Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Sunnuntai 6.4.  (Luettu 2424 kertaa)

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
Vs: Sunnuntai 6.4.
« Vastaus #30 : 06.04.08 - klo:09:23 »

Hampaat kunnossa vain hammaslääkärin laskua odotellaan, viimeinen käynti taisi olla viimekuun alkupuolella  [:-P]

Hammalääkärin laskun maksamiseen saakin sitten taas muutaman työtunnin innolla ahertaa  [:-P]   [:-DD]
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #31 : 06.04.08 - klo:09:26 »

Onneksi laskusta saa noin puolet takaisin
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #32 : 06.04.08 - klo:09:28 »

Tietty olisi vielä parempi, että hammaslääkäri unohtaisi lähettää sen laskun.  [:-I] :-))
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #33 : 06.04.08 - klo:09:31 »

Joo, mutta luultavasti lasku tulee ennen kuunloppua...
Kirjattu
    "Kissoja vihaavat ihmiset syntyvät seuraavassa elämässä hiiriksi."   (Faith Resnick)     

Vilukko

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #34 : 06.04.08 - klo:09:36 »

Aamua Koillismaalta!

Mikä teitä sunnuntaina hampaista.. Stubb- vai mikä se siinä  [:-P]

Täällä pilvinen päivä alkamassa, +1,7 astetta, urpiaiset ja tali- ja hömötintit käväisevät evästä hakemassa..
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #35 : 06.04.08 - klo:09:42 »

Nyt kiinnostuin tuosta hammaslääkäriasiasta oikeesti. Olet, Jarmo, käynyt varmaankin yksityisellä. Saako siitä noin paljon takaisin? Syy, miksi kyselen, on se, että itsekin olen harkinnut yksityiselle menoa, koska tuntuu, että muuten ei pääse ollenkaan. Olen syyskuussa soitellut aikaa, ja käskettiin maaliskuussa soitella uudelleen. Soitin, ja sanottiin, että sieltä otetaan sitten yhteyttä, kun aikoja tulee. Luulenpa, että saan odotella seuraavaan syksyyn...
Ennen hammaslääkäriltä tuli kerran vuodessa kutsu kotiin. Se oli hyvä systeemi. Nykyään ei pääse, vaikka soittelisi kuinka aikoja, paitsi jos on tuiki kiireellinen tapaus, -ja silloinkin korjataan vain se yksi hammas.
Siis onko se loppujen lopuksi paljonkaan kalliimpaa käydä yksityisellä?
Kirjattu

Jarmo

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Säkylä ** älykäS
« Vastaus #36 : 06.04.08 - klo:09:45 »

varuskunnan hammaslääkärillä käytiin, aloitettiin viimevuoden lopulla ennen polven kolhuja ja sitten jatkettiin alkuvuonna, en osaa sanoa olisiko terveyskeskus tai yksityinen halbvempi mutta eikös kela kuitenkin korvaa sen tietyn prosenttiosuuden aina laskusta.
ensimmäisen ajan sain silloin kun soitin heti seuraavalla viikolla vai olisikohan ollut saman viikonlopulla, eli ainakin työpaikka/varuskunnan hammaslääkärille pääsi käytännössä heti, sitä en tiedä mitä täällä olisi terveyskeskuksessa tai yksityisellä mahdolliset jonotkaan olleet  [:-I]
Kirjattu

Pyryharakka

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #37 : 06.04.08 - klo:09:46 »

Minä käyn suosiolla yksityisellä, koska kunnallisiin on valovuosien jonot. Hammaslääkäri kutsuu kerran vuodessa tarkistukseen. Jos korjattavaa on, niin se hoidetaan saman tien. Kuluista ei tosin saa takaisin kovin paljoa, koska Kelan korvaustaksat laahaavat parikymmentä vuotta jäljessä... [:-I]

Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #38 : 06.04.08 - klo:09:48 »

Taidanpa minäkin suosiolla siirtyä yksityiselle. Eipä se niin kalliiksi tule, jos kerran vuodessa käy. Ei silloin ole korjattavaakaan kovin paljoa.
Kirjattu

Lisa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jippijei
« Vastaus #39 : 06.04.08 - klo:09:49 »

Stubbilla on komeet hampaat.  [:-)] MUistan aikoinaan kun ihmettelin mieheni purukalustoa, että miten voi olla noin tasainen ja valkoinen hammasrivi. Meillä kyllä toimii vieläkin se, että hammaslääkäriltä tulee säännöllisesti kutsu vuositarkastukseen. Se on hyvä, sillä tuskin itse sais aikaseks mennä niin säännöllisesti lekurille, jos ei olis pakottavaa tarvetta. [:-)]
Kirjattu

Taina

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Kerava
« Vastaus #40 : 06.04.08 - klo:09:55 »

Aurinkoista huomenta. Jalkaparat vieläkin ihan tohjona, mutta lenkille pitää lähteä  [:70]
kullanmurujen kanssa kunhan hammaskolotusjuomat hörpitty. Olin vähän suunnitellut
josko menisi tänään pyörällä  [:42]töihin, mutta eipä taida näillä jaloilla onnistua, liian pitkä
matka kevään ensimmäiseksi pyörälenkiksi. Ai hitsi, mullahan on autossa pönikkä savea
minkä ostin Hopon jalkojen hoitamiseen, jos vetäisikin siitä omiin  kontteihin kerroksen.  [:65]
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #41 : 06.04.08 - klo:09:58 »

Ehkä jos terveyskeskukseen menisi uutena potilaana saisi odotella varmaan aikakauan ennenkuin pääsisi hammaslääkäriin,
voihan se yksityinen hammaslääkäri tulla hiukka kalliimmaksi kuin terveyskeskushammasläkäri vaikka Kela korvaakin n. puolet  [:-I]

Itse olen jo vuosikausia käynyt terveyskeskushammaslääkärissä ja kutsu tulee noin kahdenvuoden välein ja tänä syksynäkin pitäis kutsun tulla hampaiden tarkistukseen  [:-)]
Kirjattu

Marle

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #42 : 06.04.08 - klo:09:59 »

Mä olen käynyt yksityisellä työelämään astuttuani, ja eihän silloin tainnut ollakaan kunnallisi hammaslääkäreitä [:-I] No vaikka olisikin ollut niin en olisi niillä käynyt. Kouluaikana oli niin järkkyjä kokemuksia. Eli yksityisellä käyn niin kauna kuin rahat riittää ja kun ei ole paikattavia juuri ollenkaan, ei laskukaan ole ihan huimia, se on vaan tuota hammaskiven poistamista [:-)] Viimesin lasku tais olla jotakin 59 euroa, siitä siis oli otettu kelakorvaus jo pois. Mä siis käyn 2 krt vuodessa.
Kirjattu

Pihalintu

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Väliaikaista kaikki
« Vastaus #43 : 06.04.08 - klo:10:03 »

Huomenta  [:-)]                  Aurinko on jossain vaalenapunaisen takana.

Fasaaniherra on yöpynyt pihallani, pienellä kukkulla, sieltä se "kiekaisee" ja pörhistelee  [:-I] aikookohan tuohon asettua, seissyt siinä jo eilisestä asti. Rouvia varmaan kutsuu, näinköhän ääni kantautuu....  [:-I] onkohan niitä näillä seuduilla  ......

Sattuupa olemaan hammaslääkärin lasku tässä vieressä
esim.   Hinta 117,50  korvaus 37,80   maksettava 79,70.
Käyn yksityisellä, kerran vuodessa tulee ilmoitus, tietty voi tilata ajan, jos välillä tarvitsee. maksan joka käynnin jälkeen, kelan vähennykset kuittaantuu samalla. Lasku ei tunnu niin suurelta kun maksaa joka käynnin jälkeen. Tiistaina taas aika.

Kirjattu
koe, loiki, elä ja leiki Ole´

Jaska

• Vieras
« Vastaus #44 : 06.04.08 - klo:10:05 »

[:-DD]  <  Stubbilla on oma hymiökin !  :-))
Kirjattu

Sivu luotiin 0.211 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.