Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kiirastorstai 20.3.2008  (Luettu 1990 kertaa)

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
Vs: Kiirastorstai 20.3.2008
« Vastaus #105 : 20.03.08 - klo:21:12 »

Kiirastorstai ehtoota kaikille! Olenpa jälleen myöhään vasta täällä ja suoraan kirjoittamaan tulin, joten jälleen jää tämä ketju lukematta kokonaan. [:-(]
Säätietoja sitten, tänään ensin pilvistä, mutta sitten päivällä puolipilvistä, eli aurinkokin näyttäytyi ja välillä tuli aivan ohkaisia lumisadekuuroja.
Mittarilukemia, yön alin oli -13,4 ja päivän ylin -2,6 sekä nyt taas jo -10,8 astetta.
Kiireinen päivä siis ollut ja nyt hetken pönttöilen.

Hyvää kiirastortai iltaa kaikille!   [:43]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #106 : 20.03.08 - klo:21:14 »

Ennen kuin arvostelette mitään ammattikuntaa, niin ajatelkaa, että hekin tekevät työtään painostuksen alaisina.
  Ei tuo Mesiangervon teksti nyt varsinainen arvostelu yleisesti ollut. Vain kertomus YHDESTÄ lehdenmyyntitapauksesta.

Lainaus
Opiskelijat ja muut yhteiskunnan väliinpuotoajat, joille ei yhteiskunta tarjoa "sosiaalirahaa", menevät näihin töihin henkensä pitimiksi, ja saavat palkakseen "asiakkaiden" haukut. (Rahapalkkahan on usein pelkkä provisiopalkka, eli jos et myy MITÄÄN, niin et saa MITÄÄN!)
  Tuon tietäen, olen AINA vastannut lehdenmyyjille asiallisesti. Ja hekin ovat ymmärtäneet melkein heti että EN halua heidän lehteään. Hyvänpäivän toivotuksin on "erottu" , enimmäkseen.
Mutta on niitä toisenlaisiakin, kuten joka ammatissa.

Lainaus
Seuraavaksi täällä sitten varmaan (analogisesti) haukutaan:
- bussien lipuntarkastajat
- bussinkuljettajat
- taksinkuljettajat
- lappuliisat
- verovirkailijat
- poliisit
- yhteisvastuukerääjät
- Greenpeacen ym. järjestöjen "feissaajat" eli katuagitaattorit
- sosiaalityöntekijät
- opettajat ja "tarhan tädit"
- Alkon myyjät
- kioskimyyjät
- baarimikot ja tarjoilijat
- operaattorien asiakaspalvelijat
- kaikki muut, joita kohtaan jollain on mielestään "aihetta tuntea ylemmyyttä"

Haukkumistoiminnan tehostamiseksi ja delegoimiseksi ehdotan vielä, että hankkisitte ainakin yhden koiran!  :-)) [:24]
   Mitähän tuo nyt tarkoitti  :-O  . Ylemmyyttä   :-O :-O

Lainaus
Helpommalla kyllä pääsee, jos vain sulkee puhelimen, ottaa vaikka palan suklaata/lasin viiniä/hermosauhut/kupin kahvia ja leivoksen/kossupaukun/unohtuneen lääkityksen, rentoutuu, antaa ihmisten tehdä työtään ja vaikka lukee jotain rauhoittavaa.. [:37]

Pääsiäistä vaan kaikille [:24] [:24] [:24]!

Nyt en kyllä ihan oikeesti ymmärrä ollenkaan.
Miksi moinen haukkuminen ; oletetusta "haukkumisesta"    [:-I] ja vihjailu lääkeriippuvuudesta.

Minä olen ilmeisesti lehdenmyyjien "fanilistoilla". Minulle soitetaan joskus useankin kerran päivässä.
Silti en koskaan ole vastannut haistatellen, tai muutenkaan epäkohteliaasti.
Mutta kyllä katson oikeudekseni voida kysyä MITÄ esim. ilmainen kolmekuukautta lehteä tarkoittaa.
Ja jos lehdenmyyjä haluaa myydä, hän myös sen kertoo.
Eikä hän saa mennä sekaisin jos konsepti sotkeutuu.
Pitää puhua kuin ihminen ihmiselle, ei ulkoa posmottaen   [:-DD] [:-DD]
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #107 : 20.03.08 - klo:21:28 »

Iha töötti olo, söinkin just ni alko silmäluomia painaa. Hetki pitää olla selällään.

Susun hetki on kestänyt jo aika pitkään... [:-I] [:-DD]

Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #108 : 20.03.08 - klo:21:31 »

Kassu/Muru:

No, me opettajat teemme vain työtämme, mikä lienee tullut selväksi tällä foorumilla.  [:-)]

Nyt mä rentoudun kuuntelemalla Cliff Richardia meidän tietsikalta ja luen vain sellaista, mistä ei tarvitse nostattaa verenpainetta.

Ei viitsitä ruveta riitelemään näin kiirastorstaina,eihän ?  [:-)]

Nähdään paremmissa merkeissä huomenna , eikö ?  [:-)]
Lucky lips are always kissing, lucky lips are never blue...
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #109 : 20.03.08 - klo:21:35 »

Ehtoon teekupposelliset juotu ja ulkona -6,9 pakkasta ja kuu mollottaa taivaalla, lunta pikkasen maassa että on talven tuntua  [:-)]
hiukka jo alkaa  [:56] mut sinnittelen vielä vähän heräksissä  [:-)]
Asiallisesti minäkin aina lehdenmyyjien kanssa keskustelen ja tälläkertaakin tyttöselle toivottelin parempaa lehdenmyynti onnea seuraavan asiakkaan kanssa ....  [:-)]
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #110 : 20.03.08 - klo:21:37 »

Höhhhh, en minä edes huomannut että Jaska olit jotenkin tässä asiassa
mukana  [:-I]
Eikä minusta eriävät mielipiteet ole riitelyä.
Kirjattu

Kassu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Miuku-kisun eno ;-)
« Vastaus #111 : 20.03.08 - klo:21:38 »

Toki ymmärrän, että puhelinmyyjä tekee vain työtään. Ihan yksinkertainen "ei kiitos" on kuitenkin ollut aika usein vaikea ymmärtää, ja tuotteen kauppaaminen on jatkunut...  [:-I] [:-/]

Olen ollut vajaat kolme vuotta puhelinmarkkinoinnin estolistalla, mutta pari yritteliästä myyjää on siltikin kokeillut onneaan, joten olen joutunut muistuttamaan tästä markkinointikiellosta, aivan kohteliaasti, tietenkin. Yleensä asia on ymmärretty.

Myöskin myynnin kohteena olevalla saattaa olla vaikea tilanne elämässään, kuten minulla muutama vuosi sitten ja minusta oli äärimmäisen epämiellyttävää vastailla lähes päivittäin tuleviin erilaisiin tarjouksiin. Siksi päädyinkin tähän puhelinmarkkinoinnin estämiseen. 

Viittaan tuohon jo aiemmin kirjoittamaani; puhelinmyyntifirman pomo on saattanut kieltää myyjiä "uskomasta sitä ensimmäistä eitä".

Btw, monella puhelujen vastaanottajalla on varmasti vaikea elämäntilanne, vrt. esim. ulosottomiehen asiakkaat ja verottajan "vainoamat" pienyrittäjät. [;-)] Yksi tuttava muuten oli vähän aikaa avustavan ulosottomiehen sijaisena; sanoi, että se se vasta varsinainen koiranvirka oli! Ei käynyt kateeksi... [:-I]

Taidan seuraavan kerran, kun vaikka sairastun, laaittaa vastaajaan viestin: "Minula on tällä hetkellä vaikea elämäntilanne, enkä voi vastata puhelimeen, ole hyvä ja jätä viesti!"  :-))

P.S. Muistelen, että jonkinlainen "puhelin- ja lehtimyyjien haukkumisketju" olisi ollut tällä foorumilla jo joskus pari vuotta sitten; tuli ihan déjà vu -olo! [;-)]

Ja kyllä, huomasin kyseessä olevan vain YHDEN puhelinmyyjän arvostelun. Taidankin kirjoittaa tänne JOKA kerta, kun saan yhdessä paikassa huonoa palvelua, ain niin mutta eihän minulla ole aikaa, ja onhan minulla elämäkin. Tai siis niitähän on peräti 9, olenhan Kissa, miauu!! [:10]

@Muru: En ole vihjaillut lääkeriippuvuudesta, "lääkkeet ottamatta" on yleinen sanonta varsinkin nuoremman väestön kielenkäytössä. Jos sanotaan jonkun vetäneen "herneen nenäänsä", otetaanko sekin täällä yhtä konkreettisesti?

Sen verran olen saanut myyntipuheluita, että tiedän "ilmaisien" lehtien/kuukausien tarjoamisen olevan alalla yleinen käytäntö. [:-)] Onneksi herne ei mahdu kissannenään... [:-DD]

Ai niin, piti vielä lisätä, että en ole pilkkaamassa sitä myyjäparkaa, jos hänellä vaikka "konsepti sotkeutuu". Tuo 'toisen konseptien sotkeutumisen tarkkailu' liittyy juuri sihen "ylemmyyden tunteeseen", jota jotkut tuntevat huomatessaan huonompiosisen luuserin sekoilevan sanoissaan.  [NUT] Oliko tarpeeksi epäselvää? [;-)]

@Jaska: Ihan oikea asenne, kohtelias kieltäytyminen riittää, mutta jos joku tuo jonkin asian nettifoorumille, saa varautua myös vastauksiin, eivätkä ne aina ole myötäsukaisia. Tätä sanotaan keskusteluksi.  [:-)]
« Viimeksi muokattu: 20.03.08 - klo:21:45 kirjoittanut Kassu »
Kirjattu
Sei nett zu Tieren - Du könntest selbst eins sein... [:10] 

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #112 : 20.03.08 - klo:21:42 »

Voi että kun suututtaa tää mun koipi. [:-/]  Uimaan mennessäni autoon meno tuotti jo suuria vaikeuksia.
Vedessä oli hyvä olla, mut jälkimainingit olikin yhtä tuskaa!
Onneksi sisareni tuli siivoomaan mulle. 
Anteeks, kun valitan, mut pakko on teille purkautua, et saan helepotusta olooni. [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #113 : 20.03.08 - klo:21:42 »

Iha töötti olo, söinkin just ni alko silmäluomia painaa. Hetki pitää olla selällään.

Susun hetki on kestänyt jo aika pitkään... [:-I] [:-DD]

[:19]  [:56]

[:57] Nyt sit valvotaan vähintään kolmeen.
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #114 : 20.03.08 - klo:21:44 »

Muru: Opetaja on aina mukana...  [:-DD] Hyvää yötä !  :-))
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #115 : 20.03.08 - klo:21:45 »

Asiallisesti minäkin aina lehdenmyyjien kanssa keskustelen ja tälläkertaakin tyttöselle toivottelin parempaa lehdenmyynti onnea seuraavan asiakkaan kanssa ....  [:-)]

Muutaman viestin perusteella on vaikea tuntea ihmistä.

Yksi esimerkki lehdenmyynnistä vielä. Ja mielestäni hyvin positiivinen  [:-)]

Joskus helmikuulla minulle soitti nuori poika (äänestä tiesin). Oululainen opiskelija.
Olisi myynyt Tietokonelehteä. Se onkin ainoita joka minulle tulee. Kerroin hänelle että
olen sen jo vuodeksi tilannut, eikä minulla ole varaa toisen, samantyyppisen lehden tilaukseen.
Juttelimme kaikkea mahdollista. Hän oli tosi mukava. Ihan minun sydäntäni kipristi kun en voinut häneltä
lehteä tilata. Lopuksi sanoin että lopetetaan nyt tämä juttelu että ehdit tosi toimiin. Ettei aika mene
hukkaan. Hän sanoi että oli mukava jutella. Ja se tunne oli molemminpuolinen.
Toivotin hänelle menestystä. Ja se tosiaan tuli sydämestä.
Toivon että hän joskus soittaa uudelleen ja voin sen lehden silloin tilata.
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #116 : 20.03.08 - klo:21:47 »

Toivottavasti Kaarin jalkasärky pian helpottu ja olo tuntuisi paremmalta  [:1]       [:-)]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #117 : 20.03.08 - klo:21:47 »

Eiköhän nukkujalle tule hyperventilaatio, kun nuin nopeesti hengittää?! :-))

Toissailtana mieskaupustelija soitti ja myi Tuki-lehteä.  Kiitti entisistä tilauksistani (?) ja toivoi jatkoa. 
Sanoin, ettei mulle ole koskaan tullut moista lehteä, enkä ole halukas nytkään sitä tilaamaan.
Kyllä osas olla vastenmielinen soittaja!  [:-/]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #118 : 20.03.08 - klo:21:51 »

Kiitos, Hippiäinen.  Eilen kävin tumman ihanan  [:35]  [;-)] lekurin luona.  Tilaa mulle kirurgille vastaanottoajan ja siitä leikkausrumba sit lähtee käyntiin. [:-)]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #119 : 20.03.08 - klo:21:51 »

Sus, minäkin menin hetkeksi sohvalle telkkua katsomaan ja heräsin tunnin päästä  :-)).

Täällä onkin ollut mielenkiintoista juttua sillä välin  [:-I]  :-))

Minulla olisi tuosta Tuki-lehden tilauttamisestakin juttu, mutta jääköön nyt väliin  :-))
Kirjattu

Sivu luotiin 0.278 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.