Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kiirastorstai 20.3.2008  (Luettu 1989 kertaa)

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
Vs: Kiirastorstai 20.3.2008
« Vastaus #90 : 20.03.08 - klo:18:18 »

. . . . . . Onneksi on mies, jolta saa vielä luottoa. ( Siis oma mies )

Tuo jälkiselvitys oli tosiaan tarpeen.
Muuten olisin alkanut peräämään tämän anteliaan miehen puhelinnumeroa ja
ehkäpä osoitettakin  [:-DD]
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #91 : 20.03.08 - klo:18:43 »

Teettekös "puutelistaa" kauppaan lähtiessä... mä en, niinpä puolet jää ostamatta usein.( selvää säästöä  [:65])
Minä ainakin teen, ihan turha on kauppaan mennä ilman listaa. Ostan kyllä jotain, ei siis säästöä, mutta ainakin kaikki tärkeimmät unohtuu jos ei niitä ole paperilla. Lisäksi laadin listan siinä järjestyksessä kun kaupassa kierran, jos yhtään
poikkean totutusta, varmasti jää vaikka olisi listallakin. :-))

Niin mikähän sen taudin nimi olikaan.... [:-DD]

Tämä oli ihan kuin olisin itse sen kirjoittanut  :-)). Kotona vielä laitan johonkin paperille ylös heti, kun huomaan, että jokin pian loppuu ja tuon sitä jo ennen kuin ehtii loppua.
Just noin minunkin täytyy tehdä, en muuten osaisi sitten siihen kauppalistaankaan mitään kirjoittaa. :-))
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #92 : 20.03.08 - klo:18:59 »

Kauppa-asiaa; ainakin kaupat (k) säkylässä oli auki vielä klo 18.30 aikaan, kumma juttu kun pitkin viikkoa radiosso tuli mainosta että prosenttijuoma kauppa on torstain klo 20 asti auki ja sitten taitaa olla 4 päivää kiinni, yhtään mainosta en muista että olisi puhuttu ruokakaupoista mitään  [:-I]

Muutamia isoja hiutaleita putoilee ja mittarissa -3,2
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Lisa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jippijei
« Vastaus #93 : 20.03.08 - klo:19:04 »

Iloista pääsiäisen aikaa.Pulla on ihan villinä uuden lelun kanssa.Elvari joka kekkas lelun, vetelee sitä perässä ja huutaa,: seuraa , seruraa!
Illoista iltaa! [:-)]
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #94 : 20.03.08 - klo:19:04 »

Hippiäinen: Älä välitä,minähän se sotkin tilannetta, kun vastasin keskiviikkoketjuun... [NUT]

Muru:  [:-DD]

Terveisiä saunasta, tekipä hyvää tämän lyhyen,mutta sitä vaiherikkaamman työviikon päätteeksi !  [:-)]

P.S. Lisa: Minä toin Pilville lelun koulusta, kun taltioin käytävällä vastaani pomppineen tennispallon, eikä kukaan tunnustanut olevansa sen omistaja: Finders keepers...
« Viimeksi muokattu: 20.03.08 - klo:19:08 kirjoittanut Jaska »
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #95 : 20.03.08 - klo:19:13 »

Mikäs Pullan uusi lele on  [:-I] Hyvä että Elvari antaa lelulle liikettä
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #96 : 20.03.08 - klo:19:31 »

Pikku kurkkauksella taas  [:-)]

Kyllähän tässä Jaska itsekin päivänketjuissa sekoile  [:19]  kun kokopäivän on poissa pöntöltä ja ehtoisin hiukka käy kurkkimassa ... [:-DD]

[:-)] Kiva ilma oli ulkona kun lenkillä olin, vaikka sakea lumipyry taas yllätti niinkuin eilenkin, koirulilla vain oli huonoa kävellä kun tassujen pohjiin kerääntyi lumihiekkapallukoita ja vähän väliä piti niitä pois nyppiä.
jo  -5,8 pakkasta.
Kirjattu

KLETTERMUS

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #97 : 20.03.08 - klo:19:35 »

Täällä on tänään ollut ihana aurinkoinen päivä. [:45]

Ihmisiä oli kaupassa vaikka hur mykky.

Katselin ikkunasta ja näin sieltä tutun ihmisen ulkoiluttamassa koiransa ja kaninsa.
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #98 : 20.03.08 - klo:19:43 »

-4,0 ja täydennetty ruokinta huomiselle päivälle, huomenna Mauritz lähteekin aikaisemmin ulos kuin minä  [:-)]
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #99 : 20.03.08 - klo:19:48 »

Mauritz onkin aamunvirkku joka päivä  ....   [:-P]

-5,8 ja nyt hiukka ------> 
Kirjattu

Kassu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Miuku-kisun eno ;-)
« Vastaus #100 : 20.03.08 - klo:19:58 »

Noista lehtimyyjistä; minulle soitti eilen eräs lehtimyyjä ja ensimmäiseksi kehui, kuinka hyvä asiakas olen ollut. Seuraavaksi hän tarjosi ILMAISEKSI 3:n kuukauden lehtiä. Heti minulla heräsi epäilys, että ei se ihan näin yksinkertaista voi olla ja kysyinkin, että mitä se edellyttää. Ei muuta kuin että sanon, mikä hänen luettelemistaan lehdistä minua kiinnostaa. En kuitenkaan siihen vastannut, vaan tivasin, että mitä siitä seuraa, jos otan ne lehdet. Myyjä tivasi vastaan, että sano vain, mikä näistä lehdistä kiinostaa. En antanut minäkään periksi, vaan kysyin, että mitä siitä seuraa, jos otan ne lehdet. Hän vakuutti, että ei mitään, HEHÄN MAKSAVAT TÄMÄN PUHELUNKIN MINUN PUOLESTANI!?!?!?!? Sanoin, että en kai MINÄ nyt maksaisikaan tällaista puhelua, KUN EN OLE MIHINKÄÄN SOITTANUTKAAN.  :-O. Myyjä meni vähän hämilleen, mutta jaksoi vielä sanoa, että kerrot nyt vaan mikä näistä lehdistä kiinnostaa. Sanoin, että en nyt ota mitään lehtiä. Pikaisesti hän lopetti puhelun siihen.
Olen joskus aiemminkin saanut vastaavanlaisen puhelun, ja silloin myyjä myönsi, että jos otan lehdet, niin lehden tulo jatkuu automaattisesti, ja niistä sitten laskutetaan. Että tämmöistä.

Ennen kuin arvostelette mitään ammattikuntaa, niin ajatelkaa, että hekin tekevät työtään painostuksen alaisina. tiedossani on erittäin ikäviä asioita pääkaiupunkiseudulla toimineesta puhelinmyyntifirman omistajattaresta. Eivät varmaan hekaaän kaikki ole samanlaisia.

Opiskelijat ja muut yhteiskunnan väliinpuotoajat, joille ei yhteiskunta tarjoa "sosiaalirahaa", menevät näihin töihin henkensä pitimiksi, ja saavat palkakseen "asiakkaiden" haukut. (Rahapalkkahan on usein pelkkä provisiopalkka, eli jos et myy MITÄÄN, niin et saa MITÄÄN!) Sukulaistyttö, opiskelija silloin, oli lehtimyyjänä jonkin aikaa, olosuhteiden pakosta (perheen arkea varjosti myös lähiomaisen vakava sairaus:( ) ja hän sanoi minulle kkerran työpäivän jälkeen: "Voi jeesus et usko mitä paskaa sitä voi työaikana korviinsa saada!" Ne H-alkuiset ym. sanat joita sieltä luurista oli kuulunut, eivät liene pönttöfoorumikelpoisia. Tyttö sanoi, että hänen kannattaisi varmaan lopettaa opiskelut ja tehdä au-lapsi, silloin hän varmaan olisi "hyväksytympi" näiden arvoistelijoiden silmissä kuin lehtiä myydessään. Onneksi ei sentään tehnyt niin, ja on nyt akateemisesti koulutettu nuori nainen. [:-)]

Seuraavaksi täällä sitten varmaan (analogisesti) haukutaan:
- bussien lipuntarkastajat
- bussinkuljettajat
- taksinkuljettajat
- lappuliisat
- verovirkailijat
- poliisit
- yhteisvastuukerääjät
- Greenpeacen ym. järjestöjen "feissaajat" eli katuagitaattorit
- sosiaalityöntekijät
- opettajat ja "tarhan tädit"
- Alkon myyjät
- kioskimyyjät
- baarimikot ja tarjoilijat
- operaattorien asiakaspalvelijat
- kaikki muut, joita kohtaan jollain on mielestään "aihetta tuntea ylemmyyttä"

Haukkumistoiminnan tehostamiseksi ja delegoimiseksi ehdotan vielä, että hankkisitte ainakin yhden koiran!  :-)) [:24]

Helpommalla kyllä pääsee, jos vain sulkee puhelimen, ottaa vaikka palan suklaata/lasin viiniä/hermosauhut/kupin kahvia ja leivoksen/kossupaukun/unohtuneen lääkityksen, rentoutuu, antaa ihmisten tehdä työtään ja vaikka lukee jotain rauhoittavaa.. [:37]

Pääsiäistä vaan kaikille [:24] [:24] [:24]!

Kirjattu
Sei nett zu Tieren - Du könntest selbst eins sein... [:10] 

Jaska

• Vieras
« Vastaus #101 : 20.03.08 - klo:20:52 »

Kassu: Tämän muistaen, sanon: "kiitos ei kiinnosta" tai Keskarin = paikallislehden tilauttajalle: " tilaan sitten kesäkuukausiksi, kun ehdin lukea". Muutenkin alan lopetella noita aikakauslehtien kestotilauksia, sehän käy kätevästi netissä. Jos/kun jään runsaan vuoden päästä eläkkeelle, ei ole varaa niin monia tilauksia maksella, voi joskus ostaa tarjouksesta. Näin olen ajatellut pienessä mielessäni.  [:-)]
Olemme aikoinamme ilmoittaneet johonkin puhelinnumeroon, ettemme halua k.o. soittoja, mutta ehkä olen tyhmyyttäni joskus paljastanut kännykkänumeroni ja sehän on pelkästään minun vikani, ei soittajan. Sonera välillä soittelee, kun haluaa meidän palaavan asiakaskuntaansa. Kun kuulen , mistä on kysymys, ilmoitan, ettei ole ajankohtaista, kiitos !  [:-)]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #102 : 20.03.08 - klo:21:01 »

Pääsiäistä vaan kaikille! [:-)]

Olipa kiireinen kiirastorstai. Menin aamusella jo huovuttamaan ja siinä hurahtikin sitten koko päivä. Ruokailu ei (ihme kyllä) edes tullut mieleen, ei edes pienen pieni taukokaan.

Kaksi uutta laukkua näkivät päivän valon. Ketunvärinen villakasa ja harmaa villakasa saivat aivan uuden muodon.
Toisesta tuli Äiti Kettulaisen laukku, jonka hän ottaa mukaansa, kun menee ostamaan kettupienokaisille  ketunleipää!

Toinen on vielä toistaiseksi sellainen pulloposkinen pienempi harmaa laukku - jaa - SusiÄidille, joka menee metsästä hakemaan pienokaisilleen sudenmarjoja!!! [:-)]
-------------------------------------
Selkä on poikkinainen nyt mutta Mielenaurinkoinen paistaa.

Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #103 : 20.03.08 - klo:21:03 »

Toki ymmärrän, että puhelinmyyjä tekee vain työtään. Ihan yksinkertainen "ei kiitos" on kuitenkin ollut aika usein vaikea ymmärtää, ja tuotteen kauppaaminen on jatkunut...  [:-I] [:-/]

Olen ollut vajaat kolme vuotta puhelinmarkkinoinnin estolistalla, mutta pari yritteliästä myyjää on siltikin kokeillut onneaan, joten olen joutunut muistuttamaan tästä markkinointikiellosta, aivan kohteliaasti, tietenkin. Yleensä asia on ymmärretty.

Myöskin myynnin kohteena olevalla saattaa olla vaikea tilanne elämässään, kuten minulla muutama vuosi sitten ja minusta oli äärimmäisen epämiellyttävää vastailla lähes päivittäin tuleviin erilaisiin tarjouksiin. Siksi päädyinkin tähän puhelinmarkkinoinnin estämiseen. 
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #104 : 20.03.08 - klo:21:07 »

Nyt vähäsen iltapalaa ja sen jälkeen ehkä hetkeksi lukemaan ja iltapala tietysti syödään tässä koneen vierellä  [:-)] [:-)]
ulkona nyt -5,9
Kirjattu

Sivu luotiin 0.339 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.