Bai dö vei - Stockkalla oli tosi hyvä ruokinta-atomaatti, tummanharmaa, metallinen säiliö - ei mikään pitkulainen putki, vaan sellainen, johon on hyvä kaataa siemenet sisään- ilman mitään apuvälineitä. Suuaukko on tarpeeksi leveä, eikä ruoka tipu maahan - ruoan voi suoraan pussista kaataa säiliöön.
Pitkulaisen ruokintaputken hankaluutena on täyttö. Saa olla kieli keskellä suuta kun sellaisen p i t k ä n putken täyttää - siihen tarvitaan itse asiassa samanlainen putkilo - esim. nämä..nämä..perunalastut jotka ovat pakattuja sellaiseen putkeen - en nyt muista merkkiä, mutta kaupastahan niitä saa - perunalastuja siis.
Sellainen perunalastuputkilo tyhjäksi - ei missään tapauksessa omaan mahaan - ja siihen sisälle auringonkukka-tai pähkinämurskaa - ja sitten täyttämään putkiloa. Ilman tällaista samanlaista putkiloa, ruoka valahtaa helposti ohi ruokintaputken suun, maahan ja se ei ole hyvä.
Minulla on myös sellainen K-raudasta hankittu - itse asiassa parikin ruokitaputkea. Ja toinen on - hyss- nyt ei saa kertoa kelleskään - parvekkeella
Jos vain taloyhtiössä tietäisivät saisin tupenrapinat.
Olen aamusella seuranut kun yksi - huom. 1 tintti on käynyt napsasemassa pähkinän ja sitten lentänyt ulos. Mutta pikku kikkarat (kuivat) parvekkeen pöydällä kertovat että on tinttarella liikkumisaluettaan laajentanutkin ja tutustunut akvaarioon lähemminkin. Parvekepöydällä on ikuisia aikoja ollut Tiimarista hankittu kukkakori, sellainen puinen koriste-esine, jonka sisälle tintti oli piiloittanut yhden pähkinän. Toivon mukaan se saa parvekeelta edes pienen suojan sateelta , pakkaselta ja tuulelta.
Jotain naristavaakin tietysti on, vanhan tavan mukaan; joku
oli viskannut kaurahiutaleita MAAHAN - häh..vettä sataa ja maa on pehmeää, oikein kuravelliä - joten "on varmaan kiva linnun kuin linnun syödä multaisia ja kuraisia kaurahiutaleita -elleivät ole jo multa-kaurapuurona maassa"
HALOO ihmiset - syöttekö itsekkin samalla tavalla. Jos tämän seurauksena nyt jokin salomonella leviää - olen todella