Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Perjantaita pukkaa 14.3.  (Luettu 1701 kertaa)

Deb

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 24 853
  • ***Keiju***
Vs: Perjantaita pukkaa 14.3.
« Vastaus #120 : 14.03.08 - klo:21:11 »

Jaskalle toivotaan tsemppiä! [:-)]

Täällä nyt mittarissa -2,1 astetta.
Iltapalaa tässä syödään samalla ja koitetaan lukea viestejä vielä jonkin aikaa ennen nukkumaanmenoa.
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Jaska

  • Vieras
Vs: Perjantaita pukkaa 14.3.
« Vastaus #121 : 14.03.08 - klo:21:16 »

Ei ala äffällä juoma, alkaa aalla  [:-)]

Siis astianpesuaine tai alkomahooli.

Ja kiitti Deb, kyllä tämä tästä, voiton puolella ollaan !  [:-)]
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 859
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Perjantaita pukkaa 14.3.
« Vastaus #122 : 14.03.08 - klo:21:23 »

% juomaa kyllä

Englanninkielinen lomakohde jossa paljon kukkia olisi myös Irlanti ja siellä muutamat isot puutarhat joista yhtä tuli hämmästeltyä edellisvuonna, voidaan suositella  [:-)] [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Jaska

  • Vieras
Vs: Perjantaita pukkaa 14.3.
« Vastaus #123 : 14.03.08 - klo:21:31 »

Jarmo: ne puhuu Irlannissa niin oudosti  [:-DD] Lontoon kieltä, näin olen ymmärtänyt, vaikken ole koskaan käynyt. mutta niin puhuu Englannissakin, riippuu alueesta ja puhujasta eli hänen käyttämästään murteesta. Siksi minä katson Emmerdaleä, ihan niinkuin opiskelun merkeissä !  :-)) Mutta nyt on kyllä mentävä lepäämään ennenkuin alan kirjoittaa vielä levottomampia, se on moro !
Kirjattu

jaTa69

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 8 426
Vs: Perjantaita pukkaa 14.3.
« Vastaus #124 : 14.03.08 - klo:21:34 »

Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 859
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Perjantaita pukkaa 14.3.
« Vastaus #125 : 14.03.08 - klo:21:36 »

Jos minä pärjään hyvin huonolla englannilla Irlannissa niin eiköhän Jaska pärjää varmasti paremmalla englannilla paaaaljoooon paremmin  [:-)] [:-)] [:-)]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 859
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Perjantaita pukkaa 14.3.
« Vastaus #126 : 14.03.08 - klo:21:39 »

sipsit pikkupihvillä  [:-I]
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Jaska

  • Vieras
Vs: Perjantaita pukkaa 14.3.
« Vastaus #127 : 14.03.08 - klo:21:45 »

Jos minä pärjään hyvin huonolla englannilla Irlannissa niin eiköhän Jaska pärjää varmasti paremmalla englannilla paaaaljoooon paremmin  [:-)] [:-)] [:-)]

Vielä vastaus Jarmolle:meidän ammattitauti on virheettömyyteen pyrkiminen.( ihan niinkuin siellä olisi joku tarkkailemassa...) Vaikka tilanteista selviytyminen on tärkeintä ja mokatahan saa tai käyttää elekieltä tai vaikka piirtää tarvittaessa.
Kirjattu

Jarmo

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 58 859
  • Säkylä ** älykäS
Vs: Perjantaita pukkaa 14.3.
« Vastaus #128 : 14.03.08 - klo:21:47 »

Oma englanti sitä ei ole yksikään pönttöläinen tainnut kuulla, eikä kuule kovinkaan helpolla on kyllä varmasti hirveää, mutta eipä ulkomailla paljoa tarvitse sanoa, kaupassa voi yrittää sanoa kiitos ja leirintäalueella ; yksi ihminen, yksi ihminen
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Sus

  • Vieras
Vs: Perjantaita pukkaa 14.3.
« Vastaus #129 : 14.03.08 - klo:22:04 »

mikä on muuten englanniksi ihminen? [:-I]
Kirjattu

zirnix

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 1 215
Vs: Perjantaita pukkaa 14.3.
« Vastaus #130 : 14.03.08 - klo:23:48 »

Ihminen virallisesti a human being, mutta tässä tapauksessa ehdottomasti parasta sanoa "one person".
Voisivat leirintäalueella muuten pian sanoa, ettei me sua alieniksi luultukaan...  :-))

Jaskalle tsemppiä vielä täältäkin! Rankkaa on. Turhan monella työmaalla vain tahtoo nykyisin juuri tuollaista ollakin. Ei hyvä juttu, ei. Mutta koeta jaksaa!

Jokohan Katin laiskamato on kadonnut? Sitäköhän se mullakin tänään oli... Mielialani ei siis ainakaan paras mahdollinen ollut, mutta kun aikani täällä palloilin ja jotakin kirjoittaa räpeltelin enkä paljoa muuta saanutkaan aikaan, mieleni kohentui kuin kohentuikin - ja ihan huomaamatta.

Ja Lisalle tsemppiä myös! Mutta muista Lisa aina, että kaksi rakastavaa kättä on parempi kuin kymmenen äksyä kättä! Noinhan se on.  [:-)]
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

Jaska

  • Vieras
Vs: Perjantaita pukkaa 14.3.
« Vastaus #131 : 15.03.08 - klo:05:16 »

Kiitokset zirnixille, käännökset juuri niin kuin pitääkin ja minuakin muistit !  [:-)]
Joskus tosiaan tuntuu, että ihminen sellaisenaan  on unohdettu nyky-yhteiskunnassa ja tilalle on tullut raha ja tuottavuus ! Tulos tai ulos.
Käsittääkseni minua viranhaltijana ei niin vain saa ulos, se on pitkähkö prosessi, jos joku ajattelee, etten ole tarpeeksi tehokas tai työkykyinen. Enempään en tällä erää pysty ja ensi vuodeksi otan lakisääteisesti minimimäärän viikkotunteja. Tänä vuonna niitä on ollut pari liikaa + paljon töitä teettänyt/teettävä valvontaluokka.
Yleensähän, tai ainakin joskus ennen, päättöluokkalaiset alkoivat viimeistään jouluarvostelut saatuaan ryhdistäytyä ja yrittää nostaa huonoja arvosanojaan kevääksi. Oli siis olemassa jonkin sortin kunnianhimo. Mutta nyt puolen tusinaa kaveria on aivan EVVK, en lisää enää sitä kolmatta V-kirjainta, ettei minua syytetä rumasta kielenkäytöstä, vaikka sitä me juuri päivittäin joudumme ainakin epäsuorasti kuulemaan. = Ei millään mitään väliä. Silloin voisi epäillä jotain sairautta tai epänormaalia optimistisuutta, että "kyllä se opo ( oppilaanohjaaja ) mulle jotain järjestää, sehän on sen työ." Tuntuu kuin he odottaisivat saavansa kaiken  valmiina,ilman omia ponnistuksia.
Vaikeaa on sitten astua ulos yhteiskuntaan, joka kuitenkin odottaa maksimitulosta minimisatsauksella. Palvelut ulkoistetaan ja pienet kiinalaiset tekevät työn puoli-ilmaiseksi kehnoissa olosuhteissa. Pessimististä ? Mutta aika usein totta !

Tää tästä, varhaisaamun aatoksia, nyt voisi  reipastua ja katsoa ulos, jossa ohut lumikerros on peittänyt maiseman ja kaikki on niin kaunista !  [:-)] On sentään lauantaiaamu ja vapaapäivä ja huomennakin vielä on vapaata ja vajaan viikon päästä pääsiäinen !

Ja täytyy muistaa, että tämän foorumin nuoret ovat aivan ihania, lahjakkaita, yritteliäitä ym.,ym. Eivät he ole loppuneet maailmasta, eivätkä minunkaan luokastani. On vain tämä pieni vähemmistö, joka on niin äänekkästi tekemättä mitään, paitsi kiusaa... :-))
Kirjattu

hippiäinen

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 22 419
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Perjantaita pukkaa 14.3.
« Vastaus #132 : 15.03.08 - klo:07:15 »

Jaskalle täältäkin tsemppiä ja jaksamisia  [:30]   ja uskon ettei opettajantyö ole aina todellakaan helppoa, ainakaan silloin kun oppilaiden joukossa on kahden VV ja jopa kolmen VVV kavereita ja jos opiskelu ei vielä kiinnosta kaverita pätkääkään, niin silloin ei enää voi puhua opettajan kohdalla työnilosta.
Kirjattu

Jaska

  • Vieras
Vs: Perjantaita pukkaa 14.3.
« Vastaus #133 : 15.03.08 - klo:08:53 »

 [:16] Kiitos hippis !  [:-)]
Eilen toisaalta sain eräältä äidiltä positiivisen sähköpostin, kun olin vaivautunut valistamaan vanhempia tyttären tulevista koepäivistä. Meillä ei ole vielä niitä sivustoja, joista vanhemmat voisivat lukea kaikki kiinnostavat tiedot oman lapsen luokasta. Olen huomannut, että eräät näppärät merkkaavat heti koepäivän oman kännykkänsä muistiin/kalenteriin, toisilta se menee ohi kerta toisensa perään. Ja pahin esimerkki on se oppilas, joka kokeen alkaessa silmät ymmyrkäisenä kailottaa "MIKÄ V...N KOE, EI MULLE KUKAAN O MITÄÄN KERTONUT ?" Tää on sitä karua arkipäivää...Mutta nyt on lauantai !!!!
Jos mahdollista,korostan aina, että olen oikeastaan saanut wanhanaikaisen oppikoulunopettajan koulutuksen, jossa peruskoulusta puhuttiin pelonsekaisella kuiskauksella.  [:-DD]
« Viimeksi muokattu: 15.03.08 - klo:08:57 kirjoittanut Jaska »
Kirjattu

Mesis

  • Konkari
  • *****
  • Poissa Poissa
  • Viestejä: 51 584
Vs: Perjantaita pukkaa 14.3.
« Vastaus #134 : 15.03.08 - klo:09:25 »

Minäkin haluan toivotella Jaskalle jaksamista. On hyvä kuulla (tai lukea) minkälaista työ voi oikein olla. Huomaa, että kyllä omassa työssä on pieniä ne harmit, jotka sillä hetkellä isoilta tuntuvat. Luulenpa, että minun pinnani ei kestäisi olla opettaja.
Kirjattu
 

Sivu luotiin 0.167 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.