Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Kiirastorstai 20.3.2008  (Luettu 2024 kertaa)

Sus

• Vieras
Vs: Kiirastorstai 20.3.2008
« Vastaus #45 : 20.03.08 - klo:13:43 »

Siivoustauko. Toisessa kädessä salaattikulho ja toisessa kädessä pönttö ja sikala. :-))

Sä "kasaat tulisia hiiliä mun pääni päälle"  [:-(]
Minunkin PITÄISI .
Murun iso häkkikin kunnolla puunata.
Mutta, mutta. . . . .  [:-I]

Emmä mitään siivois, jos ei ois vieraita tulossa sunnuntaina. [:-DD] Keittiön pöydillekin pitäis jotenkin mahtua leipomaan. :-)) Meinaan tehdä kinuskitortun ja aurajuusto-paprikapiiraan. Lauantaina. Siihe mennessä saa siivoilut luvan olla siivoiltu. [:-)]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #46 : 20.03.08 - klo:13:50 »

Morjens..tännekin pitää pikaisesti kurkata..ja kertoa..että olen edelleenkin olemassa.Kyynärpäässä on tuki,joten kirjoittaminen sujuu vallan mainiosti..
Toivottelen mukavaa pääsiäisen aloitusta kaikille pönttöläisille..

http://www.jacquielawson.com/preview.asp?cont=1&hdn=0&pv=3122626
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #47 : 20.03.08 - klo:13:52 »

JEEEEEE.... Päivän työt tehty!  :-))
Ihan kohta kotiin päin! Jostain pitää käydä hakemassa tulppaanikimppu tai jotain sellaista...

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #48 : 20.03.08 - klo:14:00 »

Uuuh! superväsy ja korppeja killitettävä [NUT]  Pakko mennä päikkäreille, onneksi kaupast ovat normaalisti auki että saa sapuskaa huomiseksikin ja pullaa kahvin kanssa [:-)]
Saas nähä pilaako flygarit vapaapäivien rauhan, niitä kun taas tuloo Kallahden suunnalta jonossa, äänistä päätellen, MUR!  [:-/]
Kirjattu

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
« Vastaus #49 : 20.03.08 - klo:14:14 »

Nyt on manne viety korjaamoon. Ilmeisesti pitää akselisto vaihtaa, kun jousia ei
muuten saada kuntoon, samalla tulee jarrut kuntoon. Mutta, pitäähän sen
"miljonääriravurin" kuljetuslaatikon olla priimakunnossa. Samalla laittaa kaikenlaista muuta
pientä mitä halusin fiksattavan. Rungoltaan koppi on loistavakuntoinen, eli kuitenkin kaikesta
huolimatta tein hyvän ostoksen. Vaikka nyt vähän menee korjaukseen, niin hinta oli sen
verran edukas että kestää vähän korjatakin. Hitsin korjaussetä pisti mut peruuttamaan mun
oman kopin mun mielestä hankalaan paikkaan. Kauhea vääntäminen ja kääntäminen, antoi
"ilmaisen peruutusoppitunnin" siinä samalla. No, kyllä setä kuitenkin oli sitä mieltä että osaan
hyvin peruuttaa kopin kanssa.

Kovalla kiireellä tässä kiskon broileria ja  perunapalleroita nassuun, töihin tarttis lähteä.
Masentaa kun kaikki muut lomailee pääsiäisen ja mä teen töitä. No, akselirahaahan tässä
mennään tienaamaan kun tulee pari pyhäpäivää.
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #50 : 20.03.08 - klo:14:15 »

Kotona ja ulkona -0,3 nyt 4 päivää laiskottelua tai kevyttä pyöräilyä ja ehkä käynti kuntosalilla, kotitöitä ei
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Sus

• Vieras
« Vastaus #51 : 20.03.08 - klo:14:32 »

Kyllä se on nyt kauppaanlähtö itkua vaille. Byyäääh. Miks pitää lähtä polkemaan. [:´((] Jätänkin siivoukset sikseen ja lähen kauppan nyt. Sit se on tehty. Pahimmat ruuhkatkin siellä alkaa varmaan klo 16 jälkeen, vaikka on varmasti nyt jo...
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #52 : 20.03.08 - klo:14:59 »

Kyllä se on nyt kauppaanlähtö itkua vaille. Byyäääh. Miks pitää lähtä polkemaan. [:´((] Jätänkin siivoukset sikseen ja lähen kauppan nyt. Sit se on tehty. Pahimmat ruuhkatkin siellä alkaa varmaan klo 16 jälkeen, vaikka on varmasti nyt jo...

Ruuhkaahan siellä.
Olisit tullut eilen meidän kanssamme  :-))
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #53 : 20.03.08 - klo:15:06 »

Onneksi ei pakottavaa kauppakäyntiä tänään eikä lähipäivinä, ehkä illalla jos ei laiskota voisi tehdä pienen pyörälenkin vaikka kaupan kautta

Ulkona nyt tasan 0,0
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #54 : 20.03.08 - klo:15:09 »

Huomenta Lahdesta!
Tänään laitankin kaupan kiinni jo klo 15.00 ja sitten otetaan kauppojen kautta suunta kohti Pertunmaata ja maanantaina vasta palaillaan taas kotiin. Olis nyt senverran ilmoja että voisi olla paljon ulkona. [:-)]

Laitoin viime sunnuntaina samettiruusun ja kesämalvikin siemeniä multaan, ja nyt samettiruusut ovat parisenttisiä ja niissä on kaksi lehteä. Kesämalvikki kasvattaa näköjään pitkää honteloa vartta. Ovat nyt noin kolmesenttisiä, eikä kunnolla yhtään lehteä.

Huisin aikaisin olet mielestäni laittanut kesämalvikin siemenet multaan, minä laitan vasta huhti-toukokuun vaihteessa, ja juuri tuosta syystä että ne kasvaa nopeasti ja tulevat mahdottoman honteloiksi. Oletko aiemmin saanut onnistumaan näin aikaiset kylvöt? Rakastan kesämalvikkia, se on yksi ihanimpia kesäkukkia, niin kovin kaunis. Ja erittäin kiitollinen myös leikkokukkana. Täytyykin syksyllä ottaa siemenet talteen niin voi sitten tallettaa ne pönttölän siemenpankkiin :-)) 

En ole koskaan ennen laittanut. Pussin kyljessä luki, että ne voidaan kylvää suoraan maahan, mutta voidaan myös esikasvattaa, ja minähän aloitin esikasvatuksen oitis  :-)). Tuskin niistä mitään tulee. Ostan sitten uudet siemenet myöhemmin.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #55 : 20.03.08 - klo:15:12 »

Huomentapäivää.   [:-)]
Mittarissa -7,5 astetta. Vähän lunta kaunoo.Aurinkokin pikkuisen pilkistää.    [:-)]
Olipa ruppi kipiä eilisten hommeleiden jälkeen.
Tänään pitäs raivata vähän makkaria. Käytiin tiistaina ostamassa patjat ja vähän luvattiin tänäiltana toimittaa.Kelju,kun ei tiedä varmasti,mutta ne tulee sitten lauantaina.
Mesis: Mä olen joskus samettiruusuja kasvattanut ja mä koulin ne hetikohta sirkkalehtien ilmestyessä,eli mä kyllä ne jo panisin koulunpenkille.    :-)) Eikä juuria saa vioittaa,mahdollisimman varovasti juuripaakun kanssa otetaan.
Toista koulutusta en muista,mutta tarkoitushan olis,että ei kasvaisi pituutta kovin äkkiä,vaan tuuhettuisi. 
Aika aikaisin sinä olet ne laittanut,vai onko sulla semmosta paikkaa,jossa ne ei kovin äkkiä hurahtaisi pituutta? mä vein ne sit ulkosalle karaistumaan,etteivät venähtäisi,mutta eipä vielä voi viedä.

Osaako muuten joku kertoa,voiko paprikalle vaihtaa vielä mullat,kun siinä on jo kukka ja nuppuja tulossa?
Sen viimevuotisen paprikan jätin ikkunalaudalle ja siinä se selvisi talven yli.Nyt huomasin nuppuja  ja eilen oli kukka puhjennut.
En muistanut viikolla ostaa multaa ja jäi vaihtamatta.
Tuli väärään osioon,mutta laitoin nyt tähän,kun vastasin Mesikselle.
Hyvää päivän jatkoa kaikille.    [:-)]

Kiitos samettiruusun ohjeista. Minulla on sellainen viileä huone, johon voin laittaa taimet.
Kirjattu

zirnix

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #56 : 20.03.08 - klo:15:14 »

Ja vielä... Tainasta tuli mieleeni kertoa, että minä tajusin vasta pari päivää sitten KaijaPasilan muuttaneen! Lienee muutto tapahtunut sellaisena aikana, etten kerta kaikkiaan Pöntölle lainkaan päässyt...? Minkäslainen on paikkasa nykyisin? Kaijaaa, huhuu...  [:-)]

KaijaPasila siirtyi karkauspäivänä hiukan matkaa pohjoiseen, eli Järvenpään puolelle. Mukava paikka asua; nopeasti ollaan kotiuduttu!  :-))

Ai jaa... Vai että karkauspäivänä siirryitte... Ilmankos en huomannutkaan...  :-)) No ei vaan... Mullahan meni pitkä tovi, etten Pöntöllä pahemmin pyörinytkään... Lienee monille muillekin tapahtunut asioita, joista en ole vielä kuullutkaan... Järvenpäässä en ole muutamiin vuosiin käynyt, mutta etenkin joskus 60-luvun loppupuolella koulujen loma-aikoina paljonkin aikaa siellä vietin - ja mukavaa oli.  [:-)]

---
Asioita hoideltu lähes kiitettävästi. Vaan lieneekö teidän siivousintoilu tarttunut minuunkin, kun päätin leikkiä tänään lauantaita... Ei, en ollut innostunut, mutta päätin etten nyt jätä sitä lauantaihin - kun mieskin on vaihteeksi tulevan lauantain töissä. Nyt lattiat mopin heiluttelua vailla... Huhhh. Ei nappais, ei. Ja vielä veskinpesua sun muuta mukavata edessä... No, jos vaikka sitten lauantain voisi rennommin viettää... Jotta jatkakaamme. N.Y.T., NYT.
Kirjattu
- Sano Zirni vaan -

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #57 : 20.03.08 - klo:15:21 »

Mesis, älä vaan mene sametteruusujasi ainakaan katkaisemaan. En ole koskaan heittiä katkaissut ja haarovat kyllä ihan itsekseen, kesämalvikin olen kylvänyt joskus ihan suoraa ulos tai toukokuussa vähän esikasvattanut. Ehkä olet pikkuisen aikaisessa.
Juuri ostin taimimultaa ja sitä sisällä lämmittelen, että pääsen siemenen jemmaamiseen. Samettikukkia en vielä kylvä, ehkä huhtikuun ekalla viikolla.

Joo en minä niitä varsia aikonutkaan katkaista, vaan juuresta osan napsaista poikki  :-)). Mitenkähän minä oikein olen mahtanut asian ilmaista, ei minusta mitään tiedä  [:-I]. Sanon yhtä ja tarkoitan toista. Ottakaa siitä sitten selvän  :-)).
Olisi kyllä pitänyt ensin kysellä täältä neuvoa ja istutella sitten vasta. Mielenkiintoista nähdä, mitä minun kylvöksistäni oikein tulee  :-)). Luulenpa, että joudun ostamaan valmiit taimet puutarhalta  :-)). Varsinainen viherpeukalo olen  [:-DD]
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #58 : 20.03.08 - klo:15:28 »

Jos sinne ruuhkakauppaan lähtis... ei yhtään innostais. Munia ja maitoa ja suksiin pitoteippiä! Siinäpä ne tärkeimmät, kahvi unehtui. [:-I]
Teettekös "puutelistaa" kauppaan lähtiessä... mä en, niinpä puolet jää ostamatta usein.( selvää säästöä  [:65])
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #59 : 20.03.08 - klo:15:31 »

Ei listaa kauppamatkalle mutta joskus saattaa unohtua se mitä piti kaupasta hakea ja kaikkea muuta tulee ostettua
Kirjattu

Sivu luotiin 0.304 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.