Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Pönttöläisten ruokintapaikat  (Luettu 5183 kertaa)

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
Vs: Pönttöläisten ruokintapaikat
« Vastaus #135 : 24.10.07 - klo:16:24 »

Ruokinta vaan kauemmaksi metsikön siimekseen lenkkipoluilta yms. paikoilta jos mahdollista [:-I]
Kirjattu

Mustis

• Vieras
« Vastaus #136 : 24.10.07 - klo:18:41 »

[:-(] Vähän on hankalaa tuo ruokinnan siirtäminen - asukaspuisto on kyseessä - ja koiranulkoiluttajia on joka paikassa. Sitten on tämä puoli asiasta; kun ruokinta on lähettyvillä, sitä tulee seurattua, laitettua tarpeen mukaan lisää ruokaa jne. Eli moni asia puoltaa juuri tämän paikan valitsemista. Seuraan myös mahdollisten rottiaisten ilmaantumista - laitan maahan puluille ruokaa ja olen paikalla niin kauan että saavat massunsa täyteen ja kaikki maassa oleva ruoka on poissa - vasta sitten poistun paikalta. Vesiastiakin on siinä vieressä ja linnut sitä ahkerasti käyttävätkin. Suurin osa näyttää hyväksyvänkin ruokinnan - mutta yksi ainoa hömeli voi pilata koko jutun - näin se vain on.  [:-(]
Ajattelin laittaa taas lapun - hoh hoijaa - jotenkin turhauttavaa tämä on. Mitä ihmeen haittaa siitä on jos laitan linnuille ruokaa ja huolehdin ruokintapaikan siisteydestä - keneltä se on poissa? Tätä kyselen aina- enkä saa vastausta- harrastus se on siinä missä joku muukin, lapatossujen teko, tv:n latselu, musiikin kuuntelu tai kansantanhut. [:-(]
Tai sitten ryhdyn vain katselemaan jotain toista paikkaa  [:-I] - sellaista johon ohikulkijoiden katse ei millään osu.
Kirjattu

Jarmo

• Aluevalvoja
  • Konkari
  • Paikalla Paikalla
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #137 : 24.10.07 - klo:18:43 »

voisiko jossain taloyhtiössä tai vastaavassa ottaa asian esille, vai muuttuisiko sen jälkeen vieläkin huonompaan suuntaan...
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Mustis

• Vieras
« Vastaus #138 : 24.10.07 - klo:19:02 »

[:-I] Varmasti muuttuisi huonompaan suuntaan. Jos rutikuivana kautena ei edes vesiastiaa saa pihalle laittaa lintusten iloksi niin...ainakin meidän taloyhtiön hallitus on tiukkana asian suhteen.
Yhdessä vaiheessa laitoin ruokinta-automaatin taloyhtiön piha-alueelle kuuluvaan puuhun roikkumaan ja eikös seuraavana keväänä jo ihmetelty linnunkakkoja.
Olen ollut yhteydessä kaupungin viranomaisiin - viime keväänä - silloinkin korjasin niitä maahan viskattuja puuroja pois  [:-/], ruokinta ei ole suoranaisesti kielletty, mutta ei suositellakaan. Ja se taas johtuu siitä - todennäköisesti - että sabotoijia on (heittävät ruokaa maahan) - ikävää tämä on. [:-/]. Vähän julkisalassa tätä ruokintaa tulee harrastettua -  [:-I]. Miten voikaan näin yksinkertainen asia muuttua vaikeaksi [:-(]
Minä en puutu kenenkään harrastuksiin, en kiellä pyöräilyä, en skeittailua, en piknikin harrastelua - mutta kun minä laitan linnuille ruokaa automaatteihin jotka ovat täysin asiallisia - niin aina löytyy joku - joka senkin ilon pilaa. [:-/]
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #139 : 24.10.07 - klo:19:18 »

Todella ikävää käytöstä tuo tuollainen.  [:-/] Lintujen ruokkimisen nyt ei luulisi häiritsevän ketään, päinvastoin. Ja linnunkakoissa tuskin on mitään ihmettelemistä. Eivät ne linnutkaan umpinaisia ole... [:-I]

Niinpä, kun täällä heitettiin leivänkannikoita parvekkeelta pihalle, niin lintujen ruokkiminen kiellettiin. Sen sijaan että olisi annettu huomautus leivänheittelijälle... [:-/]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #140 : 24.10.07 - klo:21:41 »

Täälläkin mietitään kuumeisesti mihin ripustaisin "piiloon" talipötkötelineen kun en uskalla enää partsille laittaa, sen verran kova vilinä siinä on käyny. Varmana ei ole kuin ajankysymys kun se huomataan [:-(]
Kirjattu

Mustarastas

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #141 : 24.10.07 - klo:21:56 »

[:-)] Kivaa kun voi välillä nuristakkin - eikä sitä paheksuta. Kävin juuri katsomassa ruokintapaikan - kaikki ok. ja olokin helpottui taas vähäksi aikaa.
 Marle - onko sun lähellä jokin pieni puistikkoalue jonne voit piiloittaa talipötkön?
Minä luovuin viime tavena siitä parvekeruokinnasta - liian sottaista touhua. Mutta tästä en kyllä hevillä luovu.
Mun mielestä kaupunki voisi osoittaa ihan virallisen linnunruokintapaikan ja laatia ehdot tai säännöt joiden puitteissa toimitaan. Halukkaat ruokkijat voisivat listautua - vaihtaa tietojaan ja valvoa aluetta ja sitä että toimitaan asianmukaisesti - tällainen puolisalaisesti toimiminen on aika rassaavaa [:-I]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #142 : 24.10.07 - klo:22:01 »

On, muutaman sadan metrin päässä on pikkuinen metsikkö jossa harrastetaan lintujen ruokintaa ahkerasti ja itselläni siinä lähistöllä kuusikko jossa olen roikottanut telineitä. Olisi vaan mukava jos olisi lähellä ainakin yksi talipötkö talon tinteille [:-)]
Kirjattu

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #143 : 24.10.07 - klo:22:08 »

tämän pönttöläisen ruokintapaikka on kyllä pizzeria Akkavaara ollut jo monta viikkoa  [:-DD]
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

rane

• Vieras
« Vastaus #144 : 24.10.07 - klo:22:34 »

no jopas on outoa sakkia  :-O  :-O  :-O  !!

näitä juttuja lukiessa tulen yhä onnellisemmaksi siitä, että asun miltei maalla eikä meillä kukaan kyyrää linnunruokintapaikkoja - tässä taloyhtiössä ruokitaan lintuja, puheenjohtajasta alkaen melkein kaikki - mutta rottiakin sitten kyllä on... kuinka paljon lintujen ruokinnalla on asiaan osuutta sitä en tiedä

meidän pienessä talipötkössä vierailee lähinnä talitinttejä, toisinaan myös joitakin sinitinttejä ja pikkuvarpusia - viime viikolla paikalla touhusi kovasti närhi --- näytti aikas hassulta keikkuessaan kokoonsa nähden pienessä talipötkössä -   
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #145 : 24.10.07 - klo:23:11 »

Hienot lintujen ruokintapaikat Tiinalla  [:-)] [:-)]
Kirjattu

pikkukakadu

• Jäsen
  • **
  • Poissa Poissa
« Vastaus #146 : 25.10.07 - klo:08:35 »

Ikävää kuulla, että muillakin on ongelmia lintujen ruokinnassa ja joutuu toimimaan salassa.

Meillä tuli myös taloyhtiöön lintujen ruokintakielto. En kyllä ymmärrä taloyhtiön ihmisiä, siistinä pidettävä lintujen ruokintapaikka haittaa, mutta ketään ei tunnu häiritsevän se, että pihalle heitetään roskia tai että roskasäiliöt pursuavat roskia pitkin pihaa  [:-/]

Olen pitänyt nyt salaruokintapaikkoja lähistöllä olevassa metsikön tapaisessa ja olen jatkuvasti huolissani käykö joku kaksijalkainen jonakin päivänä tuhotöissä. Puskat ja metsiköt ovat kovan rakentamisen vuoksi vähissä ja jäljellä olevat puskat vilisevät koiranulkoiluttajia ja muita ihmisiä.   

Haaveena on, että jonakin päivänä pääsen muuttamaan kauas Espoosta omaan taloon, jossa on oikein iso piha ja naapurit kaukana ja saan ruokkia lintuja rauhassa.
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #147 : 25.10.07 - klo:13:41 »

Tulinpa kotiia ja parveke oli aikamoisessa kunnossa :-O Hakkarainenkin oli vierailulla [:-DD] Nyt on kyllä ruokinta siirrettävä pois ennen kuin alkaa joiltakin tahoilta mun ruoskinta [:´((] :-))
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #148 : 25.10.07 - klo:13:55 »

Marle, siun talipötköt nyt vaan onnistuivat niin erinomaisesti, että asiakkaissa tuli jo ruuhkaa. :-))

Mulla ei onneksi ole tätä "puolisalaruokintaongelmaa", hurjan ikävää tuollainen, lähinnä hysteriaa hipova kyttääminen. Mä en tajua mikä ihmisissä on! [:-(]

Ootteks muuten koskaan kuulleet kenenkään kuolleen rotan levittämään tautiin? Varsinkaan sellaisen rotan, joka on selkeesti saapunut paikalle lintujen ruokinnan vuoksi? En väitä etteivät rotat levittäisi tauteja, mutta olen vakuuttunut, että rottasodassa ja rottavihassa on paljon myös tunneperäisiä piirteitä. Vähän niinkuin oli lintuinfluessajutussakin...

Toivottavasti kaikki lintujen ruokkimista haluavat löytävät sopivan paikan! [:-)]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #149 : 25.10.07 - klo:14:25 »

Tässä muutama tipi siitä suuremmasta joukosta. Yksi siellä on kunkku ja ne muut sen alamaisia [:-DD]

Kirjattu

Sivu luotiin 0.187 sekunnissa. 25 kyselyä tietokannasta.