Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Äänestys

Kuinka korkealta olet hypännyt pää edellä veteen?

En koskaan
Altaan reunalta
1m
2m
3m
4m
5m
6m
7m
8m
9m
10m
Korkeammalta

Kirjoittaja Aihe: Uimahyppy-gallup  (Luettu 459 kertaa)

Sus

• Vieras
Uimahyppy-gallup
« : 25.03.08 - klo:14:15 »

Kuinka korkeelta on menty, nimenomaan PÄÄ EDELLÄ?
Meinasin laittaa vaan uimahallin hyppyrien peruskorkeudet 1, 3, 5, 7 ja 10 metriä (ainakin Kotkassa), mut Risto ois tullu sanomaan, että häneltä puuttuu vaihtoehto. [:-DD] (Ja kohta hää sanoo, että mutku minä oon hypänny korkeudelta 1,25m...) :-))

Ja kerro korkeus, vaikka oiskin tullut mahalätsy. [:-DD]

« Viimeksi muokattu: 25.03.08 - klo:14:21 kirjoittanut Sus »
Kirjattu

Minni

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Itä-Uusimaa
Vs: Uimahyppy-gallup
« Vastaus #1 : 25.03.08 - klo:14:25 »

Taitaa olla 3 metriä, ollunna matkaa  [:-)]
Kirjattu
”Kuinka paljosta jäävätkään paitsi he, jotka eivät salli itsensä olla vähän outoja.”

— Alain de Botton -

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #2 : 25.03.08 - klo:14:27 »

Laitoin ;en koskaan.
Joskus mukelona uimamaisterimerkkiä hankkiessa
yritin. Mutta ei se multa onnistu.
Tuli kunnon "mahalätsy"  [:-DD]
Kirjattu

ullu

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3 : 25.03.08 - klo:14:31 »

Pöh, luin ensin gallupin huolimattomasti ja vastasin sen perusteella, että mistä ylipäätään on hypännyt. Onneksi oli korjausmahdollisuus.

En ole pää edellä hypännyt kuin ehkä metristä. Jalat edellä vähän korkeammalta, mutta ei ole kaiken kaikkiaan nuo uimahypyt minun alaani. Paitsi katsomosta katselen sujuvasti :-))
« Viimeksi muokattu: 25.03.08 - klo:14:38 kirjoittanut ullu »
Kirjattu
Pitäisi olla tikka. Saisi elantonsa takomalla päätään puuhun.

Sus

• Vieras
« Vastaus #4 : 25.03.08 - klo:14:34 »

Minä en meinaa uskaltaa edes altaan reunalta pää edellä... Kyllä se onnistuu, jos pakko on... (onneks sellaista ei ole [:-DD] ) Kerran jossain mielenhäiriössä [:-DD] pakotin itteni hyppäämään metristä ja se jäi kyllä viimoseksi kerraksi. Jalat edellä oon hypellyt kolmesta metristä, mutta kauheesti pelotti kyllä joka kerta.

Uimamaisterin merkki jäi siihen, kun en uskaltanu 5 metristä edes jalat edeltä. Se jäi puuttumaan. [:-I] [:4]
« Viimeksi muokattu: 25.03.08 - klo:14:38 kirjoittanut Sus »
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #5 : 25.03.08 - klo:14:44 »

Uimamaisterin merkki jäi siihen, kun en uskaltanu 5 metristä edes jalat edeltä. Se jäi puuttumaan. [:-I] [:4]

Samma här  [:-DD]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #6 : 25.03.08 - klo:15:17 »

Kuinka korkeelta on menty, nimenomaan PÄÄ EDELLÄ?

Ja kerro korkeus, vaikka oiskin tullut mahalätsy. [:-DD]

Juu, mahalleen tultiin... Pikkusisko oli jo pitkään sukeltanut pää edellä lampeen ponnahduslaudalta ja kun mä sitten vihdoin päätin hypätä pää edellä, mä muutin mieleni kesken hypyn. Kaksi metriä ei riitä käännähdykseen pää edellä-asennosta jalat edellä-asentoon....  [:-I]
Sattui!  [HOT]

Kyllä se siitä sitten alkoi sujua.
Nyt ei muuten tulisi enää mieleenkään... hyvä, jos jalat edellä johonkin altaaseen. Tällä massalla vajoaa niin syvälle, että happi loppuu ennen kuin pääsen pinnalle. Tupakoitsijan keuhkot..

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #7 : 25.03.08 - klo:15:20 »

Samma här  [:-DD]

Uimakandi-merkkiä varten ei vissiin kovin paljon tarvinnut hypellä? Olen sen suorittanut. Mukavin tehtävä oli sukeltaa renkaita altaan pohjasta. Joskus myöhemmin kokeilin sitä kihlasormuksella... onneksi ei sattunut putoamaan mihinkään "viemäriin" tai poistoaukkoon ja sain sen sukellettua 2 metristä. Ihan haastava tehtävä!  :-))

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #8 : 25.03.08 - klo:16:04 »

3 m pää edellä, jalat edellä suosikkikorkeus 7 m ja kerran tulin alas 10 m [:67] jalkapohjat meinas revetä, loppui se korkeus siihen.

5 m altaan pohjaan kevyesti kiviä haettiin tai avainlenksu. vaakasukellus 25 m ekalla meinas tulla kuolo, harjoitus teki mestarin :-))  Ei enää onnistuisi.
« Viimeksi muokattu: 25.03.08 - klo:16:08 kirjoittanut Marle »
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #9 : 25.03.08 - klo:16:45 »

Voi mitä hurrrjapäitä täällä onkaan  [:67]. Minä en ole koskaan hypellyt, en pää-, enkä jalat edellä. Jos lapsena uskalsin pääni veden alle laittaa, niin nenästä pidin tiukasti kiinni, koska minulle tulee aivan hirveä pakokauhu, kun ajattelenkin, että joutuisin veden alle. Johtuneekohan siitä, että joskus lapsen putosin moottoriveneestä (aika isosta) rantaveteen.
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #10 : 25.03.08 - klo:16:51 »

Mun veli oli ihan mahoton hyppijä... Kotkan maauimalassa se hyppi 10 metristä pää edellä altaaseen. Käsiä piti levällään sivuilla, kuin lintu, ja huusi mennessään "tilu-lilu-lei". [:-I] Varmaan jo jotain 12-vuotiaana. :-)) Mutta se korkeus ei riittänyt, niin hää kiipesi Kymijoen rannassa olevaan lahoontuneeseen uimahyppyritorniin, se oli jotain 14 metriä, ja siellä piti kiivetä vielä kaiteelle ja hyppäsi sieltä - siis pää edellä... [:-I] En tajua mistä se semmosen rohkeuden otti. Luotti itteensä, kun oli hommassa niin taitava.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #11 : 25.03.08 - klo:16:53 »

Mä olen kans ihan mamis. :-)) Jos veden alle tarvii mennä, niin otan tiukasti nenästä kiinni ja samaten silmät pitää puristaa tiukasti kiinni jottei mene vettä nenuun ja silmiin. [:-DD]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Sus

• Vieras
« Vastaus #12 : 25.03.08 - klo:16:55 »

koska minulle tulee aivan hirveä pakokauhu, kun ajattelenkin, että joutuisin veden alle. Johtuneekohan siitä, että joskus lapsen putosin moottoriveneestä (aika isosta) rantaveteen.

Kyllä tuommoisesta voi jäädä pelko. Tuttava oli lapsena sukellellu joessa ja kun oli tulossa pintaan, hänen päälleen oli ajautunut tukkilautta, eikä hän päässyt pinnalle. Muistaakseni joku veti hänet ylös letistä... sen jälkeen ei ole päätä veden alle halunnut laittaa. [:-(]
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #13 : 25.03.08 - klo:17:16 »

koska minulle tulee aivan hirveä pakokauhu, kun ajattelenkin, että joutuisin veden alle. Johtuneekohan siitä, että joskus lapsen putosin moottoriveneestä (aika isosta) rantaveteen.

Kyllä tuommoisesta voi jäädä pelko. Tuttava oli lapsena sukellellu joessa ja kun oli tulossa pintaan, hänen päälleen oli ajautunut tukkilautta, eikä hän päässyt pinnalle. Muistaakseni joku veti hänet ylös letistä... sen jälkeen ei ole päätä veden alle halunnut laittaa. [:-(]

Ei ihme tuollaisen kokemuksen jälkeen. :-O
Kirjattu

Risto

• Vieras
« Vastaus #14 : 25.03.08 - klo:20:15 »

Altaan reunalta vaan.  [:-)]
Kirjattu

Sivu luotiin 0.24 sekunnissa. 28 kyselyä tietokannasta.