Päivää pönttöystävät!
Nyt saisi lumen tulo riittää. En minä itseni takia välitä, mutta surettaa pikkulinnut. Kaikilla on kova nälkä. Sen tietää siitä, kun päästävät ihmisen (siis minut) ihan parin metrin päähän ennenkuin lähtevät pois.
Vein heti aamulla ruokatäydennystä. Siellä oli orava juuri syömässä. Kun se näki, että olin tulossa se alkoi suorastaan ahmia ruokaansa. Ajatteli varmaan, että pakko saada jotain vatsan täytettä ennen kuin tuo mummeli tulee. Se päästi minut ihan lähelle. Ei varmaan kahta metriä ollut meillä väliä. Siinä minä hetken juttelin sille ja annoin sen syödä.
Päivällä kun heräsin, oli lunta tullut muutama sentti lisää. Menin taas ruokintapaikalle putsailemaan lumia ja viemään vähän lisää ruokaa. Nyt siellä oli parvi urpiaisia, jotka myöskin päästivät minut ihan lähelle ennen kuin pyrähtivät lentoon. Sitten siellä oli mustarastas, joka ei suinkaan lähtenyt lentoon, vaan kulki pois päin maata pitkin. Voi että minua säälitti. Mietin, että on ressukka jo niin huonossa kunnossa ja kylmissään, että ei enää lennä. Kävin sisältä hakemassa sille rusinoita, mutta en tiedä mihin oli sillä välin mennyt. Kun palasin sisälle, niin alkoi sataa lunta. Sitä tuli ihan taivaan täydeltä tosi sakeasti.
Kyllä niin harmitti, kun lintujen ruoat jäivät taas lumen alle. Ensi talveksi on kyllä saatava sellainen ruokapaikka, missä on katto, että ei heti ole ruoat lumen peitossa.
On sitä lunta näköjään tullut muuallakin. Susun "kodin" (
)katollakin näkyi olevan melkoinen kinos. Joko olet kolannut sen pois?
Nyt on mentävä koiralenkille. Palaillaan...