1) Meidän ruokinnalla on käynyt kaunis, vihreänkeltainen lintu ! Sen nokka alkaa ikäänkuin aika ylhäältä tai siis "otsa" on suht matala ja luiska, te fiksut linnun tuntijat varmaan tunnistatte sellaisen,en ole jaksanut etsiä sen kuvaa, joku viher- jotakin se on. Ei ainakaan keltasirkku !
2) Meillä on menossa kissankoulutus, mikäli sellainen on mahdollista. Pilvi on hyökkäillyt taas tänäkin iltapäivänä ensin miehen käsivarren kimppuun, sitten äsken yritti ärhennellä minulle.Houkuttelin sen kepulikonstein, eli kissanminttupastilleilla kuistille ja laitoin ovet kiinni, olkoon siellä miettimässä sen aikaa, kun käyn saunassa. Saa minun puolestani naukua, naukuu ne muutkin kollit vielä karmeammalla äänelläkuin meidän pieni Pilvi. Oiskohan se maaliskuuta, vai luonnehäiriö, vai liiallinen hemmottelu vai mikä - siis syynä ? Ehdotuksia ?
Nyt minä menen saunaan ja sitten avaan kuistin ulko-oven, että kissa pääsee kulkemaan vapaasti. Eihän se nyt missään nimessä edes palellu tuonne kuistille, on siellä tuulensuojakin ja pehmeät tuolit maata.