Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: PIKKU KURRE tuli tervehtimään  (Luettu 5642 kertaa)

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: PIKKU KURRE tuli tervehtimään
« Vastaus #330 : 13.01.07 - klo:22:22 »

On se! :-)) teen melkein itse nykyään samoin..niin oon printtaantunut! :-))
Kirjattu

Evis

  • Vieras
Vs: PIKKU KURRE tuli tervehtimään
« Vastaus #331 : 13.01.07 - klo:22:59 »

 [:-)] Kivoja kurrekuvia taas lisää!! [:-)]
Kirjattu

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: PIKKU KURRE tuli tervehtimään
« Vastaus #332 : 14.01.07 - klo:09:30 »

Kivat kuvat ja tarina meseltä,kurret ovat niin söpöjä  [NUT]
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: PIKKU KURRE tuli tervehtimään
« Vastaus #333 : 15.01.07 - klo:22:48 »



Kurrekuva minultakin. Minun kuvani ovat vaan niin epäselviä
kun en raaski mennä ulos häiritsemään , niin pitää ikkunan
läpi kuvailla.
  Siinä näkyy meidän kurrejen ruokintapöytäkin.Ja kurre joka
on ottanut laittamamme pöntön asunnokseen.
Siis tuo on vain ruokintapönttö. Se asunto on hänellä isossa kuusessa.
Kirjattu

Ikka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 597
Vs: PIKKU KURRE tuli tervehtimään
« Vastaus #334 : 16.01.07 - klo:15:01 »

Eikö olekin, Muru, kivaa seurattavaa. Kurret sykähdyttävät aina. Kyllä kurreilla olisi asiat huonommin, jos niitä ei kukaan ruokkisi. Monena vuonna ei kävyissä ole ollenkaan siemeniä. Todellisuudessa niitä on vain n. joka viides vuosi. - Kurresi on pulskan oloinen. Hyvä turkki.
Kirjattu

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: PIKKU KURRE tuli tervehtimään
« Vastaus #335 : 16.01.07 - klo:22:25 »

Juuri niin Ikka  :-))
Nämä ovat meidän erityislemmikkejä.Olleet jo monen vuoden (n. 14 v ) ajan.
Eli samaa sukua varmaan ovat kun tämä paikka on sellainen ettei kyllä metsäkurret tänne eksy.
 Iloa ja surua ovat meille tuoneet.
Parhaimmillaan pähkinää tulleet hakemaan puutarhatuolin käsinojalta kun siinä istuin ja luin.
Poikaset juosseet selkään ja syliin kun kerran tulin töistä kotiin ja istahdin rapuille.
Kyllä oli uskomattoman ihana kotiintulotoivotus. Sitten kyllä mamma onneksi opetti että ihan niin
rohkeita ja luottavaisia ei kannata olla.
     
    Ja suurta surua sitten kun kisu nappasi silmien edessä yhden kurren.Yksi , meidän mammakurre viereisellä tiellä (rajoitus 30km/h) yliajettuna ja  yksi kuolleena pihassa puun alla massu auki raadeltuna.
  Tai kun yhden vein lääkäriin kun ei pysynyt kunnolla tasapainossa. No , hän kyllä parani.Oli vain jalkansa satuttanut. Lääkärin ja meidän Lintuhoitolan avustuksella tämä kurre kirmasi vielä terveenä.
     Ja tämän kesäinen pikkuinen jonka vaakut nappasivat (minun syyni kun en ymmärtänyt hänen avunpyyntöään).
     Mutta sellaista kai elämä on. Pitäisi minun se jo tähän ikään ymmärtää.Mutta kun tuntuu että vaan herkistyy kun ikää tulee  [:-I]
Kirjattu

Ikka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 597
Vs: PIKKU KURRE tuli tervehtimään
« Vastaus #336 : 18.01.07 - klo:17:51 »

En ole viime aikoina kurreja ruokinnalla nähnyt enkä muutenkaan. Tosin olen ollut kiireinen. Juuri ja juuri lintuset ovat ruoka-annoksensa päivittäin saaneet. Liekö tämä kummallinen talvi  pitänyt kurret enemmän luonnon helmassa metsän puissa. Miten muiden pihoissa ja piireissä ?
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: PIKKU KURRE tuli tervehtimään
« Vastaus #337 : 18.01.07 - klo:17:53 »

Vähemmän on ollut kuin viimetalvena. Vasta tämän vuoden puolella tuli yksi kurreliini, muina vuosina ollut useampia. Ja tämäkin kurreliini käy aika harvoin.
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: PIKKU KURRE tuli tervehtimään
« Vastaus #338 : 18.01.07 - klo:18:05 »

Meillä nuo ovat ihan jokapäiväisiä vieraita. Kun tämä paikka on tosiaan sellainen että metsään olisi tosi
pitkä matka ja monia vaarallisia tienylityksiä.Ihan pieniä "puistikkoplänttejä" on muutama lähellä.
Onneksi eivät kovin reissaa.
Siksi täytyy aina huolehtia että ruokaa on. Ei ainakaan sen vuoksi tarvitse lähteä "merta edemmäs kalaan".
Olen kyllä huomannut että syövät jo esim. vaahterasta silmuja. Ainakin niitä näpräävät ja suu mutustaa innolla.

   Tämä yksi kun on ihan kotiutunut tuonne pönttöön.
Neljä noita kylläkin vaan tällä hetkellä on ollut.

    Ihania pörröhäntiä he  :-))
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 896
  • Säkylä ** älykäS
Vs: PIKKU KURRE tuli tervehtimään
« Vastaus #339 : 21.01.07 - klo:14:48 »

Koko alkuvuoden ovat tainneet oman pihan oravat olla piilossa, tai sitten havainto on unohtunut merkitä kalenteriin.
Hetki sitten kun hain puukatoksesta puita ja metsän puolella kun on suurin osa lintupöntöistä kaikki kottaraispöntötkin.. vähän naksuttelin puukatoksen vierellä niin samassa yhdestä pöntöstä tuli oravan pää ulos ja katselin hetken aikaa  [:-)]  [:-)]

Nyt varmas vuoden ensimmäinen oman pihan oravahavainto, ei taida vaan metsästä olla helpporuoka loppu tai sitten käydään silloin kun olen poissa ikkunan viereltä
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: PIKKU KURRE tuli tervehtimään
« Vastaus #340 : 21.01.07 - klo:15:38 »

Normaaalisti täälläkin monta oravaa pihapiirissä,
mut nyt ne taitaa olla metsässä kun on paljon käpyjä puissa.
Silloin tällöin yksi orava näkyy auringonkukansiemeniä syömässä ja koirakarvoja hakemassa.
Kait ne keväämmällä tulee takasin pihapiiriin pikku kurret mukanaan. [:-)] [:-)]
Kirjattu

Mustarastas

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 848
Vs: PIKKU KURRE tuli tervehtimään
« Vastaus #341 : 21.01.07 - klo:15:58 »

Mulla taas kurret ovat nyt vähemmän näkösällä, yksittäisiä olen silloin tällöin nähnyt ja ihmettelenkin mihin ne oikein ovat kadonneet. Ihan kun nillä olisi sellaisia "nyt mä katoon vähäksi aikaa pois" -vaiheita     [:-I][:-I]Pähkinäautomaattikin on koskematta, tosin kansi oli sulien ja pakkasten vuorottelun vuoksi jäätynyt kiinni, kävinkin sen aukaisemassa, mutta siitä huolimatta en edes lintujen ruokinta-automaatilla ole niitä nähnyt.   [:-(] Tavallisesti he ovat keikkuneet siinä.
Kirjattu

Ikka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 597
Vs: PIKKU KURRE tuli tervehtimään
« Vastaus #342 : 21.01.07 - klo:17:39 »

Mustarastas, ihan totta, minunkin kurreni aina välillä pysyvät näkymättömissä. Pikkuisia kurren jälikiä kuitenkin risteilee pihalla ja automaatista katoavat pikku hiljaa sapuskat. Tänään Tintu-emo söi lintujen ruokinnalla.
Metsässä näen kyllä aina kurren jälkiä, joten oletan niiden löytävän luomuruokaa sieltä. Parastahan se on. Jospa kävyissä onkin siemeniä tänä vuonna. Ja syöhän kurre muutakin, marjoja, kasvinosia, sieniä, jne.
Varmaankin saavat ainakin ruokaa tarpeeksi.
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 622
Vs: PIKKU KURRE tuli tervehtimään
« Vastaus #343 : 21.01.07 - klo:17:49 »

Minäkin olen ajatellut niin, että oravien vähyys johtuu siitä, että saavat tarpeeksi ruokaa luonnosta.
Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 769
  • Itä-Uusimaa
Vs: PIKKU KURRE tuli tervehtimään
« Vastaus #344 : 27.01.07 - klo:11:59 »

Aamuvenyttely  [:-)]

Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -
 

Sivu luotiin 0.306 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.