Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: PIKKU KURRE tuli tervehtimään  (Luettu 5636 kertaa)

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: PIKKU KURRE tuli tervehtimään
« Vastaus #390 : 23.02.07 - klo:18:38 »

Hieno kuva Tuulalta kurresta saalinsa kanssa. [:-)]
Kirjattu

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 854
  • ***Keiju***
Vs: PIKKU KURRE tuli tervehtimään
« Vastaus #391 : 23.02.07 - klo:19:33 »

Mukavia kuulumisia ja kuvia! [:-)]

Tuulan kuvaa katsoessa alkoi naurattaa. :-))
Muistan aikaa, kun täällä aloittelimme lintujen ruokintaa ja oli juuri tuollaisia talipalloja tarjolla. Silloin kurrelaiset veivät niitä mennessään omiin varastoihinsa. Nopeasti kävi talipallon irroitus milloin mistäkin oksanhangasta tai koukusta. Sitä vain pyöriteltiin käpälien välissä ja puraistiin näin syntynyt kiertynyt ohut kohta rikki ja pallo hampaisiin ja nopeasti loikkien kiikutettiin pallot parempiin piiloihin.
Tätä taphtumaa oli kyllä huvittavaa seurata, vaikkakin hieman harmitti lintujen puolesta, joille oikeastaan talit oli laitettu.
Nykyjään ruokintapaikamme on avoin niin linnuille, kuin oravillekin.

Tämä touhu kuitenkin lopahti myöhemmin, kun tarjoilua laajennettiin ja oravat varmaankin hieman tottuivat käymään tässä ruokintapaikalla ruokailemassa.
Taisikin käydä niin, että nyt kurrelaisilla on ruokavarasto juuri tässä lintujen ruokintapaikalla. :-)) [;-)]

Vieläpä toivottuja vierailijoita tämä veijarit ovatkin. [:-)]
« Viimeksi muokattu: 23.02.07 - klo:19:35 kirjoittanut Deb »
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: PIKKU KURRE tuli tervehtimään
« Vastaus #392 : 23.02.07 - klo:19:40 »

Ihanaa, mä olen jo Ikkaa kaipaillutkin ja hänellä on oravat tallella. Meillä sen sijaan, on jotain tapahtunut: ei yhtään oravaa, ei jälkiäkään. En tiedä mitä on tapahtunut, mutta raivoisista pikkulintujen saalistuksista päätellen, on haukkoja paljon. Tai sitten on joku muu taantuma tms.
Hyvää jatkoa Ikkan kurreille, kuten myös esmes Tuulan pörröhännille! Suloisia. [:-)]
Kirjattu

Ikka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 597
Vs: PIKKU KURRE tuli tervehtimään
« Vastaus #393 : 23.02.07 - klo:21:59 »

Lisa, näen ilokseni nämä kurretarinani kurret yleensä joka päivä vilistävän pihapiirissä. Heillä on oma ruokinta-automaattikin suojaisassa nurkkauksessa. Siellä on vaikeata kuvata näitä vesseleitä, mutta kuten olen todennut, ei kuvaaminen olekaan pääasia vaan , että pikkukurret voivat hyvin. Hiihtäessäni ja kulkiessani metsissä ja suolla näen runsaasti kurren jälkiä. Kyllä niitä näyttää olevan vähän joka puolella. Luonnossa on tainnut tänä vuonna olleen ruokaa kurreille. Vasta nyt pakkasilla kurreautomaattikin on kaivannut täydennystä ja linturuokinnallakin ovat käyneet.
Vaikka kurret voivat olla melkoisia pikku tuholaisia, ovat ne aivan ihania. Ain a olen rakastanut kurreja enkä kyllästy koskaan seuraamaan niitä. Saatan keskellä kaupunkiakin jonkun puiston reunalla jäädä tuijottamaan oravien vilistystä pää kenossa. Ajatelkoon ihmiset mitä tahansa, mutta kivoja otuksia ovat.
Kirjattu

Lisa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 861
  • Jippijei
Vs: PIKKU KURRE tuli tervehtimään
« Vastaus #394 : 24.02.07 - klo:09:34 »

Voi niin varmaan. En minäkään ihmisistä piittaa jos ja kun kaupungilla törmään esmes oravaan tai siiliin. Varmana jään jutelemaan ja ihastelemaan! [:-)]
Kirjattu

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: PIKKU KURRE tuli tervehtimään
« Vastaus #395 : 24.02.07 - klo:09:47 »

Samanmoinen oravia rakastava minäkin olen  [:-)] Pihassa ollessani juttelen niille ja kun vien ruokaa ruokintapaikalle,juttelen silloinkin oraville ettei heidän tarvitse lähteä karkuun,tässä saatte ruokaa masuihinne  [:-)]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 621
Vs: PIKKU KURRE tuli tervehtimään
« Vastaus #396 : 24.02.07 - klo:10:07 »

Ihan samoin teen minä, ja harmittaa, kun ne lähtevät pois kun vien ruokaa. Toiset silti palaavat melkein heti syömään, kun olen häipynyt paikalta.
Kirjattu

Mustarastas

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 848
Vs: PIKKU KURRE tuli tervehtimään
« Vastaus #397 : 24.02.07 - klo:17:09 »

 :-)) Ihmiset varmaan täällä pitävät minua höperönä - kun näen kurren tai mustiksen - moikkaan niitä kuin hyvääkin kaveria - enkä silloin huomaa onko siinä kävelytiellä joku vai ei - ihan sama minulle  -ja tuntuu ihan oikeasti siltä että nämä eläimet kuuntelevat mitä niille höpisen - kurre ainaskin - tekee tuttavuutta, mutta ei rohkene ihan jalkojen viereen tulla.  :-))
Välillä huomaan nauravani melkein ääneen kun seuraan pikkulintujen ruokailua, pyrähdyksiä ja keskinäistä nahistelua ja komentelua - enkä silloinkaan huomaa muita ihmisiä  :-)).
Kirjattu

Ikka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 597
Vs: PIKKU KURRE tuli tervehtimään
« Vastaus #398 : 03.03.07 - klo:19:20 »

Pikkukurrejen Tintu-mamma kävi heti aamutuimaan lintujen ruokinnalla aamiaisella. Kun masu tuli täyteen, palasi se talon ulkoseinää pitkin tuonne räystään alle. Siellä on pieni aukko laudoituksessa ja sieltä se pujahtaa talon suojaan. Taitaa taas suunnitella kodin perustamista sinne.
Ikkunan läpi sain napatuksi pari kuvaa, kun suostui hetken poseeraaman.
Ystäväkoiran kanssa olin lenkillä päivällä  ja silloin onnistuin näkemään toisen pikkukurren metsänreunassa. Oli aivan kurrereviirin reunalla. Naamioitui koivun runkoon, kun koiruuden kanssa menin ohi. - On niin kivaa, kun tämä kurreperhe pyörii tässä lähellä ja voi hyvin.

« Viimeksi muokattu: 01.04.07 - klo:11:46 kirjoittanut Ikka »
Kirjattu

Mustarastas

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 848
Vs: PIKKU KURRE tuli tervehtimään
« Vastaus #399 : 03.03.07 - klo:19:46 »

 :-)) Voi jukra  :-)) siis tuo eka kuva - senhän voisi laittaa kirjan kanneksi- hän näytää ihan siltä kun olisi lähdössä matkalle, töihin - pystypäin kävelee ja vielä reppu selkään - eiku menoks  [:-DD]
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 621
Vs: PIKKU KURRE tuli tervehtimään
« Vastaus #400 : 03.03.07 - klo:21:15 »

Kivat kuvat. Metkan näköinen, kun ei ole korvatupsuja.
Kirjattu

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: PIKKU KURRE tuli tervehtimään
« Vastaus #401 : 03.03.07 - klo:23:39 »

Kivat kuvat Tintu-mammasta  [:-)]
Kirjattu

Minni

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 25 769
  • Itä-Uusimaa
Vs: PIKKU KURRE tuli tervehtimään
« Vastaus #402 : 04.03.07 - klo:10:44 »

Ihana  [:36]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: PIKKU KURRE tuli tervehtimään
« Vastaus #403 : 04.03.07 - klo:14:42 »

Voi että on suloiset kuvat taas! Aivan mahtavaa, että asustelee siellä. Saadaan mekin ihastella  [:-)]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Ikka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 597
Vs: PIKKU KURRE tuli tervehtimään
« Vastaus #404 : 06.03.07 - klo:15:19 »

Pakko taas kertoa. Hetki sitten Tintu- mamma kirmaili kahden pikkukurrensa kanssa lintujen ruokailulla. Voi, että oli kiva näky.
Sitä kolmatta Pikku Kurrea en ole nyt viime aikoina käynyt tiirailemassa toispuolellmäkkee, mutta uskon, että voi hyvin, kun ruokaakin on yllin kyllin.
En ole koskaan aikaisemmin saanut seurata kurreperheen elämää koko vuoden ympäri. Perheen isästä en kyllä tiedä, vaikka epäilenkin yhtä komiata kurremiestä.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.144 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.