Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VALIVALI  (Luettu 97156 kertaa)

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3285 : 05.05.11 - klo:09:00 »

Toivotaan, että Eviksen selkä kuntoutuu hyvin leikkauksella tai ilman  [:30]
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #3286 : 05.05.11 - klo:09:57 »

Toipumistoivotukset Evikselle.  [:1]
Tokihan olisi hyvä ellei leikkausta tarvittaisi, kivuista eroon pääseminen kuitenkin pääasia.
Kirjattu

Evis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3287 : 05.05.11 - klo:15:00 »

Kiitos Anniina ja Annulix  [:30] kyllä tämä tästä  [:-)]
18.5 on aika selkäspesialistille  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #3288 : 05.05.11 - klo:15:05 »

Evikselle tsemppiä!  [:-)]
Mä voin vaan kuvitella, mitä on OIKEA selkäkipu, kun kiemurtelen eilisessä haravoinnissa hiukan "väännellyn" selän takia...  [:-I]

Evis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3289 : 13.05.11 - klo:11:20 »

Kiitos,Kaija  [:-)]
Mä luulin että selkä on jo paremmassa kunnossa ja hieman kävin tuolla ulkona pientä käpistelemässä   [:-I] eli letkulla kastelin kasvihuoneessa kukan taimia ja kukkapenkkejä. Mun selkä ei vaan ole mun kanssa samaa mieltä edes näistä pikkupuuhasteluista  [:-(] Jospa kuitenkin lähtis sinne uimahalliin vaikka lillumaan, kun tuntuu että kaikki lihakset on niin jumissa, jospa se hieman auttaisi  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3290 : 14.05.11 - klo:17:35 »

Onneks täällä saa valittaa. Paino on noussu koko ajan diabeteslääkkeitten kans. Tuli tyly vastaus kirralta. Ei tehä poloville mittään, ennenku painoindeksi puttoo 20 pykälää.  :-O No jos se sen tekis, ni eihän minun tarvihtis mihinkään leikkaukseen mennäkkään. Olisin sitten missinmitoissa ja jalat kulukis. Vaikka huonosti. Toisessa polovessa ei oo rustoo ennää ollenkaan. Ei oo varmaan pitkään aikaan ollukkaan. Toisessa on vielä vähä jälellä. Eikö ne vois ommella turpavärkkiä tukkoon, ettei sinne vahingossa lipsaha mittään. [:-I]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #3291 : 16.05.11 - klo:16:31 »

Marleenan polvien tilanne on tyly. Apua ei siis saa mistään?  [:-/]
Paino on noussut, kun kipeiden polvien kanssa ei pääse kunnolla liikkumaan, kun niitä polvia ei ole hoidettu ajallaan, ja nyt ne sitten vihjailee, että itsekuri ja painon pudottaminen pelastaisivat tilanteen? Ei ne rustot palaudu ennalleen painonpudotuksella!  [:-I] [:-(]

Oma valivali: se mun pääsiäisen alla alkanut "noidannuoli" onkin jotain ihmeellistä lonkkakipua. Aika tuskaista välillä liikkeelle lähtö. Lääkärille en viitsi mennä valittamaan, kun mua hiukan epäilyttää, että voisiko 2,5 vuodessa lysähtänyt petauspatja olla syynä.... se on ihan kuopalla. Pitäisi varmaan ostaa uusi, mutta kun en tiedä, olisiko ohut parempi kuin napakka, uusi, paksu?

Oireet viittaa lonkan limapussin tulehdukseen, mutta mulla on toi kipukohta kyllä tosi ylhäällä; ihan siinä lonkkanivelessä, kun kuvien perusteella se pitäisi tuntua alempana. No, seurataan tilannetta!

Evis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3292 : 16.05.11 - klo:17:04 »

Marleenalle ja Kaijalle  [:30]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3293 : 16.05.11 - klo:17:30 »

Kaija, osta ihmeessä uusi patja! 
Huono patja on syynä monen selkäsairauteen. 
Jos nukut kylettäin, niin suositellaan laitettavaksi jalkojen väliin tyyny.  On lonkille parempi asento.
Paranemista toivottelen sairautta poteville.  [:-)] 
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3294 : 16.05.11 - klo:18:59 »

Kiitoksia kärsimysosanotoista. Kaijalle osanotot takasin, tiiän kyllä minkälainen se limapussintulehus on. Siihen ei juuri auta, ku kortisonipiikki. Minulla ei voi poloveen laittaa piikkiä, kun ei oo ennää mittään väliä, mihin piikin tyrkkäis. Ei ollu 4v sittenkään ennää.Kyllä se kyrsii, kun vuosia sitten jo oli aika huonot polovet. Vaan kun oon liian nuori... ja kuljin liian hyvin apuvälineitten kans... Sillon olisin ollu paljo lähempänä sitä kuulusaa painorajjaa. [:-I]  

Mun siskolle syötettiin särkylääkkeitä 10 vuotta, kun oli liian nuori. 6 vuotta oli leikkausjonossa. Sitten ku tuli se puolen vuoden hoitotakkuu, ni leikkasivat molemmat polovet. Nyt on sitten painorajotus, johon en tule pääsemmään. Näinhän se on helpoin ja halavin. Oottavat vissiin, että ymmärtäsin alakkaa olemasta läsnä. Säästys kaikki kulut yhteiskunnalta. Ulukomaitten pankkitukkeen.
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3295 : 16.05.11 - klo:19:19 »

Valitanko lissää vähä? Ostin 2005 sängyn, jolla piti olla 10 vuoden takkuu. Eikä ollu mikkään halapa. Piti olla paras mahollinen XXXL-versio. Ei mittään keijuja varten suunniteltu.  Soitin ensimmäisen kerran myyjälle 1.5 vuoden päästä, että kun tämä sänky huutaa ku hullu, natisee ja rutisee. Ei kuulemma tehdas korvaa, jos ei jouset tule läpi :-O!!! Ja sen aikaa ku tehtaalla ne käytettään, minun pittää olla iliman sänkyä! Ja jos ei oo tehdasvika, ni joudun ite maksammaan postituskulut/rahdit.  Ja tuovat sen sängynraadon piruvie takasin tänne huusholliin. :-O Empä oo sen jäläkeen viihtiny heiltä kysellä, mutta jouset on kyllä aika huonossa hapessa.  [:-I]

Kuluttajaneuvoja sano jo vuosia sitten, että jos ovat vailla rahteja, ni niitä ei tarvihe maksaa, ja jos oon maksanu, ni ne joutuu maksammaan ne mulle takasin. Mutta missäs minä huonojalakanen nukun sitten? Eli minun pittää ostaa uus sänky ennenku laitan sen johonki tehtaalle. Pikkusen ketuttaa. Niiltä on ihan varmasti turha oottaa mittään korvauksia. Varmaan kerran vuodessa valitan tästäki asiasta, mutta eikös tämä palsta oo sitä varten? Kysseisestä S-merkkisestä huonekalukaupasta en ikkään ennää osta yhtään mittään. Ihan vaan varotuksen sanana muillekkin, että ossaatte väistellä.  [:-I] [:-/]
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3296 : 16.05.11 - klo:20:15 »

No jo ovat sängyn Marleenalle myyneet  :-O [:1]
Ja kyllä on ikävä tilanne polviesi suhteen  [:1] Harmittaa puolestasi kovasti  [:30]
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3297 : 16.05.11 - klo:22:23 »

Kiitos Anniina myötätunnostasi.  [:-)]  Hirveesti ketuttaapi minua. Tenhopoika taas polokee ku viimestä päivää. Pointsit hälle.  :-))
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3298 : 20.05.11 - klo:15:52 »

Valitampa tänne, kun en kehtaa päivänketjua pilata.

Laittauduin oikein vaikeimman kaavan kautta liikkeelle, kun mulla oli klo 13.00 lääkärinaika. No kun kaksine keppeineni sain hiivittyä sinne arvauskeskukseen, ni lääkäri tuli huoneestaan hyvin osaaottavan näkösenä ja sano: "Kuule kun se sun aika oli jo klo 12.00!!!" Sanoin, että ei muuten ollu kun klo 13.00. Mulla oli onneks se lappu mukana, mihin se vo. aika viikko sitten kirjotettiin. Ja siinä luki 13.00.

Kysyin, että mites mun puhkumisten kans, kun viikon oon puhkunu ja nyt piti vaihtaa lääkettä, kun entinen on vähissä. Otti kuitenkin minut huoneeseen ja sano, että huonossa hapessa oot n. 300 l/min puhalluksilla. Kirjotti erilaisen lääkereseptin ja sano, että pittää puhkua toinen viikko lääkkeen kans ja laittaa ne ylös. Hoitaja pyyteli anteeks, että hänen moka se väärä aika. Kyllä minä sen ymmärrän, jos vahingossa kirjottaa sen ajan väärin, mutta kun ensin tuntu, että minä oon mokannu.  [:-I] Ja minun syyhän se olis ollu, jos ei ollu mulla sitä lappua mukana. Pahimmassa tappauksessa kun ak laskuttaa käyttämättömästä ajasta 33.50, ni kyllä se pistää pitämään puoliaan.

No sitten onnellisena köpytin sen uuen reseptin kans apteekkiin. Tuurihan ei ois minun, jos sitä lääkettä ois siellä apteekissa ollu... Tullee kuulemma maanantaina. Pahottelivat kovasti. Heillä on tavallisesti sitä 3 pakkausta aina varalla, mutta joku oli just nenän alta vieny sen viimesen. Voi norsun vee.  Kun ei tiiä itkiskö vai naurasko itelleen, ni sillon on paras nauraa. Ja ilosesti   [:-DD]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #3299 : 20.05.11 - klo:16:07 »

Marleenalle  [:5] että pidit puolesi ja sait ainakin jotain apua ettei reissu ollut ihan turha toisten mokaamisen takia.
Asennetta ainakin sinulla on ja se jos mikä antaa uutta voimaa oman itsensä kanssa elämiseen. [:30]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Sivu luotiin 0.317 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.