Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VALIVALI  (Luettu 96036 kertaa)

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3555 : 22.10.12 - klo:16:15 »

Hyvä kuitenkin Mesis, että vaiva tulee nyt lopullisesti hoidettua pois, niin ei sitten enää tulevaisuudessa vaivaa. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 021
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3556 : 22.10.12 - klo:16:24 »

Onhan se näinkin. Kiitos kaikille  [:30]
Kirjattu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3557 : 23.10.12 - klo:16:57 »

Kipuilijoille paranemisia [:-)]  Itsellä selkä alkanut riskaamaan joten on täytynyt ottaa "koodeja", niistä mä saan apua joksikin aikaa. Kyll´se siitä taas aikanaan rauhoittuu tavan kipeäksi.
Kirjattu

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3558 : 24.10.12 - klo:09:47 »

Poteville paranemista toivotaan täältäkin  [:30]
Särkylääkkeitä kuluu päivittäin usiampi, mutta onneksi auttavat, kyllä se olo taas kohenee kun ilmat muuttuvat pakkaselle, ainakin muina vuosian on auttanut mun kohdalla  [:-)]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

jatta

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 021
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3559 : 24.10.12 - klo:09:50 »

Valitampa minäkin, on maanantai-illasta alkaen ollut leukanivelessä (ns. saranassa) kipua. Kipu on vain kun suuta avaa...  Syöminen ja pureskelu on aivan peestä. Vellilinjalle taitaa olla paras siirtyä.  [:-(]

Maanantaina oli omalääkärille aika ihan toisessa asiassa ja olispa ollut silloin jo kipeä.
Illalla alkoi tuntua ja ei ole pahempi eikä parempi.
Onko ollut kenelläkään samanlaista vaivaa?

En ole satuttanut enkä kaatunut. Olisko joku virus???
Katson vielä muutaman päivän tulehduskipulääkkeen turvin ja sitten on lähdettävä jonnekin arvuuttelemaan vaivaansa.
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 021
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3560 : 24.10.12 - klo:10:26 »

Eipä ole leukanivelessä ollut kipua koskaan. Toivottavasti paranee itsestään.
Kaikille kipuileville parempaa oloa ja paranemista.
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3561 : 24.10.12 - klo:10:55 »

En muista, että mullakaan leukanivelessä mitään kovempaa kipua olis ollut koskaan. Yritin googlettaakin, mutta kivunaiheuttaja mahdollisuuksia on niin paljon, ettei saa mitään selkoa. Nivelrikkokin voi aiheuttaa myös leukanivelessä kipua. Mutta kantsii varmaan mennä lääkäriin jos vaiva ei pian itsekseen helpota.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

jatta

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 021
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3562 : 24.10.12 - klo:14:23 »

En myöskään  löytänyt googlelta asiaa valaisevaa, kaikki tuntuivat sopivilta.
Ei tuonne tk:n ole innostavaa mennä, jonot ja sen semmoset....  [:-I]

Mutta särkylääkkeen kanssa on parempi olo, jospa menis näillä ohi.  [:-)]
Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 396
  • Itä-Uusimaa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3563 : 24.10.12 - klo:14:53 »

Mulla kipeytyi nuorempana leukanivel jos purkkaa pureskelin. Nykyään
pureskelen x-purkkaa monta palaa päivässä, mut ei leukanivelet enää kipeydy.  [:-I]

Paranemisia  [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3564 : 24.10.12 - klo:15:12 »

Tässä hyviä liikkeitä leukanivelelle: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=nix00709
Vastuu siirtyy sitten lukijalle  [:-)]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 396
  • Säkylä ** älykäS
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3565 : 25.10.12 - klo:17:35 »

Jaksamisia ja parantumisia kaikille yhdessä ja erikseen [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 287
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3566 : 25.10.12 - klo:17:47 »

Valitampa minäkin, on maanantai-illasta alkaen ollut leukanivelessä (ns. saranassa) kipua. Kipu on vain kun suuta avaa...  Syöminen ja pureskelu on aivan peestä. Vellilinjalle taitaa olla paras siirtyä.  [:-(]

Maanantaina oli omalääkärille aika ihan toisessa asiassa ja olispa ollut silloin jo kipeä.
Illalla alkoi tuntua ja ei ole pahempi eikä parempi.
Onko ollut kenelläkään samanlaista vaivaa?

En ole satuttanut enkä kaatunut. Olisko joku virus???
Katson vielä muutaman päivän tulehduskipulääkkeen turvin ja sitten on lähdettävä jonnekin arvuuttelemaan vaivaansa.


Itse olen kärsinyt aikoinaan vastaanvanlaisesta vaivasta. Suuta ei meinannut auki saada kun sattui leukaniveleeseen kovasti. Hammaslääkärissä kävin ja minun hampaan juuret kuvattiin ja sieltä löytyi tulehtunut juuri joka aiheutti kivun. Hammas aukaistiin ja sieltä juuresta tuli märkää kovasti ja sain antibioottikuurin siihen.
Sen jälkeen vaiva helpotti ja minulta vielä tarkistettiin purenta. Hiottiin kulmia hampaista kun oli virheellinen purenta ja kuulemma yö narskuttelulla on osuuttaa siihen leukaluun kipeytymiseen...
Näin minulla [:-)]

Paranemis tsempit sairaille  [:30]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

jatta

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 021
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3567 : 26.10.12 - klo:10:08 »

Huomenta. Leuka tuntuu paremmalta, mutta vielä hiukan aristaa. Ibuprofeenia olen ottanut 2 nappia vrk:ssa. Poistaa kivun ja voi syödäkin. Muuten jos jatkuu onkin sitten jostain kyseltävä apua. Mutta nyt on hyvin.  [:-)]
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 287
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3568 : 14.11.12 - klo:15:27 »

Marraskuussa ei kenelläkään [:-)] ole ollut mitään valittamisen aihetta, niin minäpä päätin valituksen aloittaa.

Entisten vammojen kanssa jotenkin pärjään, mutta viime yönä sain aivan hirveän kipukohtauksen, Kroppaa särki joka kohdasta ja sydän takoi, että meinasi tulla rinnasta ulos. Vilu ja tuskan hiki vuorottelivat kaiken yötä.
Vatsaakin koski ja voin todella pahoin. Aamuyöstä pitä mennä vessaan ja vatsa oli aivan sekaisin. Sitä olen nyt tehnyt kaiken päivää ja olo on todella huono. Soitin ystävälleni ja kysyin kuulumisia, kun olin hänen ja hänen ystävänsä kanssa eilen kaupungilla. Käytiin Prisman Hesessä ihan kanahampurilais ateriat syömässä, niin hän sanoi, että ystävä joka jäi hänen luokseen (asuu Hesassa) on koko yön juossut vessassa. Ollut kovin kipeä mahastaan ja nyt kaiken päivää käy istunnolla, ja hän itse istuu toisessa vessassa. Että 1+1+1= 3 eli me kaikki kolme saimme varmaan jonkinlaisen ruokamyrkytyksen näistä ruoista. Minä varmaan reagoin kaikki voimakkaimmin kun olen todella herkkämahainen. Nyt meni hampurilais ateroihin maku kokonaan veks. En niitä kovin usein muutenkaan syö, mutta nyt kun näin kävi, niin yäk [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3569 : 14.11.12 - klo:15:37 »

No voi pahus, tuosta kannattee jo ko. ruokapaikkaan ilmoitella.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu
 

Sivu luotiin 0.072 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.