Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 26.3.2008 keskiviikko  (Luettu 2426 kertaa)

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
Vs: 26.3.2008 keskiviikko
« Vastaus #75 : 26.03.08 - klo:17:39 »

Mielenkiintoinen päivä: ehdin työpaikalle ajoissa, osa oppilaista ei vielä puoleen päivään mennessä ollut päässyt Haarajoen taajamasta kaupunkiin tai ainakaan kouluun, sillä paikallisliikenne, sekä bussi- että juna-, oli aivan sekaisin. Ja junallahan pitäisikin "Haariksesta" tulla Keravan kautta Järvenpäähän, hehe..No rauhallisempaa oli !

Tuota, onkohan ne teinit nyt hiukan liioitelleet? Ovat tietty maleksineet kylillä koko päivän!  [:-DD]
Aamulla juna klo 05.05 J-päästä Pasilaan oli täällä päässä 3 min myöhässä, Pasilassa ihan ajoissa. Samoin Pasilasta Valimoon aikataulussa.
Valimosta 14.08 juna Pasilaan ja sieltä seuraava Järvenpäähän ihan minuutilleen ajassa. Onko voinut olla niin hurjaa takkuamista junissa tuossa koulujen alkamisaikaan?  [:-I]

Juu, Prismassa kävin ja olin tuloksetta etsinyt Zeenerin mainostamaa kaiverruspaikkaa ja miettinyt, että olisko Zeta hereillä, jos soittaisin siltä neuvoa, kun sitten törmättiin. Kaiverrusliike oli silloin noin 5 metrin päässä, enkä mä huomannut sitä  [:17]
Tän Kultaisen kengän hoitoon toimittamisen jälkeen käväistiin Hesellä ja sitten mä lähdinkin kotia kohti. Tuntui ajatuksena aika rankalta mennä isoon Prismaan pelkän jauhelihan takia... Pikkukaupasta sen sai pienemmällä vaivalla.

Kotona sitten odotti massiiviset lumityöt. Mulla meni yli 45 minuuttia.... ja arvatkaas, alkoiko just sataa lisää?  [:-/] Ja mulla on selkä jo nyt ihan poikki. En kyllä enää aio lumikolaan tänään tarttua. Mites se yksi kappale menee: Let it snow, let it snow...  [HOT]

Kuvakisat päättyy kohta. Ovatko kaikki muistaneet laittaa kuvat ajoissa kisoihin?  :-))

Vilukko

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #76 : 26.03.08 - klo:17:45 »

Koillismaalla alkoi sataa vähän puolen päivän jälkeen ja satoikin pari tuntia kunnolla ja sitten alkoi tuulla. Tuuli siirtelee lunta paikasta toiseen ja lisää on alkanut sataa, ennestään jo metrin verran, ainakin melkein. Saa nähdä, pääseekö aamulla töihin, saako auton tallista ulos.
Mukavaa on katsella ikkunasta lumimyteriä ja mylläkkää, tämä on sitä oikeata talvea, jota näillä leveysasteilla on aina..  [;-)]
Kirjattu

Jani

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #77 : 26.03.08 - klo:17:59 »

Oulussa pyrytti kunnolla tunti sitten, nyt tulee tasaisemmin
Pakkasta -3--4 astetta.

Itäsuomessa-Kainuussa Lunta on tullut eniten, jos mitään kinoksia ei lasketa
siellä lumimäärä vedeksi muutettuna noin 15-25mm, myös etelä-suomessa noin 10mm. Lunta tulee vielä lähimmän vuorokauden aikana, mutta sadealue heikkenee jo.

Viikonloppuna alkaa sitten jo Lumet sulaa pikkuhiljaa, kun Pe eteenpäin lauhtuu,lämpenee... +10 asteen LÄmpötiloja en ainakaan GFS ennusteen perusteella uskalla luvata, mutta etelä-keskiosissa ehkä +5-+7 asteeseen La-Ti välillä.
Ennuste heittelee sen verran, kun tässä vasta näytti että oisi eka sadellut vettä viikonloppuna, sitten näytti että paistaa aurinko ja lämpötilat kohoaa mukavasti
mutta taas näyttää pilvisemmältä ja ehkä sateitakin, silloin lämpötila ei kohoa paljoa yli +5 maksimissaan... Katsellaan.

Mukavaa Lumista Iltaa Kaikille  [:-)] [:-)]
Kirjattu
#Jani#

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #78 : 26.03.08 - klo:18:07 »

Mitäs se Airi nyt????

Äsken se kaatoi mun ruokaan sellaista tulista-suolaista maustekoitusta varmaan viikon annoksen  [:-DD]   sit se omelee mun tilkkuja ihan eri järjestykseen ku oon järjetellyt, niin ja korviin pistelee ihan pyytämättä   [:-DD] sellaista pientä   [:23]  [NUT]

Airi pakana!!! Olisit nostanut sen lumihankeen jäähylle  :-))
Kirjattu

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
« Vastaus #79 : 26.03.08 - klo:18:11 »

On lunta tulvillaan.... kohta sitä oikeestikin on se metri.
Tarttis raahustaa kellariin vaihtamaan pyykit koneeseen, sen jälkeen käydä kirjastossa
ja parkkeeraamassa Hopeanuoli omalle paikalleen.
Kaksi sivua alkaa olla tentissä tekstiä, vielä tarttis yksi väsätä. Muitakin koulutehtäviä oli
tarkoitus tänään tehdä, mutta tähän meneekin niin paljon aikaa ettei muita taida keretä.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #80 : 26.03.08 - klo:18:31 »

On taas se aika illasta, että on koitettava, jos saa unen päästä kiinni.
Mukavaa loppuiltaa.
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #81 : 26.03.08 - klo:18:41 »

Miksi lumiaura tulee sitten kun olet pihasi aurannut ja tekee valtavan vallin.  [:-//]
Tässä oltiin jo luopumassa vaunuhaaveesta, kun mietittiin saako meidän ABE kortilla vetää yhdistelmää, jonka paino on 3580kg (2080+1500), mutta nyt tuli viisaamman vastaus että, saa ja huomenna mennään Kouvolan lähelle vaunua katsomaan.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #82 : 26.03.08 - klo:18:45 »

"Murukastike" eli jauhelihakastike valmiina odottamassa muusin valmistusta. Pussista. Ja sauna lämmin.
Tänään mä aion ehtiä ajoissa nukkumaan; kaksi yötä jäänyt jo viiteen tuntiin  [NUT]

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #83 : 26.03.08 - klo:18:46 »

Miksi lumiaura tulee sitten kun olet pihasi aurannut ja tekee valtavan vallin.  [:-//]

Tyypillistä. Ne on Airin velipoikia ja serkkuja tai muuten vaan Airin lumoamia miehiä ne kuskit!  [;-)]

Jaska

• Vieras
« Vastaus #84 : 26.03.08 - klo:19:38 »

Kaija: Ei ne oppilaat koskaan junalla Haarajoelta Järvenpäähän tulekaan, koska tosiaan pitäisi matkustaa ensin Keravalle ja siellä vaihtaa Järvenpään junaan, eikä koululaislippua ole sille matkalle edes annettu !!!  [:-DD] Tää oli vitsi ! - Bussivuoroja on saatettu jättää väliin ja tosiaan, Haarajoelta niitä tulee ihan oikeasti vain kerran tunnissa ja päivällä vielä harvemmin, että jumissa ovat, jollei jalat kanna ! Muutaman olivat vanhemmat/naapurit kuskanneet autoillaan, sen tiedän.
Itse tietysti kerroin omalta kouluajaltani tarinoita, kuinka eräs tyttö hiihti talvella Lankilan perukoilta 7 km kouluun ja toiset 7 km takaisin kitisemättä. Olikin sitten tosi hyvä hiihtokilpailuissa ! Oma kansakoulumatka oli vaatimattomat 1 km suuntaansa. Enkä muista, että kertaakaan olisi jäänyt sään vuoksi oppikoulupäivä väliin, kun huristin bussilla Villähteeltä Lahteen 9 km. Ihmeellistä !  :-O
Onko tämä nyt sitä kasvihuoneilmiötä ? Kun Norjassakin talot uppoavat maan sisään ja vuoret siirtyvät ?  [:67]
« Viimeksi muokattu: 26.03.08 - klo:19:43 kirjoittanut Jaska »
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #85 : 26.03.08 - klo:19:45 »

Ulkona -4,1 mittarissa, lunta vielä satelee ja pihalla lunta olen ollut kolaamassa että aamulla pääsisi autolla pois pihasta ja kyllähän niitä kinoksia on ihan mukavasti, paikkapaikoin puolisen metriä ja toooosiiiiiii tiivistä lunta, kola on pikku työnnöstä heti täynnä ...  :-))
Koiruli oli mukana pihalla ja kolli-kisulikin uskaltautui pikku käynnille ulkoilmaan  [:-)]
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #86 : 26.03.08 - klo:19:47 »

Kaija: Ei ne oppilaat koskaan junalla Haarajoelta Järvenpäähän tulekaan, koska tosiaan pitäisi matkustaa ensin Keravalle ja siellä vaihtaa Järvenpään junaan, eikä koululaislippua ole sille matkalle edes annettu !!!  [:-DD] Tää oli vitsi !

Mä muuten mietin ihan tosissani yhtenä päivänä, että pääseekö täältä Haarajoelta keskustaan mitenkään muuten kuin Keravan kautta junalla. No, joku Bussi 23 kulkee jostakin  [:-I]

Jaska

• Vieras
« Vastaus #87 : 26.03.08 - klo:19:53 »

Kaija: Ei ne oppilaat koskaan junalla Haarajoelta Järvenpäähän tulekaan, koska tosiaan pitäisi matkustaa ensin Keravalle ja siellä vaihtaa Järvenpään junaan, eikä koululaislippua ole sille matkalle edes annettu !!!  [:-DD] Tää oli vitsi !
Mä muuten mietin ihan tosissani yhtenä päivänä, että pääseekö täältä Haarajoelta keskustaan mitenkään muuten kuin Keravan kautta junalla. No, joku Bussi 23 kulkee jostakin  [:-I]

Täältä varmaan saisi tietoja, mutten nyt jaksa etsiä: http://www.jarvenpaa.fi/sivu/index.tmpl?sivu_id=189
Tuo Sampo-liikenne on etukäteen varattavissa, eikä aina ole kovin luotettava, kertoo kollegani Tuusulan puolelta !  [:-I]
Kirjattu

Deb

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ***Keiju***
« Vastaus #88 : 26.03.08 - klo:19:58 »

Ehtoota kaikille! Myrräkkää, myrräkkää ja myrräkkää. Siinä kiteytettynä tämän päivän sää.
Mittarilukemia, yön alin oli -6,9 ja päivän ylin -4,0 sekä nyt -6,4 astetta.
Kohta laittamaan iltapalasta, mutta luen viestejä sitä ennen vielä.

Mukavaa keskiviikko iltaa kaikille!    [:45]
Kirjattu
Deb Keski-Suomesta

Talvikki

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjois-Karjala
« Vastaus #89 : 26.03.08 - klo:20:12 »

Onpas ollut melkoinen tuprukka keli tänään, mutta hyvin kuitenkin selvittiin silmälääkärikäynnistä, kunhan ensin nujuttiin auto ulos autokatoksesta  [:-I].

Tuuli oli kuljettanut lunta puolimetriseksi kinokseksi katoksen eteen ja eihän se auto siitä yli suostunut kulkemaan. Onneksi yksi poika siirsi myrskyn takia Joensuuhun menon myöhemmäksi ja oli kaverina lunta lapioimassa ja autoa työntämässä. Traktorimies olikin sitten heti tullut perästä putsaamaan pihan, kun olin päässyt matkaan.

Pari tuntia sitten tuo Joensuun matkalainen lähti ja nyt odottelen viestiä miten matka tuolla myräkässä on mennyt, äitinä täällä vaan hermoilen  [:17]  [:-I].

Kuopukselle sitten lääkäri määräsi silmälasit (likinäköinen). Saas nähdä miten tuollainen villikko pärjää lasien kanssa.  [:-I]

Kirjattu

Sivu luotiin 0.256 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.