Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Äänestys

Mitä rasvaa laitat leivän päälle?

Suolaista voita
- 0 (0%)
Normaalisuolaista voita
- 4 (8.2%)
Oivariinia (ent. Voimariini=voita+margariinia)
- 7 (14.3%)
Margariinia
- 2 (4.1%)
Kevytmargariinia 80%
- 1 (2%)
Kevytmargariinia 60%
- 2 (4.1%)
Kevytmargariinia 40%
- 8 (16.3%)
Kolesterolitonta margariinia
- 2 (4.1%)
Laktoositonta margariinia
- 6 (12.2%)
Kolesterolia alentavaa margariinia
- 9 (18.4%)
Muuta, mitä?
- 8 (16.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 30


Kirjoittaja Aihe: Rasvainen gallup ;)  (Luettu 979 kertaa)

Sus

  • Vieras
Vs: Rasvainen gallup ;)
« Vastaus #30 : 11.03.08 - klo:17:34 »



Mulla on Kavli-kevytmajoneesia. Siinä on tosiaan vaan 28% ja kelepaa. Ostan sitä, koska se on halvinta. :-))

Onko se tuubissa?
Mä ostan tota Pirkkaa, koska omasta kaupasta saa. Siinä on vaan sellainen huono puoli, että väittävät sen säilyvän avattuna vain viikon. No, mä olen kyllä käyttänyt pidempäänkin. Kuka nyt viikossa koko tuubia pursottaa?  [:-I]

Ei ei, ku lasipurkissa 350g. Tuubit on kalliita. [:-DD] Sanoin muutes vahingossa väärän merkin. Ennen mä ostin Kavlia. Tää on semmonen merkki ku X-tra. Eikä tuo purkki maksa ku vähän yli euron! :-O
Kirjattu

Marjuli

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 2 346
  • Nurmijärven mummo
Vs: Rasvainen gallup ;)
« Vastaus #31 : 11.03.08 - klo:17:49 »

Milloin mitäkin. Itse ostan yleensä jotain kolesterolia alentavaa, Didi ostaa mitä sattuu.
Kirjattu
**** ei sitä koskaan tiedä mihin pystyy, ennenkuin yrittää ****

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Paikalla Paikalla
  • Viestejä: 58 866
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Rasvainen gallup ;)
« Vastaus #32 : 11.03.08 - klo:20:35 »

Äänestetty kohtaa muu, yleensä ostetaan halvinta mitä kaupasta löytyy
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

-muru-

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 7 768
  • Kotka
Vs: Rasvainen gallup ;)
« Vastaus #33 : 11.03.08 - klo:21:44 »

Becelliä  [:-DD]  oliivilla tai ilman.
Ne on laktoosittomia ja ihan hyviä.
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Rasvainen gallup ;)
« Vastaus #34 : 11.03.08 - klo:22:15 »

Semmonen on nami levite, että sekoittaa majoneesia ja tonnikalaa. Laitan lisäksi sitruunapippuria ja tänään silppusin sekaan vielä suolakurkkua pikkupilppeenä. Semmosta leipää syön just nyt, iltapalaksi.
Kirjattu

puppu

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 4 096
Vs: Rasvainen gallup ;)
« Vastaus #35 : 11.03.08 - klo:23:05 »

Benecolia yleensä, silloin tällöin aurikokuivattutomaattituorejuustoa ja muita tuorejuustoja
Kirjattu

Palokärki

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 642
Vs: Rasvainen gallup ;)
« Vastaus #36 : 11.03.08 - klo:23:43 »

Normaalia voita. Ei ole terveysvalistus muhun purrut. Olen 16v. joten kuolen varmaan aika nuorena, mutta mieluummin elän lyhyen aikaa syöden hyvin kuin pitkään kituudellen huonolla ruoalla.
« Viimeksi muokattu: 11.03.08 - klo:23:45 kirjoittanut Palokärki »
Kirjattu

zirnix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 215
Vs: Rasvainen gallup ;)
« Vastaus #37 : 12.03.08 - klo:00:05 »

Nyt kyllä vastasin ihan pikaisesti, ja - lukematta vielä muiden vastauksia - oikein nopeasti ennen nukkumaan lähtöäni:

Beceliä nykyisin. Aiemmin 40-prosenttista levitettä. Tiedä sitten, alentaako Becel kolesterolia, mutta ainakin pitäisi auttaa hallitsemaan sitä... Eri asia tietenkin ainakin sitten, jos leivän päälle lisäksi mätän sulatejuustoja ja muita juustoja sun muita herkkuja...  [NUT]
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

Sinisorsa

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 004
Vs: Rasvainen gallup ;)
« Vastaus #38 : 12.03.08 - klo:07:44 »

Dellariinia leivän päälle ja paistamiseen. 400g pakkaus kestää mulla ainakin kuukauden.
Paistamiseen käytän joskus myös oliiviöljyä ja/tai voita; esim. kalafileen paistamiseen.

Siirryin Oivariinista Dellariiniin, koska se on halvempaa ja siinä on sama tai oikeastaan parempikin koostumus(ainakin maultaan/maistuu enemmän voilta) kuin Oivariinissa. 
Täysin lisäaineeeton!
Valmistusaineet:
Pastöroitu kerma, kovettamaton rypsiöljy, hapate, suola

http://www.maitokolmio.fi/tuotteet6.htm

Osaksi kovetetutut kasviöljyt eivät ole terveellisiä. Kannattaa ostaa rasvaseoksia, joissa kasvisrasvaa/-öljyä ei ole kovetettu.   

http://yle.fi/genreportaalit/portaali.php?genre=terveys&osannimi=terveys_uutiset&jutunid=7782    [?]

http://www.tohtori.fi/?page=6771267&id=1263662
« Viimeksi muokattu: 12.03.08 - klo:08:10 kirjoittanut Sinisorsa »
Kirjattu

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Rasvainen gallup ;)
« Vastaus #39 : 12.03.08 - klo:09:17 »

Katsoin tänä aamuna kaupassa ja siellä oli näitä rasvoja 42 erilaista :-O  siis leivän päälle laitettavia. Siihen sitten lisäksi öljyt, juoksevat margariinit, majoneesit, tuorejuustot ym. levitteet. Joten siis valinnan varaa löytyy.

mutta mieluummin elän lyhyen aikaa syöden hyvin kuin pitkään kituudellen huonolla ruoalla.

Minun mielestäni kevyen kolesterolittoman kasvirasvan käyttö ei ole kituuttamista huonolla ruualla. [:-)] Mutta makuasioitahan nämä ovat, minun suussani Flora 40 maistuu ihan hyvälle. Ja terveyden kannalta varmaan määrälläkin on suuri vaikutus.

Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Rasvainen gallup ;)
« Vastaus #40 : 12.03.08 - klo:10:35 »

Periaatteessa en käytä mitään leivän päällä, olenhan täälläkin jo tunnettu kulinaristi  [KIPPIS]
Eli vaaleet ja mausteleivät menee ihan sinällään, mutta ruisleipä kaipaa jotain ja se on sitten joko kevytmargariinia tai voita.
Paistamiseen käytän öljyä tai voita.

Majoneesia pitää kokeilla  [:-)]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Rasvainen gallup ;)
« Vastaus #41 : 12.03.08 - klo:10:38 »

Katsoin tänä aamuna kaupassa ja siellä oli näitä rasvoja 42 erilaista :-O  siis leivän päälle laitettavia. Siihen sitten lisäksi öljyt, juoksevat margariinit, majoneesit, tuorejuustot ym. levitteet. Joten siis valinnan varaa löytyy.

Joooo.... mää aattelinkin, että jokunen saattaa puuttua mun gallupista...  [:-DD] Mut puutteet voi aina kuitata laittamalla viimoseksi vaihtoehdoksi "muuta, mitä". Sit on Ristollekin aina vaihtoehto. [:-DD]
Kirjattu

Sus

  • Vieras
Vs: Rasvainen gallup ;)
« Vastaus #42 : 12.03.08 - klo:10:42 »

Mä en pysty syömään leipää, jos päällä ei ole mitään "märkää" tai "liukasta". Mun ruoka on aina oltava märkää, perunoiden päällekin pistän hirveesti kastiketta. :-)) En pysty pyöritteleen suussa mitään rutikuivaa, ei mene vaan alas ei.

Muutes tuo tonnikalatahna, jota majoneesin kanssa teen, on melkoisen rasvatonta. Kun käyttää kevytmajoneesia (28% rasvaa) ja tonnikalaa vedessä, ei öljyssä. Johan tuo on melkein laihduttajan ruokaa. :-)) Ja hyvää.
Kirjattu

zeener

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 736
  • Vampula
Vs: Rasvainen gallup ;)
« Vastaus #43 : 12.03.08 - klo:10:49 »

Normaalia voita. Ei ole terveysvalistus muhun purrut. Olen 16v. joten kuolen varmaan aika nuorena, mutta mieluummin elän lyhyen aikaa syöden hyvin kuin pitkään kituudellen huonolla ruoalla.

Heh, ei mekään 16 vuotiaina terveyttä ajateltu, mutta ootas 20-30 vuotta niin voi alkaa lääkärit jo ehdottelemaan kaikenmoisia  [:-DD] Nauti vain vielä Palokärki kun voit...
Kirjattu

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Rasvainen gallup ;)
« Vastaus #44 : 12.03.08 - klo:11:08 »

Mä en pysty syömään leipää, jos päällä ei ole mitään "märkää" tai "liukasta". Mun ruoka on aina oltava märkää, perunoiden päällekin pistän hirveesti kastiketta. :-)) En pysty pyöritteleen suussa mitään rutikuivaa, ei mene vaan alas ei.

Muutes tuo tonnikalatahna, jota majoneesin kanssa teen, on melkoisen rasvatonta. Kun käyttää kevytmajoneesia (28% rasvaa) ja tonnikalaa vedessä, ei öljyssä. Johan tuo on melkein laihduttajan ruokaa. :-)) Ja hyvää.

Mä juon teetä, kahvia tms päälle.
Enkä kyllä käytä soosiakaan paljoa, että eri tyylit meillä.  :-))


Voi on ihan turhaan huonossa maineessa, jos sitä ei käytä kilokaupalla.
Kovaa rasvaa tiedän, mutta sitä saatte te kevyttä syövät sitten muusta  [:-DD]
Ja se maku, nammmm  :-))
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.19 sekunnissa. 28 kyselyä tietokannasta.