Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VALIVALI  (Luettu 95883 kertaa)

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3780 : 08.11.13 - klo:09:40 »

Kiitti Evis. Omalääkärillä en oo vielä koskaan käynytkään, löytynee vissiin terveuskeskuksesta [:-I] :-)). Lahdessa on terveyskioski tuolla Trion kauppakeskuksessa, taidan käydä siellä kysymässä lisätietoa.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

mese

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 23 280
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3781 : 19.11.13 - klo:14:29 »

Terkkarissa eilennä käyty... piikki polveen ja lähete keskussairaalan ortopedille lähti vetämään. Jos se siitä. Nestettäkin lähti. Otti niin nopeasti, etten kerenny kissaa sanoa ku oli jo laastari polvessa. Ei kerinny käyä ees kipijää. Nyt on oltu hissun kissun, no mää olen tainnu olla jo hissun kissun pari vuotta. Turvotus on vähän laskenut. Männä yönä ei nukuttanu silmän täyttäkään, se kortisoniko lie valvottanut.
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 219
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3782 : 19.11.13 - klo:16:07 »

Toivotaan, että Tiina saa apua päänsärkyynsä, vaikka sitten mitä kautta. Ei ole hyvä olla kipujen kanssa. [:30]
Niskat aiheuttavat myös päänsärkyä.

Toivotaan, että mesen polvi piikistä paranee. Tai ainakin hyvän ortopedin avittamana. [:72]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3783 : 19.11.13 - klo:16:09 »

Niskoille ja polville puhalluksia.
Mulla selkä renuaa mutta kyllä
se toivottavasti rauhoittuuuuu.
Kirjattu

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3784 : 20.11.13 - klo:15:52 »

Taas saikulla. Nyt ei kylläkään iskiaksen takia, vaikka lepo tekee kyllä hyvää sillekin!

Eilen aamupäivällä iski ihan yllättäen rytmihäiriö, joka ei kolmessa vartissa tasaantunut lääkkeillä. Soitin työterveyteen ja sieltä neuvoivat Järvenpään terv.k. ensiapuun.

Pääsin jonon ohi ja mukavasti huilimaan sänkyyn. Kävi niin hyvä tuuri, että EKG sai kiinni häiriön aiheuttajan: supraventrikulaarinen takykardia. Sydämessä on joku oikoreitti, joita pitkin sähköimpulssit toisinaan lähtevät kulkemaan. Vaiva ei ole vaarallinen, mutta tosi epämiellyttävä.

Sain muutamia näppäriä hoito-ohjeita rytmärin pysäyttämiseen: kasvojen työntäminen kylmään veteen esimerkiksi; tän mä opetan työkavereillekin

Lääkäri käski huilata loppuviikon. Aihetta jatkotutkimuksiin ei nyt ole. Voi olla, ettei kohtausta tule taas pitkään aikaan. Mutta jos noi alkaa toistua kuukaudittain tai viikoittain, niin jotain täytyy tehdä. Täytyyhän työkavereiden voida luottaa siihen, että mä tulen sovittuna aikana töihin.
Ihan huvikseen ei kuitenkaan viitsisi päivittäin beetasalpaajaa syödä estolääkkeenä.

Pelottavaa tää on. Koko ajan odottaa, että milloin se iskee uudestaan. Piti hiukan niinkuin pakottaa itsensä liikkeelle edes Lidlin käynnin verran.

No, nyt mulla on aikaa tehdä fyssarin opastamia harjoitteita. Kyllä mä mietin, olenko nyt ymmärtänyt jotain väärin, kun yritin äsken käsivoimin työntää reisiluita irti kuopistaan....

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3785 : 15.12.13 - klo:16:56 »

Mä oikeasti eilen ääneen ihmettelin että hitsi kun alkaa olo olla suht terve, niin enkös herännyt aamulla kipeän ja kohtuu suuren imusolmukkeen kanssa. Vähän hirvitti kun ei ole tuommoista vaivaa ennen ollut. Mulla on torstaina sisätautilääkäri ja pitää kysyä siltä ohjeita jos ei laske siihen mennessä  [:-I]
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 219
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3786 : 15.12.13 - klo:20:25 »

Voi Zeener,  toivottavasti vaivat jäävät tänne vuoden loppuu ja uusi alkaa terveemmissä merkeissä. [:30]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3787 : 07.01.14 - klo:10:58 »

Mulla on nyt ollut muutaman päivän sellaista huimausta joka iskee kun käyn illalla sänkyyn ja taas aamulla kun nousen ylös. Maailma kieppuu ihan hurjana, mutta kieppuminen kestää vain muutaman sekunnin. Noustessa on pakko istua sängynlaidalla kunnes kieputus menee ohi. Toissa yönä meinasin kaatua kun lähdin vessaan ja huimaus iski. Todella inhottava tunne, alkaa jo pelätä sitä tilannetta missä se iskee, ei tekis mieli nousta ylös ollenkaan.
Lueskelin huimauksesta netistä ja ilmeisesti kyseessä on asentohuimaus, ei oo vaarallista mutta hankaloittaa elämää.

Lisäksi vasen olkavarsi on kipeä, ei kärsis yhtään nostaa kättä ylös. Pyykin ripustaminenkin meinaa olla yhtä tuskaa.

No, näillä mennään kun ei muutakaan voi. [:-(] [:-)]


Tämä on kopioitu Mehiläisen sivuilta:
Huimausoireen kesto on varsin lyhyt, noin 10 - 20 sekuntia, ja kiertohuimauskohtaus ilmenee tyypillisesti vuoteessa kääntyessä, vuoteeseen mennessä tai sieltä noustessa tai päätä joko alas tai taakse taivutettaessa. Oireeseen liittyy usein pahoinvoinnin tunnetta, mutta harvemmin oksennuksia. Huimaustunne on siinä määrin epämiellyttävä, että henkilö pyrkii tietoisesti välttämään asentoja ja tilanteita, joissa huimausta esiintyy.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Evis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 102
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3788 : 07.01.14 - klo:20:21 »

No voi kehno mikä vaiva tuo huimaus Tiinalla, kannattaisko kuitenkin käydä asian tiimoilta lääkärissä  [:-I]
Kirjattu
Elä elämääsi suhtautuen ystävällisesti ja lempeästi kaikkiin ihmisiin ympärilläsi, ja hämmästyt, miten onnelliseksi elämäsi muuttuu.<br />- Charles M. Schwab

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 219
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3789 : 07.01.14 - klo:20:54 »

Vähän samat aatokset tuli minullekin mieleen kun Eviksellä Tiinan vaivoista.
Voi ihan olla niskaperäistäkin nämä huimaukset. Mutta varmuus helpottaa eloa [:30]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3790 : 07.01.14 - klo:21:05 »

Tätä on ollut vasta nyt pari päivää, joten katson meneekö ohi itsestään. Tämä on tuskin niskaperäistä, vaan enempi just tuota asentohuimausta, koska tulee ihan hetkellisenä just maate mennessä ja ylös noustessa.
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Marle

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 298
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3791 : 08.01.14 - klo:01:09 »

Tuttua tuo kiertohuimaus. Sitä kesti jonkin aikaa kunnes kuihtui pois. Sanoivat että korvassa sakka lähtee liikkeelle ja siitä se huimaus. Mulla huimasi muös niin että kun oli pyörinut tarpeekkseen toiseen suumtaan, vauhti hiljeni ja alkoi pyörimään vastakkaiseen suuntaan. Onneksi siitä tuli loppu. Menierintautikin kävi mielessä.
Nyt mua vaivaa unettomuus. 1pilleri ei auta ja jos 2 ei auta kokeilen 3.nyt ne on otettu ja jään odottamaa miten akan käy.

Yömeniä [:-)]
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3792 : 08.01.14 - klo:09:57 »

Eilen illalla, eikä tänä aamunakaan huimannut. Luin myös tuosta, että jotain sakkaa kertyy sinne korvan osiin ja sen liikkuminen aiheuttaa tuon huimauksen. Mulla huimaus kyllä onneksi kesti ihan vain muutamia sekunteja kerrallaan ja sit lakkas.
Äidillä oli Menieren tauti, onkohan se perinnöllistä?  [?]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 219
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3793 : 08.01.14 - klo:10:17 »

Hyvä juttu jos Tiinan huimaus oireilu on pysynyt poissa [:30] jospa se on tilapäinen häiriö. Kannattaa kuulostella ja oireilu rupeaa mietityttämään silloin lääkärin juttusille.

Ystävälläni on Menieren tauti jonka perinnöllisyydestä en tiedä mitään. Pärjää toki ihan hyvin sairautensa kanssa.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 50 982
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3794 : 08.01.14 - klo:15:49 »

Kaikille sairastaville paranemista ja parempaa oloa.


Nyt mua vaivaa unettomuus. 1pilleri ei auta ja jos 2 ei auta kokeilen 3.nyt ne on otettu ja jään odottamaa miten akan käy.
En tiedä, mihin aikaan aamulla heräät, mutta itselläni on ihan pakko laittaa kello soittamaan joka aamu seitsemän maissa, eikä sittenkään aina meinaa uni tulla ennen kahtatoista. Jos heräisin joskus 9-10 aikoihin, niin valvoisin varmaan johonkin 2-3:n. Nyt, kun ei ole tuota työrasitusta, niin ei väsytä siten kuin töissä ollessa. Joskus (harvoin) tulee kyllä väsymyspuuskia illallakin.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.282 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.