Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Vanheneminen on...  (Luettu 488 kertaa)

mummeli

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vantaa/varisto
Vanheneminen on...
« : 29.03.08 - klo:17:39 »

..gaggamaista...kyl nyt kaik vanhat asiat juolahtaa mieleen, mut eilisestä ei sit muista pätkääkään, kuten...ku mie tääl hoitokoirulin kans iteksein häärään ja höpötän vaan koiralle. (olemattomalla rootsikielel)... [:-P]

Kui ollakkaa, tuli lapsuus ja Isä mieleen.. [:-)] meijän Isukki oli semmone taivaanlahja, huumor kukki pitkillä varsilla ja sit ku kaik ei ollut ihan hyvästi ison perheen kanssa, hää vaan tokas et.."ei oo helppoo lyhtypylväilkää, koirat pissaa kintulle ja langat painaa selkää"..Kyl sai monet naurut nauraa hänen jutuilleen.. :-))

et tälviistii... [NUT]
Kirjattu

KLETTERMUS

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Vanheneminen on...
« Vastaus #1 : 29.03.08 - klo:18:26 »

Nuoruus kultaa ja vanhuus on multaa. :-))
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #2 : 29.03.08 - klo:18:30 »

Vanheneminen on luonnollinen asia ja se alkaa jo syntymästä! [:-)]
Kirjattu

mummeli

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Vantaa/varisto
« Vastaus #3 : 29.03.08 - klo:18:38 »

AnnMC.... :-)) [:-DD]...joopa, viisaita aatoksia, semmostahan tää elon polku on... [:-I]
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #4 : 29.03.08 - klo:19:16 »

Nuoruus on lahja, vanheneminen on taidetta. (Juha Vainio)

Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #5 : 29.03.08 - klo:19:25 »

Nuoruus on lahja, vanheneminen on taidetta. (Juha Vainio)

Junnu oli viisas. [:-)]
On toki todettu monessa, monessa yhteydessä. Ihailen. [:43]
Kirjattu

anja

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • ciao, Firenze, Italy
« Vastaus #6 : 29.03.08 - klo:19:25 »

Vanheneminen on myös viisautta ja kokemusta. [:-)] [:57]
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #7 : 31.03.08 - klo:11:59 »

Eihän nykyään edes ihmisistä saa sanoa että "vanha" tai "vanhus" Olin hiljattain jossain missä joku noin seitsemänkymppinen sanoi itseään vanhaksi, niin kaikki heti siihen vastustelemaan että ethän sinä mikään vanha ole. [:-)] Jos on vanha niin miksi sitä ei saisi sanoa, ihankuin se olisi jotenkin vähättelevää vaikka ainakin minusta se on ihan päinvastoin, esim. vanhus, se on hieno sana. :-))

Mutta onhan se kyllä tosiasia että kun 50v. alkaa mittarissa lähestyä tai ylittyä, niin kaikenlaisia vaivoja sitä alkaa myös ilmaantua. Oon täällä pöntölläkin sen huomannut ja ihan lähipiirissä myös. [:-)]
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Marjuli

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Nurmijärven mummo
« Vastaus #8 : 31.03.08 - klo:14:47 »

Vanheneminen on tosiaan taidetta. Kunhan muistaisi pitää suupielet ylöspäin eikä alaspäin. Silloin olisi mukava vanhus. Mummelin isällä taisi olla suupielet ylöspäin.  [:43]
Kirjattu
**** ei sitä koskaan tiedä mihin pystyy, ennenkuin yrittää ****

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #9 : 31.03.08 - klo:15:35 »

Eihän nykyään edes ihmisistä saa sanoa että "vanha" tai "vanhus" Olin hiljattain jossain missä joku noin seitsemänkymppinen sanoi itseään vanhaksi, niin kaikki heti siihen vastustelemaan että ethän sinä mikään vanha ole. [:-)] Jos on vanha niin miksi sitä ei saisi sanoa, ihankuin se olisi jotenkin vähättelevää vaikka ainakin minusta se on ihan päinvastoin, esim. vanhus, se on hieno sana. :-))

Mutta onhan se kyllä tosiasia että kun 50v. alkaa mittarissa lähestyä tai ylittyä, niin kaikenlaisia vaivoja sitä alkaa myös ilmaantua. Oon täällä pöntölläkin sen huomannut ja ihan lähipiirissä myös. [:-)]

Aivan samaa mieltä! Miksi ei voisi olla vanha kun jokatapauksessa on jo vanha???
Mitäs häpeämistä siinä on? Minua ainakin ärsyttää kaikki ne, jotka kehuvat olevansa niin nuorekkaita niin nuorekkaita! Onko se sitten niin hienoa?
Minä ainakin olen kuusikymppinen ja näytänkin siltä - en enää kaksikymmpiseltä! [:-)]
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #10 : 31.03.08 - klo:15:53 »

Jos et ole nuori, olet vanha.
Voit vain valita sen, oletko
aikuisnuori, nuorekas vanhus, hyvin
säilynyt varhaisaikuinen tai kypsään
ikään ehtinyt tyttö.

(Matti J. Kuronen)

Yhdeksänkymppinen mummoni sanoi, ettei hän ole vanhus, hän on vain hyväst ikääntynyt ja luki nyyrikkiä ja joskus jopa jerry cottonia.
Kirjattu

Tiina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Lahti
« Vastaus #11 : 31.03.08 - klo:15:58 »

kypsään ikään ehtinyt tyttö

Tää olis ihan hyvä olla! :-))
Kirjattu
"Ehjimmät meistä on sirpaleista tehty"-Tommy Tabermann-

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #12 : 31.03.08 - klo:16:18 »

Joillakin karttuu elämänkokemusta, hyvä niin, osaavat (osaamme) käyttää sen hyödyksemme. Vanheneminen muuten ei ole mitään ruusuista vaikka  puhutaan" vanhuuden kultaisista vuosista", no jos terveyttä riittää niin kenties voi hyötyä niistä ja hyödyttää nuorempiaankin tiedoilla/taidoilla. Muulloin vanheneminen on mielestäni shittiasia. Juuri kun ihminen saavuttaa kypsän aikuisuuden, on terveyttä, tarmoa, intoa jne... alkaa lasku alamäkeen. Pohjan moni saavuttaa jonkin laitoksen kroonikko-osastolla tms. ennen purkkia+ kuoppaa, tai arkkua+kuoppaa, ellei satu kuolemaan "hyvässä iässä" ettei joudu kokemaan "pohjalla" elämistä tai kitumista. 
Kirjattu

tuulia

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #13 : 31.03.08 - klo:16:27 »

Ikä on hyvin suhteellinen käsitys. Kun nuorena n.15 v kävin tansseissa manailin että kaikki vanhat äijät hakee tanssiin kun minua haki joku armeijassa oleva poika. Nykyään tuntuu että armeijaan menevät jo ihan lapsena. Naapurin 90 pappa jutteli keinustuolissa kuinka hän kymmen vuotta sitten oli vielä nuori.
Olen sitä mieltä että aina elän parasta ikää vaikka sitä onkin kertynyt jo yli 60 vuotta. Heinäkuun 1. päivänä jään eläkkeelle. Ikää on tullut, ulkokuori rapistuu mutta sisällä on edelleen nuori mieli. Odotan koska se viisaus tulee, kun aina sanotaan että vanhuus ja viisaus :-))
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #14 : 31.03.08 - klo:16:32 »

Juu, mäkään en ole vanhentunut mieleltäni, oon AINA 14-18 v  :-))  mutta sen verran on viisautta tullut että jättäisin monet kakarana tehdyt typeryydet tekemättä koska tietäisin niiden tuomat seuraukset ja pahan olon tuntemukset.
Kirjattu

Sivu luotiin 0.062 sekunnissa. 18 kyselyä tietokannasta.