmainen avast! tilalle, on kevyt ja hyvin suojaa.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2796 : 18.07.10 - klo:20:06 »

Apple käyttöön ja ei virukset yms. kiusaa [8-)] Tosin jos jolloinkin vielä fotoja ottelen niin Acer on käytössä, muutoin ei. Avast on hyvä ilmais ohjelma kuten mese sanoi.
Kirjattu

Crys

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 645
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2797 : 18.07.10 - klo:21:17 »

F-sökö helkkariin ja ilmainen avast! tilalle, on kevyt ja hyvin suojaa.

Nörttien ikuinen kiistan aihe, että Avast vai Avira, mutta mä annan yhä pojot Aviralle [:-P] (vaikka siksi kun on huomattavasti kevyempi, Avast käyttää 70 000kt:ta, Avira 12 000kt:ta. Voitti myös testissä avastin nippa nappa muutamalla pisteellä, joten muuten lienevät hyvin tasaväkisiä)
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2798 : 18.07.10 - klo:21:58 »

Security-ko-kö joutaa helekkariin? [:-I]
En ymmärrä nuista teidän numeroista mitään, mut hyvin on mulla ainakin tehtävänsä hoitanut.  [:-)]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 645
  • Tallinn, Estonia
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2799 : 19.07.10 - klo:00:01 »

Ja ei kun valivalia!
Olin tänään aika etelässä ulkomerellä. Luulin, että siellä olisi vilpoisempaa - mutta  kyllä se sielläkin killotti tuo aurinko, oli tukalan kuumaa ja kotona huomasin, että niska on palanut.
Joissakin kohdin tietysti auttoi merituuli, mutta kokonaisuutena, helpotusta helteeseen ei ollut tarjolla.

Kun tulin kotiin, oli tämä kuin pätsi. Asunnostani kolme seinää on kolmeen eri ilmansuuntaan, kaikki  ulkoseiniä. Kun jatkuva kuumuus on päässyt lämmittämään tiiliseinät, eivät ne aivan heti viilene. Edessä on taas tuskallisen kuuma yö.
Nautitaan siis! [:-/]
Kirjattu

Crys

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 645
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2800 : 19.07.10 - klo:09:45 »

Security-ko-kö joutaa helekkariin? [:-I]
En ymmärrä nuista teidän numeroista mitään, mut hyvin on mulla ainakin tehtävänsä hoitanut.  [:-)]

F-securen suurin miinus on ohjelman raskaus, joka vanhempiin pienempitehoisiin koneisiin yhdistettynä saa herkästi masiinan tukkoon. Uusissa tehokkaammissa koneissa, joissa F-secure on päivitettynä ajantasalle, ei tästä pitäisi ongelmaa tulla. Ohjelmaa on myös käsittääkseni kevennetty etenkin tässä 2010 versiossa. Miinusta myös muutamista käytännön ratkaisuista, esim. virusscannia ei voi laittaa tauolle jne. Omat kokemuskeni FS:stä ovat pari vuotta vanhoja yhdistettynä ei-niin-uuteen koneeseen.

F-securen takana on kuitenkin jatkuvasti työskentelevä palkattu tiimi, eikä ilmaisohjelmilla ole mahdollisuutta samanlaiseen työpanokseen. F-secure on testeissä mainiosti pärjännyt ohjelma, mutta mikäli kone tuntuu takkuilevan F-securen asentamisen jälkeen/FS:n takia, pääsee oikein valituilla ilmaisohjelmilla vastaavaan suojaustehoon vähemmällä kuormituksella.

Mikäli kaikki toimii ja ei kaipaa kevyempää ohjelmaa, niin ei F-securesta kannata luopua  [:-)] Ohjelman mottona voisi toimia "hidas mutta varma"  :-))

ja mikäli kiinnostaa, niin tästä voi katsoa yhden virusohjelmatestin tuloksia (etenkin taulukot kannattaa vilkaista): http://motoristi.fi/upload/Virustutkatesti_Feb_10.pdf

Hömötiainen, kuulostaa ihan hirveältä. Itse en tykkää kuumasta niin yhtään, on olo aivan kamala silloin, nyt täällä onneksi on satanut koko aamun.
« Viimeksi muokattu: 19.07.10 - klo:13:37 kirjoittanut Crys »
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2801 : 19.07.10 - klo:12:10 »

Crys, kirjoitat täyttä asiaa.  Viisas likka!  [:-)] [:-)]
No joo.  Ei tää kone toimi toivotulla tavalla.  Kiireettömänä aikana en niin hermostu vitkutteluun, mutta sit kiireiseen aikaan osaakin kenoilla.
Sivut menee lukkoon.  Mitään ei tapahdu. Silloin  [XX] 
Hinnan takia koneeni teho on 1...
Olen saanut tarjouksia tehon nostoon, mut menen tämän 19,90 tarjouksen loppuun.  Täytyy sit harkita tehon nostoa ja Securityn vaihtoa toiseen.
Kirjattu

Vilukko

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 374
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2802 : 19.07.10 - klo:17:33 »

telkkinen, kiitos tuosta linkistä, tähän asti paras. Onhan se vain uskottava ja mentävä ortopedille ja asiantuntevaan hoitoon. Kyllä tämä suomalainen terveydenhuolto on nolla, verovaroilla.. mitä ne oikeen tekevät siellä terveyskeskuksissa ne , jotka laahautuvat eestakasin pitkin käytäviä papereita käsissään, ja sitten päivystsajat 2 tuntia myöhässä, "voi taivahan jumala" sanoisi Kalle Päätalo tässä kohassa!  :-))
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2803 : 20.07.10 - klo:10:24 »

Unirytmi ihan sekaisin... niin kuin aina yövuoron jälkeen.  [:´((]
Eilen yöllä sippasin lehteä lukiessa ja nousin ihan vaan äkkiä käymään vessassa ja sammuttamaan telkkarin jne ja ne unet hävisi sitten siinä. Puolen tunnin pyörimisen jälkeen Hesarin kuukausiliite uudelleen esiin ja sen luin ihan mainoksia myöten, eikä uni sittenkään tullut. Kolmen aikaan vielä katselin kelloa ja koitin ajatella rentouttavia asioita...  [NUT]

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: VALIVALI
« Vastaus #2804 : 20.07.10 - klo:21:29 »

Vali vali! Tää mun läppäri (Acer) on koko ajan tullut vaan hitaammaksi. Jos mä ennen ehdin juoda pikakahvin ja polttaa tupakan tän käynnistymistä odoteleessa, niin nyt mä ehtisin jopa ensin jauhaa kahvipavut  [:-//]
Olen poistanut kiloittain turhia tiedostoja ja vaikka mitä, mutta tilanne tuntuu pahenevan koko ajan. F-securen virusohjelma, joka tähän keväällä hankittiin, oli viimeinen pisara.

F-secure on ihan superraskas ohjelma. Hidastaa konetta hirveästi. Melkein suosittelisin hankkiutumaan siitä eroon ja turvautumaan ilmaissoftaan Aviraan, joka on hyvin kevyt ja voitti (muistaakseni ilmais-)virusohjelmien testin. Avira antaa koneen käynnistyessä mainoksen jonka saa klikkaamalla suljettua, mutta aika pieni haitta tuon hyötyihin nähden, ja sen mainoksenkin saa kokonaan pois. http://www.free-av.com/

Oletko puhdistanut koneen rekisteriä ja eheyttänyt kiintolevyä?

Mä olen aika avuton näissä hommissa, mutta eiköhän tuo Pasi ole yrittänyt kaiken mahdollisen tehdä.  [:-I]

Jos tuntuu että ei itse enää pysty mitään koneensa eteen tekemään, suosittelisin rekisteröitymään tänne: http://www.virustorjunta.net/modules.php?name=Forums ja kirjoittamaan kysymyksiä- ja ongelmia palstalle. Tuolla on tietokoneiden ammattilaisia ja ammattilaisten tasoisia harrastelijoita, jotka mielellään auttavat  [:-)] Itsekin sain koneen taas toimimaan kiitos tuon foorumin.

Silloin kun minulla oli Windows, olin vakituinen vieras tuolla. Sain todella paljon apua ja jopa erään viruksen poistivat. Eli auttoivat "kädestä pitäen" mitä pitää tehdä.
Nyt Macin kanssa touhutessa en ole siellä enää kovin usein käynyt.
Mikalla on tosin Winukan läppäri eli seiska siinä. Sitä ole hoivannut ja putsaillut. Mutta siinä ei ainakaan vielä ole mitään ilmaantunut.
Meillä on siinä myös tuo Aviran virustorjunta. Hyvin tuntuu pelittävän. Edellisissä myös se on ollut. Suosittelen.
F-secure ON kovin hidastava virustorjuntaohjelma.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.086 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.