Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 27.3.2008.Torstai  (Luettu 2126 kertaa)

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: 27.3.2008.Torstai
« Vastaus #45 : 27.03.08 - klo:10:51 »

Huomenta.  Lumisade jatkuu ja kokoajan voimistuu.  Nyt riittäis jo!  Kohta on vettä ja löllyä kaikkialla, kun aurinko ottaa vallan ja sulattaa noi hanget.
Nyt kuitenkin täytyy nauttia puhtaanvalkoisesta, kauniista luonnosta. [:-)] [:-)]

Hyvää päivää ja pirtsakkaa mieltä kaikille.  [:9] [:45] [:44] [:45] [;-)]
Kirjattu

telkkinen

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Lahti
« Vastaus #46 : 27.03.08 - klo:11:11 »

Tervehdys ihanasta auringonpaisteesta..kertakaikkiaan hohtavan puhdas luminen maisema avautuu ikkunastani..nautin..näkymästä.
Kyllä taas tänäaamunakin lenkkeily oli vauhdikasta...Vera revitti nuoruuden innolla..että voisi sanoa..voiko ihanammin päivän enään alkaa... [:-)] [:-)]
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #47 : 27.03.08 - klo:11:17 »

Pitäjänmäessä aurinkoinen on hävinnyt  [:-(]
Toivottavasti ei saada enempää lunta tällä erää... Ensi Jouluksi sitten vasta!  [:-)]

telkkinen

• Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Lahti
« Vastaus #48 : 27.03.08 - klo:11:20 »

Joku ainakin nauttii lumesta...
Kirjattu
Minun elämäni yhtenä johtotähtenä on ollut: kun unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.
Arvo Ylppö

Sus

• Vieras
« Vastaus #49 : 27.03.08 - klo:11:23 »

NYT olisi oiva aika iipan pistää pystyyn lumiukko- lumiveistoskilpailu. :-)) Lunta riittää ja lämmöt alkaa olla suojan puolella, ainakin täällä.

Vaan mie lähen nyt sähkötuoliin
lataamaan akut. :-)) Ja jos jotain minusta jää jälelle, tuun kaupan kautta kotiin.

Toivottavasti sivutiet on aurattu... [:-I]
Kirjattu

Kaarin

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #50 : 27.03.08 - klo:11:26 »

Onnea matkaan, Sus!  :-)) [:5]
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #51 : 27.03.08 - klo:11:48 »

Pakko painella pihalle, mulla on umpihanki eessä postilaatikolle ja tienpenkat  [:-/] selvitettävänä.

Heittelen matot pihalle ja pönttöilen siinä sivussa jne... kuluu kolaukset rattoisammin.. [:59]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Veke 12v.

• Vieras
« Vastaus #52 : 27.03.08 - klo:11:49 »

Nii joo, piti sanoa myös huomenta! [:-)]

Lahdessa on ihan törttöjä autoilijoita. [:-//]  Lahti onkin siitä kuuluisa, että täällä on autoilijilla vallalla se mentaliteetti että minä menen ensin ja muut minun jälkeeni.  

Päivää täältäki  [:-)]  Oikee lorvipäivää.   :-))

Miä olen aina tykänny ajaa Lahdessa. Sillon kun sen näki viel auton rekisterinumerosta, et toi on muualta, ni se oli viel huisampaa. Nyttehä Lahtelaiset autoilijat jo kiilaa keskenääki, mut sillon se oli tosi huisaa.   [:-DD]

Pähkinäautomaatti oli mullaki parvekkeel jumittannu. Tirpit ei saanu muruja. Otin golfimailan ja pamautin automaatin kylkee, ni jopa alko murusia tulee tarjolle ja säpinää on näämmä.  [:-)]
Ny mietin menisinkö autotallii sorvin ääree, vai möllöttelisinkö tääl pöntöl vaa.
Taidan vaa möllötellä!   [:-DD]
Kirjattu

kati

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ahmattitoukka Kymenlaakson perukoilta
« Vastaus #53 : 27.03.08 - klo:11:56 »

Aurinko paistaa  :-)) äsken tuli vielä lunta (sitä tuli kaikenkaikkiaan varpilla puol metrii  [NUT]  [:-//] ).
Mut ny paistaa  [:-)]
Kirjattu
Syödä vai nukkua? Kas siinä pulma.

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #54 : 27.03.08 - klo:12:02 »

Tunnin verran kolailin lumia pihasta ja nyt loput saavat odottaa kesää. :-))
Aamusta ei tuulennut kovasti, mutta nyt ajoittain puhaltelee puuskaisesti ja kylmälle tuntuu. Kevät ei siis alkanut ihan vielä. [:-(]
No uotellaan, uotellaan.....
Kirjattu

-muru-

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kotka
« Vastaus #55 : 27.03.08 - klo:12:11 »

Päiviä pöntölle!
Lunta on tosiaan tullut.
Pensas jota käytän maamerkkinä lumentulolle, on miltei
puoleenväliin peitossa. Ihan kuin olisi koko talven lumet siinä.
(ja onhan ne melkein)
Tosin se on sellaista pehmeää pumpulilunta joka pöllähtää pois
miltei puhaltamalla.
Tosi kaunista on.
Meillä oli eilen ruoka-automaatin alla sellainen pikkiriikkinen lintu.
Yksin oli ja yritti jotain löytää nokkaansa.
Ensin luulin urpiaiseksi, mutta rinta oli vaaleampi eikä punaistakaan ollut päälaella.
Siivissä sellaise vaaleat poikkijuovat.
Voisiko olla esim. vihervarpunen  [:-I]
Toisaalta pienempi.
Voi kun toivoin että pöntön fiksut tunnistajat olisivat olleet paikalla.
Tänään ei pikkuista ole näkynyt. Onkohan nukkunut ikiuneen, ressukka

Yritin pokkarilla ottaa kuvia. Eihän se onnistunut.
Katson jos niistä joku olisi käyttökelpoinen.
Jos, niin laitan sitten tuonne lintupuolelle myöhemmin.
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #56 : 27.03.08 - klo:13:14 »

Pakkopolku pistelty portille ja portinedusta raivattu, ei mulla mitään porttia ole, postinkantajalle on kulkua auottava. Itte menisin pyörällä vaikka vallien yli loikkien.  Piha tasaantui mattoja vedellessä. Lumi alkaa nuoskaantua ja on painavaa, sais lumiukkoja ja -linnankin. Nuin vähästä tuli kauhia hiki, vaatteet piti vaihtaa. Matot saa tuuleentua ulkosalla.

Pakko on vähän torppaa raivata, oon ollut ihan sigavetämätön monta viikkoa. Nyt on ompelukone ja kankaat kannettu sinne missä niitten pitäisi ollakin, miksihän se aina kulkeutuu tänne vilkkaammalle puolelle  [NUT]

Nyt on mettäkaffet porisemassa  [:26]
Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #57 : 27.03.08 - klo:13:29 »

Meillä oli eilen ruoka-automaatin alla sellainen pikkiriikkinen lintu.
Yksin oli ja yritti jotain löytää nokkaansa.
Ensin luulin urpiaiseksi, mutta rinta oli vaaleampi eikä punaistakaan ollut päälaella.
Siivissä sellaise vaaleat poikkijuovat.
Voisiko olla esim. vihervarpunen  [:-I]
Toisaalta pienempi.

Vihervarpunenhan on tosi pieni, olisko hiukka urpiaistakin pienempi. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #58 : 27.03.08 - klo:14:03 »

Huh,huh, käy kuumana tämä vaunukuume. Ensin oltiin menossa itäsuomeen, mut keli oli huono ja nyt mennäänkin hippulat vinkuen Hyvinkäälle vaunua katsomaan. Saapas nähdä mitä tästä tulee!

Sus, ehdotti lumiveistos kisaa, laitettaan pystyyn.
Palkinto voittajalle on mahtava... en vielä tiedä mikä...
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #59 : 27.03.08 - klo:15:09 »

Päivää pönttöystävät!
Nyt saisi lumen tulo riittää. En minä itseni takia välitä, mutta surettaa pikkulinnut. Kaikilla on kova nälkä. Sen tietää siitä, kun päästävät ihmisen (siis minut) ihan parin metrin päähän ennenkuin lähtevät pois.
Vein heti aamulla ruokatäydennystä. Siellä oli orava juuri syömässä. Kun se näki, että olin tulossa se alkoi suorastaan ahmia ruokaansa. Ajatteli varmaan, että pakko saada jotain vatsan täytettä ennen kuin tuo mummeli tulee. Se päästi minut ihan lähelle. Ei varmaan kahta metriä ollut meillä väliä. Siinä minä hetken juttelin sille ja annoin sen syödä.
Päivällä kun heräsin, oli lunta tullut muutama sentti lisää. Menin taas ruokintapaikalle putsailemaan lumia ja viemään vähän lisää ruokaa. Nyt siellä oli parvi urpiaisia, jotka myöskin päästivät minut ihan lähelle ennen kuin pyrähtivät lentoon. Sitten siellä oli mustarastas, joka ei suinkaan lähtenyt lentoon, vaan kulki pois päin maata pitkin. Voi että minua säälitti. Mietin, että on ressukka jo niin huonossa kunnossa ja kylmissään, että ei enää lennä. Kävin sisältä hakemassa sille rusinoita, mutta en tiedä mihin oli sillä välin mennyt. Kun palasin sisälle, niin alkoi sataa lunta. Sitä tuli ihan taivaan täydeltä tosi sakeasti.  [HOT]
Kyllä niin harmitti, kun lintujen ruoat jäivät taas lumen alle. Ensi talveksi on kyllä saatava sellainen ruokapaikka, missä on katto, että ei heti ole ruoat lumen peitossa.

On sitä lunta näköjään tullut muuallakin. Susun "kodin" (  :-)) )katollakin näkyi olevan melkoinen kinos. Joko olet kolannut sen pois?

Nyt on mentävä koiralenkille. Palaillaan...
Kirjattu

Sivu luotiin 0.386 sekunnissa. 26 kyselyä tietokannasta.