Noista lehtimyyjistä; minulle soitti eilen eräs lehtimyyjä ja ensimmäiseksi kehui, kuinka hyvä asiakas olen ollut. Seuraavaksi hän tarjosi ILMAISEKSI 3:n kuukauden lehtiä. Heti minulla heräsi epäilys, että ei se ihan näin yksinkertaista voi olla ja kysyinkin, että mitä se edellyttää. Ei muuta kuin että sanon, mikä hänen luettelemistaan lehdistä minua kiinnostaa. En kuitenkaan siihen vastannut, vaan tivasin, että mitä siitä seuraa, jos otan ne lehdet. Myyjä tivasi vastaan, että sano vain, mikä näistä lehdistä kiinostaa. En antanut minäkään periksi, vaan kysyin, että mitä siitä seuraa, jos otan ne lehdet. Hän vakuutti, että ei mitään, HEHÄN MAKSAVAT TÄMÄN PUHELUNKIN MINUN PUOLESTANI!?!?!?!? Sanoin, että en kai MINÄ nyt maksaisikaan tällaista puhelua, KUN EN OLE MIHINKÄÄN SOITTANUTKAAN.
. Myyjä meni vähän hämilleen, mutta jaksoi vielä sanoa, että kerrot nyt vaan mikä näistä lehdistä kiinnostaa. Sanoin, että en nyt ota mitään lehtiä. Pikaisesti hän lopetti puhelun siihen.
Olen joskus aiemminkin saanut vastaavanlaisen puhelun, ja silloin myyjä myönsi, että jos otan lehdet, niin lehden tulo jatkuu automaattisesti, ja niistä sitten laskutetaan. Että tämmöistä.