Pönttöfoorumi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Sunnuntai 6.4.  (Luettu 2418 kertaa)

Lisa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jippijei
Vs: Sunnuntai 6.4.
« Vastaus #60 : 06.04.08 - klo:12:38 »

Pitäs kait tehdä jotain järkevääkin (aliarvioimatta pönttöä  :-)) ), mut nyt mä pitkästä aikaa jymähdin tänne. Vieraat on kylpylässä tiistaihin ja mies lähtee yöhön ja mulle on aina kova paikka se, kun mies on yövuorossa. a) pitää olla yksin  b) yövuoro on vaarallisin työvuoro c) en ossoo nukkua! Ja kaiken huipuks katoin eilen Apocalypto-nimisen leffan ja nyt ne Maya-sotilaat pyörii mielessä. Raaka oli leffa, mut jos sellaista on ollut ja on nykyäänkin , niin kyllä ihminen on suurin ja pahin peto! [:4]
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #61 : 06.04.08 - klo:12:51 »

Ihan kiva, Lisa, kun osuit Pöntölle !  :-)) Sulle pitäisi varmaan pitää seuraa, mutta uloskin pitäisi ehtiä ennen sadetta, jota on ennustettu  iltapäiväksi. Ja kouluhommat ei lopu vielä vähään aikaan...40 työpäivää enää lomaan.
Meinattiin tehdä sellainen hyötyliikuntalenkki taas, jotain purtavaa matkan varrelta keksiä.
Lisa ei saa katsella kauhuleffoja yksikseen !  [:67] Se on muumeja vaan ja peukaloisia ja semmosta... [:-DD]
Kirjattu

Lisa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Jippijei
« Vastaus #62 : 06.04.08 - klo:13:02 »

Näin on Jaska. Mie unhoitan maijat ja lähen myös ratsulenkille (voi tota kuran määrää!) No joka tapauksessa, sielu lepää ja onnellisuus on läsnä. Mies katsoo lapsukaiset joten mulla on hetki aikaa itselleni.
Hyvää oloa kaikille! [:-)]
Kirjattu

luscinia

• Vieras
« Vastaus #63 : 06.04.08 - klo:13:16 »

Pilvisehkö päivä, tosin aurinkokin kävi näkyvillä.
Pitkä kävelylenkki tuolla metsäisellä tiellä, purojen solistessa lähimain matkan varrella.
Kurkia matkalla asuinsijoilleen, rastaita äänessä, leivoset peltojen yllä, joutsenia menossa järvellepäin, kottaraisia ja peipposia ja leskenlehtiä.
Tien varsilla pari akkua hylättyinä, tupakkiaskeja, mehu- ja jogurttijuomapurkkeja, lasinen vodkapullo, papereita ja tupakannatsoja. Talvien tienhoitoon käytettyä soraa myös ojien pohjalla, kertakaäyttökahvimukeja ja niin etespäin.

Tietokoneeni yskii, toisin sanoen ei oikein avaudu kunnolla, sitä tässä selvittelemme, kukahan antais apua, jos yksityisesti kysyis neuvoo?

Uuden, isomman  kasvihuoneen suunnittelu on myös alkanut!

Hyvää pyhäpäivää kaikillen!
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #64 : 06.04.08 - klo:13:34 »

Muutaman kerran on aurinko pilkahtanut, suunnittelin jopa lakanoiden ripustamista ulos kuivamaan, mutta ennusteen mukaan taidan elää ja laittaa ne sisälle.
Oon muuten huomannut ettei linnut kovasti tykkää kuorituista aurinkonkukan siemenistä, mut muuta en ole nyt saanut. Huomenna täytyy vierailla muussa kaupassa josko sieltä löytyisi kuorimattomia. Pihalle pitäisi mennä puutarhasaksien kanssa, kuusamaa pitäisi laittaa matalaksi. oli niin rankona jo viime kesän.
Kirjattu

Mesis

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #65 : 06.04.08 - klo:13:51 »

Mie lähen synttärikakkua syömään  [:-P]  [:-)].
Moi  [:59]
Kirjattu

Talvikki

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Pohjois-Karjala
« Vastaus #66 : 06.04.08 - klo:13:57 »

Aurinko yritti vähän paistella aamupäivällä, mutta nyt on aivan pilvistä. Asteita on noin 7 pussaa.  [:-)]

Petivaatteet ovat ulkona tuulettumassa, vaikka sunnuntai onkin  [:17]. Eilen tuo homma oli tarkoitus tehdä, mutkun kaikissa ennusteissa oli tänne laitettu sadepisaran tai lumihiutaleen kuva ja tutkakuvankin mukaan täällä olisi pitänyt sataa, vaan ei sieltä taivaalta sitten yhtikäs mitään tippunut.

Parinkymmenen poikapeipon parvi ilmestyi eilen hangelle juoksentelemaan.  [:-)]  Ja taas kuului aamulla jo ennen kuutta joutsenten kailotusta, pohjoista kohti olivat matkalla.

Meillä mies käy nykyisin aina yksityisellä hoidattamassa hampaansa ja kerran juurihoidon jälkeen lääkäri oli sanonut, että tämä tulikin halvemmaksi, kuin terv.keskuksen kautta. Samaa olen jonkun muukin kuullut sanovan. Normaalipaikkaukset tulevat kuitenkin vähän kalliimmaksi yksityisellä.

Mukavaa Sunnuntaita!  [:-)]
Kirjattu

iipa

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Aina tonttuna
« Vastaus #67 : 06.04.08 - klo:14:11 »

Heiluin hetken rivakasti saksien kanssa ulkona, kuusama on nyt leikattu ja muutamaa muutakin puskaa siistitty. Maa on märkää vielä, ettei oikein siedä muuta siellä tehdäkään. Oksia on nyt sitten kasa odottamassa pois vientiä. Lintutornille menee ihmisiä isoin joukoin kevään tuloa katsomaan. Pitkospuut ovat vaan vaarallisen liukaat märkänä, tein yhtenä päivänä spakaatin siellä.
Kirjattu

KLETTERMUS

• Konkari
  • Poissa Poissa
« Vastaus #68 : 06.04.08 - klo:14:29 »

Hyvä huomenta lapsukaiset olen ollut hereillä noin tunnin ja lueskellut Hesaria.
Ja juonut 3 kuppia kahvia.
Menin aamuyöllä siinä 5 aikaan nukkumaan ja sen takia heräsin vasta nyt.
Ulkona en ole vielä ehtinyt käydä.
Kirjattu

Kaija

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Elimäki & Orihuela Costa
« Vastaus #69 : 06.04.08 - klo:14:30 »

Huomenta tai keskipäivää tai jotain.  [:-I]
Mulla alkaa illalla yövuoro, eli nyt on taas tämä kurjista kurjin sunnuntai, kun ei huvita tehdä mitään. Kunhan huilailen!  [:-(]

Veke 12v.

• Vieras
« Vastaus #70 : 06.04.08 - klo:14:34 »

Hahaa, mullaki alkaa vuoro illalla, mut ei o mitää linjaa, senku istuksin siä aulas ja
ihmettelen, ku ulkomaalaiset melskaa. Jos niilt joltai alkaa jäämää vuoroo välii,
ni sitte miä lähen sit paikkaamaa.   [:-I]
Muute eiku möllöttelen ja saan pyhätuntei!   :-))
Kirjattu

hippiäinen

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • pieni kunta Satakunnasta ruots.Kjulo
« Vastaus #71 : 06.04.08 - klo:14:36 »

Päivän pikku kurkkauksella  [:-)] 
Pilvistä on ja harmaata ulkona, 7,1 plussaa, aurinko puolenpäivänmaissa vilahti  [:-)]  mut ei ole toistakertaa näkynyt. [:-(]
Tipusten ruokinnalla aika hiljaista vain jokunen tintti, varpunen ja viherpeippo, ruuan menekki on huomattavasti vähentynyt vielä kuitenkin siemeniä ja rasvaa pidän tipuille ja oraville tarjolla.
Järvestä jäät liikkuvat ja sula-alue laajenee kokoajan, varmaan lähipäivinä on kaikki jäät jo sulaneet, pihalta olen kiikareilla/kaukoputkella hiukka tiiraillut ja monenlaista lintua lentelee nyt järvelläpäin kunpa vaan niitä tunnistaisi  [:-I]  luultavasti lintutornilla on paljon bogareita .... [:-)]
Kirjattu

Sus

• Vieras
« Vastaus #72 : 06.04.08 - klo:14:40 »

Täällä välillä pilkahdellut aurinkokin, nyt taas pilveksessä. Meillä vielä näkyy maassa menneen talven lumia siellä täällä. Mun pihalla yhdessä paikkaa paljonkin.

Tiedän, että olette innosta suorastaan vavisten oottaneet mun matkakertomusta Kotkan kumparepuistosta, ja siellähän se nyt on. Muu luonto -osastossa. Tänne asti kuulen riemun kiljahduksenne! [:-DD] Tämä oli mainos. [:-DD]

Mukava paikka, se on siis entinen kaatopaikka. [:-)]

Lintujen ruokinnalla hyvin hiljaista. Veinpä sinne hiukan pähkinöitä lisää. [:-)]
Kirjattu

Jaska

• Vieras
« Vastaus #73 : 06.04.08 - klo:14:49 »

Liikuttu on ja syöty ! Matkalla yritti vähän ripeksiä vettä ja nyt on hiukan epävarman näköistä, sataako vai ei...Päikkäreille tekisi mieli, vaan sitten menee unirytmi sekaisin ja huomenna ja melkein koko ensi viikon 8:n aamuja.  [:-I]
Kirjattu

Laura

• Konkari
  • Poissa Poissa
  • Helsinki
« Vastaus #74 : 06.04.08 - klo:15:29 »

Sunnuntaita täältäkin :-))
Paperitöitä olen tehnyt aamuvarhaisesta, käynyt sauvakävelylenkillä ja syötykin on.
Ja tietysti noita tavallisia sunnuntaihommia, kuten pyykinpesua ja sellaista :-))
Hetken aikaa ripeksi vettä, mutta nyt on taas poutaa ja melkein aurinkokin paistaa.
Krookukset kukkivat mahtavasti ja lumikellot, jotka ovat olleet kovilla jo helmikuusta asti: välillä pakkasta ja sitten taas iso lumikuorma
kukan peittona. Eilenköhän se oli, kun näin TV:ssä kerrotun lumikellon ja kyllä oli kaunis!
Tukholmassa käväisin viikolla ja siellä on kevät pitemmällä: puissa oli isot silmut ja ruusuissa komeat lehtien alut ja nurmikot vihersivät.
Jaahas, jälkikasvu tuli syömään  :-))
Hyvää lepopäivän jatkoa.

Kirjattu

Sivu luotiin 0.26 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta.