Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Äänestys

Mikä on/oli yleisin matematiikan numerosi koulun todistuksissa?

4
- 3 (9.4%)
5
- 0 (0%)
6
- 6 (18.8%)
7
- 4 (12.5%)
8
- 8 (25%)
9
- 9 (28.1%)
10
- 2 (6.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 28

Kirjoittaja Aihe: Matematiikka-gallup  (Luettu 420 kertaa)

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
Vs: Matematiikka-gallup
« Vastaus #15 : 15.03.08 - klo:22:19 »

Sama juttu kuin Jarmolla, siis en voi nyt tarkistaa todistuksista, mutta laitoin keskiarvona 7.
En oikein tykännyt matematiikasta yleensä. Silti tykkäsin algebrasta, kun siinä oli selvät säännöt mitä lasketaan.
Mutta nyttemmin en kylläkään muista tuosta enää tuon taivaallista, kun koulusta on jo niiii-in pitkä aika, eikä sitä oppia ole tarvinnut käyttää missään.

Algebran kokeissa sain jopa kymppejä ja ysejä numerona.
« Viimeksi muokattu: 15.03.08 - klo:22:21 kirjoittanut Deb »
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Ayla

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #16 : 15.03.08 - klo:22:20 »

Ihana ope kuitenkin lohdutti, et yleensä jolla on luovuus vahva, on huono matikkapää.

...ja harvemmin ne, joilla luovuus on vahva, suostuisi sitä matikkapäähän vaihtamaan. Vaikka tuosta laskutaidon puutteesta tulee minulle ainakin ongelmia silloin tällöin, kun ei osaa kunnolla edes yhteenlaskua.

Puppu-äiteelle joskus sanoinkin, kun huvikseen testattiin laskupäitämme chatissa, että hää on paljon nopeampi laskemaan, kuin minä, mutta ei yhtään sen parempi (väärin meni laskut molemmilla).
Kirjattu
... Kuvia

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #17 : 15.03.08 - klo:22:34 »

Joo, ei mulle ole matikka ollut koskaan tärkeä.
Jopa ihanan reksin kanssa kerran oteltiin, kun en ollut kunnolla kemiaa lukenut, eet mitä tiedoilla teen, kun tiedän, etten ikinä tule kemiaa tarvitsemaan, enkä ihmeemmin matikkaa.

Sen olen huomannut, et  vanhemmiten mulla on matikkapää tullut paremmaksi.
Joskus ihan yllätyn kun lasken nopiaan.  En kuitenkaan luota itteeni, vaan koneella tarkistan!  [:-DD]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #18 : 15.03.08 - klo:22:36 »

Ihana ope kuitenkin lohdutti, et yleensä jolla on luovuus vahva, on huono matikkapää.

...ja harvemmin ne, joilla luovuus on vahva, suostuisi sitä matikkapäähän vaihtamaan. Vaikka tuosta laskutaidon puutteesta tulee minulle ainakin ongelmia silloin tällöin, kun ei osaa kunnolla edes yhteenlaskua.

Puppu-äiteelle joskus sanoinkin, kun huvikseen testattiin laskupäitämme chatissa, että hää on paljon nopeampi laskemaan, kuin minä, mutta ei yhtään sen parempi (väärin meni laskut molemmilla).

miekin osaan laskea TOSI nopeesti väärin. [:-DD] [:-DD] [:-DD]
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #19 : 15.03.08 - klo:23:58 »

Oiskos ollut 8 muistaakseni  [:-I]
Kirjattu

Ayla

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #20 : 16.03.08 - klo:00:21 »

miekin osaan laskea TOSI nopeesti väärin. [:-DD] [:-DD] [:-DD]

...Joo, minä oon tosi taitava noissa Matti Nykäsmäisissä kommenteissa   [:-DD]... Äitini sanoi kerran kynekologilta tullessaan, lääkärin arvelleen vaihdevuosien kohta tulevan. Minä siihen sitten kysymään, että "sieltäkö se sen näki?". Äiskä siihen tietysti sitten, "ei, kun kyllä se sen ihan iästä päätteli".

Enkä ollut kuitenkaan mikään pikkulikka enää... ikää oli yli 20 -vee. (Taisivat vain olla aivot jähmeessä meikäläisellä) [:-DD] [:17] [:-DD]
Kirjattu
... Kuvia

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #21 : 16.03.08 - klo:00:23 »

:-)) [:-DD]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #22 : 16.03.08 - klo:00:39 »

[:-DD]
Kirjattu

zirnix

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #23 : 16.03.08 - klo:00:45 »

Seiska piti laittaa, vaikka lieneekö se ollut sitä enempää kuin pari kertaa todistuksessani... Numero kun minullakin vaihteli vitosesta ysiin. Välillä kiinnosti, välillä ei. Ja jos sattui kiinnostamaan, pärjäsin siinä ja mielenkiintoista se oli. Vaan voihan vitalis, jos kärryiltä tipuin... Työlästä oli. Lukiossa sentään minua matikkakin kiinnosti enemmän kuin oppikoulussa, mutta mutta...

Matikkaa en yo-kirjoituksissa kuvitellutkaan kirjoittavani. En edes lyhyttä. Mieluummin älyttömän työläs reaali kuin matikka! Reaaliaineet olivat lukiossa kaikki menneet hyvin, mutta kun liian viime tippaan lukemiset ja kertaamiset jättää, ei niistä tärpeistä välttämättä hyötyä ole... Mutta kaikki opiskelemani neljä kieltä kirjoitin - ja ihan hyvin arvosanoin. Niinhän sitä aikoinaan sanottiin, että JOKO hyvä matikkapää TAI hyvä kielipää, mutta eihän sekään kaikkien kohdalla paikkaansa pidä.  [:-)]

Waude, kun hauska juttu Aylalta!  :-))
Mulla pyörii nyt mielessä yksi savolaisvitsi, mutta kerronpa joskus myöhemmin...  [NUT]
« Viimeksi muokattu: 16.03.08 - klo:00:48 kirjoittanut zirnix »
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

Sus

• Vieras
« Vastaus #24 : 16.03.08 - klo:00:47 »

Peruskoulussahan mä olin itse asiassa luokan matikkapää, mutta sitten kerran - yhen ainoon kerran elämässäni tuli matikankokeesta seiska. Olin tehnyt jotain ihan käsittämättömiä huolimattomuusvirheitä. (Olin iha järkyttynny :-O [:-DD] ) Noh, mun edessä istui tyttö, joka oli ÄLTSÄN taitava piirtämään, ihan käsittämättömän lahjakas, musikaalinen myös, ja matikassa luokan surkein. [:-DD] Anneli oli nimi, ja oltiin hyvät kaverit.

No sitten kokeiden palautuksessa opettaja ojensi koepaperin ensin Annelille ja sanoi: "Annelillahan menikin nyt hyvin!" Anneli sai kutosen.

Sitten mie sain koepaperini ja opettaja sanoi: "Susannalla meni nyt kyllä aika huonosti." Sain seiskan.

Purskahettiin nauruun sen Annelin kanssa. [:-DD]

Kirjattu

Ayla

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #25 : 16.03.08 - klo:00:52 »

[:-DD] [:-DD]
Kirjattu
... Kuvia

zirnix

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #26 : 16.03.08 - klo:01:11 »

Mikähän siinä muuten on, kun jotkut ovat niin älyttömän taitavia KAIKESSA?
Mulla oli oppikoulun alimmilla luokilla paras likkakaveri sellainen - ja oli hän sitä myöhemminkin, mutta perheensä muutti toiselle paikkakunnalle.
Hän oli nero kielissä, matikassa, reaaliaineissa, kuviksessa, musiikissa, kässässä, voikassa... Ihan kaikessa! Ompeli Barbiensa vaatteet jo 11-vuotiaana, teki itse lähes kaikki omat vaatteensa, sai pelkkiä kymppejä lähes kaikista kokeista koulussa... Mie en tajjuu! Nyt hää on kunnan rakennusarkkitehtina... Jot kielet jätti toisin kuin minä... Niin, ja ihana ihminenkin hää on.
Mutta miten tuo on mahdollista? Miten kaikessa voi olla niin hyvä? Sitä mietin aina joskus.
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #27 : 16.03.08 - klo:11:25 »

Matikka oli oikeestaan aino laji, josta mä koulussa tykkäsin. Yleensä se oli ysi. Lisäksi kirjoitus, äidinkieli ja luonnontieto. Huonoin käsitöissä varmaan siksi, kun mun paleli aina käsiä.
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #28 : 16.03.08 - klo:14:14 »

En tiedä mitä laittaisin, vaihteli älyttömästi: kansakoulussa varmaan 9-10, oppikoulussa oli geometriaa ja algebraa ja voin sanoa, että vaihteli rajusti, välillä 5 välillä 9 kokeista. Lukiossa lyhyt matematiikka ja numeroiksi jäi 8 ja 9, enkä tiedä kumpi oli kumpi, että enpä laita mitään. Ei ole enää mitään merkitystä, kielet oli 9 - 10.  [:-)]
Kirjattu

anja

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ciao, Firenze, Italy
« Vastaus #29 : 16.03.08 - klo:19:57 »

Nelonen oli ja siksi jäi koko lukion ajan, kunnes sain armonvitosen päästötodistukseen.  [:-DD] Inhosin matikkaa yli kaiken, ei kerta kaikkiaan kiinnostanut, vaikka keskikoulun kemiassa olin erittäin hyvä.. [:-I]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.29 sekunnissa. 27 kyselyä tietokannasta.