Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VALIVALI  (Luettu 97159 kertaa)

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3330 : 15.09.11 - klo:10:50 »

Mesen kohonneisiin sokeriarvoihin voi syy olla ennen kokeisiin menoa syödyillä lakuilla, mutta jos minulle kerroittaisiin noin
kohonneista arvoista, ehdottomasti menisin sokerirasitus kokekeeseen. Saisin varmuuden onko todella nameilla osuus siihen,
että arvo on 12.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3331 : 15.09.11 - klo:13:33 »

Kyllä kait kellä tahansa terveelläkin on kahen lakumetrin jälkeen sokeri yli 12. Kerroitko mese, että oot just syöny 2 metriä lakua ja varmaan jotain ruokaakin samana päivänä?  [:-DD]  Kannattais käydä aamulla syömättä ja juomatta otattamassa verensokeri vaikka terveydenhoitajan luona.  Ja jos sekin on koholla, niin sitten sokerirasitustestiin. Luulisin.  [:-)]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #3332 : 15.09.11 - klo:14:36 »

Sanoin mä ett just nakkasin naamaan 2 metriä lakua, oli muuten hyvää! Nii ja vielä puol pussillista kermakarkkeja. Muuta en ollut syönytkään sinä päivänä, paitsi aamulla kahvit. Mä en oikein perusta näistä messututkimuksista, se pumppasikin sitä sormea, luin jostain ettei pitäis puristella tulee solunesteet mukaan ja sen mukaan arvot persiilleen. No pittää katella jos alakaa heikottaan. Just kävin metsässä kävelemässä reilun neljä tuntia ja ei kyllä väsyttänyt yhtään.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #3333 : 17.09.11 - klo:16:50 »

No niin, onnistuin eilen keikahtamaan metsässä ja tänään oli oikea nilkka toooooooooooosi kipijä. Runttasin vaan menemään, välillä piti kumpparitkin vaihtaa vaelluskenkiin. Niillä kumppareilla sen keikauksen teinkin. Ne on niin löysät nilkoista, tais nivelside revähtää. Ei siinä paljon näy turvotusta, ihan vähäsen vaan, mutta haittaa kävelyä. Tänään yritin puolukoitakin kerätä. Ei niitä paljon ole.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Sus

• Vieras
« Vastaus #3334 : 07.10.11 - klo:19:27 »

Kun kukaan ei oo valittanu aikoihin mä täytän tämän puutteen. Vali. Kamalan tylsää olla flunssassa, kun mitään ei jaksa. :/ Vali. Mul on tylsääääää............. että ei tän suurempaa valitusta.
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #3335 : 07.10.11 - klo:21:55 »

Sus, oot sie kesän mittaan ollut niin uuttera ja tehnyt monenmoista, nyt tuli aika hiukan henkästä. Jaksuja !  [:30]
Ymmärrän toki että on tylsää, kohta se helpottaa..... [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #3336 : 07.10.11 - klo:22:02 »

Kiitti annulix, joo, ehkä tässä on pieni tauon paikka paikallaankin.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #3337 : 15.10.11 - klo:10:08 »

Valivali! Mua ahdistaa jo nyt tämä pimeys: pakko laittaa valot päälle, että näkee kulkea keskellä päivää omassa kodissa. 5 kuukauttako tätä nyt on edessä?  [:´((] [:-/]

Reissun jälkeen ollut maha sekaisin... mullahan nyt on melkein 20v ollut melko ränkkä vatsa, mutta nyt se on oikeasti sekaisin. Kolmena (vai neljänä?) yönä tällä viikolla olen herännyt viiden-kuuden välillä yöllä vessaan istumaan.  [:-/]
Me joudutaan ottamaan salmonella-näyte aina, kun käydään Pohjoismaiden ulkopuolella, ja vasta torstaina olin niin nopea, että sain näytteen otettua  [:-DD]  Toivottavasti siitä ei löydy mitään, sillä sitten olisikin hankala paikka miettiä, että jäänkö vähintään 2,5 viikoksi saikulle ja toimitan 2x viikossa näytteen odottaen, että tulee 5 puhdasta peräkkäin. (Yhdellä kaverilla oli kerran 4 puhdasta, 5. positiivinen ja sitten taas 5 sarja tutkittavaksi!) Mä en onneksi ole tekemisissä pastöroidun tuotteen kanssa, eli siinä mielessä työnteko on ok. Tällä viikolla olin valvomo-vuorossa, eli en osallistunut edes valmistukseen. Niin ja salmonella kuolee jo maidon pastörointilämpötilassa (+72) ja mehut käsitellään +92-95 astetta. Mutta mitä sanoo laki?

Pasilla on myös muutaman päivän ollut liukkaita lähtöjä vessaan. Mä epäilen, että jos jotain on tullut, niin se oli perjantain lounas Kentucky Fried Chickenissä. Ne kananpalat olisivat saaneet olla hiukan kypsempiä. Pasi näki bussin ikkunasta heti ekana päivänä KFC:n ja kesti korianterilla kyllästetyt ruoat ihan sen ajatuksen voimalla, että viimeiset päivät ollaan Quitossa ja päästään sinne syömään.  [:-I]

Vilukko

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3338 : 15.10.11 - klo:10:28 »

Kaija, ahdistus pois: pimeys on pois kunhan sataa valkoisen ihanan lumen, toivottavasti pian, ja sittenhän kevätaurinko jo säteillään.. (näyttää ainaki mulle likaiset ikkunat).. Poltellaan tuikkuja vielä  [:-)]

Tuohon salmonellajuttuun en osaa antaa yhtä hyvää "ohjetta", kun ei ole kokemusta moisesta (liukkaita lähtöjä kyllä joskus ollut  [:-DD])
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3339 : 15.10.11 - klo:10:35 »

Kaija, ahdistus pois: pimeys on pois kunhan sataa valkoisen ihanan lumen, toivottavasti pian....

Vilukko, pitikö tuon helpottaa mun oloa? VALKOISEN, IHANAN LUMEN?  [:67]  Nyt vasta alkoikin ahdistaa  [:-DD]

Onneksi mulla on melkoinen kynttilävarasto, kun olen halvalla ostanut. Pitääkin illan hämärtyessä poltella kynttilöitä. Pasi on lämmittänyt varovasti takkaakin jo muutamana iltana, mutta yleensä homma on jo ollut ohi, kun olen ehtinyt töistä kotiin! Eilen pääsin ekan kerran näkemään tulen!

zeener

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vampula
« Vastaus #3340 : 15.10.11 - klo:10:46 »

Tänne etelään ei saa vielä tulla talvea kun mä ja mun talvirenkaat ollaan vielä eri paikoissa  :-))
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3341 : 15.10.11 - klo:10:51 »

Tänne etelään ei saa vielä tulla talvea kun mä ja mun talvirenkaat ollaan vielä eri paikoissa  :-))

Mun pitää ostaa nastarenkaat. Ollaan ajettu kesä kitkoilla, kun mä viime talvena totesin, että tuo auto tarvitsee ilman muuta nastat. Paljonkohan 4 isoa nastarengasta maksaa?  [?]  En ole uskaltanut vielä edes katsoa.

Vilukko

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3342 : 15.10.11 - klo:11:05 »

Kaija ja muutkin pimeyden pelkääjät: kohta on jo joulu ja ne valot syttyvät.. ei saa vaipua epätoivoon  [:-)]

On minullakin talvirenkaat autotallin nurkassa, ensi viikon vielä taidan ajella suvikumeilla  :-))
Kirjattu

Anniina

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3343 : 15.10.11 - klo:17:31 »

Äidilleni kävi yhden reissun päätteeksi niin, että työterveydestä soitettiin ja kerrotiin salmonellanäytteen olevan positiivinen  :-O Tämä oli aikamoinen järkytys lounas-kahvilan pyörittäjälle. Äitini sai järjesteltyä työasiat, niin ettei osallistuisi minkään ruuanvalmistukseen ym. Seuraavana päivänä soitetaan, että hänelle oli annettu väärän henkilön näytteen tulokset ja oma tulos olikin negatiivinen. Kaikkea sitä voi sattua...
Kirjattu

Marleena

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3344 : 15.10.11 - klo:19:08 »

Yhtäkkiä oon laihentunu 10 kg. Jossain on varmaan jottain vikkaa
vikkaa,  vikkaa. Onkohan joku tauti iskeny?  Luulisin, että on.
Tai sitten ei.   [:-I]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Sivu luotiin 0.24 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.