Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 19.3.2008.Keskiviikko  (Luettu 1894 kertaa)

Talvikki

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjois-Karjala
Vs: 19.3.2008.Keskiviikko
« Vastaus #30 : 19.03.08 - klo:10:08 »

Huomenta Itäsuomesta!   [:45]

Aurinko paistelee ja asteita on -5,4.

Kohta on taas lähdettävä kaupungille asioille ja samalla myös ruokakaupassa käymään. Inkeltä sainkin vinkin mokkaneliöiden tekoon, pitääkin tsekata onko kaikkia tarvikkeita kotona vai puuttuuko jotain. Enpäs ole ainakaan vuoteen tehnyt.

Iltapäivällä on vuorossa kyläilyä ja illaksi taas töihin, siinähän se tämäkin päivä menee.

Mukavaa Keskiviikkoa Kaikille!  [:-)]

Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
« Vastaus #31 : 19.03.08 - klo:11:36 »

Päivää  [:-)]
Aurinkoista ja asteet nollassa. Vähän pääsiäissiivousta oon harrastannu. Imuroinnu ja
lattioita mopilla huitonnu...
Ei sitä vielä viitti mitään kevätsiivousta tehdä, kun ei pääse akkunoita pesemään.
Vapuks sitten ehkä....  [:-I]

Mukavaa kellokeskiviikkoa
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

mir

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • kaikkimullehetinyt
« Vastaus #32 : 19.03.08 - klo:12:35 »

Käväsin aamulla kuvauttamassa ihteeni, neljä kuvaa yläosattomana ja semmosta likistystä, jotta. Mä olen aina käynyt kaikissa vapaaehtoistarkistuksissa, mihin on kutsu tullut, se on melkeen kuin kansalaisvelvollisuus. Jos ei menis niin asia vaivaisi minua kahta kauheemmin. Nyt onkin aurinkoinen ilma ja lähden ulos aivojani tuulettamaan.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #33 : 19.03.08 - klo:12:41 »

Käväsin aamulla kuvauttamassa ihteeni, neljä kuvaa yläosattomana ja semmosta likistystä, jotta. Mä olen aina käynyt kaikissa vapaaehtoistarkistuksissa, mihin on kutsu tullut, se on melkeen kuin kansalaisvelvollisuus. Jos ei menis niin asia vaivaisi minua kahta kauheemmin. Nyt onkin aurinkoinen ilma ja lähden ulos aivojani tuulettamaan.

Minä käyn myös aina noissa joukkotarkastuksissa kun kutsu käy. Hämmästyin kauhiasti kun luin että varsinkin nuorehkoista naisista vain 40% käy näissä "ilmaisissa" tarkiastuksissa. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

inke

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjanmaa
« Vastaus #34 : 19.03.08 - klo:12:42 »

Nyt on jo mokkaruudut pakasteessa.Ei ne muuten säily pääsiäiseen.     :-O [:-DD] Vähän jätin maistiaisia.
Kaksi omenahillo-raparperikermaviilipiirakkaa on myös jäähtymässä.Toinen menee potevalle systerille,jos vain kummipoika koulusta mennessään muistaa hakea.    [:-I]
Toivottavasti Telkkisen kyynärpää paranee,että pääsee taas useammin käymään. Vera koiralla edelleen hyvät oltavat ikkunalaudalla.    [:-)]

Tässäpä teille silmänruokaa:

Tiskivuoresta en vitsinyt ottaa kuvaa.     :-O [?]  Leipoishan sitä useamminkin,mutta kun tiskiä tulee niin kamalasti.
Mutta nyt lähden ulkoilemaan ja tiskaan sitten illemmalla.    Heips!
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #35 : 19.03.08 - klo:13:11 »

Heippa. [:-)]
Ihan ensteks täytyy sanoa että vesi kielellä katselen Inken leipomuksia. Maiskis, maiskis :-))

Ja sitten muuten vaan päivitän tietoja. Tultiin juuri kaupasta, pakko kyllä vielä lauantainakin on käydä, muttä nyt enimmät haettuna. [:-)]
Aamulla oli pakkasta -3 ja satoi ihanaa kevyttä lunta suurina, suurina hiutaleina. Nyt ollaan nollassa ja sade loppunut. Välillä hiukan aurinkokin pilkahtelee.

Mukavaa jatkoa keskiviikkoonne. Ryhdyn lukemaan mitä olette jo kirjoitelleet.

muoks. Nyt  [:45] paistaa ihan selkeältä taivaalta. Huikaisevan valkoista. [:-)]
« Viimeksi muokattu: 19.03.08 - klo:13:44 kirjoittanut annulix »
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #36 : 19.03.08 - klo:13:59 »

TIETOOTUS!

Mä menen päikkäreille :-)) kun olo on  [:64]

Ps. korpit raakkuu sigalassa: kraak kraak kraak!
Kirjattu

luscinia

• Vieras
« Vastaus #37 : 19.03.08 - klo:14:04 »

Aurinkoakin tänään, tosin auton ikkunasta nähtynä, nyt pilvistä ja pakkasta 0,4 astetta.

Mielenkiintoinen pikku perehdytys kasvuhuoneviljelyn saloihin, tomaatti- ja kurkku- ja paprikaviljelmillä
Menossa tomaattien latvojen kiertäminen tukilangan ympärille, nehän kasvavat parisen senttiä päivässä, ja opiskelijathan palaavat vasta tiistaina. Tosin hoidotta kasvit eivät jää pyhinäkään.Kimalaispöntöstä pöllyttäjän olivat vilkkaasti liikenteessä Tomaatin kukasta voi nähdä, jos pöllyttäjät ovat liian innokkaasti sen kimpussa. Silloin "luukut kiinni", eli pöllyttäjät pääsevät pönttöönsä, mutteivat ulos, ennenkuin kukat ovat hyvässä mallissa taas. Vuosittain on uusia lajikkeitä kokeiltavana. Kurkkusatoa oli jo, mutta ensimmäiset tomaatit olivat vasta sormenpään kokoisia.

Kivasta maaseutuliikkeestä saimme lähilihaa, kasleria ja siansivua, salamia ja kurkkua ja tomaatteja.
Ostamamme mämmi on Suomen suosituinta sorttia, jota syödään tietenkin vaniljaisen kastikkeen  kera.

Isäntä pesee autoa, ennen kovia pakkasia.

Onneksi huomenna ei enää tarvitse mennä kauppaan!

PS onkohan tänä vuonna Yyterissä pönttöläisten tapaaminen?

Kirjattu

Marjuli

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Nurmijärven mummo
« Vastaus #38 : 19.03.08 - klo:14:33 »

Päivää Nurmijärveltä! Täällä auriunko paistelee välillä.  [:45]
On tullut oltua taas pois pöntöltä ja olen ihan ulalla.  [NUT]
Tänään on ollut terhakas päivä ja olen saanut monta juttua aikaiseksi. Kohta lähden Mustikan kanssa lenkille ja viemään metsälinnuille nokittavaa. Käyn myös seisomassa hetken omalla staijauspaikallani tsiikaamassa jos vaikka joku muuttolintu näkyisi. Ei taida olla minun valitsemani staijauspaikka oikein hyvä. Lintujen reitti ei varmaan kulje siitä yli. Enemmän olen nähnyt muuttavia lintusia omalla pihalla.
Hyvää päivänjatkoa kaikille pönttökavereille!  [:43]
Kirjattu
**** ei sitä koskaan tiedä mihin pystyy, ennenkuin yrittää ****

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #39 : 19.03.08 - klo:15:10 »

Inkeltä vähän turhankin herkullinen kuva...  [:-P]

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #40 : 19.03.08 - klo:15:39 »

Meillä senkun vauhti kiihtyy....keinot pitää keksiä..ihan ite.. :-)) pieni kun on..ei ulos näe..jos ei nouse seisomaan..
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #41 : 19.03.08 - klo:15:39 »

Täällä paistaa aurinko  :-))
Kohta pitää mennä Prismaan kaupoille. Ei tarvitse sitten huomenna
sinne rynnätä kun "pari" muutakin on silloin varmaan menossa.
Pitää myös hakea meidän Murulle toinen "standi". Pääsee sitten lentelemään
olkkarin ja häkkihuoneensa väliä kun on mihin laskeutua.
Nuo verhot eivät ole ihan se kaikkein paras paikka.
Ainakaan minun mielestäni.

Fasaani onkin ottanut pihallamme olevan kannon "valtaistuimekseen".
Siinä komentelee ympäristöä  :-))

No, nyt pitää katsoa jotain päällepantavaa että voi kaupoille lähteä.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #42 : 19.03.08 - klo:15:42 »

Olitko telkkinen viime viikolla lintuyhdistyksen jäsenillassa? Jos saan tiedustella? :-))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

zirnix

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #43 : 19.03.08 - klo:15:48 »

Päivää, päivää, juhannuslapsoset ja kaikki muutkin lapsoset! -  :-)) - Kivaa, kun Telkkisestäkin kuulee! ...Jos nyt sitten olin itsekin melkoisen tovin muissa, surullisissakin maailmoissa... No, nytkin on kyllä parin päivän ajan menoja ollut enemmän kuin viimeisen parin viikon aikana yhteensä - ja yksi mukavalta vaikuttanut meno vielä piti peruakin... Arghhh.

Meillä on näköjään Susun kanssa ilmennyt viime aikoina ainakin kaksi yhteistä piirrettä lisää: Unta viime aikoina tarvittu vain 5-6 tuntia ja - siivooja ei ole käynyt, ei ole edes näyttäytynyt...  :-))

Tulipa tavallaan muuten Telkkisestä mieleeni ääneen ihmetellä, jot missäs Hilu ja Ansku...? Ja puuttuukohan muitakin...? Ovatko ilmoittaneet jotakin, vai muutenko vain ovat hissukseen...? Vai enkö minä vain vielä ole ennättänyt törmäämään nimiinsä...?  [:-I]

Täälläkin oli maanantaita vasten yöllä sitten piiitkästä aikaa satanut lunta - ja ihan kuvia siitä ihmeestä jo heti ikkunan läpi piti näpsiä!  :-)) Harmi vain, ettei ole kunnon kameraa... Taas arghhh. No nyt sitten lumista ei paljoa tietoakaan ole; täällä kaupungin laitamilla ja metsiköissä joitakin läimäreitä. Kas tässä alla kuva toissapäivältä ja sen alla kuva tältä päivältä. Huomatkaas muuten, kuinka ankeat ovat näkymät ikkunoistamme tuohon sisäpihalle...

17.3.2008:

19.3.2008:

Ja jos nyt en saa kuvia näkymään, joudun taistelemaan jutun kanssa myöhemmin... Kyllä tää systeemi esikatselussa ne mulle näytti!  :-O

muoks. vielä aamulla 20.3. - Eilen illalla pari kertaa tänne vilkaisin, ja täällähän kuvat näkyivät sittenkin... Ja koska ne olivat msn:n albumeista, eihän niitä tietenkään enää tänä aamuna täällä näkynytkään! Mitään väliähän sillä ei sinänsä ole, mutta ärsyttää vain tuo msn:n touhu - monessakin mielessä... Photobucketin kautta yritin nyt... Siellä vasta opettelen systeemiä käyttämään; Maikkarinkin kuvaboxin haltsaan jo hiukan paremmin...
« Viimeksi muokattu: 20.03.08 - klo:07:28 kirjoittanut zirnix »
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #44 : 19.03.08 - klo:15:51 »

NYSSE ALKO, loma meinaan.
Unohdan työasiat tykkänään, mutta vähän jäi karvas maku suuhun lähdössä.
Hetki sitten aurinkoinen paistoi ja nyt tulee taivaan täydeltä lunta.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.137 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.