Tekno on jautaa!
Ei mitää solistei, pelkkää teknoo vaa!
Muistu yks huisa juttu männävuodelta.
Olin aukassu radio Sputnikin ajaessan laiturii viimiselle lähdölle Elielinaukiolla.
Jengi tungeksi sisää ja ku alko jo olemaa ahdasta, ni joku tuumas, et paas volymia lisää. Miä tempasin nupit kaakkoo ja jengi rupes nytkymää. Löin ovet kii, täppäsin fullsat napin päälle ja käänsin hanaa. Hesperian pysäkil porukka huito, mut eiku tuuppasin lisää hanaa. Kisahallin pysäkil viä yks juippi huito ja miä kysyin siin lähel olevilt, et viäks toi otettas. Yks mimmi siin tuumas, et otetaa vaa, se kuitekki käyttää Reksonaa. Löin liinat kii ja oven auki. Juippi oli just astumas sisää, ni peruuttiki takas ja tuumas et hei, mikä juttu tää on? Miä hihkasin, et tulet, tai jäät, me mennää ny. Äkkii se hyppäs sisää ja alko ihmettelemää, et täälähä hyvä meininki on, en o tällästä dösäs koskaa nähnykkä! Yks ja toine siin tuumi, et tällee kotimatka aina piräs sujua.
Alettii tulemaa Pitäjänmäelle ja miä olin jo ihmetelly, ku ei stoppinappi ollu yhtää kertaa kilahtannu. No sitte se kumminki kilahti ja melki puolet matkustajist pomppi ulos. Monta matkustajaa juoks sielt ulkokautta etuovelle ja tuumi, et hitsi, ei voinu jäädä aiemmi, ku sul oli nin hyvää musaa. Lähtivät sitte talsimaa takasippäi. Loppujen kaa sitte huristeltii etiäppäi ja kuunneltii kajareist jytinää.
Päätepysäkillekki tuli viä joku, ku olis jo aiemmi pitänny jäädä. Ei vaa voinu, ku piti kuunnella teknoo.
Miä sitte täppäsin kilvet ja sisävalot pimeeks ja viskasin niit takasippäi tallille mennessän. Kaikil oli ollu huisaa.
Oon monesti sen jälkee sit Sputnikkia kuunnellu, mut ei o sattunu sellasta teknoiltaa toistakertaa, vaik hyvää musaaha sielt kyl aina tulee.