Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VALIVALI  (Luettu 95933 kertaa)

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3660 : 31.01.13 - klo:19:59 »

Otin parit "koodit" selkään vaan kyllä selkä kuitenkin kipeyty 1,5 tunnin ulkona olosta. No nyt sitä lepuutetaan.
Jokasäänsaappaat, Riekerit, päästeli vettä varpaisiin saumoista [:-/]  Muuten olen ollut niihin hyvin, hyvin tyytyväinen [:-)]
Huomenna ostan silikoonia ja sipasen sitä saumoihin. Luulis auttavan [:-I] Nyt odottelen että riisi kypsyy ja sitten
syömään sitä proiskurintaleikkeen kanssa. TV:stä Criminal minds 21.00 ja sitten mietitään että mitäs sitten.

Iltoja teitille [:-)]
Kirjattu

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3661 : 03.02.13 - klo:18:09 »

Poteville ja toipilaille paranemista  [:30]
Nyt on pakko hieman valittaa...
telkku ei ole näkyny kunnolla tänä vuonna yhtenäkään iltana. Pätkii lähetystä ja ääntä ja sit tulee ruutuun että no singal  [:-/]  Antenni ja vahvistin tarkistettu huoltomiehen voimin ja todettu kunnossa oleviksi. Eli vika on ilmeisesti jossain lähetystehoissa ???? Vero kyllä nousi vuoden alusta mutta lähetykset huononi. Laitoin viestiä sinne YLE: n valitusosioon mutta katsotaan nyt tuleeko edes vastausta  [:-/]
onko muilla haja-asutusalueella asuvilla samaa ongelmaa, vai onko se vaan täällä? Ei meillä toimi nettiyhteyksistäkään kuin sonera , eikä kaikissa eri puhelinoperaattoreissa ole lainkaan kuuluvuutta. eli joku hiton katve-alue kai ?
Pittää vissiin kirkolle muuttaa asumaan  :-))
No johan helepotti kun sain kiukun purettua tänne  :-)) 
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 219
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3662 : 03.02.13 - klo:21:32 »

Kuulostaa tosi kurjalta kun näitä tällaisia ongelmia ilmenee joille ei itse voi mitään.
Ehkä ihan hyvä idea on ollut siinä, että Evis laitoit YLE:lle palautetta. Jospa jotain vastausta osaavat antaa.
 [?]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 219
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3663 : 09.02.13 - klo:10:59 »

On ollut mielenkiintoista seurattavaa sairaalassa hoitajien otteet näitä vanhuksia kohtaan.
Eilen illalla olin äitiä katsomassa ja ruokailun jälkeen hänelle tuli vessahätä. Kävin hoitajalle
sanomassa, että voisiko tulla auttamaan äitini vessaan. Hän tuli pitkin hampain [:-I] rupesin laittamaan
äidille kenkiä jalkaan, hän tokaisi minulle, että ei saa auttaa kun hänen pitää itse ne laittaa. Kysyin miten onnistuu kun ei saa kumarrella ja ei ole edes pitkävartista kenkälusikkaa milllä auttaa. Hän sanoi, että hommatkaa. Siitä paikasta soitin veljelleni, että hommaa sellaisen. Olikin juuri kaupassa ja osti lusikan jonka vie tänään sairaalaan.
No äiti pääsi vessaan. Sanoin siinä, että oho, joko pääset näin hyvin kävelemään, hoitaja sanoi reippaalla äänellä, että nämä vanhukset ovat taitavia huijaamaan omaisiaan ja heitä hoitajia, heittäytyvät sairaammaksi mitä ovat. Minä jäin ihmeissäni siihen äidin sängyn viereen, ja meinasin sanoa, että minä tunnen äitini ehkä vähän paremmin kun sinä ja hän ei todellakaan ole sellainen vanhus joka teeskentelee olevansa avuton, vaan päinvastoin
.
Äiti teki tarpeensa, ja kävin kurkkaamassa ovelta, että mitäs nyt. Äiti sanoi, että odottaa hoitajaa suihkuttamaan takamuksensa, ehdotin, että voinko minä sen tehdä. Äiti ei halunnut. Menin taas pyytämään samaa hoitajaa auttamaan äitiä. Hän oli niin vihaisen näköinen ja tuhisi minulle, että johan on kun taas pitää tulla apuun.
Sanoin, ettei tarvitse tulla, minä hoidan äitini. Menin vessaan otin suihkun käteen ja hanskan, pesin äitin pepun ja kuivasin sitä juuri, kun toinen hoitaja tuli kurkkaamaan ovelta, että tarvitsetteko apua. Sanoin, että kiitos ei, pärjätään ja pärjättiin. Autoin äidin vessasta pois ja hän pääsi sängyn reunalle istumaan johon sitten jäikin, kun kerran jaksaa pystyssä olla.
Naapuri petiläinen pääsi eilen kotiin ja yllättäin hän soitti minulle illalla ja kyseli miten se äiti siellä pärjää.
Kerroin miten ja kerroin tästä hoitajasta. Hän sanoi, että sama hoitaja oli häntäkin kohtaa niin ilkeä ja häijy, että aikoo tehdä valituksen hänestä ja muutamasta muustakin.
Onneksi näitä tällaisia tympeitä tyyppejä ei ole kun muutama, mutta sekin riittää mielipahan aikaansaamiseksi.

Tuttuni joka näillä vanhusten osastoilla on kiertävänä hoitajana sanoi, että tehkää vaan valitus. Heillä palavereissa aina korostetaan, että kun olette hakeutuneet vanhusten osastoille hoitajiksi vanhuksia pitää kohdella arvokkaasti ja ymmärtävästi, ei saa hermostua koska ovat jo paljon hitaampia liikkeissään kun muut potilaan ja ovat sairaalassa sen takia kun ovat sairaita.

Keskiviikkona kuulemma kotiutetaan, että sitten alkaa kotona hoitaminen meillä [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 358
  • Itä-Uusimaa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3664 : 09.02.13 - klo:11:17 »

Ikäviä ovat moiset hoitajat  [:-/] Lähihoitajista yleensä huomaa heti, et kuka on
valitsemallaan alalla ja kuka on työkkärin määräämän työllisyyskurssin, tuotos.
Sairaanhoitajien luulisi ja olettaisi olevan, itse valitsemallaan alalla  [:-I]

Hienoa että äitisi paraneminen on sujunut hyvin  [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 982
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3665 : 09.02.13 - klo:12:17 »

Kylläpä oli töykeätä kohtelua  [:-//]. Kyllä jotain palautetta tuollaisesta pitää antaa.
Kirjattu

annulix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 14 455
  • Ylöjärvi
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3666 : 09.02.13 - klo:12:47 »

On todella aiheellista Telkkisen äidin kohtelusta tehdä valitus. Ensin se ihan selvä virhe ja nyt edelleen huono kohtelu.   [:-//]

Mukava kun kuitenkin, hoidon laadusta huolimatta, on kuntoutunut noinkin hyvin.  [:-)]
Kirjattu

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3667 : 09.02.13 - klo:12:52 »

On sitä kohtelua monenlaista. Se riippuu hoita-
jasta. Jotkut on todella mukavia ja auttavat mie-
lellään, kun se kuuluu heidän työhönsä. Ovat ystä-
vällisiä sekä potilaille, että ommaisille.  [:-)]

Siskon hoitokodissa on yksi hoitaja, jonka uskonnol-
linen vakkaumus on suureksi haitaksi normaalille elä-
mänmenolle. Toinen siskoni  koettaa parhaansa muk-
kaan piristää potilasta. Leikkaa ja lakkaa kynnet yms.
No tälle uskovaiselle hoitajalle ei semmonen synnillinen
meno passaa ollenkaan ja niinpä hän päätti leikata sis-
kolta kynnet niin lyhyeksi, että veret irtos ja oli sormen-
päät pitkään kippeet.

Myös oman television kahtominen omassa huoneessa on
hänen sääntöjensä mukkaan kielletty, ku kuulemma häi-
ritsee muita. Käytävässä on koko ajan televisio auki. No
siskon television oli yks päivä käyny räppäämässä kiinni,
ku sisko oli kahtonu jotaki ohjelmaa. Pitkin hampain oli
sen aukassu, ku sisko oli sanonu, että aukase se, kun hän
kerran kahtoo sitä.

Kun siskon tytär oli äitisä kans kahtonu yhtenä päivänä
telekkaria, ni tämä sama täti oli tullu ja vaihtanu telekkarin
uskovaisten kanavalle sanoen, että täältä tullee paljo parem-
paa ohjelmaa. Tytär oli tulistunu, että vaihda takasin sille
kanavalle, kun me äitin kans katotaan sitä ohjelmaa. Nisko-
jaan nakellen ja ovvee paiskoen oli hoitaja poistunu huonees-
ta.

Tämä samainen hoitaja on ainut, joka yövuorossa ollessaan
köyttää siskon sänkyyn kiusan vuoksi. Sisko sannoo val-
vonneensa kipujen takia kokoyön ja huutanneensa hoitajjaa,
että sais särkylääkkeen, eikä kettään oo tullu. Hoitaja sano,
ettei pidä paikkaansa. Seinällä on lista ja sen mukkaan hän
on muka käyny puolen tunnin vällein kahtomassa ja sisko
on nukkunu joka kerta. Ihan varmasti ei yks hoitaja kerkee
käydä puolen tunnin vällein jokkaisessa huoneessa. Millähän
konstilla tuommoset valehtelevat hirviöt saahaan oikein kurriin.
Pallautetta tekis mieli antaa, mutta sitten hänelle kostettais se
kuitenkin jollakin tavalla. Hän kun kuitenkin joutuu olemaan siel-
lä lopun elämäänsä.  [:-I]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

Marleena

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 305
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3668 : 09.02.13 - klo:13:16 »

Koko ajan tiputettaan lääkkeitä korvauksen
piiristä pois. Esim. panacod ja vastaavat on
ilman korvausta. Samoin kalium-tabletit. Se-
kä vitamiinit ja rauta. Kipuvoiteet jne. Ja ei-
korvattavat lääkkeet ei kuulu tuohon maksu-
kattoon. Tavallisen ihmisen järjellä ajatellen
just nehän siihen pitäis kuulua, jotka joutuu
maksamaan kokonaan ite.

Tuo Kalium keljutti eniten. 2 tablettia pittää
joka päivä ottaa, että pumppu pyssyy kuosis-
saan. Ennen sen nimi oli Durecal. 200 tablettia
makso 8.50 e. Sitten se sama pullo muutettiin
Kaleoridiksi ja hinta nousi 19.50 euroon. Noista
sai kelakorvauksen 72%. Viime kesänä tiputtivat
kokonaan korvauksen pois ja hinta nostettiin 23.75
euroon. Ja nyt kun katoin apteekin sivulta niin uusi
hinta on HITTO VIEKÖÖN 33.14 euroo. Ei oo ahneu-
della mittään määrää. Turha mainita, ettei mittään
vastaavaa tuotetta ole olemassa. Kyllä ketuttaa!!!  [:-//]
Kirjattu
Perjantai on viikon paras päivä.

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 219
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3669 : 09.02.13 - klo:13:41 »

Kiitokset tuestanne pönttöystävät [:-)]

Eiköhän Marleena tehdä valitus siitä miten meille tärkeitä ihmisiä kohdellaan.
Todella ikävältä kuulostaa sinun sisaresi olo hoitokodissa. Kyllä se pitäisi jokaisen
ymmärtää, että silloin kun ihminen joutuu syystä tai toisesta pois omasta kodistaan sairaalaan tai laitokseen,
se ei ole ollenkaan helppo asia hyväksyä ja sopeutua, saati sitten jos vielä kohtelu on sellaista
kun se on, niin tuntuu vieläkin pahemmalta.
Siitä kärsii kaikki lähellä olevatkin kun ovat suurimman ajan pois näkemästä mitä se "hoito" muina aikoina on,
kun paikanpäällä ollessamme näemme yhtä ja toista.

Onni on, että äidillänikin on ollut hoitaja joka halaa äitiä ja kohtelee aidon lämpimästi. Kertoi kerran kun olin äitiä katsomassa, että oli juuri saattamassa omaa äitiään viimeiselle matkalle ja siksi hän nauttii näistä hoitovanhuksista kun omaa ei ole. Ja se aitous mikä hänestä välittyi oli niin tuntuvaa.
Mutta kuten totesin muutamakin tyly tuntuu tosi pahalta.
Kohta taas lähden sairaalaan, että jos jotain kurjaa kohtelua äiti saa, olen valmistautunut sanomaan....
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 982
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3670 : 09.02.13 - klo:13:47 »

Marleenalle  [:1], siskolleen  [:1], ja Telkkiselle  [:1], sekä äidilleen  [:1].
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 219
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3671 : 09.02.13 - klo:13:58 »

Mesikselle [:30]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3672 : 07.03.13 - klo:21:31 »

Mä tulin pikkuisen huojentamaan omaa mieltäni. Keuhkot on tyystin tukossa, koko ilta mennyt kakoen ja yskien. En tiedä johtuuko astmalääkkeestä, orastavasta uudesta flunssasta vai jostain ihan muusta. Eikä taida stressikään asiaa auttaa, huomenna on kehipäivä töissä jossa todennäköisesti kuullaan kohtalomme. Lllaan vähän niinkuin kiikuttu löysässä hirressä viime syksystä asti ja odotettu koska tuomio tulee. No, huomenna sen sitten ehkä kuulee. No, pieniähän nää mun murheet on, pitäisi vaan jaksaa ottaa päivä kerrallaan.
Kirjattu

Laura

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 050
  • Helsinki
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3673 : 07.03.13 - klo:21:33 »

Mä tulin pikkuisen huojentamaan omaa mieltäni. Keuhkot on tyystin tukossa, koko ilta mennyt kakoen ja yskien. En tiedä johtuuko astmalääkkeestä, orastavasta uudesta flunssasta vai jostain ihan muusta. Eikä taida stressikään asiaa auttaa, huomenna on kehipäivä töissä jossa todennäköisesti kuullaan kohtalomme. Lllaan vähän niinkuin kiikuttu löysässä hirressä viime syksystä asti ja odotettu koska tuomio tulee. No, huomenna sen sitten ehkä kuulee. No, pieniähän nää mun murheet on, pitäisi vaan jaksaa ottaa päivä kerrallaan.


Tsemppiä!
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3674 : 07.03.13 - klo:22:15 »

 Zeener  [:5]  [:30] [:5]
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.116 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.