Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: VALIVALI  (Luettu 96002 kertaa)

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 283
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3975 : 14.05.22 - klo:11:21 »

Olen Minni samaa mieltä. Paljon tulee kysyttävää onhan kyse omasta elämästä/hoidoista.
Paljon varmasti on kysyttävää ja kysymyksiä???

Hyvä kuitenkin että antavat sinun rauhassa toipua rankoista hoidoista ennenkuin keikkaamaan ruvetaan.  [:30]

Itsekin olen odottavalla kannalla. Pelottaa ja kuitenkin ymmärtää ettei ilman hoitoja pärjää.
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Kaija

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 368
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3976 : 24.06.22 - klo:16:44 »

Kiitos tsempeistä  [:-)]


Se jos mikä näissä tiedotuksissa on kurjas on just tämä kiire. Jää omat kysymykset itsestä ja taudista kysymättä kun ei saa suunvuoroa.

Hyvä kun hoito on tehonnut ainakin jonkin verran eikä ole mitään lisää ilmaantunut.  [:30]

Onko leikkaukseen menosta mitään hajua, nyt lähiaikoina vai?? 

Jaksamista edelleen Minni [:72]



Mun mielestä ei saisi olla mitään "tulosten viivästyttämistä" niin ettei pääse näkemään omia tuloksiaan ennen lekurin soittoa.
Se pitäis  olla just niin, että ensin näkisi tulokset, ja kirjottaisi paperille mahdolliset kysymykset, ja sen jälkeen vasta lekurin soitto.
Se, että muka suojellaan potilasta , on ihan hevon kukkua.  [NUT]

Mä olen hiukan eri mieltä. Mulle lähetettiin kopio Kelalle lähetetystä B-lausunnosta, ja löysin sieltä kohdan ”sisältää G3-komponentin”. Sitähän piti googlata, ja mulle selvisi, että gradus3 tarkoittaa pahaa. Tippa tuli silmään.  [:´((]  Mieluummin olisin saanut tiedon lääkäriltä. Ja samalla rauhoittelua, että millä hoidolla siihen isketään.

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 394
  • Itä-Uusimaa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3977 : 26.06.22 - klo:08:29 »

  [:30]

Kannassa voisi olla valittavissa, että haluaako tuloksensa heti, vaiko vasta sitten joskus.
Mulle se olisi hyvinkin tärkeetä saada ne tulokset sähköisesti samantien, niin että kerkee perehtymään ennen lekurin soittoa. Mulla kun on aivoinfarktin jäännösoireita. mm. se, ettei puheesta välttämättä kerkeä tajuta mitään, ja kun itse pitäisi jotain sanoa, niin sanat ei tule suusta ulos , huolimatta siitä, että lauseet on ihan kirkkaina päässä  [NUT] Sähköisesti haluaisin aina kaikki hoitaa  [NUT]

Tässä näitten sairauksien yhteydessä, olen kertonut ties kuinkamonta kertaa, että haluaisin asiani selvitettävän
sähköisesti, (yksi diagnoosikin on Aivoinfarkin myöhäisvaikutukset,) mutta siitä asiasta viisveisataan.

Ja kun tämä ketju on valitus ketju, niin valitan lisääää  :-))
mut heitettiin siitä hoitojunasta yhdelle asemalle, ja juna mennä puksutti eteenpäin. Mä en ole enää syöpiksen "potilas", enkä myöskään ole vielä leikkaavan osaston potilas, et tässä asemalla oottelen syöpäolioni kanssa ja ihmettelen. Hussin leikkausjonohoitajaan sain kerran yhteyden, ja tiedon siitä, etten ole vielä edes leikkausjonossa, kun ensin pitää saada aika lekurille, joka sitten päättää jatkosta. Jonot on kuulemma järkyttävät  [:-I]

Kaija, missäs vaiheessa sun hoidot on? Onko vielä paljon jäljellä?
« Viimeksi muokattu: 26.06.22 - klo:08:51 kirjoittanut Minni »
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 018
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3978 : 26.06.22 - klo:08:54 »

On Minniä noilla sairauksilla "rangaistu"  [:30]
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 283
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3979 : 26.06.22 - klo:09:29 »

On Minni sinulla olemista, miten ihmeessä jaksat ? toivoisin kovin, että jono menisi nopeasti ja pääsisit hoitoihin ja saisit oloosi apua [:30]

Minäkin mieluusti luen kannasta etukäteen missä mennään. Nyt on lista kysymyksiä paperilla kun tiistaina ja keskiviikkona on lääkärit.

Näin me koemme erilailla näitä asioita. Ymmärrän hyvin Kaijankin ajatukset, hänen tilanteessaan.  [:30]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 018
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3980 : 26.06.22 - klo:10:59 »

Telkkisellekin  [:30]
Kirjattu

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 283
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3981 : 26.06.22 - klo:15:07 »

Kiitos [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 822
  • ***Keiju***
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3982 : 26.06.22 - klo:18:56 »

Täällä toivotaan kaikille sairastaville onnea kaikessa siinä missä tilanteessa kulloinkin olette hoidoissa. [:30]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 394
  • Itä-Uusimaa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3983 : 27.06.22 - klo:09:08 »

Kiitos haleista  [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 283
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3984 : 27.06.22 - klo:09:10 »

Deb, kiitos [:-)]

Nyt kyllä jo tulevat lääkärireissut jännittää!
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 394
  • Itä-Uusimaa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3985 : 22.10.22 - klo:09:56 »

Kukaan ei ole valittanut sitten kesäkuun  :-O :-)) Täytyypä valittaa  :-))

Tuolla eilispäivänketjussa kerroin, että olo on suht ok. No onhan se jos vertaa vaikka alkuviikkoon.
Mä en jaksanut kirjoittaa silloin, mutta mähän menin toissa maanantaina aamulla päivystykseen,karmeitten vatsakipujen kanssa, missä musta otettiin TT kuva vatsasta, ja kun siellä näkyi tukos, niin sitten nenämahaletku  [:18] ja odottelemaan, että vatsa tyhjenee. Kun oli tyhjentynyt, sinne massuun laitettiin varjoainetta, minkä poistumista vessanpönttöön sitten odottelin. Keskiviikko iltana oli mennyt aine läpi, ja torstaiaamuna pääsin kotiin. Torstai iltana taas vatsa niin hemmetin kipeä, ja oksensin. Ampulansilla päivystykseen, ja nenämahaletku  [:18] ja Tt kuva ja tukos. No sit ei enää odoteltu kuin päivä, ja leikkauspöydälle.  [NUT]

Noin muuten mulla on edelleen hengenahdistusta, ja kävellä jaksaa minkä jaksaa. Verikokeita joita otettiin sairaalassa joka päivä, niin arvot on surkeat. Hb välillä 80-90. Niistä arvoista sairaalassa viisveisattiin, sanottiin vaan että kyllä ne siitä sitten nousee. Myöskään kilpirauhasen liikatoiminnan tsh:n arvoon 0,01 siellä ei reagoitu millään lailla. No lääkityksen kohotus tapahtui sitten terveyskeskuksen kautta, ja labroja on sinne tulossa, niin kilpparista kuin veriarvoistakin  [:-)]

Vielä ei ole kukaan ollut kiinnostunut siitä, että miksi mä laihdun. Kolmen ja puolen vuoden aikana olen laihtunut 22 kiloa, joista reilun puolen vuoden aikana 12 kiloa.
Ehkäpä joku vielä kiinnostuu.  [:-I] Itse veikkaan jotain imeytymishäiriötä, mikä liittyisi reumasairauteen millä ei vielä ole nimeä. Reumalekuri olisi pitänyt olla syyskuussa, mutta siellä on ruuhkaa.

Et tämmöstä valia  [NUT] :-))
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

telkkinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 283
  • Lahti
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3986 : 22.10.22 - klo:10:46 »

Kyllä olet Minni rankkoja aikoja läpi käynyt sairautesi tiimoilta. On kyllä ihme että, sairaalasta missä erikoissairauksia hoidetaan heitetään sairastuneet terkkariin. Sinulla kun oli keuhkokuumekin niin mitä se on keuhkoillesi tehnyt ja hemoglobiinisi on tosi alhainen. Kilppari arvosta puhumattakaan.

Kun kunto on vielä huono ei jaksa ruveta hakemaan apua vaan sitä jotenkin yrittää selvitä aamusta iltaa ja toivoo mielessään, että kaikki kohta muuttuu paremmaksi.

Jos vain jaksat ota yhteyttä terkkariin jos siellä olisi ihminen joka ohjaisi sinua eteenpäin, että sast apua oloosi. Eihän noinkaan jaksa. Minni [:30]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 018
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3987 : 22.10.22 - klo:11:22 »

Voi Minnikulta mitä olet joutunut kestämään  [:1].
Hirveästi oletkin laihtunut. On kumma, ettei siihen kiinnitetä mitään huomiota. Se on sellaista nykyään tämä terveyden-/sairaudenhoito.
Hemoglobiinikin yhä noin alhaalla   :-O.   
Kyllä sydämestäni toivon Sinulle parempaa oloa ja että saat itsesi kuntoon.
Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 394
  • Itä-Uusimaa
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3988 : 23.10.22 - klo:09:08 »

Kiitos tsempeistä  [:-)] [:-)]



Jos vain jaksat ota yhteyttä terkkariin jos siellä olisi ihminen joka ohjaisi sinua eteenpäin, että sast apua oloosi. Eihän noinkaan jaksa. Minni [:30]


 No lääkityksen kohotus tapahtui sitten terveyskeskuksen kautta, ja labroja on sinne tulossa, niin kilpparista kuin veriarvoistakin  [:-)]



Kilpparikokeet pyysin silloin ennen munuaisenpoistoleikkausta, että ne olisi pois alta. En yhtään ajatellut, että ne olisi pielessä, kun ne huhtikuussa oli vielä kohdallaan. Terveyskeskuksen kautta tuli sitten lääkkeen nosto, mutta ei silti noussut tsh 0,01:tä laisinkaan. Nyt sairaalassa ollessani soitin sinne, ja taas kohotettiin lääkitystä. Jokusen viikon päästä on sitten taas sen osalta labrat.  [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 395
  • Säkylä ** älykäS
Vs: VALIVALI
« Vastaus #3989 : 23.10.22 - klo:09:13 »

Ei voi toivoa että apua löytyisi, pieniä ovat omat vaivat.
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     
 

Sivu luotiin 0.136 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.