Rosita haudoskelee hissukseen. Olen laskeskellut, että mahdollisesti poikaset voisivat kuoriutua ensi viikonlopun aikana. Tämä on vain arvausta, koska en tiedä milloin ensimmäinen muna munittiin. Haudonnan aloittaminen jäi vähän epäselväksi, mutta se alkoi ehkä 10.5.
Rosita on saanut olla melko rauhassa omassa kodissaan. Sillä on 8 munaa. Se käy välillä hakemassa itse ruokaa. Vilhoa en ole nähnyt. En ehdi vahtia pöntön tapahtumia niin paljon, kuin haluaisin. Meillä on konekin vähän vinksallaan, etten voi tallentaa mitään videoita.
Viime viikolla satuin katsomaan pönttöön samalla, kun puhuin puhelimessa. Rosita lähti ulos ruoan hakuun. Vähän sen jälkeen sisään tuli kirjosieppo. Se katsahti munia ja tälläsi itsensä niiden päälle. Olin jotenkin niin hämmästynyt, etten huomannut edes kuvaa klikata tapahtumasta. Kirjosieppo istui siinä hetken, otti suuhunsa jotain pesänöyhtää ja lensi tiehensä. Vähän ajan kuluttua Rosita palasi kotiin hautomaan. Siinä se! Onneksi ei tullut kirjosiepon kanssa sen kummempia ongelmia. Toinen kirjosieppa hallitsee talon toisella puolella olevia pönttöjä. Eikö se jo riitä?