Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Äänestys

Syötkö ainakin puolikkaan lautasen verran kasviksia päivässä?

Kyllä
- 9 (23.1%)
En
- 7 (17.9%)
Joskus
- 20 (51.3%)
Olen kasvissyöjä
- 3 (7.7%)

Äänestäjiä yhteensä: 31


Kirjoittaja Aihe: Kasvis-gallup  (Luettu 499 kertaa)

Tiina

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 16 556
  • Lahti
Vs: Kasvis-gallup
« Vastaus #30 : 14.03.08 - klo:13:37 »

Jossakin hyytelökakkureseptissä käskettiin laittamaan vauvanruoka mangososetta kakun päälle mutta en kyllä muuten söisi mitään vauvanruokamössöä. Ennemmin keitän vaikka lautasellisen kaurapuuroa jos en muuta viitsi laittaa. Oikea ruoka täytyy olla sellaista missä on kunnollisia paloja mitä pureskella.
Mutta kyllä ne marja ja hedelmäsoseet ja tietysti myös kasvissoseet muuten on ihan ravintoarvoiltaan kohdallaan ja ne voi laskea päivän kasvisannoksiin. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

zirnix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 215
Vs: Kasvis-gallup
« Vastaus #31 : 14.03.08 - klo:13:47 »

Jossakin hyytelökakkureseptissä käskettiin laittamaan vauvanruoka mangososetta kakun päälle mutta en kyllä muuten söisi mitään vauvanruokamössöä. Ennemmin keitän vaikka lautasellisen kaurapuuroa jos en muuta viitsi laittaa. Oikea ruoka täytyy olla sellaista missä on kunnollisia paloja mitä pureskella.
Mutta kyllä ne marja ja hedelmäsoseet ja tietysti myös kasvissoseet muuten on ihan ravintoarvoiltaan kohdallaan ja ne voi laskea päivän kasvisannoksiin. [:-)]

Hiukka samaan tyyliin olen minäkin aina kai ajatellut, mutta ihan viime aikoina alkanut tulla toisenlaisiin aatoksiin... Ainakin joitakin juttuja mieleni tekisi testailla, esimerkiksi ruusunmarjasosetta plus muita sellaisia joita ei marjoina tai hedelminä niin kovin helposti ole saatavilla.
Mutta itse pääruoan, sen lämpöisen ruoan, kyllä ehdottomasti mieluummin teen itse alusta loppuun. No, liha olkoon sentään valmiina kimpaleena kaupassa, juurekset nipuissa jne.  :-))
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

Sus

  • Vieras
Vs: Kasvis-gallup
« Vastaus #32 : 14.03.08 - klo:13:59 »

Mutta syöhän aikuisetkin silloin tällöin perunasosetta, hilloja, hyytelöitä, sosekeittoja, onhan hernesoppakin yhtä mössöä. [:-)]

Kyllä musta yhtä hyvin voi syödä silloin tällöin näitäkin, ei tietenkään aina, eikä välttämättä useinkaan. Mutta esim. marjasoseet jälkiruokana... jälkiruuathan ovat usein "mössöjä" :-)) . Mut nää on terveellisiä mössöjä. Mustikkaa, vadelmaa, banaania, päärynää, omenaa, eksoottisia hedelmiäkin... TYRNIÄKIN löytyy. Sitä ei varmaan joka kaapista löydy ja sehän se vasta terveellistä kuulemma on. [:-)]

p.s. Niin ja mullahan on vielä se, mistä jo kirjoitinkin jossakin: ruuan pitää olla märkää. Mä rakastan mössöjä! [:-DD] esim. juuressosekeitto on yks mun suurimmista herkuista.
Kirjattu

Motteri

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 5 897
Vs: Kasvis-gallup
« Vastaus #33 : 14.03.08 - klo:15:30 »

Kyllä mä aion maistaa juuri noita harvinaisempia marjoja, ajatus että löytyy kaapista hyvä välipala.
Ja jos on kaloreitakin vähemmänkuin mun tavallisessa välipalassa, suklaa, karkki, kakku, niin eikös ole hyvä juttu  :-))
Kirjattu

zirnix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 215
Vs: Kasvis-gallup
« Vastaus #34 : 14.03.08 - klo:15:44 »

Kyllä mä aion maistaa juuri noita harvinaisempia marjoja, ajatus että löytyy kaapista hyvä välipala.
Ja jos on kaloreitakin vähemmänkuin mun tavallisessa välipalassa, suklaa, karkki, kakku, niin eikös ole hyvä juttu  :-))

Tottahan toki on! Etenkin ruusunmarja ja tyrni ovat erittäin suositeltavia! En muuten edes tiennyt tyrniäkin nykyisin noin saatavan. Molemmissa noissa paaaljon C-vitamiinia. Mutta ne karkit ja sellaiset sitten pois tai ainakin ihan minimiin!  [:-)]

Tietty helposti saatavat marjat, hedelmät ja vihannekset kannattaa pureskella sellaisenaan, mieluiten raakana siis.
Porkkanaa tai omppua pureskellessahan aikakin kuluu nopeasti ja voi samalla touhuta muutakin...  [:-)]
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -
 

Sivu luotiin 0.192 sekunnissa. 28 kyselyä tietokannasta.