Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VALIVALI  (Luettu 95961 kertaa)

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 283
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3630 : 07.01.13 - klo:22:35 »

Kylllä siitä Zeener hyvää tulee usko pois. [:72]
Molemmat taudit tuttuja ja lääkkeillä pärjään [:-)]

Anniinalle tsempit testeihin [:30]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3631 : 08.01.13 - klo:23:34 »

Valivali, mun niskaan sattuu.... Se säteilee vasemmalla puolella niin, että korvakin on kipeä. Töissä napsasin buracapsin ja äsken toisen. Toivottavasti saan tyynyn hyvään asentoon.
Sunnuntain paluumatkalla tuli kiikaroitua paatilta kenossa vasemmalle; olisko se syynä?

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3632 : 09.01.13 - klo:12:55 »

Nonniin, astmahoitajalla käyty, ongelma vaan olikin että ensin olisi pitänyt käydä tutkimuksissa, mutta sitä ei ajanvaraustäti ollut mulle sanonut eikä ollut siihen varannut aikaa vaikka lähetteen näytin. No, ens tiistaina meen niihin ja sit saan aloittaa tän pef-mittari puhalluksn. Aikamoinen puhaltelu, 12x päivässä pitää putkeen puhaltaa kahden viikon ajan ja merkata ylös. Sitä vaan mietin että ohjeissa oli et ekat puhallukset aamulla heti herättyä. Muy mitäs vuorotyöläinen tekee ja koska. Sitä ei osannut hoitajakaan selvittää. Koepuhalluksessa hönkäisin jo yli 500 l/min kun viitearvo on mun ikäiselle ja pituiselle 460l/min eli ihan hyvältä näyttää.
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3633 : 09.01.13 - klo:19:52 »

Zeener, kyllä sulla ainakin keuhkot pelittää.  [:-)]
Mulla vajaa 300 lääkkeen kanssa.
Kirjattu

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3634 : 09.01.13 - klo:19:54 »

Ai niin, pitihän mun valittaakkin. 
Kone ei ole mulle suotuisalla päällä.  Heittelee taas niitä ikkunoita, joissa sanotaan, ettei sinne ja sinne pääse.  Chrome kettuilee!  [:-//]
Kirjattu

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3635 : 09.01.13 - klo:20:29 »

Pitää valittaa... tuosta polovesta. Nyt yhtäkkiä muistin, että mullahan oli tuo sama polovi kipijä jo 32 vuotta sitten! Silloin kun vielä aktiivisesti harrastelin hiihtämistä. Hiihtelin samana keväänä mm. Finlandiahiihdon (1980 Katumajärven jäältä Lahteen 90 km) ja Polarhiihdon Suomulta Sallaan 80 km ja tais siinä olla vielä yheksän tunturin hiihto (5-60 km) Äkäslompolossakin. Talven hiihtokilometrit reilusti päälle tuhannen. Ja kesälläkin tuli juostua mm. Lassen hölökkä Myrskylässä. Tuosta Suomu-Salla -hiihdosta oikea polvi otti itteensä niin, että loput 10 km tulin polvi suorana perille. Sitten menin terkkariin näyttämään sitä ja suututin koko arvauskeskuksen, tai mä suutuin niille, kun eivät alkaneet kuvata polvea... Nyt en muista miten se parani, mutta mitään leikkausta ei tehty, levolla parani. Oiskohan sen jälkimaininkeja eli joku paikka menny silloin rikki ja nyt siellä taas oirehtii...
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3636 : 09.01.13 - klo:23:00 »

Pitää valittaa... tuosta polovesta. Nyt yhtäkkiä muistin, että mullahan oli tuo sama polovi kipijä jo 32 vuotta sitten! Silloin kun vielä aktiivisesti harrastelin hiihtämistä. Hiihtelin samana keväänä mm. Finlandiahiihdon (1980 Katumajärven jäältä Lahteen 90 km) ja Polarhiihdon Suomulta Sallaan 80 km ja tais siinä olla - - Oiskohan sen jälkimaininkeja eli joku paikka menny silloin rikki ja nyt siellä taas oirehtii...
Kuulostais kyllä siltä että sulla oli polvi rikki (kierukka, nivelrikko tms.) mutta toivotaan ettei olisi. Ensin tutkitaan ja sitten hutkitaan.
Puhallan plvesta pipin pois: puuuuh!  [:-)]
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 283
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3637 : 10.01.13 - klo:11:12 »

Tuttua on puhaltelu minullekin. Zeenerille ei muuta voi toivottaa kun jaksaa jaksaa puhaltaa.
Ei se ainakaan kovin huonolta kuulosta keuhkojen tilavuus, onneksesi. Ehkä katsovat kuinka paljon eroa tulee aamusta iltaan kun noin monta kertaa päivässä pitää puhaltaa. [:30]

Minulla samaa luokkaa kun Kaarinilla.

Mesen polvelle lääkäri reissun jälkeen paranemis toivotukset tai toki ennen sitäkin. Hyvä, että pääset tutkimuksiin ja jos jotain kivulle on tehtävissä niin nyt on kait kreivin aika siihen hommaan, ennenkuin olet ihan jalaton. [:-)]

Muillekin pönttölän sairaille paranemis toivotukset, siis ihan jokaikiselle [:72]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 394
  • Itä-Uusimaa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3638 : 16.01.13 - klo:11:09 »

Kyllä tota sairaalaa on haukuttu. ja ei kyllä turhaan.
Mun valmiiksi täytettyjä kyselylomakkeita ei löytynyt mistään. Piti täyttää
uudestaan. Ei ilmoitettu, että aamulla ennen leik. menoa olisi pitänyt käydä labrassa.  [:-I]
Illalla löysin itsestäni kolme sydänfilminappulaa ja ne oli tosi hankala saada irti  [:-I]
Toivottavasti ne leikkas edes oikeen palan pois.
Nyt sitten pitää odotella patologin lausuntoa.  [:-I]

ja valitus sairaalan toiminnasta jatkuu... Lasku tuli, mutta ei mitään ilmoitusta
patologin lausunnosta. Soitin sitten sairaalaan ja tiedustelin asia. Kuulemma mitään ilmoitusta
ei tulekkaan, jos ei näytteessä ole mitään hämminkiä. Ei myöskään tule mitään lausuntoa siitä, että mitä
leikkauksessa tehtiin. Sen lausunnon sain sitten kun erikseen pyysin. Mutta ei tämä hoitaja, jonka kanssa puhelimessa puhuin, osannut myöskään sanoa siitä patologin lausunnosta mitään. Kestää kuulemma n. kolme viikkoa. No nyt on mennyt yli kuukausi.
(tosin kaksi "rikkinäistä" viikkoa) et joskos tässä nyt sitten uskaltais alkaa hengittää ja  itsekkin naureskella, peloilleen ja vastoinkäymisilleen.
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3639 : 16.01.13 - klo:14:08 »

Meni varmaan toista tuntia kun selasin tätä ketjua läpitte... ensin etsin sitä omaa nilkkajuttuani. Taistelin sen kanssa näköjään monta vuotta ja nyt se on aivan terve! Mikä lie ollut, jotain tulehdusta siinä oli, ja parani "ajan kanssa" kuten se fysiatri sanoikin. Onneksi ei menty leikkaamaan, vaikka itse sitä halusin. Sitten aloin katella milloin olin valittanut polvesta eka kertaa... viime keväänä! Syksyllä sitten syyskuussa, kun piti lähteä sinne ruskavaellukselle kävin eka kortisonipiikin... auttoihan se pari kolme viikkoa ja nestettäkin otettiin pois vähäsen. Sitten mentiin marraskuun vika päivään ja taas uusi piikki ja nesteenpoisto... nyt jo enemmänkin. Tammikuussa mennään ja kipu ei ole sen kummemmaksi muuttunut, no ehkä vähän on helpottanut kun on noita myrkkyjä syönyt burana(/panadol/arcoxia) ja pinnallisesti Piroxicam/Voltaren/Felden...ym.ym. Eilen ortopedi sanoi, että paras lääke on liikunta ja painopudotus. Mediaalinen artroosi on vielä lievähkö.RTG-kuvassa näkyi rako kaventuneen ja jotain valkoista näkyi kans...vasemmassakin jo alkua. Paino pois niin ennuste olisi että ehkä en tarvitsisikaan keinonivelleikkusta koskaan. Glukosamiinia olen popsinut pari purkillista. Mikä ei tapa se vahvistaa...
No nyt aloin kalorien laskennan ja ainakin aamu- ja päiväkahveilta on pullat jo jääneet pois. Samoin karkit ja muut mössöt.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 283
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3640 : 16.01.13 - klo:14:18 »

Voi Minni, mahtaa olla kurjat fiilikset kun odottaa ja odottaa, sitten tuleekin tällainen vastaus odotukseen.
Nyt voit sitten (varmaankin) huokaista helpotuksesta jos kerran näin on sanottu sinulle.
Kyllä se kuitenkin paremmin uskottavalta tuntuisi kun näkisi lausunnon ihan kirjoitettuna tekstinä, mutta kerran käytäntö on tämä niin siihen kait on tyytyminen.
 [:30]

Mesen polvivaivalle myös paranemis toivotukset. Miksiköhän aina se painon pudotus on ensimmäinen hoito-ohje niille jolla nyt muutama kilo sitä on ylimääräistä. Ehkä se kuluminen on alkanut jo paljon ennemmin kun painoa on kertynyt. Toivotaan, että lääkkeet auttaa ja kohta pääset kameraa luontoon ulkoiluttamaan. [:-)]

Olen itsekin kärsinyt joskus polvikivusta ja minulla ei kyllä ole ylipainoa lainkaan. [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3641 : 16.01.13 - klo:14:28 »

Minni, potilas/toimenpide kertomuksen saa jokainen jos haluaa. joskus ne lähetetään pyytämättäkin.
Itsekin vasta joitain vuosia sitten tuon sain tietää.
Jos et sitä nyt kotiin saa niin soitat ja pyydät lähettämään.
Netin kautta saa haettua noiden latinankielisten juttujen suomalaiset vastineet, tai ainakin melkein.
Ja kyllähän siinä pitäisi lääkärin lausunto olla alle kirjoitettuna. Sitten jos joutuu uudelleen tutkittavaksi, voi itsekin vertailla miten tila on muuttunut.

On kyllä Mesellä kelju juttu kun liikkuminen kipuilee. Mutta hyvää tietenkin että otat itseäsi niskasta kiinni ja laitat kilot kuriin. Se auttaa varmaan muutenkin. Voimia kovasti päämäärän saavuttamiseen  [:5]

Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3642 : 16.01.13 - klo:15:28 »

Aina on jotakin huolta, kun se Mira on siellä maailmalla. Nyt se on kaksi päivää kärvistellyt hirveiden vatsakipujen kanssa, eikä muka ole varaa lääkäriin. Nyt sitten työkaveri oli lähtenyt taksilla viemään sitä sairaalaan ja me jännitetään, että pitääkö lentää sinne huomenna illalla.

Mä löysin onneksi sen Miran kaverin facebookista ja sain yhteyden siihen. Lupasi pitää meidät tilanteen tasalla.

Pst. Mitä on umpisuolentulehdus englanniksi?

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3643 : 16.01.13 - klo:15:45 »

inflammation of the caecum
Caecitis or cecitis, more commonly called typhlitis or typhlenteritis, is an inflammation of the caecum (part of the large intestine) that may be associated with infection.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3644 : 16.01.13 - klo:16:10 »

Olikin kidney infection. Tilanne hallinnassa ja antibioottia kitusiin  :-))
 

Sivu luotiin 0.131 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.