Kiitokset
zirnixille, käännökset juuri niin kuin pitääkin ja minuakin muistit !
Joskus tosiaan tuntuu, että
ihminen sellaisenaan on unohdettu nyky-yhteiskunnassa ja tilalle on tullut raha ja tuottavuus ! Tulos tai ulos.
Käsittääkseni minua viranhaltijana ei niin vain saa ulos, se on pitkähkö prosessi, jos joku ajattelee, etten ole tarpeeksi tehokas tai työkykyinen. Enempään en tällä erää pysty ja ensi vuodeksi otan lakisääteisesti minimimäärän viikkotunteja. Tänä vuonna niitä on ollut pari liikaa + paljon töitä teettänyt/teettävä valvontaluokka.
Yleensähän, tai ainakin joskus ennen, päättöluokkalaiset alkoivat viimeistään jouluarvostelut saatuaan ryhdistäytyä ja yrittää nostaa huonoja arvosanojaan kevääksi. Oli siis olemassa jonkin sortin kunnianhimo. Mutta nyt puolen tusinaa kaveria on aivan EVVK, en lisää enää sitä kolmatta V-kirjainta, ettei minua syytetä rumasta kielenkäytöstä, vaikka sitä me juuri päivittäin joudumme ainakin epäsuorasti kuulemaan. = Ei millään mitään väliä. Silloin voisi epäillä jotain sairautta tai epänormaalia optimistisuutta, että "kyllä se opo ( oppilaanohjaaja ) mulle jotain järjestää, sehän on sen työ." Tuntuu kuin he odottaisivat saavansa kaiken valmiina,ilman omia ponnistuksia.
Vaikeaa on sitten astua ulos yhteiskuntaan, joka kuitenkin odottaa maksimitulosta minimisatsauksella. Palvelut ulkoistetaan ja pienet kiinalaiset tekevät työn puoli-ilmaiseksi kehnoissa olosuhteissa. Pessimististä ? Mutta aika usein totta !
Tää tästä, varhaisaamun aatoksia, nyt voisi reipastua ja katsoa ulos, jossa ohut lumikerros on peittänyt maiseman ja kaikki on niin kaunista !
On sentään lauantaiaamu ja vapaapäivä ja huomennakin vielä on vapaata ja vajaan viikon päästä pääsiäinen !
Ja täytyy muistaa, että tämän foorumin nuoret ovat aivan ihania, lahjakkaita, yritteliäitä ym.,ym. Eivät he ole loppuneet maailmasta, eivätkä minunkaan luokastani. On vain tämä pieni vähemmistö, joka on niin äänekkästi tekemättä mitään, paitsi kiusaa...