Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VALIVALI  (Luettu 95938 kertaa)

Anniina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3540 : 14.09.12 - klo:14:21 »

Kiitos kaikille  [:30] Ja mukavaa, kun Sylviakin piipahdit täällä.
Kirjattu

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3541 : 14.09.12 - klo:14:27 »

Haleja Anniinalle. Minä jos kuka tiedän että kun elämässä on murheita niin paino- ja terveysasiat jää helposti taka-alalle ja se sitten aiheuttaa omat stressinsä. Jaksuja!
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 219
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3542 : 15.09.12 - klo:11:24 »

Tsemppiä ja jaksuja sairastaville [:1]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Anniina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3543 : 15.09.12 - klo:14:35 »

Kiitos kaikille  [:-)]  [:30]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 982
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3544 : 04.10.12 - klo:08:43 »

Minulla on outo vaiva. On ollut jo ihan nuoresta asti. Äidilläni oli samanlainen. Se tulee aina silloin tällöin. Välillä on pitkään poissa. Nyt se on kuitenkin äitynyt aika pahaksi ja kestänyt useamman päivän. Vaiva on tällainen: Korvan alapuolelta jostain rauhasesta kielen alle tuntuu sellaista outoa karvastelua ja kiristystä. Kielen alapuolella kun on sellaiset pienen "nipukat", niin niistä toinen on suurentunut ja siinä on päässä pieni, valkoinen kohta. Joskus pelkkä ruoan ajatteleminen saa aikaan sen "krinnaavan" tunteen, joten siitä päättelin, että vaiva on jotenkin yhteydessä sylkirauhasiin. Pieni, vähäpätöinen vaiva, mutta aika kurja.
Onko kenelläkään muulla vastaavaa, ja jos on, niin tiedätkö, mikä se voisi olla, ja pitääkö sitä mennä näyttämään lääkärille, vai odottelenko, että vaiva häipyy taas, kuten ennenkin?
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 219
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3545 : 04.10.12 - klo:08:46 »

Minun mielestäni Mesis kannattaisi juuri silloin käydä näyttämässä vaivaa lääkärille kun se on akuutisti päällä.
Silloin sen parhaiten lääkäri näkee mistä on kyse.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 982
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3546 : 04.10.12 - klo:08:58 »

Näinhän se on  [:-)]
Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 358
  • Itä-Uusimaa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3547 : 04.10.12 - klo:09:00 »

Minun mielestäni Mesis kannattaisi juuri silloin käydä näyttämässä vaivaa lääkärille kun se on akuutisti päällä.
Silloin sen parhaiten lääkäri näkee mistä on kyse.

Samaa mieltä.

Mulla on ollut korvan alta sylkirauhanen tulehtunut, mut kielen alla ei silloin ollut mittään. 

Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 982
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3548 : 07.10.12 - klo:17:07 »

Minulla on outo vaiva. On ollut jo ihan nuoresta asti. Äidilläni oli samanlainen. Se tulee aina silloin tällöin. Välillä on pitkään poissa. Nyt se on kuitenkin äitynyt aika pahaksi ja kestänyt useamman päivän. Vaiva on tällainen: Korvan alapuolelta jostain rauhasesta kielen alle tuntuu sellaista outoa karvastelua ja kiristystä. Kielen alapuolella kun on sellaiset pienen "nipukat", niin niistä toinen on suurentunut ja siinä on päässä pieni, valkoinen kohta. Joskus pelkkä ruoan ajatteleminen saa aikaan sen "krinnaavan" tunteen, joten siitä päättelin, että vaiva on jotenkin yhteydessä sylkirauhasiin. Pieni, vähäpätöinen vaiva, mutta aika kurja.
Onko kenelläkään muulla vastaavaa, ja jos on, niin tiedätkö, mikä se voisi olla, ja pitääkö sitä mennä näyttämään lääkärille, vai odottelenko, että vaiva häipyy taas, kuten ennenkin?
Tänä aamuna, kun aloin tehdä itselleni voileipää, tuo kiristävä/karvasteleva tunne oli tosi voimakas, eikä meinannut millään loppua. Yhtäkkiä tunsin suussani jotain ylimääräistä. Se valkoinen siitä nipukan päästä oli irronnut. Se oli noin nuppineulanpään kokoinen ja kova. Saman tien tuli paljon helpompi olo. Saas nähdä, mitä tälle vaivalle loppuviimeksi tekevät.
Kirjattu

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3549 : 07.10.12 - klo:17:59 »

Kun on tuota bakteeritulehusta vähän
väliä, niin noita tullee mulla nielurissoihin.
Ovat kait proppuja. Eli bakteerimöykkyjä.
Vihertävät ja haisevat pahalle. Sen voi va-
rovasti puristaa pois, vaikka lusikan kärel-
lä. Ja het lakkaa tukkonen olo. Suuveellä
kannattaa kurlata ni tullee desinfioitua.
En tiiä onko kyse samasta jutusta. Mutta
noita tullee ja onneks menneekin.  [:-)]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 982
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3550 : 07.10.12 - klo:21:06 »

Minullakin on joskus tullut noita, mutta valkoisia. Eikä ole edes kurkku ollut silloin kipeä. En kanssa tiedä, ovatko samoja.
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 982
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3551 : 22.10.12 - klo:14:42 »

Minulla on outo vaiva. On ollut jo ihan nuoresta asti. Äidilläni oli samanlainen. Se tulee aina silloin tällöin. Välillä on pitkään poissa. Nyt se on kuitenkin äitynyt aika pahaksi ja kestänyt useamman päivän. Vaiva on tällainen: Korvan alapuolelta jostain rauhasesta kielen alle tuntuu sellaista outoa karvastelua ja kiristystä. Kielen alapuolella kun on sellaiset pienen "nipukat", niin niistä toinen on suurentunut ja siinä on päässä pieni, valkoinen kohta. Joskus pelkkä ruoan ajatteleminen saa aikaan sen "krinnaavan" tunteen, joten siitä päättelin, että vaiva on jotenkin yhteydessä sylkirauhasiin. Pieni, vähäpätöinen vaiva, mutta aika kurja.
Onko kenelläkään muulla vastaavaa, ja jos on, niin tiedätkö, mikä se voisi olla, ja pitääkö sitä mennä näyttämään lääkärille, vai odottelenko, että vaiva häipyy taas, kuten ennenkin?
Tänä aamuna, kun aloin tehdä itselleni voileipää, tuo kiristävä/karvasteleva tunne oli tosi voimakas, eikä meinannut millään loppua. Yhtäkkiä tunsin suussani jotain ylimääräistä. Se valkoinen siitä nipukan päästä oli irronnut. Se oli noin nuppineulanpään kokoinen ja kova. Saman tien tuli paljon helpompi olo. Saas nähdä, mitä tälle vaivalle loppuviimeksi tekevät.
Tänään olin hammaslääkärissä sen sylkikiveni takia. Kielenalusnipukassa on siis vielä toinenkin kivi. Yksi sieltä jo lähti pois, kuten kerroin. Hammaslääkäri koitti sitä ensin sormin pois, sitten otti jotkut atulat ja koitti niillä. On kuulemma niin iso, että ei tule pois. Määräsi minut huomenna röntgeniin, ja sitten joudun vielä Tampereelle. En tiedä, mitä tekevät sille, mutta nyt on kielen alunen paksu ja kipeä. Jos olisin tiennyt, että tästä tulee tällainen "pieti", en olisi mennyt lainkaan, koska nyt se on ollut ihan hyvä. Ei mitään kipua.
Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 358
  • Itä-Uusimaa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3552 : 22.10.12 - klo:15:30 »

Mesikselle  [:30]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Anniina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 014
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3553 : 22.10.12 - klo:16:03 »

Mesikselle  [:1]
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3554 : 22.10.12 - klo:16:12 »

Mesikselle  [:1]

Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.3 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.