Valivali! Mua ahdistaa jo nyt tämä pimeys: pakko laittaa valot päälle, että näkee kulkea keskellä päivää omassa kodissa. 5 kuukauttako tätä nyt on edessä?
Reissun jälkeen ollut maha sekaisin... mullahan nyt on melkein 20v ollut melko ränkkä vatsa, mutta nyt se on oikeasti sekaisin. Kolmena (vai neljänä?) yönä tällä viikolla olen herännyt viiden-kuuden välillä yöllä vessaan istumaan.
Me joudutaan ottamaan salmonella-näyte aina, kun käydään Pohjoismaiden ulkopuolella, ja vasta torstaina olin niin nopea, että sain näytteen otettua
Toivottavasti siitä ei löydy mitään, sillä sitten olisikin hankala paikka miettiä, että jäänkö vähintään 2,5 viikoksi saikulle ja toimitan 2x viikossa näytteen odottaen, että tulee 5 puhdasta peräkkäin. (Yhdellä kaverilla oli kerran 4 puhdasta, 5. positiivinen ja sitten taas 5 sarja tutkittavaksi!) Mä en onneksi ole tekemisissä pastöroidun tuotteen kanssa, eli siinä mielessä työnteko on ok. Tällä viikolla olin valvomo-vuorossa, eli en osallistunut edes valmistukseen. Niin ja salmonella kuolee jo maidon pastörointilämpötilassa (+72) ja mehut käsitellään +92-95 astetta. Mutta mitä sanoo laki?
Pasilla on myös muutaman päivän ollut liukkaita lähtöjä vessaan. Mä epäilen, että jos jotain on tullut, niin se oli perjantain lounas Kentucky Fried Chickenissä. Ne kananpalat olisivat saaneet olla hiukan kypsempiä. Pasi näki bussin ikkunasta heti ekana päivänä KFC:n ja kesti korianterilla kyllästetyt ruoat ihan sen ajatuksen voimalla, että viimeiset päivät ollaan Quitossa ja päästään sinne syömään.