No voi - harakatkin ovat aikamoisia rohmuja ja "häiriköitä" mutta minkäs teet.
No - just tulin kaupan ja ruokintapaikan kautta -- siimahäntiä ei näkynyt missään. Sen sijaan hyvin runsaanlaisesti talitiaisia, sinitiaispariskunta, mustis, puluja, varis (alueen kunkku) ja jokin aika sittten näin siellä pupujussikankin. Joku oli järsinyt ilmastointiteippejä pois - epäilen kurreliineja ja vesiastian vieressä oli "sekoittamiseen sopiva puukeppi".
No - nyt epäilen vahvasti alueen lapsia - he kun ovat myös kiinnostuneita ruokinasta - ehkä joku heistä on ajatellut, että siimahännätkin tarvitsevat ruokaa tai että kurreliinien täytyy päästä kans murkinalle helpomman kautta
Jokunen lapsi on käynyt siellä kurkkimassakin, mutta on lähtenyt pois kun ovat nähneet minut siellä kytiksellä
Toivon mukaan aikuiset valistavat, että siemenien maahan heitto tuo vain ongelmia auttamisen sijaan.
Pikkukakadu - sun ehdotus on aika rohkea - jostain täytyisi saada siimahäntien pyydys (luontokauppa t.m.v.) - toisaalta minua peloittaa että jos ne ovat agressiivisia jouduttuaan häkkiin.
Ruokinta kieltämättä on aika avoimella paikalla ja ohikulkutieltä näkee suoraan alla olevaan maastoon ja siellä vilisteleviin siimahäntiin.
Mustiksen asema minua vähän huolestuttaa - jos tulee kovin kylmä talvi - hän tarvii jatkuvasti ravintoa eikä pääse roikkuviin automaatteihin. Pakkasella voisi tietenkin seistä ja vahtia kun ne syövät, mutta aina ei sekään ole mahdollista - seistä tuntikausia 20 asteen pakkasessa
Sitten on tämä; jos hiiret tai..no..mitä ne sitten ovatkaan - viedään pois metsään niiden on haettava uusi reviiri.
Pitäiskö mun mennä mukaan ja näyttää niille sopiva paikka
- ai kamala - hönttihän minä olen