Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: PIKKU KURRE tuli tervehtimään  (Luettu 5658 kertaa)

Ikka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 597
Vs: Pikkukurre tuli syömään
« Vastaus #90 : 11.09.06 - klo:13:32 »

Puppu, varmasti kerron aina , kun tulee uusia havaintoja pikkuisista. Kuvia tulee varmasti heti, kun onnistun sellaisia nappaamaan. Olisi kiva, jos saisinkin kuvia aina silloin tällöin pikkuisista. Näin näkisi niiden kehityksen. Uskoisin , että tulevat ruokailulleni sitten, kun aloitan.
Kirjattu

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: Pikkukurre tuli syömään
« Vastaus #91 : 11.09.06 - klo:17:13 »

Täällä tänään oli viisi oravaa syömässä  auringonkukansiemeniä ja pullaa.Liekö huhu kiertänyt,että tähän pihaan kannattaa tulla.Saa herkkuja masunsa täyteen  [:33] [:33]
Kirjattu

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Pikkukurre tuli syömään
« Vastaus #92 : 11.09.06 - klo:18:29 »

Hei Ikka, mää oon se turkulainen kurre ja tulin tervehtiin sua! Tsempit mun pikkuserkuille! Saatpas nähdä kun aloitat ruokinnan..mulla oli paljon kans siemeniä tässä lootassa..oikeestaan mun nimi pitäis olla sciurus amorosus eikä s. vulgaris..hihhii..

Kirjattu

Ikka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 597
Vs: Pikkukurre tuli syömään
« Vastaus #93 : 11.09.06 - klo:19:56 »

Kyllä välitän terkut serkuillesi. Kiva kuulla sinustakin ihan foton kanssa.
Kirjattu

anja

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 708
  • ciao, Firenze, Italy
Vs: Pikkukurre tuli syömään
« Vastaus #94 : 11.09.06 - klo:20:33 »

 :-)) :-))
Kirjattu

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: Pikkukurre tuli syömään
« Vastaus #95 : 12.09.06 - klo:17:46 »

Voihan nenä,tänään ilmestyi pihaan uusia pieniä oravanpoikasia neljä kappaletta.Luulen,että ne ovat sen kesyn oravan poikasia.Niin somasti ne puputtivat auringonkukansiemeniä.Hiukka isompia ne ovat,kuin mitä Ikan kuvissa olevat poikaset ovat.
Kirjattu

Ikka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 597
Vs: Pikkukurre tuli syömään
« Vastaus #96 : 12.09.06 - klo:19:07 »

Käenpiika, olisiko sinulla mahdollisuus saada niistä kuvaa. Kurret ovat niin ihania.Tänään en ole nähnyt yhtään kurrea. Olen ollut aika paljon muualla, joten ovathan voineet käydäkin poissa ollessani.
Kirjattu

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: Pikkukurre tuli syömään
« Vastaus #97 : 12.09.06 - klo:19:31 »

Ikka,mulla on vain tavallinen kamera.Siis ei digilameraa,vaan yritän huomenna saada kuvatuksi niitä mahdollisimman läheltä.Mutta se kuvien laittaminen tänne ei onnistu,kun ei ole mulla skanneria.Itselleni tietenkin saan mahdollisesti niistä kuvia,mutta tänne pöntölle niitä en saa  laitettua.
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Pikkukurre tuli syömään
« Vastaus #98 : 12.09.06 - klo:19:49 »

Paitsi, käenpiika, jos pyydät kuvat cd-levylle, niin sitä kautta saa myös tänne  :-)). En tosin tiedä, kuinka paljon maksaa kuvien laitto cd:lle  [:-I]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Ikka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 597
Vs: Pikkukurre tuli syömään
« Vastaus #99 : 12.09.06 - klo:20:19 »

Otin ennen digiäni kuvia CD:lle. Muistan, että maksaisi saman verran kuin paperikuvat.
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Pikkukurre tuli syömään
« Vastaus #100 : 12.09.06 - klo:20:22 »

Saikos ifillä paperikuvien lisäksi kuvat cd:lle ikäänkuin kaupan päälle? Jossain vaiheessa näin ainakin muistaakseni oli.
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

Kaarin

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 20 286
Vs: Pikkukurre tuli syömään
« Vastaus #101 : 12.09.06 - klo:20:54 »

Anjalta niin terävä kurrekuva, et luulin siinä olevan leikkikurren. :-))
Hyvä kuva.
Kirjattu

Ikka

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 597
Vs: Pikkukurre tuli syömään
« Vastaus #102 : 13.09.06 - klo:21:28 »

Tähyilen maahan ja puun latvoihin, mutta en kahteen päivään ole nähnyt ainuttakaan kurrea. Liekö tämä takakesä houkutellut kaikki kurret syvälle metsiin. En ole aloittanut minkäänlaista ruokintaa vielä. Täällä maalla kyllä löytyy siemeniä, marjoja, sieniä ja ötöjä vielä vaikka kuinka paljon. Pikkukurret näyttivät hyvin voivilta ja osasivat syödä, mitä löysivät. Jännää nähdä, ketä ruolinnalleni sitten ilmestyy.
Kirjattu

käenpiika

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 6 739
  • -Jynx torquilla-
Vs: Pikkukurre tuli syömään
« Vastaus #103 : 14.09.06 - klo:11:11 »

Eilen alkuillasta oli taas ne neljä pikkukurrea syömässä auringonkukan siemeniä.Hiivin kameran kanssa askel askeleelta hissuksiin lähemmäksi oravia.Pääsin melko lähelle ja nappasin kaksi kuvaa,kuinka hyvin ne sitten onnistuivat selviää kunhan saan filmirullan otetuksi loppuun ja vietyä teetettäväksi.Kysyin yhdestä valokuvausliikkeestä sitä CD:lle kuvien laittamista ja se kyllä onnistuu samalla kertaa kun tekevät paperikuvatkin.Hintaa en kyllä vielä kysynyt,paljonko ne CD-kuvat maksavat.
Sitten onkin ISO ongelma, JOS teetän filmistä sen CD:n,kuinka ihmeessä osaan laittaa ne tänne pöntölle?Koska sellainen touhu on minulle täyttä "hebreaa"  [:64] [:64]
Kirjattu

kati

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 11 063
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
Vs: Pikkukurre tuli syömään
« Vastaus #104 : 14.09.06 - klo:11:14 »

Käenpiika, kyllä täällä varmasti neuvojia löytyy.
Nuita oravakuvia on niin kiva katsella, kun ovat niinniin suloisia. Omalla pihalla ei kesäkuun jälkeen ole kurreja näkynyt. Toivottavasti pihakurreille ei ole mitään sattunut. Kaksittain niitä aiemmin oli.  [:´(]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.
 

Sivu luotiin 0.182 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.