Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: 4.4.08 Täppä  (Luettu 2957 kertaa)

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
Vs: 4.4.08 Täppä
« Vastaus #30 : 04.04.08 - klo:08:06 »

Huomenta. Nokka tukossa, pää kipeä ja väsyttää. Mutta, kahvi maistuu eli ei hätää!
Eilen jo oli vähän flunssainen olo töissä, illan hiittireissulla sitä ei kyllä huomannut mutta nyt se palasi.
Kaffen jälkeen tallille ajelemaan kevyt palauttelulenkki Hopolla että näkee onko
ihan ok hiitin jälkeen. Kahdeksi pitäisi keretä töihin.

Mihinköhän muuten nykyisin autoilijoilla on aina niin pirun kiire? Motarilla liimaannutaan
(myös rekoilla) ihan hevoskopin persuksiin (olis muuten hyvä mainospaikka kun kerää väkeä) kiinni
jos ei heti päästä ohitte. Oikeesti hirvittää iso auto siinä takana, jos tulee joku tilanne niin
ollaan Hopon kanssa liiskana. Pienemmällä tiellä eilen jumiuduin traktorin perään ja tietty mun perään
hirmu jono, kun traktori väisi linja-autopysäkille ja pääsin ohitte, alkoi mun takaa tulla sitten autoa ohi.
Yksi meni hurjasti töötäten ja hätävilkut päällä. Tietty ajattelin että nyt on jotain mun kopissa pielessä,
eiku auto äkkiä tienposkeen ja tutkimaan onko kärryt kopin perässä irronnut, lastaussilta auki tms.
Mitään ei vikana ollut, eli autoilija vaan oli niin kauhean kiireinen ja suivaantunut siitä että jäi meidän
perään hetkeksi.  [:-//] [:-//] [:-//]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #31 : 04.04.08 - klo:08:09 »

tip tap tip tap
tipe-tipe tip täp
tip... tip.... TÄP!

Tämä täti täppäsi ja tämä täti etsi KAAAAUAN tämän päinän ketjua. Huomasin kyllä sanan TÄPPÄ vaan se ei tarkoittanu mun miälestä "perjantai", numeroitakin on edessä vaan ei ne mulle mitään kertoneet... katoin että jaaha mun koulutodistus... [NUT] [:-DD] Noo nyt alan pikkuhiljaa herätä.
 :-))

Viikonpäivät nykyään: ma ti ke to tä la su

Hyvää tärjantaita! :-))
Kirjattu

Jenna

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aurinkosta Mieltä Joka Päivään ;o)
« Vastaus #32 : 04.04.08 - klo:08:15 »

Huomenta Kaikille  [:-)]

Aurinkoista Perjantai Päivän - Aamua  [:45]

Nyt Aamukahvia Nauttimaan Ja Päivän Askareisiin  [:26] [:27]

Mukavaa Päivän Jatkoa Alkavaa Viikonloppua Jokaiselle  [:75] [:59]

[:45] [:46] [:43] [:43] [:46] [:45]

Nyt Käyn Täppämässä  :-))
Kirjattu

Jani

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #33 : 04.04.08 - klo:08:16 »

Huomenta Oulusta!

Pilvinen sää, Lämpötila -0 . Lunta ei paljoa ole, metsissä jonkun verran vielä.
Vettä saisi sataa kunnolla, jotta pöly ym vähenisi ilmasta...

Hyvä Marle " ettet kuollut "   [:-)]

Mukavaa Perjantaita ja Keväistä Viikonloppua Kaikille!  [:43] [:44] [:45]
Kirjattu
#Jani#

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #34 : 04.04.08 - klo:08:29 »

Ihania nämä aamut, kun ei ole kiire töihin. Käpytikan lisäksi kaksi närheä pihapinnaksi  :-))

Sus

• Vieras
« Vastaus #35 : 04.04.08 - klo:08:34 »

tip tap tip tap
tipe-tipe tip täp
tip... tip.... TÄP!

Ja nyt sataa vettä! Tip tap tip tip tip tip TIP! Ja meikä lähössä linturetkelle kattoon näkyisikö Haminan Lupinlahdella yks märkä sinisorsa. [:7]

[:-DD] Ei vaan nyt retkulaiset kattelee vuoroin ikkunasta ulos ja vuoroin sadetutkaa   http://www.iltasanomat.fi/saa/sadetutka.asp   joka lupaileekin, että puoleen päivään mennessä kirkastuisi. [:-)]
Kirjattu

Rouva Hömötiainen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Tallinn, Estonia
« Vastaus #36 : 04.04.08 - klo:08:34 »

Ääni on tänään aika vähissä. Jäin kotiin sitä etsimään.
Minähän olenkin puhetyöläinen! [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #37 : 04.04.08 - klo:08:36 »

Ihania nämä aamut, kun ei ole kiire töihin. Käpytikan lisäksi kaksi närheä pihapinnaksi  :-))

Kaija oon iloinen teijän puolesta, kun talo-ostos vaikuttaa onnistuneelta lintujenkin osalta! [:-)] Kun jo tikkoja, harmaapäätäkin, närhii ja vaikka mitä. [:-)] Eikä kai ylenpalttisesti niitä hara... kaijanlintujakaan... :-))
Kirjattu

Ukki

• Täysjäsen
  • Poissa Poissa
17-1 johto Pönttölällä.
« Vastaus #38 : 04.04.08 - klo:08:36 »

Äsken sellainen tilanne. Taidetaan Veken kanssa olla innokkaimmat täppäilijät.
Illalla jo vähän "suututti", kun jatkuvasti tuli viesti :<Äänesi hylättiin, syy: Olet jo äänestänyt tätä sivua (Lisätietoa)>
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #39 : 04.04.08 - klo:08:39 »

Kaija oon iloinen teijän puolesta, kun talo-ostos vaikuttaa onnistuneelta lintujenkin osalta! [:-)] Kun jo tikkoja, harmaapäätäkin, närhii ja vaikka mitä. [:-)] Eikä kai ylenpalttisesti niitä hara... kaijanlintujakaan... :-))

Mä näin jo lokakuussa pikaisella silmäyksellä KOLME harakanpesää lähimaastossa. Ja viimeksi tänä aamuna kaijanlintu lensi oksa nokassaan viereisen naapurin tontille. ON NIITÄ, mutta ujostelevat vielä vähän eivätkä ole tulleet meille syömään  [:-I]  [:-DD]

Kuusitiaisesta mä olen tähän mennessä ollut kaikkein iloisin  [:36]

Sus

• Vieras
« Vastaus #40 : 04.04.08 - klo:08:40 »

Mustahaikara on pesässä. Tiedoksi. [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #41 : 04.04.08 - klo:08:42 »

Kuusitiaisesta mä olen tähän mennessä ollut kaikkein iloisin  [:36]

No mä vähän kuusitiaistakin muistelin... se ei olekaan mikään tavallisin pihassakävijä, joten hyvät on "merkit" teillä. Ties ketkä sinne vielä löytää. [:-)]
Kirjattu

annulix

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Ylöjärvi
« Vastaus #42 : 04.04.08 - klo:08:53 »

Huomenta. [:-)]
Hyvin nukuttu, kuten melkein aina. Aamu harmaa, +1, yöllä käynyt hiuksenhienosti pakkasella. Pihasta eiliset sulavesilätäköt hiukan kuivahtaneet. [:-)]
Hyvä kun Veke muistutat tuosta täpistä, en taaskaan olisi muistanut. Kuukaudet vaihtuu niin tiuhaan ettei edes huomaa. Iän myötä vauhti ajankulussa kiihtyy. :-))
Marlelle tsemppiä, jos kahvi maistuu kahville on toivoa. [:-)] Itselläni pettämätön keinio todeta olenko oikeesti kipeä vai en. :-))
Meillä käpytikka on myös pihassa heti aamusta. Käy ahkerasti talia tankkaamassa. Myös tammien kuorien kätköistä näyttää löytyvän koputeltavaa.
Kovasti tuolla toonekurekin näyttää touhuavan.  [:-)]
Mukavaa Perjantaita kaikille ! [:-)]
Kirjattu

Marjuli

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Nurmijärven mummo
« Vastaus #43 : 04.04.08 - klo:09:01 »

Huomenta Nurmijärveltä. Ihanaisen kaunis aamu!  [:45]
Talitintit koputtelee ja remontoi yhtä pönttöä. Meinasin eilen ottaa sen pois, mutta oli niin tiukasti kiinni puussa, että jätin paikalleen. Puhdistin vain. Siellä ne nyt häärää ja laittaa pesää. Kamerapöntössä ei tapahdu tällä hetkellä mitään.

Nyt on niin kaunis ilma, että täytyy tehdä vikkelään työt pois. Sitten ulos, ulos metsään ja pihalle! Wautsi kun pääsisi puutarhahommiin! Pihalla on vielä vähän lunta ja maa märkää. Täytyy odottaa, että pääsee haravoimaan. Sormet syyhyää jo.

Mukavaa perjantakia kaikille pönttöläisille!  [:9]
Kirjattu
**** ei sitä koskaan tiedä mihin pystyy, ennenkuin yrittää ****

mese

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • "Lintuja Sallasta -poimintoja bongarin päiväkirj."
« Vastaus #44 : 04.04.08 - klo:09:20 »

Huomenta Lapista! Mättö ilma, lunta sataa ja tuulee...pakkastakin -5. Mutta lintuja riittää. Ainakin valehtelematta 59 urpiaista laskin aamulla tuossa pihalla olevan ja naapurin pihalla saman verran, että mistä niitä nyt niin paljon tuli. Seassa pyöri tavikset tiaiset, sinitiaiset on kadonneet. Punatulkut hääräsivät kans. Viherpeippoja on muutama ja herrana laudalla orava.
Eiliset hiihtolenkit nukutti kyllä mukavasti. Se on sitä luonnon unilääkettä. Meinaa vaan nukuttaa vieläkin.

Mukavaa täppäntaita kaikillen!
Kirjattu
"Anch´io son pittore!" kotisivu

Sivu luotiin 0.194 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.